اولین حضور سانگ‌یانگ در ایران با موسو رقم خورد؛ خودرویی که به بنز چینی معروف شد. موج بعدی عرضه این برند از حدود سال 1390 آغاز شد. در سبد شرکت عرضه‌کننده این خودرو شاسی‌بلند چشم‌نوازی دیده می‌شد؛ خودرویی به اسم Kyron با تلفظ صحیح کایرون که به معنای فرمانروا و پادشاه است. نکته عجیب این خودرو، نمای جلویی آن بود. چیزی که به عقیده اغلب کارشناسان از روی مرسدس‌بنز S کلاس تقلید شده. البته پیش‌تر هم گفته می‌شد که پیشرانه‌های این شرکت کره‌ای تحت لیسانس بنز تأمین می‌شوند. کایرون با اقبال خوبی در بازار ایران روبه‌رو نشد. این کره‌ای، از یک‌سو فاقد امکانات کامل بود و از سوی دیگر، در زمانی به بازار آمد که مشتریان ایرانی به آپشن‌های انبوه، عادت کرده بودند. شاید به همین دلیل است که در شعارهای تبلیغاتی کایرون، سانگ یانگ، زیادی روی «با موتور بنز» بودنش مانور می‌داد! تا سال 2014 بخش اعظمی از تولید این خودرو در روسیه انجام می‌شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • دوام فنی
    • توانایی آفرود
    • شاسی نردبانی
    • پیشرانه و جعبه‌دنده مرسدس (تحت لیسانس)
    • جعبه‌دنده اقتصادی (تعویض در دورهای کمتر از 5000 حتی در تیپ‌ترونیک)
  • نقاط ضعف
    • عرضه بسیار محدود
    • بازار دست‌دوم
    • مصرف سوخت
    • کمبود امکانات رفاهی نسبت به رقبا
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند فول تایم
  • گیربکس 5 دنده اتومات با حالت زمستانی (W) و تابستانی (S)
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 220 اسب‌بخار
  • گشتاور 312 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.9 ثانیه
  • سرعت 215 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 12.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4660 میلی‌متر
  • عرض 1880 میلی‌متر
  • ارتفاع 1750 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2740 میلی‌متر
  • وزن 1940 کیلوگرم
  • حجم باک 95 لیتر
  • چرخ جلو 255/65R18
  • چرخ عقب 255/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

8 دیدگاه

Cenator(701 روز پیش)

باسلام من ي ازرا٢٠٠٩ دارم ميخوام بفروشم كايرون بگيرم لطفا راهنمايي كنيد متشكرم

Zartoshtian (176 روز پیش)

ماشین خوبیه خیلی نرم شتاب عالی با دوام مصرف به نسبت ۶ سیلندر در شهر صدی ۱۵ جاده صدی ۹

Zartoshtian(176 روز پیش)

خیلی نرم و راحت و بادوام مثل شاسی های دیگه خشک نیست سواری خیلی نرمی داره

mmb(727 روز پیش)

شتابشو فقط باید پشتش بشینی و گاز بدی تا باورت بشه ضمنا کنترل سرعت در سرپایینی HDC و نگهدارندهء ماشین در سربالایی شیب تند هم دارد باید حالت W را انتخاب کنید.

mab(966 روز پیش)

سلام واحترام کایرون مدل 2011 دارم. تا حالا 90000 تا باهاش رفتم ، خداییش مثل روز اولش داره کار میکنه، نرم و بی صدا ، فقط سرویسهاشو بموقعه انجام دادم . هندلینگش نرم و عالیه. موتورش شش سیلندره 220 اسب و بسیار پر قدرت بنز LM، در جاده هراز و جاده چالوس بخصوص تو سربالایی هیچ ماشینی رو یاد ندارم بتونه باهاش کل کل کنه، مثل باد همه ماشینها رو جا گذاشتم حتی لکسسوس 3500 رو. فرمونش بسیار نرمه با اینکه سایز لاستیکهای 265 و قدرت مانورش عالیه. امکانات داخلشم خیلی خوبه، صندلی چرمی راحت ، صندلی های جلو و راننده برقی هشت جهته، کولر اتوماتیک با سنسور و کنترل دقیق دما، سیستمهای بخار گیر و یخ زدای پنجره های جلو و عقب، سیستم الکترونیکی پایدار کننده(ESP) و کنترل سرعت در سر پایینی HDC و چراغ و برف پاکن اتوماتیک و مانیتور هفت اینچ با تلوزیون و DVD و بلتوث و GPS و یک صندوق عقب بسیار بزرگ که با خوابندن صندلی های عقب میشه توش راحت دو نفر تشک بندازن بخوابن.

JVD (827 روز پیش)

من که باورم نمیشه شتاب این ماشین خیلی باشه، اصلا در حد اندازه لکسوس 3500 نیست. نه عدد و رقم باهم برابری داره نه من باورم میشه یه ماشین 2 تنی با موتور3.2 لیتری توان برابری با ماشین 1.7 تنی با موتور 3.5 لیتری رو داشته باشه. اغراق می فرمایید

mab(938 روز پیش)

مصرف سوخت کایرون در جاده حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر و 14 لیتر در شهر و ترافیک است و مصرف ترکیبی کایرون حدود 12.5 لیتر در 100 کیلومتر.

[email protected](967 روز پیش)

با سلام، من مدت 4 سال هست این خودرو رو دارم مدل 13 ترخیص 2014 هست رودستش فقط بنز و بی ام و شاید باشه چون شاسی بلند اونها رو سوار نشدم اما برندهای کیا و هیوندای و رنو که شاسیش الان تو بازار هست تقریبا همشونو سوار شدم جلوی کایرون لنگ میندازن، خلاصه فوقالعاده هست هم نرم هم پرقدرت، حیف که دیگه تولید نداره تو روسیه و ایتالیا و اسپانیا به شخصه زیاد دیدم تو این 4 سال اصلا بجز هزینه سویس هر 7 هزارتا هیچ خرج اضافه هم نکردم مصرف ترکیبی اش هم بین 9 تا 10 هست که برای یه خودروی 6 سیلندر فوق العاده ست