رنو اسکالا
سال
دو سال بعد از اولین عرضه اسکالا در ایران، فیسلیفت آن در مدل 2015 به کشورمان آمد. چهره اسکالا نیوفیس، هیجانانگیزتر از قبل بود اما نمای عقبی آن تغییری نداشت و حتی در لیست تجهیزات خودرو نیز چیزی اضافه یا کم نشده بود. از عجایب اسکالا نیوفیس این است که تعداد اندکی از نسخههای وارداتیاش، پیشرانه 1.6 لیتری داشتند و به لحاظ تجهیزاتی نیز مهمترین تفاوتشان با اسکالا 2.0 لیتری E2 (تیپ کمآپشن) در تعداد ایربگهایش خلاصه میشد. به همین دلیل، اسکالا 1.6 لیتری، خیلی زود از ایران خداحافظی کرد. کسادی بازار اسکالا نیوفیس تنها مختص نسخه 1.6 لیتریاش نبود بلکه مدل 2.0 لیتری و حتی نمونه کروکی اسکالا نیز موفقیت چشمگیری در ایران نداشتند و این روزها نیز یکی از کمیابترین مدلهای وارداتی رنو محسوب میشوند.
ادامه...
7 دیدگاه دیدگاه خود را ثبت کنید
Ra.mansourian@gmail.com (346 روز پیش)
من نزدیک به یک سال مدل E4 2016 فول داشتم. اولین چیزی که وقتی سوارش میشید توجه شمارو جلب میکنه کیفیت داخلش هست و همچنین کیفیت سواری و بی صدایی که کاملا یک کلاس از هم رده های خودش بالاتره. نرم و بی صدا ولی در عوض این نرمی فنربندی و بی صدایی باعث شده که عملکردش یک خودرو کاملا پیرمردی و یا زنانه بشه. نرمی شاسی این خودرو انقدر زیاده که تو رمپ پیچ دار پارکینگ صدای قرچ قرچ قطعات پلاستیکی داخل اطاق ناشی از پیچش شاسی بگوش میرسه. هم زمان همین مسیر رمپ و با تویوتا کرولا 2015 که داشتم مقایسه میکردم. از نظر رد کردن چاله ها و موجهای خیابان بازم بخاطر نرمی بیش از حد فنربندی زود به گیجی و سردرگمی میرسه که اگر فنربندی یا حداقل کمکهای محکمتری داشت این حالت گیجی و پرش از روی موجها درش دیده نمیشد چیزی که اصلا در تویوتا دیده نمیشه هم بخاطر فنربندی سفت تر و هم شاسی محکمتر.در مورد کیفیت داخلش گفتم کاملا از تویوتا سرتره ولی صندلیهای خیلی راحتی نداره و طول نشیمن صندلی یکم کوتاهه. نمایشگر مربوط به اطلاعات سیستم تهویه خیلی کوچیکه و همینطوز دگمه های ریزی داره و از اون بدتر اینکه کولر این ماشین تو دورهای کم فن پرتاب بادش خیلی ضعیفه و در دورهای بالا صداش خیلی بلند میشه که ناشی از طراحی ضعیف کانالهای هوای پشت داشبورد هستش.در عوض خروجی هوای صندلی عقب داره که خیلی بدرد بخوره. از نظر آپشن باید بگم یه چیزهایی اضافه بر ماشینهای دیگه داره که گاها بدرد میخوره. مثلا اینکه از ماشین که دور میشید خودش دربها رو قفل میکنه و آینه ها جمع میشه و همینطور پاور ویندوز هم داره و هم هر چهار درب کیلس که خیلی هم واجب نیست.ترمزهاش قدرت خوبی داره ولی خلاصی پدالش زیاده و پایین میگیره که تو همه مدلها همینه و من تو نمایندگی با ماشینهای دیگه چک کردم. و از همه مهمتر موتور و گیربکس: موتور ماشین به وضوح توان خوبی داره ولی امان از این گیربکی CVT!! این گیربکس فقط بدرد پیرمردها میخوره و اصلا نباید با این ماشین عجله داشته باشید.تو شتاب گیری فوری و یا سبقت گیری میبینید که دور موتور بخاطر ماهیت و نوع گیربکس میره بالا ولی ماشین به آهستگی به سرعتش اضافه میشه که خیلی اذیت میکنه. مثلا قراره که این گیربکس دور موتور را بسته به پارامترهای مختلف روی پیک گشتاور نگه داره تا ماشیت با حداکثر شتاب پیش بره ولی در عمل تبدیل و انتقال این گشتاور به چرخها خیلی کند صورت میگیره. به هر حال هر ماشینی یه نقطه ضعف عمده داره که این از نظر من بزرگترین نقطه ضعفشه و اگر این ماشین یک گیربکس شش سرعته معمولی داشت اصلا ایراد عمده ای نداشت و انتخاب عالی مشد. بیشتر قطعاتش ژاپنیه حتی لاستیکهاش. ضمنا پشت آمپرش که دیجیتال هم هست خیلی زشت و بد ترکیبه. اگر آنالوگ میبود خیلی بهتر بود و وقتی که کروز کنترل یا اسپید لیمیترش و روشن میکنید دور کیلومتر شمار حلقه های رنگی سبز یا قرمز روشن میشه که آدم یاد اسباب بازی میوفته. صندوق عقبش نسبت به هاچ بک بودنش فضای بار خوبی داره ولی فضای پای سرنشینان عقب معمولیه. امیدوارم این مطالب بدرد شما بخوره. تحصیلات و تجربیاتم در ایران و بیرون از ایران مرتبط با خودرو هستش و این تجربیات بدور از هرگونه غرض و نیت قبلی نوشته شده.
Babaaak (174 روز پیش)
ممنون دوست عزیز بابت توضیحاتتون
Sina.A (166 روز پیش)
بسیار مطلب مفیدی بود ممنون از شما
sina.g (164 روز پیش)
کرولا الان قیمت 2015 با 30 تا کارکرد حدود 520 میلیونه،اونوقت اسکالا 2017 با 14 تا کار میدن 240 میلیون تومن با کلی آپشن بیشتر از اون کرولا که دو تا ایربگ داره عین سمند و پرشیا !!!من خودم عاشق تویوتام ولی اسکالا بی نظیره تو قیمت خودش و حتی قیمت دو برابر بالا تر....
Amir.arvin (175 روز پیش)
برند رنو عالیه فقط همین
abda86959@gmail.com (296 روز پیش)
خودروی بی ازار و کم استهلاک موتورش هم نیاز به تعویض تسمه تایم نداره شباهت زیادی به موتورهای ژاپنی داره. اسمش هاچبک ولی صندوقش جاداره یه خصوصیتش که من تو ماشینای دیگه ندیدم وقتی ماشینو خاموش میکنید خودش اتومات ترمزدستی فعال میشه وقتی ماشین روشن می کنید دنده به حالت dیاrباشه با فشردن گاز ترمز دستی غیر فعال میشه وقتی تک سرنشین یکم خشک افرادی که تو ردهای بالا تر از این ماشین نشستن بهتر میفهمن با سپاس🙌🏻
avakili67@yahoo.com (391 روز پیش)
بهترین ماشینی که تا به حال داشتم من هم آزرا داشتم هم النترا هم سوناتا ولی هیچ کدومش به راحتی و کیفیت اسکالا نمیرسه
پاسخ به نظر