ایران خودرو در هشتمین سال عرضه رانا، نسخه جدید این خودرو را با نام «رانا پلاس» معرفی کرد؛ خودرویی که هرچند در زمستان 98 برای اولین‌بار رونمایی شد اما از پاییز 1399 بدست مشتریان رسید. رانا پلاس با اینکه فیس‌لیفت رانا محسوب می‌شود اما بهتر است آنرا نسخه ارتقایافته رانا بدانیم چراکه هم استاندارد آلایندگی موتورش بهتر شده، هم به امکانات بیشتری مجهز شده و هم اینکه، چندین تغییر ظاهری را تجربه کرده است. به‌عنوان مثال گرافیک چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده و به دی‌لایت نئونی مجهز شده‌اند. همچنین قاب آینه‌ها تغییر کرده و حالا راهنمای LED هم دارند. همرنگ‌شدن دستگیره‌ها و زه‌جانبی با رنگ بدنه، طرح جدید جلوپنجره و تغییر قالپاق‌ها از دیگر ویژگی‌های جدید رانا پلاس هستند. اما در کابین رانا پلاس، حجم تغییرات بسیار بیشتر است؛ اولین چیزی که در کابین جلب توجه می‌کند، استفاده از همان فرمانی است که قبلا در پژو 207 سری جدید دیده بودیم. این فرمان جدید، که دکمه‌های کنترلی (برای سیستم صوتی و کروز کنترل) روی آن وجود دارد، در قسمت پایینی دارای روکش نقره‌ای رنگی است تا حس اسپرت بیشتری به راننده القا شود. طرح جدید رودری‌ها، صندلی‌های جدید (مشابه 207) با روکش جدید، صفحه کیلومتر جدید، دسته راهنما و دسته برف پاک کن جدید (مشابه 206) و همچنین رادیوپخش جدید (بدون سی دی پلیر) با بلوتوث ازجمله تغییرات مهم در کابین خودروست. در قسمت فنی، ارتقا آلایندگی موتور به استاندارد یورو5، تنها حرف جدید رانا پلاس است ولی با این حال، ایران خودرو چند تغییر مختصر دیگر را هم انجام داده مانند بهبود مقاومت فن رادیاتور، عایق جدید کاپوت برای کاهش صدا و بهبود ایربگ‌های جلو.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ترمز قدرتمند
    • فراوانی قطعات یدکی
    • تجهیزاتی بیشتر از رانا LX
    • اضافه شدن کروز کنترل
    • ارتقا استاندارد آلایندگی به یورو 5
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • عایق بندی کابین
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5 یورو5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4292 میلی‌متر
  • عرض 1684 میلی‌متر
  • ارتفاع 1453 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1134 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

120 دیدگاه

H20020(44 روز پیش)

به جرات میشه گفت از ۲۰۶ اس دی به روزتره و زیباتره و امکانات بیشتری هم داره.

VahidReza (34 روز پیش)

درسته موافقم

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (2 روز پیش)

به نظر شما ۲۰۶ دکمه رو فرمون داره؟ کروز کنترل داره؟ لوک پک داره؟ چراغ روز داره؟ نه عزیزم ۲۰۶ رده اش پایینتره تو مقایسه.بازندست

MEmran(12 روز پیش)

سلام دوستان به نظرتون ۲۰۶ اس دی مدل ۹۷ بگیرم با ۴۰ تا۶۰ هزار کیلومتر کارکرد یا رانا پلاس مدل ۹۹ بگیرم با ۹ هزارتا کارکرد لطفا نظر بدید ممنون میشم

Nima1372 (11 روز پیش)

صد درصد رانا پلاس بخر صد درصد

VahidReza (11 روز پیش)

دوست عزیز کلا ۲۰۶ های زیر ۹۰ بدرد نمیخوره قطعاتشون ایرانیزه ان و کیفیت پایین تری دارن جدیدا هم ایران خودرو خدمات این ماشین مثل ترمز عقب و غیره ... رو سفارشی کرده از اون طرف رانا خیلی آپشنای بهتری داره و اینکه ترمزش واقعا خوبه تو بقیه چیزا مثل سواری و ... مثل ۲۰۶ هست

VahidReza (7 روز پیش)

صد درصد رانا هم کیفیتش بهتره هم ترمز و رانندگیش دویست شیش دیگه عمرشو کرده حتی اس دی هم شاسیش خوب نیست بنظرم رانا خیلی بهتره و حتی زیباتر هست اپشناشم خوب و بهتر از این دی هست

Hjjjjjjj(8 روز پیش)

سلام واقعا جای تاسف داره که منکی پولم حاضره بهم رانا پلاس نمی افته و کسایی هستن که داخل سایتها برین ببنید گذاشتن فروش این ثبت نامی هارو و همه زدن پول لازم خب وقتی ندارین قرض نکنید حق بقیه ضایع میشه مسیر کار من رفت برگشت 60 کیلو متر هستش واقعا اذیت میشم و دنبال ماشین صفرم وگرنه ماشین دگه می تونم بخرم ولی قیمت به مدل نمیخوره

Fk(22 روز پیش)

یک سال رانا پلاس داشتم ، اگه فضای کم جای پای سرنشین عقب رو بزاریم کنار ، ماشینش فوق العادست و هیچ نقطه ضعفی نداره

hesam0075(49 روز پیش)

سلام می خواستم ببینم جای پا و ارتفاعش برای من که قدم 195 هستش چطوره؟

Msheykhi (23 روز پیش)

پشت فرمون جا میشی ولی جاپای نفر پشت سرت خیلی کم میشه چون باید صندلی رو بدی عقب تا پاهات جا بشه...

mehranz(32 روز پیش)

در مقام مقایسه با ۲۰۶ تیپ دو هاچبک واقعا گزینه ارزنده تری هست (جدای از بازار خرید و فروش ضعیف تری که نسبت به خانواده ۲۰۶ داره) و اینکه صندوق دار هم هست برای سفر و استفاده خانوادگی مناسب تر هستش، بنده از لحاظ کیفیتی اطلاعی ندارم چجوری داره مونتاژ میشه و قطعات کلی که بسته شده روش از چه مارک هایی هست ،کسایی که دارن و استفاده کردن مدلهای ۹۹و ۱۴۰۰ نظر بدن خیلی مفید هستش برای همه یا کسانی که قصد خرید رانا پلاس دارن

VahidReza(34 روز پیش)

ماشین خوبیه البته فقط نسخه ۶ دنده که قراره بیاد این رانا پلاس و ای ال و الیکس خوب نیست کیفیت کابین ضعیف ، آپشن های رفاهی ضعیف ، نبود فرمان برقی و مانیتور کسی میخواد بخره و خاطرخواهشه صبر کنه ۶ دنده بیاد بعد بخره حالا ببینیم آیکو چه می‌کنه

victory(34 روز پیش)

از ۲۰۶ صندوق دار که بهتره

Ali2006(123 روز پیش)

یک ماهه رانا پلاسو تحویل گرفتم ، واقعا خودم فک نمیکردم انقدر ماشین خوبی باشه ، فرمون جدیدش با کروز کنترل و بلوتوث ... عالیه ، عینا مثل ۲۰۷ ، جنس و کیفیت داشبورد بهتر از راناهای قبلی و خوشگله ،چراغای خوشگلو پشت امپر خوبی داره ، ابعاد و اندازه مثل ۲۰۶ صندوق داره ولی به نظرم ۲۰۶ قیافه و داشبوردش واقعا تکراری شده خودم ۱۲ سال ۲۰۶ داشتم و خسته شدم ، علت اختلاف قیمتش با ۲۰۶ اینه که مردم دنبال آرمو لوگو پژو هستن و مثلا نمیخوان رو ماشینشون ارم ایران خودرو باشه و این واقعا خنده داره . علت گرونی رانا پلاس نسبت به معمولی هم که میگن مگه چی داره که ۳۰ میلیون فرقشه باید بگم اگه بخوای همین فرمون و چراغا و آیینه بغلو بندازی رو رانای معمولی با ۱۰ ۱۱ تومن بخرییشون ( فرمون ۴/۵۰۰ ، چراغا ۴ تاش ۵ ت ، آیینه ها جفتی ۱/۵۰۰ ) حالا کروز کنترلو فیبر کربن داشبوردو پارچه رو درب ها و صندلی های ۲۰۷ ایش بماند ، ۳۰ تومن اختلاف اگه منطقی نباشه ۲۳ تومن دیگه حداقلشه ، نکته اخرم اینکه علت ارزونیش تو بازار ازاد بخاطر اینه که همه رانا پلاسا سنداشون تو رهنه و خیلیا قرعه کشی برنده شدن اما پول تکمیل وجه رو ندارن در نیجه با کمترین سود ممکن میخوان بفروشن که برنده شدنشون الکی نبوده باشه. در اخر اضافه کنم که لطفا اول سوار بشید تست کنید ببینید بعد نظر بدین که مردمو گمراه نکنید ، اینکه رانای معمولی رو تست کردینو راجع به پلاس حرف میزنید دور از انصافه ، حرف و شایعه باد هواست ، سوار بشید تا به حرف من برسید که تو این رنج قیمت ماشین عالی هستش

HAMZEH3440 (46 روز پیش)

من هم کاملا حرف شما رو میخواستم بزنم

Mfd(106 روز پیش)

سلام دوستان، بعد کلی ثبت نام بالاخره اسمم واسه رانا پلاس در اومد. خودم خیلی باهاش حال نمیکنم و تمایل رو 207 یا 206 بود ولی اگر تو قرعه کشی ها نبود یه ماشین دیگه رو انتخاب میکردم. حالااحتمال داره 1 سال نگه دارم بعد بفروشمش. یه ویدئو بررسی دیدم که می‌گفت 10 تا 15 آمپر باطریش ضعیف تر شده. این موضوع درسته؟ و اینکه میشه روش باطری قویتری انداخت؟ سیستم برق ماشین جواب میده یا نه. ممنون میشم اگه کسی داره نظر بده و اینکه چطور ماشینیه

HadiXrma (88 روز پیش)

خیر اصلا درست نیست کارخونه بر حسب نیاز کل تجهیزات فابریکی باطری میبنده روش نه کمتر نه بیشتر، حالا بعدش بستگی به خودتون داره برای افزایش آکپر باطری مثلا اگه قراره روی خودرو سیستم صوتی سنگین نصب کنید مثلا باید باطری هم عوض بشه یا سیستم های نورپردازی پر مصرف و...

HAMZEH3440 (46 روز پیش)

من هم تو قرعه کشی اسمم در اومد و 40 روزه تحویل گرفتم. باطریش کوچکتر از حد معمولیه. ولی صد در صد برا خود ماشین کافیه. من ازش راضیم

Show More