از میان خودروهای اقتصادی داچیا، که همگی با استفاده از پلت‌فرم لوگان شکل گرفته‌اند، داستر تنها محصول با توانایی آفرود و در عین حال از ارزان‌ترین خودروهای کراس‌اور جهان است. سال 2014 واردات این مدل در نسخه‌های تک‌دیفرانسیل به کشورمان آغاز شد. مدل دو دیفرانسیل داستر نیز از 2016 در ایران قابل خریداری بود. داستر همچنین برای مدل 2016 فیس‌لیفت بیسار مختصری را تجربه کرد که عمده تغییراتش در گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب و طراحی مجدد جلوپنجره و سپرها خلاصه می‌شدند. اشتراک فنی پیشرانه و جعبه‌دنده با رنو مگان باعث شده تا داستر به‌رغم تجهیزات اندک و طراحی ساده‌اش اما از مشخصات فنی قابل قبولی برخوردار باشد به‌ویژه در نسخه 4WD که از این جهت بسیاری از رقبای هم‌قیمتش را پشت‌سر می‌گذارد. داسترهای نیوفیس نگین خودرو، در تیپ‌ SE یا فول و همچنین در تیپ PE یا نیمه فول به کشورمان آمدند. تشخیص این دو تیپ از یکدیگر، کار سختی نیست. در تیپ PE قاب آینه‌ها مشکی است و سپرها، رکاب جانبی و باربند نیز همرنگ بدنه نبوده و از جنس فایبرگلاس هستند. ضمن اینکه تیپ PE رینگ‌های فولادی دارد. به لحاظ امکانات نیز تیپ PE دو آپشن مهم یعنی «کروزکنترل» و «کنترل پایداری» را ندارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای جادار کابین
    • توانایی آفرود در مدل 4WD
  • نقاط ضعف
    • عملکرد فنی
    • امکاناتی کمتر از رقبا
    • کمبود تجهیزات در تیپ PE
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل مرکزی
  • گیربکس 4 دنده اتومات با حالت برفی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 135 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.4 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کراس‌اور جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم
  • طول 4315 میلی‌متر
  • عرض 1822 میلی‌متر
  • ارتفاع 1690 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2673 میلی‌متر
  • وزن 1359 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل مرکزی
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 135 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.4 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم
  • طول 4315 میلی‌متر
  • عرض 1822 میلی‌متر
  • ارتفاع 1690 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2673 میلی‌متر
  • وزن 1359 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی حالت رانندگی برفی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات با حالت برفی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 135 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.4 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم
  • طول 4315 میلی‌متر
  • عرض 1822 میلی‌متر
  • ارتفاع 1690 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2673 میلی‌متر
  • وزن 1260 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها با کامپیوتر سفری

155 دیدگاه

Rfm(326 روز پیش)

سلام میخواستم ببینم بنظرتون داستر بهتره یا سوزوکی ویتارا

احسان محسنی (322 روز پیش)

هر کدومو که بیشتر خوشتون میاد رو باید بگیری ، هر جفتشون طراحی هاشون قدیمیه و بدون اپشن هستند هر کدومشون یه چیزی ببشتر دارن ولی در کل جنس ژاپنی مرگ نداره .

Mahan84 (164 روز پیش)

آقا احسان ایشون منظورشون ویتارا های جدید هستن نه اون ویتارا های قدیمی!

Amirmosaffa (138 روز پیش)

ویتارا

momen (41 روز پیش)

داستر به شدت قابل اطمینان و کم خرج و محجوبه . وقتی ویتارا میخری باید هزینه ویتاراهم بکنی . ولی وقتی داستر میخری تقریبا داری هزینه تندر90 پرداخت میکنی . چون خیلی از قطعات بین داستر و تندر و مگان یکسان هست . ضمنا لازم نیست مثل ویتارا همیشه از هر دو دیفرانسیل خودروتون استفاده کنید . چون برخلاف ویتارا در داستر میتونید دیفرانسیل عقب رو فعال یا غیر فعال کنید که هم روی مصرف سوخت تاثیر داره ، هم روی شتاب و از همه مهمتر روی کاهش هزینه های نگهداری . ولی در ویتارا فقط میتونید انواع دو دیفرانسیل رو انتخاب کنید نه تعدادشون رو .

Mapoorfalah (39 روز پیش)

من داستر دارم اما ویتارا ژاپنیه این مدلهای جدیدش بسیار بهترن از داستر های موجود ولی من شخصا هیچ تمایلی به تعویض ماشینم ندارم چون پنج ساله گذشته حتی یکبار خراب نشده و هیچ مشکلی نداشته

Farshad.m(151 روز پیش)

دوستان بین این ماشین و رونیز کدومشون بهتر از پس افرود سنگین برمیان؟ واقف به تفاوت قیمتیشون هستم ولی مردد هستم بین این دوتا بازار فروششم اهمیت داره برام

Amirmosaffa (138 روز پیش)

رو نیز شاسی مستقله و با حجم موتور بیشتم و کلا برای افرود ساخته شده داستر شاسی یکپارچه داره و قدرت موتورم کمه پس به درد آفرود نمیخوره اولیویت اول برای آفرود شاسی مستقل و گیربکسه ک داستر نه گیربکس ۵ یا ۶ دنده داره نه شاسی مستقل داره پس اگه آفرود میخوای برو سمت رونیز یا نیو اکتیون برا بزار فروشمم یه چیز بگم ک خوب بفهمی اگه شما ۱۰ سال پیش میخواستی بخری ماشین میگفتم رونیز بگیر چون بازار خرید و فروششم خوب بود ولی الان رونیز دیگه تولید نمیشه و امکان داره به مشکل بخوری از طرف دیگه هم داسترم ماشین خوش خرید و فروشی نیست دوتاشون تو بازار فروش مشکل دارن نیو اکتیون هم بازارش خوب نیست ولی میتونی بهش فکر کنی و حرف آخر اینکه اگه شما یه تفریح و گردش میخوای بری همون داستر تک دفرانسیلم کافیه براتون ولی اگه میخواید مثل آفرود سوارا بری کوه و بیابون رونیز و نیو اکتیون به مراتب گزینه های بهتری هستن ولی ستاش بازار فروش خوبی ندارن یا علی

momen (41 روز پیش)

داستر 2 دیفرانسیل تا 70 درصد جاده هایی که رونیز میتونه بره رو میتونه همراهیت کنه . اما رونز با مصرف سوخت 70 بیشتر و هزینه های نگهداری 270 برابر بیشتر و خشکی 70 درصد بیشتر و هندلینگ در شهر و جاده کمتر قطعا انتخاب بهتری از داستر نخواهد بود . همیشه که نمیخواهید تو گل و کوه برانید . پس بهتره به سایر موارد هم فکر کنید . مثل نرمی - تجیزات رفاهی و ایمنی - اقتصادی بودن در نگهداری کردن از خودرو - قابلیتهای شهری و جاده و خیلی چیزهای دیگه .

Alireza_m(151 روز پیش)

سلام، داستر بهتره یا تیوولی؟

Amirmosaffa (138 روز پیش)

سلام بستگی به نوع استفاده شما داره اگه شما قیافه و آپشن براتون مهمه و زود زود ماشینتونو عوض میکنید(مثلا ۳ یا ۴ سال یبار) تیوولی گزینه خوبیه ولی اگه شما دوام فنی براتون مهمه و میخواید قدرت بیشتری در اختیار داشته باشید و حداقل میخواید ۱۰ ستل داشته باشید این ماشینو من داسترو پیشنهاد میدم در کل بگم هیچ وقت از روی قیافه و آپشن ماشین نگیرید

momen (41 روز پیش)

به خیلی چیزها مربوطه . توقع شما از تجهیزات ، کیفیت ، هزینه های نگهداری ، قابلیتهای آفرود و دو دیفرانسیل بودن و خیلی موارد دیگر . کافیه نیاز خودتون رو دقیق بشناسید . اون وقت انتخاب بین این دو خودرو خیلی خیلی براتون راحت میشه . چون تقریبا این دو خودرو وجه اشتراک خاصی باهم ندارند . ویا هرکدوم برای عملکرد تقریبا متفاوتی طراحی شدند . مثل تفاوت آپشنهای رفاهی تیوولی با داستر و یا تفاوتهای فنی و خواص آفرودی داستر نسبت به تیوولی . شاید تنها وجه اشتراکشون کراس اور بودنشون باشه که بازهم بخاطر ارتفاع زیر خودرو از زمین باهم تفاوت دارند .

Camery(154 روز پیش)

سلام دوستان من در خرید این ماشین شک دارم لطفا راهنمایی کنید که داستر بخرم یا بی وای دی s6؟

Amirmosaffa (138 روز پیش)

بی وای دی s6 ماشین خوبیه جاداره و نرم اتاقشم لکسوسه حجم موتورشم ۲۴۰۰ هست ولی خب بعضی وقتا انسان گول ظاهر قضیه رو میخوره شما الان شاید بگی الان خودروهای هیوندای و کیا ک متور ۲۴۰۰ هستند همه بالای ۲ میلیارد هستن اما این فقط گول زدنه شما باید توجه داشته باشی ک خودروهای هیوندای و کیا همشون دو دفرانسیل هستند و از لحاظ کیفیت چند درجه بالاتر هستن پس فریب قدرت موتورو نخورید دوم اینکه متور ۲۴۰۰ باید بازدهی بیشتری داشته باشه سوم اینکه با توجه به اینکه دو دفرانسیل نیست و وزنشم زیاده متور ۳۰۰۰ هم واسش کمه چون تک دفه و نکته آخر که همه بهش توجه دارن خدمات پس از فروش و بازارشه این خودرو اصلا خدمات پس از فروش نداره نه اینکه کم باشه کلا نداره خدماتو و باید بگم متاسفانه این خودرو بازارم نداره و اگه بخری به سختی و با ضرر خیلی زیاد باید بفروشی اونم با التماس ک ازت بخرن این چیزاییه ک من درباره این خودرو میدونم و حالا نوبت به داستر میرسه ما داستر تک دفو مقایسه میکنیم با بی وای دی ببینید داستر برند معروف تریه وزنش کمه و حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی واقعا براش کافیه و مناسبه داستر گیربکسش سازگاری خوبی داره با موتور ولی ۴ دندس و یکم جالب نی و در این مورد گیربکس بی وای دی بهتره چون ۶ دنده هست داستر خودرویی بدون آپشن هست و شما فقط پول کیفیت و برند رو میدین و در واقع هیچی نداره این ماشین ک تو این مورد هم بی وای دی وضعیت بهتری داره داستر هم مثل بی وای دی بازار خوبی نداره ولی نسبت به بی وای دی بازارش بهتره و قتعاتش هم پیدا میشه والا بنظر خودم دوتاشون مشکلات دارن ولی اگه میخوای راحت تر باشی و به مشکل قطعات و فروش با ضرر زیاد نخوری داستر بگیری بهتره

momen (41 روز پیش)

اگر دنبال صرفه اقتصادی و کیفیت هستی قطعا جواب داستر هست . اگر قدرت و تجهیزات برات مهمه به علاوه اتاق بزرگ و جادار جواب اس6 خواهد بود .

Mohammad00900(193 روز پیش)

به نظرتون بازار فروشش چطور هست و لوازم گیر میاد؟

BehnamFr (189 روز پیش)

ضعیف هست و براحتی فروش نمیره.

Amirmosaffa (138 روز پیش)

لوازم گیر میاد اگه بخوای بفروشی خب یکم سخته ولی اگه بدی دست دلال مثلا ۵ تومن یا ۱۰ تومن زیر قیمت راحت برات آبش میکنه مشکل لوازم و قطعات نداره

momen (41 روز پیش)

من تا بحال دوبار داشتم و فروختم . یه مدل 2014 و یه مدل 2017 . هر دورو خیلی راحت فروختم . قطعات هم فراوان و با قیمت مناسب میتونید تهیه بفرمائید . اگر بفکر فروش هستید دو دیفرانسیل بخرید - اگر بفکر پایین آوردن هزینه های نگهداری هستید تک دیفرانسیل بخرید . ولی تا 200 هزارتا کارکرد هیچکدوم هزینه ای راتون ندارن بجز لوازم مصرفی . خیالت راحت . من هر دو مدل رو داشتم . هم تک دف و هم دو دف . اگر بخری حالا حالاها نمیفروشی مگر بخاطر کمبود تجهیزات .

mrr(137 روز پیش)

سلام به نظر شما مدل تک دف ۲۰۱۴ نسخه seبهتره یا مدل ۲۰۱۶ نسخه pe.واقعا peکنترل پایداری و کشش و کوروز نداره.میشه اگه کسی داره راهنمایی کنه

1paesa1 (131 روز پیش)

داخل مدل ۲۰۱۶ به بعد خیلی قشنگ تره اگه برات داشتن کنترل کشش و پایداری خیلی مهم نی همون ۲۰۱۶ رو بگیر

momen (41 روز پیش)

کنترل کشش و پایداری سواری و امنیت بسیار متفاوت و مطمئنی برای شما داره . که معاوضش با زیبایی و طراحی کار عاقلانه ای هست . فراموش نکنید این دو آپشن هم از نظر فنی ارتقا محسوب میشه و هم از نظر امنیت . پس بهشون توجه کنید .

Hosein123(121 روز پیش)

با سلام به دوستان عزیز لطفاً اگه کسی می‌تونه بنده را راهنمایی کنه بین خرید ویتارا ۲۴۰۰ و رنو داستر می‌دونم هر دوتا بازار خوبی ندارن ولی تو رنج ۷۰۰ میلیون برام مهمه مدل بالا بودن و برای مصرف مسافرت میخواهم نه شهری جاداری اتاق و صندوق عقب استهلاک کمتر نرمی بهتر دسترس بودن لوازم و قیمت نگهداری برام مهم است البته تجربه اکتیون را دارم هزینه نگهداری بالا و خشک بون عقب اگه پیشنهاد بهتری هم دارید ممنون میشم بفرمایید باتسکر

VahidReza (120 روز پیش)

ویتارا کیفیت بهتر دوام بیشتر ترمز مطمئن و از لحاظ قدرت موتور بسیار سر تر از داستر

momen (41 روز پیش)

به جز بحث ظاهر و تجهیزات ، داستر اقتصادی تر و با کیفیت تر هست . داستر نرم تر و کم مصرف تر هم هست و گیربکس هماهنگی داره . قیمت قطعات هم معقولتره .

Amir62(186 روز پیش)

من یه داستر 2017 دارم واقعا ماشین نرم و با هندلینگ خوبیه من قبلش یه هوندا سیویک 2016 داشتم که از نظر نرمی و هندلینگ شناخته شدست ولی همون مسافت‌هایی که با هوندا میرفتم و کمر درد می‌گرفتم الان با داستر میرم و هیچ مشکلی از این نظر ندارم ولی از نظر شتاب و این بحثها واقعا در برابر خیلی از ماشینا حرفی برای گفتن نداره و اصولاً ماشین کار هست

Hosain002 (71 روز پیش)

آقا دیگه واسه بالا بردن داستر تو سر سیویک نزن . سیویک با کرولا مقایسه میشه نه با این

ManiGR(85 روز پیش)

داستر ماشین خیلی خوبی هست ولی حیف که سانروف نداره

Camery(110 روز پیش)

سلام اگر دنبال دو دیفرانسیل هستی داستر بهتره سوزوکی فقط یکم موتورش قوی تره ولی داستر عملکرد دو دیفرانسیلش خیلی بهتره خلاصه داستر نرمتر و جادار تر هست و سوزوکی خیلی خشکه و عقب می کوبه

ManiGR (85 روز پیش)

آره سوزوکی می کوبه ولی سوزوکی فنی بهتر از داستر هست

Show More