اکتیون محصول سال 2005 سانگ یانگ بود ولی نخستین‌بار در مدل 2011 به ایران رسید. طراحی عجیب و غریب اکتیون، آن هم در زمانی که باید با مدل‌های خوش‌چهره‌ای مثل ویتارا، اسپورتیج SL و توسان LM در ایران رقابت می‌کرد، چنان نکته منفی بزرگی برای آن بود که باعث شد ویژگی‌های شاخص این کره‌ای، به حاشیه کشیده شود؛ ویژگی‌های خوبی مانند قابلیت‌ آفرود مثال‌زدنی (به‌لطف شاسی نردبانی و تعلیق دوجناغی مستقل در جلو) و کیفیت بهتر قطعاتش نسبت به رقبا. اکتیون در میان همکلاسانش، قطعا بهترین سیستم تعلیق و بیشترین پایداری در پیچ‌ها را دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • توانایی آفرود
    • فرمان بزرگ اما نرم
    • شاسی نردبانی جدا از بدنه
    • پیشرانه تحت لیسانس مرسدس
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • عدم تناسب در طراحی
    • بازار ضعیف‌تر از توسان و اسپورتیج
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 214 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.2 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی‌ بلند جمع و جور
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (C150)
  • طول 4465 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1765 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2740 میلی‌متر
  • وزن 1936 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 225/60R18
  • چرخ عقب 225/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

21 دیدگاه

farhadtimpo(612 روز پیش)

نبود قطعات مصرفی مشکل بزرگیه براش گیربکسشم نرم نیست دید کافی به عقب نداره قیمت قطعات واقعا بالاست تازه اگه پیدا بشه

AMIR52 KARIMI (22 روز پیش)

گیربکس خراب بوده که نرم عوض نمی کمه قبول ۱۵ الا۲۰ دقیقه بعد استارت تو هوا پاییز نرم عوض نمی کنه ولی وقتی گرم می شه خیلی خوب و نرم عوض می کنه

AMIR52 KARIMI(22 روز پیش)

اونایی که میگن زشته برن نیم ملیارد بزارن روش سانتافه بخرن موتور بسوزونن پارکینگ نمایندگی خوشگل کنن😂

VahidReza(26 روز پیش)

بازارش خوب نیست ظاهرم افتضاح اپشنی هم زیاد خوب نیست تکنولوژیش قدیمیه ماشین تقریبا خشکی هم هست

Shenli(98 روز پیش)

واقعا ظاهر ماشین یه موضوع کاملا سلیقه ای هستش، من اکتیون ندارم و حتی سوارشم نشدم اما صرفا از جنبه ظاهرش واقعا یه جور حس نظامی خاصی میده و الانم نظرات خوندم که سواریشم نرمه شاید بگردم دنبال به کم کارکرد مناسب 👌

R091854796(329 روز پیش)

این و نیسان جوک جزء زشت ترین ماشین های ایرانی هستن به نظر من پراید به اون پرایدیش قشنگتره😒😒😒

Special (101 روز پیش)

نیسان جوک خاص و سلیقه ایه خیلیا دوس دارن خیلیا نه ولی این واقعا یه جوریه. اره

Seraj4s(242 روز پیش)

از لحاظ کارایی خوبه مثل L90 میمونه دیگه ممکنه خیلیا ظاهرشو نپسندن ولی عملکردش خوبه داخلش هن مثل لامبورگینیه جلوش هم شبیه اینفنیتی QX80 هستش .

Special (101 روز پیش)

جااان؟ داخل این مثل لامبورگینیه؟!! 😐

iraj1025(819 روز پیش)

به نظر اینجانب که چند سالی این ماشینو دارم، فوق العاده است از لحاض ایمنی و استحکام حرف اول را میزند در خصوص طراحی هم بی نظیر و متفاوت با همه خودرو ها هستش. بسیار نرم و راحت و پر قدرته. در زمستان اخیر با هوای برفی و یخبندان که خیلی از شاسی بلندهای دیگه مونده بودند با قدرت و بدون مکث در حال حرکت بود.

R091854796 (329 روز پیش)

و خب کمی زیادی زشته ☹☹☹

AMIR52 KARIMI(469 روز پیش)

با قیمتی معقول وامکاناتی فراتر از قیمت .بسیار محکم وبا کیفیت. با اینکه دو سال پیش فروختم ولی بازم عاشقشم وچشمم دنبال یک اکتیون کم کارو تمیزه هستم تا بخرم

علی محمدامین(569 روز پیش)

نسبت به تمام خودروهای افرود دراین رنج قیمتی وحتی یک سوم بالاتر ازاین عالیست وکسی که درکوه ودشت بااین خودرو رانندگی کرده باشد درک میکند. مثل دیدعقب که گفتن دیدکمی داره بایدبگویم رانندگی بادنده عقب بااینه بغل ونمایشگر برای چیست رانندگی بااین خودرو درجاده به راننده اعتمادبنفس زیادی میدهد.من ۵ سالست استفاده میکنم وکاملا راضین

sیی(635 روز پیش)

ماشین باید قیافه داشته باشه.

Show More