چهارسال بعد از عرضه ساینا، سایپا با شعار تبلیغاتی «یه تغییر به موقع» توانست اولین فیس لیفت ساینا را در نیمه دوم سال 99 به بازار بفرستد. مهم‌ترین نکته در ساینا نیوفیس این است که سایپا، از همان موتور 1.5 لیتری M15 استفاده کرده است ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی (بجای مکانیکی در ساینای معمولی) مجهز شده و برای پاس کردن مجوزهای زیست محیطی، به استاندارد آلایندگی یورو5 ارتقا داده شده. نکته دیگر اینکه سایپا، کابین جدید ساینای نیوفیس را براساس «ساینا اتومات» ساخته است. تفاوت‌های اصلی ساینا نیوفیس با سری قبلی ساینا را می‌توان در این موارد دانست: اضافه شدن دی لایت و اتولایت، گرافیک جدید چراغ های جلو و عقب (اما بدون تغییر کاسه چراغ)، جلوپنجره جدید با قاب استیل، رینگ آلومینیومی جدید (که البته سفارشی است)، فرمان جدید، تریم داخلی جدید و صفحه کیلومتر جدید. البته همانطور که می‌دانید، سایپا همه تجهیزات خوبش را روی یک تیپ نمی‌گذارد! به همین دلیل نیز ساینا نیوفیس دنده‌ای، در دو تیپ ساینا S و ساینا G عرضه شده است که ساینا اس نسخه ارزان‌تر و ساینا جی نسخه گران‌تر آن است. سایپا برای ساینا اس، متاسفانه 8 آپشن‌ مهم را حذف کرده که عبارتند از: دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم کنترل پایداری، سنسور باد تایر، روکش چرم صندلی، مانیتور، دوربین عقب، شیشه دودی و ترمز کمکی.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای جادار کابین
    • آپشن‌هایی بیشتر از سری اول
    • یورو5 (نسبت به سری اول)
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • شباهت فنی کامل به تیبا آپشنال
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15 یورو5
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (S232) - فیس لیفت اول
  • طول 4215 میلی‌متر
  • عرض 1663 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2415 میلی‌متر
  • وزن 1050 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R14
  • چرخ عقب 185/60R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
45 دیدگاه

Maher(193 روز پیش)

هر آپشنی که بخوای برو ستار خان خیلی با کیفیت تر از سایپا و باهزینه کم میزارن ونمیخود بابت آپشنی که وجود نداره ۵۰ میلیون بیشتر از ساینای عادی پول بدی

M842d513 (183 روز پیش)

کجای ستارخان؟

amirainas (125 روز پیش)

فقط طراحیش 20ملیونه انصافا. دیلایت 2 ملیونه فرمونش 5 ملیونه 7 ملیون فقط فرمون دیلایته!!ادم زورش میگیره میگه نهایته رخ بهتری از ساینا معمولی داره! من خودم ساینا s دارم رفیقم کوییک میگه این بهتر از مال منه انصافا ماشین خوبیه نسبت به 405 206 ساینا معمولی خیلی سرتر ازیناس

Saeed1981 (58 روز پیش)

من اصلا کاری به تغییرات ظاهریش ندارم ولی اگه جایی رو سراغ داری که با 10 میلیون کلا سیستم بالانسر شفت موتور و شبکه برق ماشین رو عوض کنن و بشه مالتی پلکس با یونیت کنترلی یکپارچه و بعدش هم دی‌لایت و چراغ بدرقه و فرمون دی‌کات و پشت آمپر جدید و آفر تعویض دنده و سیستم دستیار ترمز و نگهدارنده صندلی کودک و دکمه صندوق‌پرون روی ریموت‌ و دریچه گاز الکتریکی و نشانگر تفکیکی باز بودن درها و هشدار ضد سرقت با بوق خودرو و گرمکن آینه و هشدار صوتی روشن بودن چراغ و قفل مرکزی شیشه‌ها بذارن، خب بگو مام بریم بذاریم

Aliteymori1993 (22 روز پیش)

الان دیگه ۵۰ تومن نیست شده ۱۰ تومن

Saeed1981(41 روز پیش)

من 4 ماهه که این ماشین رو دارم و قبلا هم ساینا معمولی داشتم (البته بین این دو ماشین مدتی هم پژوپارس TU5 داشتم). برای دوستای گلی که راجع به تفاوت‌های ساینا اس با ساینا معمولی پرسیدند، کل تفاوت‌های فنی، آپشنال و ظاهریش رو لیست کردم و تقدیم می‌کنم که حدود 40 مورد ریز و درشت رو شامل میشه: 1- دریچه گاز برقی موتور (برای کاهش آلایندگی، امکان نصب کروزکنترل، پایداری بیشتر در عملکرد خودرو و ارتباط‌گیری BCM با ECU)، 2- ترمز کمکی BA، 3- دی‌لایت (چراغ روز)، 4- فرمان دی‌تایپ، 5- کلاستر (صفحه‌کیلومتر و پشت آمپر) جدید با داده‌های بیشتر، 6- نمایشگر تعویض دنده (GSI)، 7- نمایشگر دمای محیط، 8- نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای، 9- صندوق‌پران روی سوییچ، 10- سوییچ تاشو، 11- قفل مرکزی روی داشبورد، 12- ایموبلایزر و هشدار ضدسرقت با بوق خودرو (VAS)، 13- ایزوفیکس صندلی کودک، 14- چراغ بدرقه، 15- نشانگر تفکیکی و هشدار باز شدن و باز ماندن درها، 16- قفل مرکزی شیشه‌ها، 17- قفل کودک درها، 18- استاندارد آلایندگی یورو پنج، 19- استاندارد محافظت از عابر پیاده، 20- سیستم برق مالتی‌پلکس، 21- نود مرکزی (سامانه مدیریت یکپارچه و نظارت عملیاتی بر خودرو یا BCM)، 22- عایق‌بندی تقویت‌شده، 23- ارتقای استحکام بدنه در قسمت صندوق و جلو، 24- دسته‌دنده جدید، 25- پلاستیک تزریقی مشابه 207 برای داشبورد و تودری‌ها، 26- ECU جدید با کالیبراسیون به‌روز، 27- قابلیت تنظیم نور صفحه‌کیلومتر، 28- جلوپنچره جدید (طرح لانه زنبوری) با قاب کرومی، 29- سپر جلوی جدید، 30- ورودی هوای جدید روی سپر، 31- سپر عقب جدید، 32- دیفیوزر چراغ‌دار، 34- چراغ‌های عقب جدید، 35- الگوی جدید درِ صندوق عقب، 36- بالانسر شفت، 37- نمایشگر زمان سرویس و تعویض روغن، 38- گرمکن آینه، 39- هشدار صوتی روشن‌ماندن چراغ‌های خودرو پس از خاموش‌کردن خودرو و خارج کردن سوییچ، 40- فیوز باکس و رله باکس جدید (کیفیت و عملکرد بهتر سیستم الکتریکال و توزیع الکتریکی خودرو)

Aliteymori1993 (22 روز پیش)

عالی بود

Mohamad007(39 روز پیش)

امکان دوگانه سوز کردن ساینا s هست یا نه؟ اگر کسی تجربه ای داره لطفا بگه.

ssfree (38 روز پیش)

بله امکان پذیر هست ولی توصیه نمیشود بخاطر اینکه دریچه گاز چون برقی هست اسیب میبیند و ماشین از حالت فابریک در میاد و در طی سالیان سال باعث افت قدرت موتور میشود

Hadi maleki(150 روز پیش)

خیلی هم ماشین خوبیه با موتور ...کار و آپشن در حد خودش بهتر از کوییک و ساینا معمولی و تیبا هست.

Mbd (142 روز پیش)

ساینا معمولی درسته ظاهرش اصالت نداره ولی حداقل بعضی قسمتهاش کپی از برندهای مطرح خودرو سازیه جهانه. مثلا طراحی چراغ عقب و سپر از تویوتا یاریس تقلید شده یا چراغهای جلوش شبیه سوناتاست. تناسب بین اندازه جلو پنجره با شبکه سپر تقریبا رعایت شده در مقابل ساینا اس حتی از همین کپی برداری هم محرومه و طراحی چراغ عقبش شبیه خودروهای ۴۰ سال پیشه. لبخند سپر جلوش یادآور آدمهای دهن گشاده که هیچ تناسبی با جلو پنجره نداره.در کل تحمل ظاهر ساینا معمولی خیلی راحت تر از ساینا اسه.

ssfree (141 روز پیش)

در جواب اقای ام بی دی اولا ساینا جلوش شباهت عجیبی به سوزوکی کیزاشی هم داره ولی من خونده بودم ساینا اس هم از رو یه ماشینی کپی هس:))

Saeed1981 (58 روز پیش)

در پاسخ به mbd باید بگم کلیات طراحی جلو ساینا اس شبیه هوندا سیویک 2013 هست و طراحی صندوق و چراغ‌های عقب ساینا اس هم ترکیبی از نمای عقب رنو سیمبل و ب‌ام‌و 320 آی 2008 هست. امضای طراحان شاهین رو هم روی برخی قسمت‌هاش میشه دید مثل دیفیوزر و چراغ روش یا صفحه‌کیلومترش

Mobin2001(167 روز پیش)

بجای این میشه فیات سی ینا یا هیوندای ورنا (کارکردبالا دنده ای) رو خرید

amirainas (125 روز پیش)

کی پول فیات میده

VahidReza (113 روز پیش)

ماشین بی آپشن کارکرد بالا داغون شده به چه درد میخوره درسته کیفیتش خوبه ولی ارزش نداره ماشین داغون خرید که بعدا هم نمیشه فروختش

Mobin2001 (94 روز پیش)

اول اینکه دوستی که فرموده کی پول فیات میده عرض کنم خدمتش اونی پول فیات میده که ماشین با تکنولوژی 30 سال پیش کره رو نمیخواد بخره. اون دوستیم که فرمود کارکرد بالا داغونه، این ماشینا هرچقدرم کارکردشون بالا باشه هزار برابر بهتر از ماشینای صفر ایرانی هم رده خودشون هستن. ثانیا الان یکی با کارکرد 150 هزار تا تمیزش تا 300 هزار تام راه میره(سی ینا) . درضمن کم کارشم موجوده با قیمت بالای 200 تومن

Mostafa5 (64 روز پیش)

سلام داداش ببین شما ساینا s با هیوندا مقایسه می‌ کنی از زمین تا آسمان فرق میکنه بعد کره ماشین الکی نمیسازه و میده دست مردمش ولی ما پارس ۴۰۵ ۲۰۶ سمند پراید از سال ۱۳۷۹ تا حالا فقد از داخل عوض شدن از بیرون همونن و ۴۰۵ slx باند عقب نداره دکمه روی فرمونش نیست در سته شکلش خوبه و از این حرفا پارس تیوفایو چهار چرخ دیسکی بود و رینگ اسپرت داشت سال ۱۳۹۸ رینگ نیست و دیسک هم نیست ولی کجا کره هر یک سال ماشین عوض میکنه و بعد سایپا ساینا s خیلی خوب درست کرد ولی ایران خودرو توی ۱۴۰۰ وارد شدیم ولی حتا مانیتور روی ماشیناش نزاشت

MM2(299 روز پیش)

فقط دارن با سو استفاده از کلمه S مردم را تیغ میزنند و چند ده میلیون به جیب میزنن

Mostafa5 (83 روز پیش)

سلام داداش ببین ساینا s از پراید تیبا کوییک و ساینا معمولی بهتر ساینا s از ساینا معمولی یکم فرق میکنه مثلن دور کیلومترش چراغ عقبش و سپراش و همچنین تیپش بخاطر همین از ساینا معمولی گرون تر

Rezagfgjbcc (78 روز پیش)

فرق ساینا با ساینا s دی لایت _ کامپیوتر سفری که استفاده خوبی داره _ سامانه bcm برق _ ایزوفیکس _ موتور نسبت به معمولی صدای کمتر و لرزش کمتر داره _صندوق پران _ نشانگر تعویض دنده gsi _ ارتقا عایق بندی کابین _ چراغ همراهی تا درب منزل _هشدار دهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند _ رینگ ۱۴_ کیفیت رنگ سپر بهتر شده _سیستم هشدار دهنده امنیتی _ ریموت آیا ۳۷ می ارزه یا نه ؟ من خودم خیلی تعجب کرم که ساینا s خیلی بهتر از ساینا هست و من یه ساینا داشتم الان یه ساینا s قدرت موتور یکی و مصرف طبق شرکت یکی هست ولی ساینا s من قدرتش کمی بیشتر از ساینا قبلی من هست مصرفش یکمی کمتر هست . مثلا با دنده ۵ دور موتور روی ۳۰۰۰ بود ساینا من ۱۱۶ یا ۱۱۷ تا می رفت ولی ساینا s من روی دور موتور ۳۰۰۰ نزدیک ۱۲۵ میره نمی دونم دلیلش چیه و داخل کابین صدا خیلی کم میاد ساینا از دور ۲۳۰۰ صدای وحشتناک بود ولی ساینا s خیلی کم صدا هست و تست خطا سرعت کیلومتر هم برطرف شدن کیلومتر ساینا معمولی تست سرعتش ۷ یا ۸ بالا می زد واقعا ماشین خوبیه . قیمتش با پارس یکی هست ولی موتور پارس هم قطعات گران‌تر داره هم موتورش مشکل و مصرف سوخت خیلی بالایی داره. موتور m15 دریچه گاز برقی خیلی خیلی بهتر از xu7 هست من که با ساینا s ساعت ۲ بعد از ظهر تابستان تو جاده کویر کولر گرفتم هم خیلی خوب خنک می‌کرد و قدرت ماشین هم خیلی عالی بود تنها مزیت پارس به ساینا s بزرگتر بودن و داشتن آرم پژو و قدرت بیشتر داشتن البته ساینا s بزرگ هست و قدرت خیلی خوبی هم داره من با هاش ۱۶۵ تا رفتم

Iioiuytgvhb(281 روز پیش)

اخه بهتر از پراید که هست ساینا s با امکاناتی که داره و طراحی به روزش واقعا خودروی خوب و عالی هست هر چی که باشه راحت تر و با امکانات رفاهی بیشتر نسبت به تیبا و پراید هست و من که نمیدونم چرا اینقدر تو سر ماشین های تولید داخل میزنید

hoyasin (243 روز پیش)

کسی تو سر تولید داخلی نزد، مشکل همه اینه که باسم فول فروختن ولی موقع تحویل مانیتور هم نداره حتی و همچنین با ساینای معمولی آنچنان تفاوتی نداره ولی قیمتش ۳۰ تومن بیشتره، کلاهبرداری تو روز روشن همینه دیگه

مرتضی هستم! (242 روز پیش)

دوست عزیز hoyasin: بابت اتفاقی که افتاده واقعا متاسفم. اما هیچ کجای قراردادها قید نشده که خودرو با چه امکاناتی قراره تحویل بشه. حتی اگه قید شده باشه اما اپشن هارو کم کرده باشن ازش، مابه التفاوت رو به مشتری برمیگردونن. واقعا کلاهبرداری اسمش نیست !! اما مشکلی که شما میگید، دلیل دیگه ای هم میتونه داشته باشه. ثبت نام برای خودرویی که هنوز امکاناتش منتشر نشده بود، این تبعات رو هم داره متاسفانه. موضوع تغییر دادن اپشن ها، بارها توسط خودروسازان انجام شده اما برخی از مشتریان بدون توجه به این اتفاقات، بازهم برای خریداری خودروهای جدیدی که وارد بازار میشن، ثبت نام میکنن.

Mostafa5 (83 روز پیش)

سلام داداش درسته امکاناتش بهتر از پراید تیبا کوییک ساینا معمولی بعضیاشون میگن بیشتر از ۸۰ نمیره و صدای موتور وحشتناک و گیربکس صدا میده و جنس داشپرت خوب نیست . داداش همشون الکی میگن. من ساینا s دارم و از همه چیزش راضیم.

Vahid99matin(281 روز پیش)

سلام عزیزان من خودم ساینادارم ...ساینای اس چهل میلیون گرانترازساینای معمولی است!!!!واقعابرای چه آپشن هایی !!!هرچی مشخصات مرورکردم تغییر آنچنانی رومشاهده نکردم...شماخودت میتونی با۱۰میلیون تمام این تغییرات جزیی که مدل عادی روبامدل اس متمایز کرده روخودت انجام بدی...فقط سپرهاوفرمون عوض شده...

Mostafa5 (83 روز پیش)

سلام ببین داداش سایناs بهتر از ساینا معمولی ساینا معمولی بگیر و سپره و درود متور کیلومتر عوض کن و بعد خراب میشن ببین هرچی میخوای عوض کنی عوض کن ولی هیچ مثل نمایندگی نمیشه

Amin0(237 روز پیش)

بسیاری از سایناs مدل99 مشکل دارن بیشتر از 120 تا نمیرن نمایندگی هم جواب گو نیست و سایپا ماشین خراب تحویل مردم داده علاوه بر خودمون به یک نفر دیگه که سایناs مدل99 را داشت زنگ زدم اون همین مشکل را داشت در صورتی که در مدل1400 این مشکل نیست.

Mat123 (233 روز پیش)

خرابی شون فقط همین مشکل یا بیشتر هم هست؟

Amin0 (232 روز پیش)

از ما ضبط هم خراب بود چراغ ترمز سوم هم خراب بود که اونا را نمایندگی درست کرد حالا بعضی ها میگن چراغ چک ماشینشون هم روشن شده ونمایندگی هم نمیدونه دلیلش چیه و برای نمایندگیها هم سایپا لوازم جانبی و برنامه های سیستم برقی را نفرستاده

amirainas (125 روز پیش)

170تا پر کردم داداش

masoud0421(143 روز پیش)

وقتی نظرات رو خوندم کامل ناامید شده بودم تا اینکه ساینا اس مون هفته پیش به دستمون رسید... واقعا بعضی از دوستان رو نمیتونم درک کنم حاضرن بخاطر یه آرم پژو ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ رو ۵۰ میلیون گرونتر بخرن ولی روی این هزار تا ایراد گذاشته بودن که واقعا دلسرد شده بودم خدا شاهده سر سوزن تعصب روش ندارم و دقیقا تجربه ی شخصی خودمو مینویسم اولا از بیصدایی موتور خیلی جا خوردم خیلیا نوشته بودن صدای موتور وحشتناکه ولی پدرم سمند موتور ملی داره داداشم هم پژو جی ال ایکس جفتشون وقتی نشستن توی ماشین گفتن عجب موتور بیصدایی!!! تازه بعد از اینکه یه نمد کاپوت و کف پوش سه بعدی انداختم رسما توی ماشین مثل کتابخونه بیصدا شد بدون اغراق میگم بیصدایی موتور و سکوت کابین خیلی سرتر از ایرانخودرویی ها هست حتی ماشین های بالا رده اشون مثل سورن و پژو پارس... مورد بعدی ای که واقعا برام جالب بود کیفیت خوب و استحکام بدنه بود شما خودتون میتونید تست کنید سقف پارس های جدید رو وقتی دست میزنی انگار تلق هست درحالیکه سقف این و حتی فضای صندوق عقب و کاپوت به شدت محکم هستش و هم خوب عایق بندی شده و بیصدا هست جنس موکت هاشم خوبه و حالت نمدی داره... مورد بعدی ای که دیدم سواری خیلی نرم ماشین هست که اکثر ضربه های ریز و حتی بزرگ رو جذب میکنه و کلا سرنشینان خیلی راحتن... مورد بعدی هم که خیلیا بهش انتقاد کردن جنس داشبورد و روکش درها هست که واقعا به نظرم جنس خوبی داره و از جنس تزریقی هست که واقعا بیصدا و خوب هست و اکثر چینی ها هم دقیقا همین جنس هستن و موادی که درش استفاده شده دقیقا از همون جنسی هست که توی ۲۰۷ استفاده شده... مورد بعدی که واقعا لذت بردم ازش گیربکس ماشین هست که خیلی نرم و بیصدا هست و لازم نیست زیاد با دنده بازی کنی و ماشین در همه حالت قدرتش رو حفظ میکنه... آپشن های خوبی هم داره ماشین که میشه به صفحه کیلومتر جدید اشاره کرد که کلی اطلاعات از قبیل دمای هوا تا اطلاعات دنده ی مطلوب رو در اختیار راننده قرار میده آینه و شیشه های برقی ، دی لایت ، فرمان نرم و طرح دی، تنظیم چراغ های جلو از داخل، سیستم صوتی بلوتوثی ولی اینم بگم که بلندگوهاش چیزی برای گفتن نداره و خیلی ضعیف هستن شاید هم چون ماشین قبلیم سیستم داشتم گوشام به اون عادت کرده. همه ی مثبتاشو گفتم منفی هاشو هم بگم: بزرگترین نکته منفی ای که دیدم و واقعا جا خوردم این بود که ماشین سینی زیر موتور نداره و باید به عنوان آپشن سفارش بدی که بعد از فهمیدنش حقیقتا فر خوردم 😂😂😂 موتورش میتونست قوی تر باشه درسته شتابش بد نیست و خوب سرعت میگیره و نسبت به تیپ ۲ موتور سر حالتری داره ولی نسبت به موتور تی یو فایو و ای اف سون به صورت محسوسی ضعیفتر هست ولی بخاطر گیربکس خوبی که داره این کمبود قدرت زیاد حس نمیشه و به علت گشتاور خوبی که داره توی سربالایی ها کم نمیاره مورد منفی دیگه ای هم که نظرم رو جلب کرد دریچه گاز برقی هست بعد از فشار دادن پدال ماشین با تاخیر حدودا یک ثانیه ای واکنش میده که یکم به نظرم خطرناکه و باعث میشه آدم نسبت به حادثه نتونه به موقع واکنش نشون بده در کل بخوام جمع بندی کنم واقعا نسبت به قیمتش (چه کارخونه چه بازار) ماشین خوبیه و همه ی نیازها و انتظاراتی که مشتری داره رو تا حد زیادی برآورده میکنه بخصوص ساینااس که موتورش یورو۵ هست و به هر حال برای گرفتن این استاندارد طبیعتا آزمون های بیشتری رو پاس کرده و باعث شده که ماشین استانداردتر باشه ظاهرش هم سلیقه ای هست ولی به نظرم خوشگله که با رینگ اسپورت سایز ۱۴ و ۱۸۵ خوشگلتر هم میشه...

Amin0 (137 روز پیش)

سلام ببخشین میشه بگین اطلاعات دنده مطلوب را در اختیارتون میزاره یعنی چی؟یعنی مثلا دنده 2 هستین توی صفحه کیلومتر عدد 2 نمایش داده میشه و یک خط روش زده میشه به این معنی که برین دنده 3 ؟

masoud0421 (134 روز پیش)

فقط برای دنده عقب R نشون میده و شکل سنسور دنده عقب رو نشون میده برای بقیه ی دنده ها شماره نشون نمیده وقتی دور موتور از یه حدی بالاتر میره نشانگری روی صفحه ظاهر میشه که بهتون پیشنهاد میده تا دنده رو افزایش بدین

Show More