پس از شکست نسخه‌های اولیه سانگ‌یانگ اکتیون (مدل‌های 2010 تا 2013) در بازار کشورمان، که عمدتا به چهره عجیبش مربوط می‌شد، فیس‌لیفت این خودرو در مدل 2014 دوباره به ایران برگشت ولی این‌بار با نام «نیو اکتیون». این فیس‌لیفت، که شامل طراحی مجدد چراغ‌ها، جلوپنجره و شمای کلی بدنه می‌شد، هرچند جلو بهتری به این کره‌ای بخشیده بود، ولی بازهم تاثیر چندانی در افزایش توجه مشتریان ایرانی به آن نداشت. واردات مقطعی و همچنین عدم شناخت کافی بازار نسبت به ویژگی‌های فنی خوب این خودرو، باعث شد تا نیو اکتیون نیز سرنوشت نامطلوبی مانند سایر محصولات قدیمی سانگ‌یانگ داشته باشد. نیو اکتیون، پس از سال 2015 جای خود را به تیوولی داد

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • توانایی آفرود
    • فرمان بزرگ اما نرم
    • بهبود طراحی (نسبت به قبل)
    • شاسی نردبانی جدا از بدنه
    • پیشرانه تحت لیسانس مرسدس
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • بازار ضعیف‌تر از توسان و اسپورتیج
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 214 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.4 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی‌ بلند جمع و جور
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (C150) - فیس لیفت
  • طول 4465 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1765 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2740 میلی‌متر
  • وزن 1887 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 214 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.4 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی‌ بلند جمع و جور
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (C150) - فیس لیفت
  • طول 4465 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1765 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2740 میلی‌متر
  • وزن 1936 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 255/60R18
  • چرخ عقب 255/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

76 دیدگاه

[email protected](978 روز پیش)

من مدل لاکچری 2014 رو دو ساله خریدم/از نظر موتوری ماشین خوبیه/ولی گیربکسشو تا حالا 3 بار بردم نمایندگی/حتی باهاش آفرود هم نرفته و نمیرم/متاسفانه هنوز گیربکسش درست نشده و علاوه بر هزینه، برای هر دفعه تعمیر حدود یکهفته معطل میشم بنظرم ارزش خرید نداره

[email protected] (973 روز پیش)

دوست عزیز شما مطمنا روغن گیربکس عوض نکردید . گیر بکس اکتیون بنز هست . بنده 4 ساله افرود میرم و هر 50000 تا عوض میکنم . مشکلی نداشتم . روغنشو به موقع عوض کنید .نگهداری همه ماشینهای اتومات باید با دقت انجام بشه

hoshyr (623 روز پیش)

دوست عزیز . فرهنگ استفاده از گیربکسهای اتومات متفاوته . شما روغن گیربکس توتال زدی که 3 خطه و مشکل داره . نیاز به نمایندگی نیست 6 خط بزنید مشکلتون حله

AMIR52 KARIMI (105 روز پیش)

روغن که عوض می شه فیلتر گیبس هم باید عوض شه بقیه چیز های درباره نگهداری هم تو گوگل موجوده من اکتیون 200 کار داشتم گیربکس پمپ الان 60 تا کار دارم اونم روغن آیین قوطی فلز ریختم که خوب جواب داده همینطور به قبلی که از صفر دست خودم بود

Ezdar (66 روز پیش)

ایشون می‌فرماید سه بار برده نمایندگی جهت تعمیر گیرکس ، یعنی اونا نفهمیدن مشکل از روغنه که شما همه پاسخ دادید روغن عوض کن، مشکل پیج سانگ یانگ همینه که همه میخوان از ماشینشون فقط تمجید کنند، یکی که حقایق رو میگه و کمک میکنه به شناخت این خودرو میشه مخرب ، بین مکانیک ها این مدل معروف به گیربکس ضعیف و خیلی حساسه ، و تنها ضعفش هم همینه ، وگرنه نسبت ب هم رده هاش و همچنین نیو کوراندو خیلی بهتره

AMIR52 KARIMI (16 روز پیش)

عزیزم نمایندگی روغن ۳ خط میریزه که خیلی ها گیربکس نابود کرده باید برن بیرون بریزن نمایندگی واقعا ضعیفه برن بیرون توتال ۶ خط یا آیسین قوطی فلز ۶ خط بریزن فیلتر گیربکس هم عوض کنن

AMIR52 KARIMI (8 روز پیش)

باید برید سیاهکل پیش اقا اکبری خیلی خوب تعمیر می کنند آدم منصفی هم هست

AMIR52 KARIMI(8 روز پیش)

سلام من چند وقت پیش با این ماشین رفتم ارمنستان و کسایی که جاده ارمنستان رو دیدن میدونن چقد به ماشین فشار میاد بعد از اون از ماشین هنگام شروع حرکت با گاز ۳ هزار یه صدای خیلی کوتاه کم شبیه صدا یاتاقان میاد شما تجربه داشتید؟کارکرد ماشین۶۷۰۰۰

_امیرعلی(636 روز پیش)

اصلا راه نمیره. هیچ ماشینی نداریم تو بازار که شتاب صفرتاصدش ۱۵ باشه، واقعا شاهکاره !!!

کاردرست (618 روز پیش)

اولا این ماشین این قرتی بازیا نیست ثانیا تو این کشور شتاب و سرعت یعنی یه شاهی ثالثا، شما بوگاتی و پورش بیار تو صحرا و تپه ببینم کی چی میگه؟؟!! یعنی دیفرانسیل 3 حالته و شاسی سه لایه مستقلش، بی نظیره که تو کمتر ماشینی از این اسم و رسم دارا پیدا می کنی

احسان رادمانی (585 روز پیش)

راحت تو ده ثانیه صد تارو پرمیکنه تا حالا سوارش شدی؟

رضا44 (370 روز پیش)

ببین مشکل ماشینت چیه؟

امیر ... (332 روز پیش)

از روی کاغذ هیچ چیزی معلوم نمیشه مطمئنم تا حالا نشستی پشت این شاهکار تو این قیمت ؛ که اینو میگی !!!

AMIR52 KARIMI (178 روز پیش)

من توی زمین صاف روی حالت درایو باهاش 12 زدم

amirpz (92 روز پیش)

شتاب این خودرو به اشتباه ۱۴ نوشته شده. این شتاب متعلق به موتور ۲ لیتری دیزلی هست. شتاب صفر تا صد موتور بنزینی ۲.۳ لیتری برابر ۱۲.۵ هست. هم میتونید خودتون تست شتاب بگیرید هم میتونید به سایت outevolution.com مراجعه کنید. شتاب ۱۲.۵ برای ماشینی با این جثه خیلی خوبه. دقت کنید که تیوولی با جثه و شاسی ضعیف تر همین شتاب را داره. ویتارا هم همینطور

_امیرعلی(743 روز پیش)

دوستان خیلی سنگینه و خیلی بلنده، چون موتور خیلی قوی نیست برای مسافرت خودرو خوبی نیست. این ماشین چون شاسی بلنده و دو دیفرانسیل برای آفرود و طبیعت گردی خودرو خوبیه. مشکل سانگ یانگ از روز ورود تامین قطعه و قیمت بالای قطعات بوده.

AMIR52 KARIMI (105 روز پیش)

واسه مسافرت خوب نیست؟! 😐

shahrum m(858 روز پیش)

سلام . من نیو اکتیون ۲۰۱۴ دوسال دارم . ماشین‌خیلی خوب و قویه . تنها ایرادش خشک بودنش اونم بیشتر سمت صندلیهای عقبه . اگه دوستان پیشنهادی برای نرمتر شدن ماشین دارید ممنون میشم اطلاع رسانی کنید .

Inwind (855 روز پیش)

با سلام: بنظر من اگه چنانچه براي چرخ هاي عقب بافر گذاري بشه اين تا حدودي به رفع موضوع كمك مي كنه.

hoshyr (623 روز پیش)

لاستیک 265-60-18 یا 285-60-18 بندازید که استاندارده

امیر علی ۱۳۵۶ (616 روز پیش)

من کلی فنر تعویض کردم بهترین فنر فنر جلوی پاژن رو بندازید عقب ماشین ه کمک فابریک هم بهترینه

AMIR52 KARIMI (105 روز پیش)

کمک جلو سمند بنداز ید عقب ماشین عالی می شه

AMIR52 KARIMI(433 روز پیش)

سلام من نمیدونم دیلایت این ماشین از کجا روشن می شه لطفا راهنمایی کنید

Behdad_m (421 روز پیش)

نیو اکتیون 2014 دی لایت نداره !؟

AMIR52 KARIMI (105 روز پیش)

من تحقیق کردم و متوجه شدم که مدل های 2015 لاکچری که خیلی کمیاب هستن این اپشن رو دارن

Mt87(132 روز پیش)

لطفا دوستانی که اطلاع دارند, اعلام کنند تفاوت لاکچری با کامفورت در چیه ؟

مرتضی هستم! (127 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. بنده مالک این خودرو نیستم اما در تیپ کامفورت، بسیاری از اپشنهای کاربردی، حذف شدن. مثل کنترل پایداری، شیب سنج، ایربگ پرده ای، صندلی برقی، گرمکن صندلی و ... سایر تفاوت اپشن ها و جزییات کاملتر رو لطفا از جداول بالای صفحه مشاهده کنین.

AMIR52 KARIMI (107 روز پیش)

سلام کامفروت سانروف هم نداره

AMIR52 KARIMI (105 روز پیش)

سلام من الان به طور کامل تفاوتش براتون میگم در نمونه فابریک که دستنخورده باشه که من هر دو نوع رو داشتم کامفروت لاستیک باریک تر 225 پهنافکر کنم برای لاکچری 260 باشه، espرو نداره ، کنترل سراشیبی به قول بنگاه هوشی سنج نداره که زیاد مهم نیست این ، مانیتور رو نداره که 90 درصد نصب کردن خود مردم ،گرم کن صندلی رو نداره ،سانروف رو نداره ، تنظیم برقی صندلی رو نداره ،رینگ 16 اینچ 10 پره داره که توی لاکچری 18 ایچه 5 پره نصب کرده شرکت،یه نمونه دیگه هم هست به نام پرستیژ که مدل 2015 هستن که واقعا من انواع مختلف دیدم و نظری نمی شه در موردش داد بعضی ها فقط رینگش 16 هست بقیه رو داره یکی فقط سانروف داره یکی espداره و سانروف بقیه رو نداره اگه چیزی رو از قلم جا نداشتم بقیه دوستان بگن ارادت

AMIR52 KARIMI (105 روز پیش)

کولر اتومات ، نویگیشن، سنسور باران و آینه آنتی تراپ رو یادم رفت

Amirmosaffa(190 روز پیش)

سلام من این ماشینو میخوام بخرم فقط یه سوالی داشتم اونم این بود که دفرانسیل پارت تایم دقیقا چه نوع دفرانسیلیه من تو نت سرچ کردم نوشته بود فقط برا مدت معینی میشه از حالت دو دف استفاده کرد میخواستم بدون این مدت معین دقیقا چقد طول میکشه ۵ دیقه ۱۰ دیقه لطفا هرکی این ماشینو داره راهنماییم کنه واقعا این قضیه منو دو دل کرده فقط اونایی که ماشینو دارید بگید دو دفرانسیل پارت تایم دقیقا چطور میشه ازش استفاده کرد

Faroogh (179 روز پیش)

امیر جان ،پارت تایم ب این معنی نیست که تو زمان یا تایم مشخص میشه استفاده کرد ،تایم استفاده نامحدود هست شما میتونی ۲۴ساعت شبانه روز هم تو این حالت رانندگی کنی ،دلیل اینکه پارت تایم میگن اینه که چهار چرخ همیشه در حال حرکت و گرفتن نیرو نیست برعکس فول تایم که نیرو همیشه به چهار چرخ میره ،تو پارت تایم یک محور که اکثرا محور عقب رو انتخاب میکنن به صورت فول تایم هست ،فقط زمانی ک تو شیب تند یا جاده ناهموار یا لغزنده و،،، در حال حرکت باشی میتونی از حالت چهار چرخ همزمان استفاده کنی ،و در موقع عادی فقط از دو چرخ استفاده کنی ،و اما دلیل اینکه اینطور طراحی شده چیه ،دلیلش اینه خودروهای چهار چرخ متحرک شعاع دور بیشتری نیاز دارن و به علت انتقال نیرو به چهار چرخ مصرف سوخت بیشتر ،مزایا این طرح پارت تایم میشه گفت شعاع دور کمتر ،حفظ ماشین سر پیچ ،فرمان پذیری بیشتر ،مصرف سوخت کمتر ،اصطحلاک کمتر و،،، واینکه اگر از چهار چرخ استفاده کنی تو مسیر هموار با سرعت بالا یا به صورت طولانی مدت علاوه بر کمتر شدن هندلینگ میتونه خرابی تو گیربکس دیفرانسیل و جعبه انتقال نیرو و یا حتی پولوس هم داشته باشه ،درضمن باید عرض کنم خدمتتون تمام خودرو های چهار چرخ متحرک تقریبا این شرایط رو داره و فقط برا اکتیون نیست حتی خودروهای مثل تویوتا ،و اینکه از نظر استقامت اکتیون از هموطن هاش بهتره تو این بحث و در سطح رقبا ژاپنی قرار میگیره ،و نکته اخر پارت تایم از فول تایم خیلی بهتره از خیلی جهات ،لازم ب ذکر چهار چرخ متحرک هایawdبا این داستان متفاوت هستن ،این گروه پارت تایم و فول تایم مال ماشین هایی هست که کارهای قدرتی انجام میدن نه فقط صرفا یه پیکنیک خانوادگی ،نظر من اینه که ماشین هایی مثل اسپورتج توسان سانتافه راوفور تو این بحث ظعیف تر هستن نسبت ب اکتیون اینم بگم من طرفداری اکتیون رو نمیکنم واقعیت رو گفتم خودمم اکتیون ندارم ک بخوام بازار گرمی کنم اما بر حسب تجربه و سواری ک داشتم با و دوستانی ک چند ساله دارن این نظر رو اعلام کردم ،موفق باشید و ان شاالله هر تصمیمی گرفتید ازش راضی باشید

AMIR52 KARIMI (178 روز پیش)

من توی افرود 3 ساعت رو حالت سنگین بود! بدون آسیبی یا صدای اضافی

Java(267 روز پیش)

من این ماشینو 5 ساله دارم جز روغن مصرفی ها تا امروز فقط باطری عوض کردم از همه چیز این ماشین راضی هستم

رضا44(283 روز پیش)

سلام نسبت به ماشینای هم رده خیلی ارزونتره نمیدونم چرا ایرانی ها با زرق و برق ماشینای چینی گول میخورن این ماشین بااین ایمنی و کیفیت قابل مقایسه با اسباب بازی های چینی نیست

Show More