نسخه اتومات کوییک در سال 1397 به بازار کشورمان آمد. کوییک اتومات، که گیربکس CVT آنرا شرکت پانچ ساخته، در مقایسه با کوییک دنده‌ای، مزیت‌های فنی و امکاناتی متعددی دارد که می‌توان همه آنها را در 13 نکته مهم خلاصه کرد: 1- دریچه گاز برقی، 2- رینگ آلومینیومی ، 3- کامیپوتر سفری، 4- فرمان برقی، 5- کیلس استارتر، 6- کروز کنترل، 7- دی‌لایت به همراه چراغ بدرقه، 8- مالتی مدیا (مانیتور+دوربین+نویگیشن)، 9- شیشه دودی عقب، 10- سیستم BAS یا ترمز کمکی، 11- سیستم اتولاک یا قفل شدن درب‌ها در سرعت بالای 10 کیلومتر برساعت، 12- سیستم VAS یا هشدار سرقت با بوق، 13- بلوتوث. همچنین اگر درون کابین کوییک اتومات قرار بگیریم، به دو نکته جدید دیگری پی می‌بریم که قبلا در کوییک دنده‌ای ندیده بودیم؛ یکی استفاده از «فرمان دی‌کات» به همراه دکمه‌های کنترلی و دیگری نیز استفاده از «تریم رنگی» است که برای قاب دور دریچه‌های تهویه وسط بکار رفته. کوییک اتومات، در ابتدا با تیپ‌هایی بنام «فول» و «فول پلاس» عرضه می‌شد ولی سایپا خیلی زود، تیپ «فول» آنرا بدلیل بازار ضعیف‌تر و تجهیزات کمترش، حذف کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فرمان برقی
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • بهبود آپشن‌ها نسبت به کوییک دستی
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • ارزش قیمتی کمتر از H30 کراس
    • عدم بهبود سیستم تعلیق نسبت به تیبا
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 6 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.6 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (Q212)
  • طول 3989 میلی‌متر
  • عرض 1688 میلی‌متر
  • ارتفاع 1524 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2412 میلی‌متر
  • وزن 1105 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

164 دیدگاه

MEmran(22 روز پیش)

سلام دوستان من الان ۲۲۰ تومن پول دارم بنظرتون کوییک اتومات صفر بگیرم یا ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ اگه میشه راهنمایی کنین (برای مصرف شهری میخواهم )

Mhmd1 (12 روز پیش)

استفاده شهری یعنی راحتی، راحتی یعنی گیربکس اتومات و فرمان برقی

ARSALANelx (12 روز پیش)

قطعات۲۰۶ خیلی گرونه اگه خراب بشه کلی اذیتت میکنه پس موقتا کوییک گزینه خوبیه

Alireza100(25 روز پیش)

سلام من شنیدم که توی ترافیک زیاد گیربوکس ماشین زیادی داغ میکنه و خودرو از کار میوفته ودربعضی مواقع بی دلیل چراغ چک ماشین روشن میشه لطفا کسانی که تجربه رانندگی این خودرو رو دارن نظر بدن که این موارد درسته یا نه ؟

Mhmd1 (12 روز پیش)

سری اول 97 اینجوری بوده ک با تعویض فیوز فن کاملا برطرف شده، من تو این مدت استفاده و هرجور فشار ب ندرت از یک سوم بالاتر میاد

Mohammad67(23 روز پیش)

لطفا کسانی که از کوییک اتومات استفاده کردن و سوار شدن نظراتشون بدن و بگن که واقعا نسبت به پولی که میدیم ارزش خرید داره یا نه ممنون میشم

Mhmd1 (12 روز پیش)

کاملا ارزش داره، حتی ب نظر من تا 100 تومن بیشتر، گیربکس خوب و هوشمند ک حتی شیب سنج هم داره ، آپشن های کاربردی، هزینه نگهداری پایین، موتور بی آزار، قیمت کمتر از 206 تیپ 2.

alireza2001(254 روز پیش)

اقا ساینا پلاس بهتره یا کوییک پلاس؟ دنده ای یا اتو مهم نیست لطفا با دلیل بگین.

Ey385 (233 روز پیش)

کوییک پلاس. چون کروز کنترل داره

Djv (190 روز پیش)

این دوتا فرق خاصی باهم نمیکنند ولی ساینا صندوق بزگتری داره و طراحیش فرق میکنه با کوییک همین!

VahidReza (133 روز پیش)

کوییک کروز داره و بنظرم طراحی عقبش قشنگ تره

Shayn (113 روز پیش)

اصلا دنبال ساینا نرو

Khmh (19 روز پیش)

کوییک بگیر بهتره

Mohammadd123(53 روز پیش)

با سلام میخواستم بپرسم که این ماشین خوبیه ایا ماشین جاده هست؟ خیلی ممنون میشم کسایی که راهنماییم کنین دستتون درد نکنه

Mohammad67 (26 روز پیش)

والا سوال منم هست کسی جوابمون نداد من خیلی برام مهم هست بدونم توی سربالایی ها زور داره و میتونه بره بالا حتی تو شیب های تند با پنج سرنشین بالا میره

Mhmd1 (25 روز پیش)

سلام گیربکس کاملا پویاست و بنظرم نسبت ب قیمت عملکرد بیشتر از انتظاری داره، من برای تست با سرنشین کاملا پر توی خیابان هزارجریب اصفهان ک شیب ب نسبت زیاد داره کامل ایست کردم ک ببینم عقب میره ماشین یا ن، ن تنها عقب نرفت بلکه با شتاب مناسبی (نسبت ب موتور) کاملا هوشمند عملکرد و راه افتاد

Aramis (21 روز پیش)

این ماشین فقط و فقط مخصوص داخل شهر هست تو جاده اصلا تعادل نداره هر آن حس میکنی داره بلند میشه

AliSamani(44 روز پیش)

سلام دوستانی که این ماشین رو دارند نظر بدند لطفا آیا گیربوکسش مشکلی داره؟ یکی از مهندسهای آشنا که در کارخانه مرکزی سایپا کار میکنه میگفت به دلیل ایراد گیربوکس تولیدش متوقف شده کلا و هر چی هست مربوط به حواله‌های تبدیلی ساندرو هست و بعد از اون تولید نمیشه!!!!! درسته یا نه؟

49s77s45 (44 روز پیش)

سلام ، اشتباه شما را راهنمایی کردند ، علت تولید محدود این خودرو عدم همکاری وارسال گیربکس از طرف شرکت پانچ به دلیل تحریم ها بود ، و برای ترقیب ثبت نام کننده های ساندرو اتوماتیک به تبدیل ، فقط به آنها تحویل میشود که آن هم به دلیل کمبود گیربکس رو به اتمام هست

Hadi0935 (25 روز پیش)

دوستان من خودم این ماشینو دارم واقعا عالیه اصلا با دستیش مقایسش نکتید. جیف که دیگه تولید نمیشه. اینکه بعضیا ایراد میگیرن همش الکیه. گیربکسش نقص نداره

Mhmd1(29 روز پیش)

سلام دوستان، خواستم نظرمو بدون زیاده روی یا حتی بدبینی دررابطه با این ماشین بگم، از قبل عذر میخوام ک طولانی میشه؛ اولا بگم که تجربه رانندگی تقریبا طولانی مدت یا درحد تست با مزدا اتاق قدیم و جدید، سراتو وارداتی، سیمبل، تندر اتومات، لیفان x50، جک j4 و j5 و... داشتم، اینارو واسه هدف خاصی نمیگم فقط میخوام بگم میدونم ماشین اتومات کلاچ نداره :) خب، ماشین فرمونش ب شدت نرمه، اولش حس میکنید یکم زیادیه ولی ن سریع باهاش ارتباط میگیرید، طبیعتا توی سرعت سفت میشه و مشکلی نیست، کیلس داره و خوب کار میکنه و من مشکلی توی اون ندیدم، درباره مصرفش نظر نمیدم چون بستگی ب منطقه و سبک استفاده داره اما نظرهای عجیب و غریب درباره مصرف سوخت رو رد میکنم، کیفیت مونتاژ هم ک توی ماشین های ایرانی شانسیه ولی بگم با توجه ب قیمت کاملا راضیتون میکنه، اما نکته اصلی یعنی گیربکس، اول از همه گیربکس cvt هستش اما توجه کنید ک میگم گیربکس، پس نظر بعضی از دوستان ک مثلا میگن معکوس نداره و.... کاملا اشتباه هست و من کمی پایین تر در پاسخ ب دوستمون کامل توضیح دادم و دیگ اینجا حرفی راجبش نمیزنم، خب، اهرم تعویض کاملا خوش دسته و مثل مثلا اچ سی کراس شل و ول (البته من با مدل 98 رانندگی کردم ک میگن کیفیتش اومده پایین) نیست و حس خوبی میده، نرم و روون عوض میشه بین تعویض حالت ها اصلا تقه یا ناک نداره ک ذات cvt هستش، شروع حرکت نرم و روونه، دور موتور پایین نگه داشته میشه توی حرکت و صدای موتور توی اتاق نرماله رو ب کمه حتی مثلا با سرعت 100 کیلومتر، اما میدونم شنیدید ک میگن صدای موتورش زیاده، پس جریان چیه؟ ببینید شما درموقع شتاب گیری یا تخته کردن صدای زیادیو می‌شنوید ک بله درسته صدای زیادی میاد، اما نکته اینجاست ک بعد از اون چندثانیه شتاب گیری دورموتور در محدوده 2 هزار قرار میگیره کاملا عادی و حتی با ی نمد کاپوت میتونم بگم کم صدا تر از رنج قیمتی خودش میشه، گیربکس کاملا پویاست، معکوس و حتی دنده مجازی هم کاملا راضی کننده (با توجه ب قیمت) اعمال میشه و شمارو راضی نگه میداره، گیربکس اصلا جوش نمیاره حتی توی ترافیک سنگین، کشش خوبی داره باتوجه ب موتور، درپایان اگ بخوام مقایسه کنم فقط از نظر گیربکس، عملکرد این گیربکس در محدوده ساندرو، سیمبل و تندر (al4) قرار میگیره و اگ موتور قویتری داشت خودشو بهتر نشون میداد، شتاب کاملا راضی کنندس و بقیه نظرات عجیب و قریب کاملا رد میشه، باتوجه ب قیمت و بقیه اتومات ها ب نظر من کاملا ارزش خرید داره و شما با حتی 100 ملیون بیشتر ب جز جنبه سلیقه، تجربه رانددگی بهتری گیرتون نمیاد(مگر مزدا اتاق قدیم). درپایان اگر سوالی داشتید بدون تعصب جواب میدم چون تعصب روی چند تیکه آهن غیر منطقیه :) موفق باشید.

Ali khan(1038 روز پیش)

صرف نظر از اشکالاتی که همه خودروهای ساخت داخل دارن و مخصوص این ماشین نیست و همه تولیدات داخلی این مشکلاتو دارن ولی نقطه قوت این ماشین گیربکسشه گیربکس این ماشین cvt هست و بزرگترین حسن این گیربکس اینه که شما اصلا تعویض دنده رو متوجه نمیشی و شتاب و کشش بسار خوبی داره و کم مصرف تر از بقیه گیربکس های اتوماته و مهم تر از همه ساخت شرکت بسیار معروف پانچ بلژیکه که ید طولایی در ساخت گیربکس اتومات داره به نظرم بهترین گیربکس اتوماتی که روی ماشین های ساخت داخل نصب شده گیربکس این ماشین و ساینا هست روی بقیه ماشین های اتومات داخلی تماما گیربکس 4 دنده قدیمی نصبه

Mahdi83913 (45 روز پیش)

میگن صدای گیبرکسش داخل خودرو میاد این درسته؟

Ali1987(204 روز پیش)

سلام دوستان من دیروز یه کوییک اتومات صفر کیلومتر به قیمت ۲۱۵ تومن خریدم و یک مسیر ۱۲۰ کیلومتری پر پیچ و خم و گردنه رو باهاش طی کردم انصافا عملکرد گیربکسش بد نبود فقط باید با اشاره پات به پدال گاز هدایتش کنی به موقع معکوس میده و خیلی هم نرم و بی صدا دنده ها رو سبک می کنه طوری که دور موتور تغییر محسوسی نمی کنه کیفیت متریال داخلیش خوب نیست فرمونش با توجه به برقی بودنش عالیه و خیلی نرمه به نظر من این ماشین از ۲۰۶ تیپ ۲ و همچنین سایر محصولات خانواده پراید و تیبا بهتره

MEmran (63 روز پیش)

این ماشین سی وی تییه. اصلا دنده نداره که بخواد معکوس بده

Nhy (51 روز پیش)

تو حالت تیپ تورونیکش

Mhmd1 (49 روز پیش)

دوستان؛ cvt درسته ک متشکل از دوتا پولیه ولی ب هرحال گیربکسه،(کاری ب مزایا یا معایبش ندارم) وبالطبع، هم معکوس میده(ب معنی تغییر سریع ضرایب و افزایش دورموتور) هم حالت سنگین داره،هم حالت اسپرت، هم میتونه دنده مجازی ایجاد کنه و الی ذالک، پس لطفا بدون اطلاع اظهار نظر نکنیم تا بقیه هم دچار گمراهی نشن.

VahidReza(126 روز پیش)

اینو یادگاری میزارم برای آیندگان دوستان الان تیر ۱۴۰۰ هست و قیمت این ماشین که چه عرض کنم با اینکه کیفیت و مشکلات شده ... داره به قیمت ۲۰۰ میلیون فروخته میشه واقعا الان زبونم بند اومده

Mahdi83913 (62 روز پیش)

امروز شهریور ۱۴۰۰ هست و ۲۰۶ تیب ۲ که سنسور عقبم نداره با قیمت ۲۳۵ معامله شد

Show More