بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)

سانگ یانگ در سال 1396 و به مدت 7 سال، مجوز مونتاژ 3 محصولش را به ایرانی‌ها داد اما از میان این سه محصول، فقط تیوولی به مرحله مونتاژ رسید. تیوولی مونتاژی که در کارخانه شرکت نورا موتور پارس (واقع در ساوه) تولید شده، قرار بود در نیمه اول سال 98 به بازار ایران بیاید ولی با یکسال و نیم تاخیر، در پاییز 99 تحویل مشتریان رامک خودرو شد. تیوولی مونتاژی در قسمت ظاهری، فقط 2 تفاوت با تیوولی آرمور وارداتی دارد؛ یکی از این تغییرات، مربوط به رینگ دو رنگ Vشکل است که در همه آرمورهای وارداتی وجود دارد اما در تیوولی مونتاژی، این رینگ حذف شده و رامک خودرو از رینگ‌های ساده‌تر و ارزان‌تر Yشکل استفاده کرده است. دومین تغییر ظاهری نیز مربوط به اضافه‌شدن تزئینات کرومی در دیفیوزر عقب تیوولی مونتاژی است. اما در کابین تیوولی مونتاژی هم شاهد دو تغییر جدید هستیم؛ سردنده این خودرو کاملا تغییر کرده و کوچک‌تر شده است. دومین تغییر نیز اضافه‌شدن کلیدی جدید به پنل کلیدهای سمت چپ فرمان است که برای آپشن جدید HDC یا «کنترل سرعت در سرازیری» یا اصطلاحا «شیب‌سنج» به خودرو اضافه شده. به همین دلیل نیز بازاری‌ها، تیوولی مونتاژی را به نام 4 کلید (کنترل پایداری+تغییر حالت گیربکس+سنسور پارک جلو+شیب سنج) و تیوولی وارداتی را به نام 3 کلید (کنترل پایداری+تغییر حالت گیربکس+سنسور پارک جلو) هم می‌شناسند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)

    • بازار دست‌دوم
    • کابینی جادارتر از کپچر
    • سردنده جدید (نسبت به تیوولی وارداتی)
    • اضافه‌شدن شیب سنج (نسبت به تیوولی وارداتی)
  • معایب سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ)

    • فرمان‌پذیری
    • تهویه دستی (دیجیتال)
    • عملکرد فنی در مقایسه با رقبای توربو
    • حذف رینگ دو رنگ در نسخه مونتاژی
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 128 اسب‌بخار
  • گشتاور 160 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی‌بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4202 میلی‌متر
  • عرض 1798 میلی‌متر
  • ارتفاع 1600 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2600 میلی‌متر
  • وزن 1300 کیلوگرم
  • حجم باک 47 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R18
  • چرخ عقب 215/45R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ Yشکل

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - وینتر - پاور)
  • سایر ویژگی‌ها
7 دیدگاه

Ghgg(232 روز پیش)

زنده باد سانگ یانگ کره ای 🇰🇷

Sharar(793 روز پیش)

سلام دوستانی که تیوولی مونتاژ تحویل گرفتند، لطفا سابقه رانندگی و تفاوت هایی که با تیوولی وارداتي داره را بفرمایید. ممنون

Reza3963 (789 روز پیش)

سلام.بنده تجربه رانندگی ندارم ولی روال بر این بوده که ایرانی دستش به هرچی بخوره یا یه چیزی از اون کم میشه یا کیفیتش را میاره پایین.در این مورد هم نباید استثنا باشه.

Sharar (787 روز پیش)

سلام. چی بگم... آخه وارداتي های اخیر هم بیش از سه سال تو آفتاب و خاک گمرک مونده و مدلش هم قدیمیه... ولی مونتاژی چندتا آپشن اضافه تر داره...

Dorva (582 روز پیش)

نسبت به مدل وارداتی لیور دنده عوض شده ، شیب سنج داره ، دور مه شکن عقب قاب نقره‌ای داره ، رینگش عوض شده

@ ali@(739 روز پیش)

چری تیگو ۷ بهتره یا این

Fayzi(774 روز پیش)

من تیولی قبلاً نداشتم ولی رانندگی خوبی دیدم ازش ، با این اعداد و ارقام باید ماشین چینی خرید ، شرکت حواله دار هارو تو قیمت جدید گذاشت و بعضی ها در فشار مالی از شرکت ماشین رو گرفتند که خلاص شدن و این موضوع باعث تنوع قیمت تو بازار از سمت فروشنده ها شده ، تیوولی جایگاه و بازاره خودش رو داره و هم تراز این اعداد فقط ماشین چینی نشسته ... شاد باشید