


چهارسال بعد از عرضه ساینا، سایپا با شعار تبلیغاتی «یه تغییر به موقع» توانست اولین فیس لیفت ساینا را در نیمه دوم سال 99 به بازار بفرستد. مهمترین نکته در ساینا نیوفیس این است که سایپا، از همان موتور 1.5 لیتری M15 استفاده کرده است ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی (بجای مکانیکی در ساینای معمولی) مجهز شده و برای پاس کردن مجوزهای زیست محیطی، به استاندارد آلایندگی یورو5 ارتقا داده شده. نکته دیگر اینکه سایپا، کابین جدید ساینای نیوفیس را براساس «ساینا اتومات» ساخته است. تفاوتهای اصلی ساینا نیوفیس با سری قبلی ساینا را میتوان در این موارد دانست: اضافه شدن دی لایت و اتولایت، گرافیک جدید چراغ های جلو و عقب (اما بدون تغییر کاسه چراغ)، جلوپنجره جدید با قاب استیل، رینگ آلومینیومی جدید (که البته سفارشی است)، فرمان جدید، تریم داخلی جدید و صفحه کیلومتر جدید. البته همانطور که میدانید، سایپا همه تجهیزات خوبش را روی یک تیپ نمیگذارد! به همین دلیل نیز ساینا نیوفیس، در دو تیپ ساینا S و ساینا GX عرضه شده است که ساینا اس، نسخه ارزانتر بوده و ساینا جی ایکس نیز نسخه گرانتر است. شرکت سایپا برای رعایت استانداردهای ایمنی، مجبور شد تا از سال 1402 آپشن جدید سنسور فشار باد تایر (TPMS) را روی ساینا اس، نصب کند. همچنین در نیمه اول 1402، تیپهای جدیدی برای ساینا S به بازار کشورمان آمدند که یکی از آنها «ساینا اس دوگانه سوز» بود و دیگری نیز «ساینا اس اتوماتیک» نام داشت.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای ساینا S
- فضای جادار کابین
- بهبود آپشنها (نسبت به قبل فیس لیفت)
-
معایب ساینا S
- کیفیت ساخت
- شباهت فنی کامل به تیبا آپشنال
- دریچه گاز مکانیکی در مدل گازسوز
- حذف برخی ویژگیها در مدل گازسوز
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1402
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT با 6 دنده مصنوعی
- پیشرانه 4 سیلندر M15
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 87 اسببخار
- گشتاور 130 نیوتنمتر
- شتاب 13.4 ثانیه
- سرعت 170 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان کوچک
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (S232) - فیس لیفت
- طول 4209 میلیمتر
- عرض 1667 میلیمتر
- ارتفاع 1490 میلیمتر
- فاصله محوری 2414 میلیمتر
- وزن 1110 کیلوگرم
- حجم باک 41 لیتر
- چرخ جلو 185/60R 14
- چرخ عقب 185/60R 14
- سایر ویژگیها رینگ آلومینیومی
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها محدودکننده سرعت
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان فرمان دیکات
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکرهای جلو و عقب
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth- USB - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دیجیتال
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1399 تا 1402
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر M15
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 87 اسببخار
- گشتاور 130 نیوتنمتر
- شتاب 12.8 ثانیه
- سرعت 175 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان کوچک
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (S232) - فیس لیفت
- طول 4209 میلیمتر
- عرض 1667 میلیمتر
- ارتفاع 1490 میلیمتر
- فاصله محوری 2414 میلیمتر
- وزن 1050 کیلوگرم
- حجم باک 41 لیتر
- چرخ جلو 185/60R14
- چرخ عقب 185/60R14
- سایر ویژگیها رینگ فولادی
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
- سنسور فشار باد تایر (از سال 1402)
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان فرمان دیکات
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکرهای جلو و عقب
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی USB - CD - MP3
- سایر ویژگی مالتی مدیا نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دیجیتال
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1402
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر M15 دوگانه سوز
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 82 اسببخار
- گشتاور 127 نیوتنمتر
- شتاب 13.6 ثانیه
- سرعت 175 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان کوچک
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (S232) - فیس لیفت
- طول 4209 میلیمتر
- عرض 1667 میلیمتر
- ارتفاع 1490 میلیمتر
- فاصله محوری 2414 میلیمتر
- وزن 1140 کیلوگرم
- حجم باک 41 لیتر
- چرخ جلو 185/60R 14
- چرخ عقب 185/60R 14
- سایر ویژگیها رینگ فولادی - مخزن گاز 62 لیتری
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان فرمان دیکات
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکرهای جلو و عقب
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی USB - CD - MP3
- سایر ویژگی مالتی مدیا نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دیجیتال
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
-
پژو 405
1399
-
تیبا صندوق دار
1399
-
سمند LX
1399
zadehkazemi
ما خودمون پارسال با مقدار پولی که داشتیم یک سایناs ثبتنام کردیم....وقتی نظرات رو خوندیم گفتیم اگه اشتباهیی کردیم.فعلا که ماشین رو گرفتیم و ۲۳۰۰تا باهاش رفتیم و تا قشمم رفتیم و کولر گرفتیم تو گرمای اول مهر قشم و سربالایی های بندرعباس....طوریش نبود.....ولی سودی نکردیم روی پولی که دادیم از بابت ماشین.....اگه میخواین روی ماشین سود دو برابری کنین برین ایرانخودرو تا کی اسمتون دربیاد....اگه ماشین لازم هستین برین تو سایپا ثبتنام کنیین که ۳ ماهه دیکه ماشینتون بیاد و سوار شین.راستی لاستیک ماشین ما برخلاف همه.لاستیک بارز بود و صدای موتورش هم آنچنان بالا نیست که دوستان میگن
Ehsanssssss
باسلام بنده حدود یکسالی و نیم هست که ساینا اس دارم. تا اینجای کار ماشین همچنان با مسافت 13000 کارکرد، تجربه همان روزهای اول را میدهد. به طور کلی، ماشین خوبیست و اگر طراحی جلوی ماشین جمع و جور تر میبود و دلپسندتر، بنظرم ماشین قابل قبولی میشد. داخل ماشین شکیل تر و حس بهتری میدهد نسبت به بیرون. کابین اصلا تنگ نیست. صفحه کیلومتر و بقیه اجزا جلو دلچسبتر هستند. ولی خب موتور ضعیف است و نباید با تی یو 5 مقایسه شود. در اتوبان اصفهان تهران راحت و پرشتاب میروید اما بالای 120 بسیار حس ناامنی میدهد باتوجه به بوق ممتد کیلومتر. تا 130 راحت میرود اما از آنجا به بعد فشار زیادی بر موتور تحمیل و احساس میشود. در سربالایی با تک سرنشین ضعف موتور زیاد محسوس نیست. ولی با تعدد سرنشینان ماشین کند میشود. بازهم تکرار میکنم. جلو داشبورد را شکیل تر طراحی کرده اند. بین دو راهی زیبایی داخل و طراحی نامتناجس جلو سپر میمانید. فرمان و صفحه کیلومتر زیبایی خودش را دارد. سیستم برقی ماشین خوبست. یک نکته مهم: کیفیت رنگ چندان مطلوب نیست. لبه های بیرونی چراغ های جلو شکننده است. کیفیت رنگ سپر جلو مطلوب نیست. عقب ماشین طراحی اش به نسبت بهتر است. من دوست دارم. ستون ها و سقف محکم به نظر می آیند. ولی بدنه معمولیست. به طور کلی، وقتی پشت فرمان هستی، اصلا حس پراید نمی دهد و سیستم تعلیق خوبی دارد انصافا. تا سرعت 100 بروید انگار سوار ماسین قرص و محکمی هستید. این را نیز بگم که فرمان بالانس نیست و در سرعت های بالای 100 فرمان در دست میلرزد و در جاده این اطمینان را نداری که فرمون را با یک دست بگیری. پیشنهاد کلی من: از تمام خانواده سایپا بجز آقا شاهین بهتر است. اگر ظاهری زیباتری همچون سطح شاهین برایش در نظر میگرفتند، من آنرا نمره 90 میدادم از 100. به طور کلی الان نمره 70 میدهم.
jsvsisvsjs
سلام دوستان کسانی که ساینا اس دارند میخواستم ببینم دمای بیرون کجای کیلومتر هست چون هرچی دقت کردم نیست و اینکه آیا میشه چراغ روز رو خاموش کرد؟؟
Maziyar63
سلام.زیر آییینه سمت راست
Meshkipoosh456
سلام دوستان ساینا اس بهتره یا کوییک اس دلیلش رو هم بگید. ممنون
HadiXrma
تو ایران بهتر بودن و برتری برای خودروهای داخلی معنی نداره عین رانا پلاس و 207 که از نظر تعلیق و پیشرانه کپی برابر هم هستن بجز دوتا دونه آپشن ساده مثل رینگ آلومینیومی و مانیتور که یکی داره یکی نداره! ساینا اس و کوئیک اس هم همین شرایط کپی برابر اصل تعلیق و پیشرانه از هم رو دارن! بیشتر ببینید با فیس و طراحی کدوم راحتین همونو انتخاب کنید.
Mkv
سلام وقتتون بخیر الان که شرایط بدون قرعه کشی است سایناs بخرم یا کوییکs به نظرتون کدام بهتره؟
CitroenXsara
ساینا بخاطر جادار تر بودن نسبت به کوییک و البته از نظر خودم خیلی زیبا تر شده واقعا کوییک زشت هست از نظرم ولی هر چی دوست دارید بگیرید
Reza123456780
بنظرتون ۲۰۷ بخرم یا ساینا اس
HadiXrma
207 از نظر قیمتی، پیشرانه، کیفیت رانندگی و سیستم تعلیق و... قابل مقایسه با ساینا نیست که شما بین انتخاب دوتاشون سر دوراهی باشید!!! 207 موتور TU5 داره که تو سری های تولید جدید ایران خودرو برخلاف متریال و کیفیت افتضاح داخلی (البته خیلی سرتر از محصولات سایپایی!) موتور بشدت کم صدا و بهینه ای داره که لذت رانندگی رو دوچندان میکنه! برخلاف اختلاف قیمتی ناچیز بین 207 و رانا پلاس در کارخونه اختلاف قیمت بازارشون باهم حدود 100 میلیون هست که رانا پلاس با همون تعلیق و پیشرانه و کیفیت قطعات کپی برابر اصل 207 بدلیل عدم استقبال مردم از قدیم با رانا و صرف هزینه بیشتر بدلیل لوگو پژوی ایران خودرویی الان تو بازار آزاد رانا پلاس مدل جدید حدود 300؛ 320 میلیون و 270 حدود 380؛ 400 میلیون هست و این اختلاف قیمت ارزش خرید 207 رو شدیدا میاره پایین چراکه پیشرانه و کل اجزا همون رانا پلاس هم داره. چهره و طراحی رانا بروزتر و جدیدتر و بروزتر هم هست. از طرفی دارای صندوق عقب بزرگ و جاداری نصبت به 207 هاچبک هست. و تنها مزیت 207 دارا بودن مانیتور بین داشبورد اگر اشتباه نکنم ترمز عقب دیسکی هست که باز هم اختلاف 100 میلیونی با رانا پلاس اصلا منطقی نیست تو بازار آزاد. همه این آپشن ها رو شما با صرف هزینه 23 30 میلیون میتونی روی رانا پلاس هم داشته باشی اونم برند مثل مانیتور آلپاین یا پایونیر با کیفیت بجای چینی ایران خودرویی. ترمز هم که تفاوت شگرف و قابل بحث و ملاحظه ای نداره که بشه گفت دیسکی خیلی بهتر از کاسه ای هست هرچند دارا بودنش یه امتیاز و پوئن هست! در کل اگه میخوای بیشتر هزینه کنی من رانا پلاس رو توصیه میکنم اما اگه از پز هزینه و اختلاف قیمت با ساینا بر نمی یایی در صورت کم جمعیتی به همون تیبا 2 و کوییک بچسب که عامه پسندتر هستن بعدش ساینا معمولی نه این ساینا اس که از عقب شبیه حاصل ازدواج فامیلی هست و هیچ همخونی با صندوق زشت و چراغ زشترش نداره!!! و با چندتا دونا آپشن بی کیفیت و عهد بوقی گنجیشک رنگ میکنن بجای فیل میدن دست مردم!!!
HadiXrma
زیاد به تجربیات سراسر اغراق آمیز توجه نکنید اگه از پس هزینه یه خودروی صفر کیلومتر از ایران خودرو رو بر نمیایید الکی هزینه برای ساینای اس نکنید بخاطر چندتا دونا آپشن های پیش پا افتاده و عهد بوقیش! موتور همون موتور پراید ارتقا یافته، متریال داخلی ساینا معمولی با چند آپشن پیش پا افتاده! طراحی چراغ عقب ساینا معمولی خیلی خیلی سرتر از این اس هست! من که موقعی که ساینا اس از عقب میبینم مثل تیبا صندوقدار ناخودآگاه لبخند تمسخر میشینه رو صورتم نه برای صاحبش بلکه برای طراحیش! باز طراحی ساینا معمولی قابل تحمل تر از ایناست. اگه خانواده کم جمعیت هستین هاچبک بگیرید مثل تیبا 2 و کوییک که طراحیشون قابل تحمل تر از این سندروم داون های سایپا صندوقدار هست که نه نقش صندوق دار بزرگ و بی دغدغه رو ایفا میکنن و نه طراحی شبیه ماشین دهه امروزی دارن و نه موتور درست و درمون! طراحی و هیبت یه خودروی 30 و اندی سال پیش 405 از نظر هیکل به هرچی طراحی سایپایی نظیر کوییک و ساینا و تیبا هست میخوره!!!
masoud0421
وقتی نظرات رو خوندم کامل ناامید شده بودم تا اینکه ساینا اس مون هفته پیش به دستمون رسید... واقعا بعضی از دوستان رو نمیتونم درک کنم حاضرن بخاطر یه آرم پژو ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ رو ۵۰ میلیون گرونتر بخرن ولی روی این هزار تا ایراد گذاشته بودن که واقعا دلسرد شده بودم خدا شاهده سر سوزن تعصب روش ندارم و دقیقا تجربه ی شخصی خودمو مینویسم اولا از بیصدایی موتور خیلی جا خوردم خیلیا نوشته بودن صدای موتور وحشتناکه ولی پدرم سمند موتور ملی داره داداشم هم پژو جی ال ایکس جفتشون وقتی نشستن توی ماشین گفتن عجب موتور بیصدایی!!! تازه بعد از اینکه یه نمد کاپوت و کف پوش سه بعدی انداختم رسما توی ماشین مثل کتابخونه بیصدا شد بدون اغراق میگم بیصدایی موتور و سکوت کابین خیلی سرتر از ایرانخودرویی ها هست حتی ماشین های بالا رده اشون مثل سورن و پژو پارس... مورد بعدی ای که واقعا برام جالب بود کیفیت خوب و استحکام بدنه بود شما خودتون میتونید تست کنید سقف پارس های جدید رو وقتی دست میزنی انگار تلق هست درحالیکه سقف این و حتی فضای صندوق عقب و کاپوت به شدت محکم هستش و هم خوب عایق بندی شده و بیصدا هست جنس موکت هاشم خوبه و حالت نمدی داره... مورد بعدی ای که دیدم سواری خیلی نرم ماشین هست که اکثر ضربه های ریز و حتی بزرگ رو جذب میکنه و کلا سرنشینان خیلی راحتن... مورد بعدی هم که خیلیا بهش انتقاد کردن جنس داشبورد و روکش درها هست که واقعا به نظرم جنس خوبی داره و از جنس تزریقی هست که واقعا بیصدا و خوب هست و اکثر چینی ها هم دقیقا همین جنس هستن و موادی که درش استفاده شده دقیقا از همون جنسی هست که توی ۲۰۷ استفاده شده... مورد بعدی که واقعا لذت بردم ازش گیربکس ماشین هست که خیلی نرم و بیصدا هست و لازم نیست زیاد با دنده بازی کنی و ماشین در همه حالت قدرتش رو حفظ میکنه... آپشن های خوبی هم داره ماشین که میشه به صفحه کیلومتر جدید اشاره کرد که کلی اطلاعات از قبیل دمای هوا تا اطلاعات دنده ی مطلوب رو در اختیار راننده قرار میده آینه و شیشه های برقی ، دی لایت ، فرمان نرم و طرح دی، تنظیم چراغ های جلو از داخل، سیستم صوتی بلوتوثی ولی اینم بگم که بلندگوهاش چیزی برای گفتن نداره و خیلی ضعیف هستن شاید هم چون ماشین قبلیم سیستم داشتم گوشام به اون عادت کرده. همه ی مثبتاشو گفتم منفی هاشو هم بگم: بزرگترین نکته منفی ای که دیدم و واقعا جا خوردم این بود که ماشین سینی زیر موتور نداره و باید به عنوان آپشن سفارش بدی که بعد از فهمیدنش حقیقتا فر خوردم 😂😂😂 موتورش میتونست قوی تر باشه درسته شتابش بد نیست و خوب سرعت میگیره و نسبت به تیپ ۲ موتور سر حالتری داره ولی نسبت به موتور تی یو فایو و ای اف سون به صورت محسوسی ضعیفتر هست ولی بخاطر گیربکس خوبی که داره این کمبود قدرت زیاد حس نمیشه و به علت گشتاور خوبی که داره توی سربالایی ها کم نمیاره مورد منفی دیگه ای هم که نظرم رو جلب کرد دریچه گاز برقی هست بعد از فشار دادن پدال ماشین با تاخیر حدودا یک ثانیه ای واکنش میده که یکم به نظرم خطرناکه و باعث میشه آدم نسبت به حادثه نتونه به موقع واکنش نشون بده در کل بخوام جمع بندی کنم واقعا نسبت به قیمتش (چه کارخونه چه بازار) ماشین خوبیه و همه ی نیازها و انتظاراتی که مشتری داره رو تا حد زیادی برآورده میکنه بخصوص ساینااس که موتورش یورو۵ هست و به هر حال برای گرفتن این استاندارد طبیعتا آزمون های بیشتری رو پاس کرده و باعث شده که ماشین استانداردتر باشه ظاهرش هم سلیقه ای هست ولی به نظرم خوشگله که با رینگ اسپورت سایز ۱۴ و ۱۸۵ خوشگلتر هم میشه...
Amin0
سلام ببخشین میشه بگین اطلاعات دنده مطلوب را در اختیارتون میزاره یعنی چی؟یعنی مثلا دنده 2 هستین توی صفحه کیلومتر عدد 2 نمایش داده میشه و یک خط روش زده میشه به این معنی که برین دنده 3 ؟
masoud0421
فقط برای دنده عقب R نشون میده و شکل سنسور دنده عقب رو نشون میده برای بقیه ی دنده ها شماره نشون نمیده وقتی دور موتور از یه حدی بالاتر میره نشانگری روی صفحه ظاهر میشه که بهتون پیشنهاد میده تا دنده رو افزایش بدین
mohseeen
واسه من تو سربالایی ها اصلا راه نمیره ،جرات نداری باهاش سبقت بگیری خیلی افتضاحه
HadiXrma
فکر نمیکنید بیش از حد اغراق میکنید؟ داشبورد ساینا اس عین 207 هست که اونم مثل چینی هاس که کیفیت دارن؟! پس 207 و چینی ها رو سوار نشدی که تفاوت شگرفشون رو از نظر متریال بدونی! 207 به گرد پای چینی های پایین رده هم نمیرسه! صدای داشبورد مخصوصا تو سرما تا گرم بشه دمار از روزگارتون در میاره! گشتاور و اسب بخار این موتور زاغارت 8 سوپاپی پرایدی رو زمانی متوجه میشی 10 هیچ عقبتر از موتور های ایران خودرویی مثل تی یو 5 و ای اف 7 هست که تو سربالایی یه نیش ترمز کنی 30 40 تا سرعتت بیاد پایین بعد کار حضرت فیل هست که دوباره برسی به همون سرعتی که داشتی چه برسه شتاب بگیری! و باید لاین سرعت رو باز کنی برای بقیه! دریچه برقی گاز هم اصلا خطرناک نیست کافیه 1 روز باهاش رانندگی کنی عیارش میاد دستت. مسلما از ماشین مدپایین مال 10 20 سال پیش ایران خودرو سوار ماشین صفر کیلومتری مثل ساینا بشی یا از پراید سوارش بشی جز تعریف چیزی ندارید که بگید. اما کافیه یه پا پشت حتی 207 یا رانا پلاس یا دنا پلاس توربو بشینی نمیتونی صدا ی موتور و قدرت و گشتاور موتور ساینا رو تحمل کنی! و این چرخه ادامه داره مثلا از پشت یه ماکسیمای کم کارکرد بشینی پشت دنا یا رانا میگی اینا لگنن یا از پشت بنز ای کلاس بشینی پشت ماکسیمای کارکرده میگی ماکسیما لگنه! پس این بستگی به تجربه شما داره! چهره از عقب ماشین ساینا اس هم جز عجایب خلقته! هیچ همخونی با بدنه کوچولو و بی ریخت ساینا نداره! حتی ساینا معمولی چراغ عقبش همخونتر از اس هست حتی من اکثر راننده های ساینا و کوییک رو دیدم که تو فصل گرمای مثبت 40 درجه کولر ماشین رو روشن نمیکنن و 4 تا شیشه ماشین رو تا خشتک میدن پایین نمیدونم فازشون چیه اما گمان میکنم فاز رانندگان پرایدی دارن و یحتمل بعد پراید ماشین جدیدشون ساینا و کوییک هست که با کولر غریبه هستن و فکر میکنن کولر ماشین رو خراب میکنه اما تو اتوبان باشیشه باز 100 تا راه میرن که مثلا صرفه جویی بنزین کنن!
Jhgggbbnhg
ساینا s کامپیوتر سفری هم داره
amirmkamrani
من بعد ۱۰ سال تیبا مدل ۹۰ رو دادم (۱۲۰ هزار کار تمیز ) به اسم ماشین نو این رو گرفتم اصلا قابل مقایسه نیستن تعادل که به گرد پای تیبا نمیرسه تو جاده کامیون از کنارت رد میشه فرمون از دستت در میره سنسور صندوق به عنوان اپشن گذاشتن خیر سرشون اونم که ماشین با ۳۰۰۰ تا کار خراب نمایندگی میگه سالمه میزنی رو دست انداز تا یبار باز و بستش نکنی میگه صندوق بازه دریچه گاز برقیش هم که تاخیر داره ببرم ریمپ از گارانتی میفته یه قسمت از مانیتور سیستم تهویش هم که نیم سوز شده یعنی خلاصه میگم ۱۰ سال دیگه با تیبا کار میکردم سمت این ماشین که به اسم اپشن میدن به مردم نمیرفتم