در زمستان 1395 و در آستانه 10 سالگی حضور گرند ویتارا در ایران، این ژاپنی با نسخه فیس‌لیفتش دوباره به خط تولید ایران خودرو برگشت؛ فیس‌لیفتی که البته از 2012 در بازار جهانی قابل خریداری بود! ویتارا نیوفیس قرار بود در دو نسخه دنده‌ای و اتومات روانه بازار شود اما فقط پای نسخه اتوماتش به خیابان‌ها باز شد. ضمن اینکه تمامی نیوفیس‌ها از مدل فول بودند و دیگر خبری از مدل نیمه‌فولش نبود. در این فیس‌لیفت حدود نیم‌میلی‌متر به ضخامت شیشه‌ها افزوده شد و باتوجه به اضافه‌شدن محور متعادل‌کننده حرکت برای پیشرانه، صدای نفوذی به کابین تا 20% کاهش یافته است. سری اول ویتارا نیوفیس در کلاس 9 بدست مشتریان رسید که نسبت به کلاس 8 سابق، مواردی مانند رینگ‌ها، چراغ‌های جلو، سپر و جلوپنجره‌اش تغییر کرده بودند. همچنین تودوزی جدیدی داشت و به آینه تاشو برقی نیز مجهز بود. اندکی بعد، کلاس 9 هم حذف شد و ایران خودرو، کلاس 10 را معرفی کرد که علاوه‌بر تجهیزات کلاس 9، سه ویژگی جدیدتر داشت: سانروف، روکش چرم فرمان و روکش چرم صندلی‌ها.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • دوام فنی
    • ترمزهای مطمئن
    • توانایی آفرود نسبت به رقبای کره‌ای
    • جعبه‌دنده 2 حالته (سبک و سنگین)
    • اضافه‌شدن سانروف (نسبت به قبل فیس‌لیفت)
  • نقاط ضعف
    • سواری خشک
    • امکاناتی کمتر از رقبا
    • نرمی فرمان در سرعت‌های بالا
    • عملکرد ضعیف در مدل 2.0 لیتری
    • حذف ESP در نمونه مونتاژی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 4 حالته
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 169 اسب‌بخار
  • گشتاور 227 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت
  • طول 4500 میلی‌متر
  • عرض 1810 میلی‌متر
  • ارتفاع 1695 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1567 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R17
  • چرخ عقب 225/65R17
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی جدید
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 4 حالته
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 169 اسب‌بخار
  • گشتاور 227 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت
  • طول 4500 میلی‌متر
  • عرض 1810 میلی‌متر
  • ارتفاع 1695 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1552 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R17
  • چرخ عقب 225/65R17
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی جدید
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

200 دیدگاه

Poorya(47 روز پیش)

سلام وقت بخیر اینکه کلاس ۱۰ جلوبندی هندی استفاده شده و کیفیتش پایین اومده حقیقت داره؟

Omid9313 (20 روز پیش)

تا حد امکان سعی کنید که مدل ۹۶ این خودرو را خریداری کنید،دلیلشم این هست که مدلهای ۹۷ و ۹۸ ویتارا به خاطر تحریمها،خیلی حرف و حدیث پشت سرشون هست!!!مهمترین نکته هم اینه که مدلهای ۹۷ و ۹۸ از همون ابتدای خروج از کارخانه فاقد گارنتی بوده و هستتد!! در خرید ویتارا و بخصوص کلاس ۱۰ و مدل ۹۶ این خودرو شک نکنید،چونکه اولین سری کلاس ۱۰ متعلق به سال ۹۶ هست که هیچ گونه دخل و تصرفی در اون وجود نداره!!

Sobhasi (12 روز پیش)

بله متاسفانه درست هست،ولی فقط توی مدلهای ۹۷ و ۹۸ اینجوری هست و بیشتر توی گیربکس اتوماتیک خودشو نشون میده،به عبارت ساده تر اینجوری عرض کنم که در مدلهای ۹۷ و ۹۸ لوازم هندی استفاده شده که بخصوص در سرعتهای بالا گیربکس اتومات زوزه میکشه!!

مینا ۷۲ (9 روز پیش)

منم پارسال یدونه مدل ۹۷ خریدم که اون موقع قبل از خرید یکی از دوستانم گفت که ۹۶ بخر که سری اول هست و تمام قطعات ژاپنی هست،ولی بخاطر یک مدل بالاتر من تصمیم گرفتم که ۹۷ رو بخرم،هیچ عیب و ایرادی نداره ولی فقط گارانتی نداشت و یخرده هم روی سرعت ۱۰۰ تا ۱۱۰ گیربکسش زوزه داره!!

محمد علی شریفی(160 روز پیش)

سلام به همگی آیا تو سربالایی کم می یاره؟ ؟

Djv (93 روز پیش)

با سلام خیر کم نمیاره.

ManiGR (13 روز پیش)

این ماشین برای سربالایی ساخته شده

ManiGR(14 روز پیش)

آیا واقعا فرمان در سرعت بالا سفته؟

معتمدی(683 روز پیش)

با سلام، دوستان بین توسان و سوزوکی کدوم رو پیشنهاد می کنید؟ چه از نظر امکانات رفاهی داخل و چه فنی ماشین؟ کدوم برای جاده بهتر هست؟

سیدمهدی فرهادی (680 روز پیش)

قطعا تکنولوژی روز هیوندا با امکانات بیشتر، کیفیت بالاتر و سواری نرم تر بهتره. حتما موتور هیوندا بهتره و گیربکسش از گیربکس ۴ دنده سوزوکی پیشرفته تره. با توجه به تکنولوژی قدیمی سوزوکی مونتاژ ایران که مربوط به بیش از ده سال پیش هست و بعضی قطعات ایمنی مثل esp رو حذف کردن، ایمنی توسان هم بالاتره. تنها مزیت سوزوکی دسترسی به قطعات ارزانتر و خدمات بیشتر و بازار فروش دست دوم بسیار خوب هست. سوزوکی ۲۰۱۸ هیچ شباهتی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ طراحی با سوزوکی مونتاژ ایران نداره و اگر مقایسه بین سوزوکی ۲۰۱۸ و توسان ۲۰۱۸ انجام میشد با اینکه فروش توسان بیشتره، من قطعا به دلیل کیفیت خودروهای ژاپنی سوزوکی رو پیشنهاد می کردم. سیستم فنربندی خودروهای شاسی بلند در این ده سال تغییر کرده و خودروهای جدید سواری نرم تری دارند.

ai32 (679 روز پیش)

سلام. برای داخل شهری توسان مناسب تره اما برای جاده و بیابان و شرایط بد جاده ای و جوی سوزوکی بدون شک بهتره. از لحاظ امکانات توسان کمی سرتره و سواری نرم تری داره اما جلوبندی ضعیف تری داره و قابلیت آفرود پایین تری نسبت به سوزوکی داره.

amir82 (678 روز پیش)

سلام اگه میخواهید ماشینتون تا 150 هزار بی خرج باشه و بتونی باهاش آفرود بری و کیفیت برات مهمه سوزوکی بگیر ولی اگه امکانات و ظاهر برات مهمه توسان بگیر

APHCHIN (668 روز پیش)

سلام من تا دوسال پیش یک توسان 2012داشتم و ازش راضی بودم و در سال 96 به پیشنهاد شریکم یک دستگاه ویتارا کلاس 10 خریدم . به نظر من اصلا در یک رده و کلاس نیستند . توسان یک ماشین جدید و شهری است با جذابیت بصری ولی ویتارا یک خودروی آفرود و جان سخت که واقعا به من ثابت کرده قابل اطمینانه ولی چهره جدید و به روز شده ای نداره اگر ظاهر براتون خیلی مهم نیست و استفاده و رانندگی شما خارج از شهره ویتارا بگیرید ولی اگر فقط هدفت داشتن یک شاسی بلند تو دل برو هست توسان یا اسپرتج مناسب هست .

HRBarzamini (188 روز پیش)

ماشین کره ای عمر موتورشون بسیار کوتاه

xocsuv (155 روز پیش)

قطعا سوزوکی چون موتورش قویتره و خدمات دردسترس تر

صالح (149 روز پیش)

توسان مدل بالا نداره ولی ویتارا میتونی صفر بگیری هنوز صفرش پیدا میشه منطقی تره ولی توسان هم‌ماشین‌خوبیه ضمنا توسان 6 سیلندره بالا ترین‌مدلش ۲۰۱۰

ashkan65 (91 روز پیش)

دوست عزیز پیشنهاد می کنم، فیلم مقایسه گرند ویتارا با توسان رو از سایت اسب بخار تماشا کنید، با ی سرچ ساده پیداش می کنید

ManiGR (14 روز پیش)

من با اینکه امکانات ویتارا کمتره ماشین ژاپنی رو ترجیح میدم

Sohrab1113(42 روز پیش)

سلام دوستان من یه ۹۶ الان یک ساله خریدم واقعا ماشین کم دردسر و کاربردی و جادار و مطمئنی هست و نسبت به قیمت عالیه تنها ضعف این خودرو فقط هندلینگ ضعیف و یه مقدار خشکه که اونم بخاطر قابلیتهای افرود بالای این ماشینه

amirkilan(84 روز پیش)

من الان ۳ساله ویتارا دارم از این ماشین بهتر ندیدم من میخواستم عوضش کنم وتو این سایت داشتم مقایسه میکردم با یه ماشین چینی بعد پشیمون شدم فعلا تا اذیت نمیکنه دارمش پیشنهاد میکنم بجای خرید اسباب بازیهای چینی که فقط ظاهر دارن تو سربالایی کولر بگیری باید کفر بگی بره بالا یه ماشین پدر مادر دار بگیرین

Sajad1989 (44 روز پیش)

مدلش چنده ماشینتون؟

am.sha(93 روز پیش)

دوستان سلام ، یه سوال داشتم . مدل های وارداتی این خودرو موتورشون ۲۰۰۰ هست یا ۲۴۰۰ ؟ دقت کنید گفتم مدل های *وارداتی*

Rezagh1 (51 روز پیش)

2000

Omidjalali(59 روز پیش)

سلام لطفا کسانی که مدل مونتاژ (97_95) رو دارند یه نظر بدهند: ایا گيربكس ۴سرعته اش ضعیف هست؟ با بالا رفتن دور موتور صدای زیادی به کابین میاد؟ و اینکه مصرف سوختش چطوریه!

Omid9313(86 روز پیش)

با عرض سلام و خسته نباشید. در این وضعیت که دولت مصمم هست که از این به بعد از خودروهای بالای یک میلیارد تومان،مالیات دریافت کند،سوزوکی ویتارا کلاس ۱۰،از نظر قیمت ،کیفیت و امکانات و بازار فروش خیلی خوب و وفور لوازم یدکی،قطعا یکه تاز بازار و بدون رقیب هست!!البته یک حسن دیگری که دارد اینه که تاریخ تولیدش به شمسی هست که در مقایسه با بقیه خودرو ها که میلادی هستن،هزینه انتقال سند و عوارض به مراتب خیلی خیلی پایینتری شاملش میشه!! به هیچ عنوان در خریدش شک نکنید!! دولت از یک خودرو با قیمت حدودی یک میلیارد،به ازای هر سال حدود ده میلیون تومان مالیات میگیره!!

Alireza159(129 روز پیش)

مقایسه سوزوکی کامپکت SUV با SUV های فول سایز صحیح نیست. چون گران هستند. مناسب شهر نیستند . هزینه نگهداری بالایی دارند. مقایسه این کامپکت SUV با کراس های (صرفا) شهری هم اصلا منطقی نیست. سوزوکی یک خودروی همه کاره است. مناسب هم برای "شهر" هم "جاده" هم "خاکی" . سوزوکی رو باید با پرادو GX یا اکتیون مقایسه کرد که در اینصورت قطعا به برتری سوزوکی میرسیم : موتور سوزوکی ، دفلاک تورسن ، گیربکس آیسین ، 4 چرخ دائم متحرک ، شاسی نردبانی ، وزن کم ، گشتاور بالا، فاصله محوری کم (بدون نیاز به ارتفاع زیاد) . وقتی با سرعت زیاد (حتی تا 180 کیلومتر سرعت ) میوفتی توی جاده و در حالی که 4 چرخ درگیره ذره ای صدای دف بگوشت نمیرسه. وقتی میتونی در مسیرهای خاکی شیب 50 یا حتی 60 رو با استفاده از کمک بزنی و وقتی میرسی به شهر براحتی جای یک سمند پارک میکنی. همه اینا حس خوبی میده . برای همین هرکی سوزوکی داشته ، دوستش داشته.

Show More