نسخه اتومات کوییک در سال 1397 به بازار کشورمان آمد. کوییک اتومات، که گیربکس CVT آنرا شرکت پانچ ساخته، در مقایسه با کوییک دنده‌ای، مزیت‌های فنی و امکاناتی متعددی دارد که می‌توان همه آنها را در 13 نکته مهم خلاصه کرد: 1- دریچه گاز برقی، 2- رینگ آلومینیومی ، 3- کامیپوتر سفری، 4- فرمان برقی، 5- کیلس استارتر، 6- کروز کنترل، 7- دی‌لایت به همراه چراغ بدرقه، 8- مالتی مدیا (مانیتور+دوربین+نویگیشن)، 9- شیشه دودی عقب، 10- سیستم BAS یا ترمز کمکی، 11- سیستم اتولاک یا قفل شدن درب‌ها در سرعت بالای 10 کیلومتر برساعت، 12- سیستم VAS یا هشدار سرقت با بوق، 13- بلوتوث. همچنین اگر درون کابین کوییک اتومات قرار بگیریم، به دو نکته جدید دیگری پی می‌بریم که قبلا در کوییک دنده‌ای ندیده بودیم؛ یکی استفاده از «فرمان دی‌کات» به همراه دکمه‌های کنترلی و دیگری نیز استفاده از «تریم رنگی» است که برای قاب دور دریچه‌های تهویه وسط بکار رفته. کوییک اتومات، در ابتدا با تیپ‌هایی بنام «فول» و «فول پلاس» عرضه می‌شد ولی سایپا خیلی زود، تیپ «فول» آنرا بدلیل بازار ضعیف‌تر و تجهیزات کمترش، حذف کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فرمان برقی
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • بهبود آپشن‌ها نسبت به کوییک دستی
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • ارزش قیمتی کمتر از H30 کراس
    • عدم بهبود سیستم تعلیق نسبت به تیبا
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 4 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.6 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (Q212)
  • طول 3989 میلی‌متر
  • عرض 1688 میلی‌متر
  • ارتفاع 1524 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2412 میلی‌متر
  • وزن 1105 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

125 دیدگاه

Nirvana(39 روز پیش)

دوستان کسی تجربه ریمپ کوییک اتومات رو داره؟میگن قدرتش اضافه میشه و تاخیر گیربکس کم‌میشه؟

Ali1987 (5 روز پیش)

گیربکس کوییک به اون صورت تاخیر نداره بستگی به شما داره چطور با گاز دادن به ماشین بفهمونی که معکوس می خوای من که مشکلی ندارم و هر موقع شتاب می خوام جواب میده

Yasin11(29 روز پیش)

سایپا قیمت این رو از 405GLX و پارس TU5 مدل ۹۸ گرون تر گذاشته. آخه بابا ۵ تا آپشن گذاشتی دیگه چه خبره قیمت ماشینت نه سواری 405 یا پارس رو داره نه نرمی 405 رو داره تازه قیمت لوازمش هم از 405 بیشتره!!! واقعا موندم چی بگم!

Ali1987 (5 روز پیش)

قبول دارم کوییک قیمتش بالاست ولی گیربکسش اتوماته خدایی ۴۰۵ هیچی نداره که دلتو بهش خوش کنی بازم میگم قیمت کوییک اتومات بالاست ولی همون گیربکس و کیلس و همچنین مانیتور و فرمون برقیش کلی حال به آدم میده

Mhmd1(95 روز پیش)

سلام دوستانی ک کوییک 99 دارند ی سوال فنی داشتم، وقتی میزارید روی حالت تیپ ترونیک، 6 حالت تعویض دنده دارید یا 4 تا؟ چون من شنیده بودم 6 حالتیس گیربکسش ولی توی چنتا سایت خوندم ک نوشتن 4 حالته، (میدونم CVT اصلا دنده نداره و دوتا پولیه ولی میخوام ببینم چنتا حالت تعویض داره)

مرتضی هستم! (94 روز پیش)

محمدجان ارادت. 4 دندست

1885musavi (18 روز پیش)

۶تا دنده در حالت دستی میخوره.

Ali1987 (5 روز پیش)

۶ تا دنده می خوره من بیشتر برای سراشیبی از حالت دستی استفاده می کنم تا نیازی به ترمز زیاد نباشه

Mahdi83913(14 روز پیش)

سلام دوستان ی سوال مهم.این ماشین کیلس هست ایا دستگیره درب کیلسم داره یا باید با سوویچ قفل و باز کنیم؟ ممنون میشم پاسخ بدین

Mhmd1 (13 روز پیش)

وقتی ماشین کیلس میشه دیگ کلا سوئیچ نداره.

alireza2001(165 روز پیش)

اقا ساینا پلاس بهتره یا کوییک پلاس؟ دنده ای یا اتو مهم نیست لطفا با دلیل بگین.

Ey385 (144 روز پیش)

کوییک پلاس. چون کروز کنترل داره

Djv (101 روز پیش)

این دوتا فرق خاصی باهم نمیکنند ولی ساینا صندوق بزگتری داره و طراحیش فرق میکنه با کوییک همین!

VahidReza (44 روز پیش)

کوییک کروز داره و بنظرم طراحی عقبش قشنگ تره

Shayn (25 روز پیش)

اصلا دنبال ساینا نرو

VahidReza(37 روز پیش)

اینو یادگاری میزارم برای آیندگان دوستان الان تیر ۱۴۰۰ هست و قیمت این ماشین که چه عرض کنم با اینکه کیفیت و مشکلات شده ... داره به قیمت ۲۰۰ میلیون فروخته میشه واقعا الان زبونم بند اومده

pendar(51 روز پیش)

چند سال پیش یک کارخانه داخلی تولید کننده شکلات در ایران چالشی ایجاد کرد که نتایج آن بسیار جالب بود.روی یک میز دو ظرف شکلات صبحانه گذاشت که یکی با برند داخلی و دیگری با برند خارجی بود.اما داخل هر دو ظرف شکلات داخلی پر شده بود.مردم که برای تست مراجعه می کردند بعد از مزه کردن هر دو ظرف به نفع ظرف شکلات خارجی اظهار نظر می کردن.این در حالی بود که در مزه هر دو شکلات یکی و تولید آن در داخل از کشور اتفاق افتاده بود.کوییک اتوماتیک هم از این قاعده مستثنی نیست.اگر این خودور با لوگوی یک تولید کننده خارجی حتی چینی عرضه می شد بسیار مورد توجه و به به و چه چه قرار می گرفت.من دنای توربو شارژ دستی داشتم که بجای اچ سی کراس تحویل گرفتم.بنا به دلایلی مجبور به فروش شدم و با هزینه بسیار کمتر این خوردو،یعنی کوییک اتومات رو خریدم.در نگاه اول منتقد بودم و از اینکه مجبور شدم دنا رو بفروشم ناراحت.اما در رانندگی مداوم با این خوردو و فارغ از قیمت و برند تولید کننده سواری آن به دلم نشست.تعویض دنده های بسیار مناسب،هماهنگی گیربکس و موتور،فرمان برقی که حتی دنا توربو دنده ای هم نداشت،و امکانات دیگر در کنار هزینه نگهداشت بسیار پایین و آپشن های دیگر نظرم را به خودرو مثبت کرد.به نظرم این خودرو با نسبت هزینه ای که برای خرید و نگهداری آن می شود از ارزش بالایی برخوردار است.این در صورتی بود که دنای توربو دنده ای این لذت را به من منتقل نکرد.انگار دنا برای نگاه دیگران از بیرون از فضای کابین تولید شده و اما فارغ از جایگاهی که برای کوییک تعریف می کنند بسیار خوردوی مناسبی برای خانواده هایی است که از داشتن آن لذت می برند.ممنوم که توجه کردید.

VahidReza (44 روز پیش)

درسته دنا الکی گرونه

VahidReza(45 روز پیش)

دوستان بستگی داره که شما ماشین رو برای چی بخواید لطفاً آنقدر سریع قضاوت نکنین در این شکی نیست که ماشینای خارجی بهترن اما متاسفانه شرایط اقتصادی فعلا جوری هست که خانواده های کم درآمد میتونن نهایت این ماشین ها رو بگیرن یکی از آشنا های ما میخواستن ۲۰۷ بخرن که یکدفعه قیمت ها کشید بالا و مجبور شدن با پولشون کوییک اتومات پلاس بخرن و خدا رو شکر راضی هستند و روی این ماشین آپشن های بیشتر نصب کردن و موتور رو ریمپ کردن که هم ماشین قوی تر بشه و هم مصرف سوخت بیاد پایین در کل ماشین خوب و کم دردسری هست نسبت به قیمتش و پراید و تیبا میشه گفت شتاب خوبی داره و نرم تر و بی دردسر تر هست انشالله اوضاع بهتر شه تا ماشین های بهتر و متناسب پری خریداری کنیم

nemidonam(74 روز پیش)

سلام دوستان کیفیت این ماشین چطوره؟؟ ماشین اتومات هاچبک رو تا 350 تومن چی پیشنهاد می کنید؟؟(البته نو) ممنون میشم راهنماییم کنید

سعيد EF7 (61 روز پیش)

اگر شهرهای بزرگ یا نزدیک به تهران هستید و تا چندسال قصد فروش ندارید بایک سابرینا

ssfree (51 روز پیش)

نه ببین کوییک اتومات بهتره به چند دلیل یک این ماشین فضایی اندازه 207 داره و اپشن های زیاد موتور کم مصرفی داره که با یه ریمپ کم مصرف تر هم میشه من خودم ساینا دارم و ریمپ کردم و از صدی 6.5 در شهر به 5 رسیده فقط بدی کوییک این هست که تا وقتی کولر روشن کنی عقربه بنزین کم کم میاد پایین اگر هم بتونی که یه کوییک r پلاس(کوییک r معمولی نیستا)که خیلی عالی میشه فقط دنده ای هست ولی اتاقش کپی کویک اتوماته

Ali1987(51 روز پیش)

سلام دوستان من حدود ۲ ماهه یه کوییک اتومات مدل ۹۹ خریدم و تا حالا حدود ۵ هزار کیلومتر باهاش رفتم. فضای کابین بر خلاف ظاهر ماشین که کوچیک به نظر میاد مناسبه و از ۲۰۶ وضعیت بهتری داره. ارتفاع زیر ماشین هم خوبه و من توی مسیر خاکی ناهموار که حرکت کردم حتی با ۵ نفر سرنشین بزرگسال کف ماشین یک بار هم گیر نکرد. فرمونش خیلی نرمه و برای رانندگی داخل شهر عالیه. البته توی سرعت یه مقدار سفت تر میشه که باید هم همین طور باشه. هماهنگی موتور و گیربکسش خوبه و مخصوصا توی شهر یه رانندگی نرم رو می تونین تجربه کنید. ترمزش بد نیست و میشه روش حساب کرد. تعویض دنده ها به نرمی و بدون صدا و افت دور موتور انجام میشه که البته خاصیت گیربکس cvt هست. ۶ تا دنده می خوره. سرمای کولرش خیلی خوبه ولی صدای فن کولر خیلی زیاده. من از کیلومتر ۱۵۰۰ به یه مشکل برخورد کردم و اون هم روشن شدن چراغ چک به دلیل ایراد در سنسور اکسیژن بالا بود که بعد از پرس و جو فهمیدم که خیلی از کوییک ها و تیباهای صفر این مشکل رو دارن و دلیلش هم استفاده کارخونه از سنسور بی کیفیت هست. من یه سنسور ntk ژاپنی گرفتم ۷۲۰ مشکلم حل شد. جالبه که نمایندگی ها سنسور نداشتن و می گفتن کمیابه ولی اکثر فروشگاه های لوازم یدکی انواع این سنسور رو داشتن و من از بازار خریدم. همچنین یه مشکل دیگه که خیلی اذیتم کرد کپ کردن و گاز نخوردن ماشین بود که بعضی مواقع توی سبقت اتفاق می افتاد و خطرناک بود که دلیل اون هم خراب شدن شمع یا همون فشنگی ترمز بود که با یه مدل اصلی مارک کروز تعویضش کردم و اونم حل شد و در حال حاضر خدا رو شکر مشکل خاصی با ماشین ندارم. جالبه بدونید همین فشنگی ترمز که قیمتش ۱۰۰ تومن بود هم عملکرد کروز کنترل رو مختل کرده بود و هم کیلس استارت رو. پیشنهاد می کنم دوستان قبل از اینکه با مشکل مواجه بشن خودشون این دو تا قطعه (سنسور اکسیژن بالا و فشنگی ترمز) رو با جنس اصلی تعویض کنن که خیالشون راحت بشه و یه موقع توی جاده نمونن. در مجموع باید بگم که از خرید این ماشین راضی هستم البته به عنوان ماشین دوم و برای استفاده داخل شهر.

Show More