در زمستان 1395 و در آستانه 10 سالگی حضور گرند ویتارا در ایران، این ژاپنی با نسخه فیس‌لیفتش دوباره به خط تولید ایران خودرو برگشت؛ فیس‌لیفتی که البته از 2012 در بازار جهانی قابل خریداری بود! ویتارا نیوفیس قرار بود در دو نسخه دنده‌ای و اتومات روانه بازار شود اما فقط پای نسخه اتوماتش به خیابان‌ها باز شد. ضمن اینکه تمامی نیوفیس‌ها از مدل فول بودند و دیگر خبری از مدل نیمه‌فولش نبود. در این فیس‌لیفت حدود نیم‌میلی‌متر به ضخامت شیشه‌ها افزوده شد و باتوجه به اضافه‌شدن محور متعادل‌کننده حرکت برای پیشرانه، صدای نفوذی به کابین تا 20% کاهش یافته است. سری اول ویتارا نیوفیس در کلاس 9 بدست مشتریان رسید که نسبت به کلاس 8 سابق، مواردی مانند رینگ‌ها، چراغ‌های جلو، سپر و جلوپنجره‌اش تغییر کرده بودند. همچنین تودوزی جدیدی داشت و به آینه تاشو برقی نیز مجهز بود. اندکی بعد، کلاس 9 هم حذف شد و ایران خودرو، کلاس 10 را معرفی کرد که علاوه‌بر تجهیزات کلاس 9، سه ویژگی جدیدتر داشت: سانروف، روکش چرم فرمان و روکش چرم صندلی‌ها.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • دوام فنی
    • ترمزهای مطمئن
    • توانایی آفرود نسبت به رقبای کره‌ای
    • جعبه‌دنده 2 حالته (سبک و سنگین)
    • اضافه‌شدن سانروف (نسبت به قبل فیس‌لیفت)
  • نقاط ضعف
    • سواری خشک
    • امکاناتی کمتر از رقبا
    • نرمی فرمان در سرعت‌های بالا
    • عملکرد ضعیف در مدل 2.0 لیتری
    • حذف ESP در نمونه مونتاژی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 4 حالته
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 169 اسب‌بخار
  • گشتاور 227 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت
  • طول 4500 میلی‌متر
  • عرض 1810 میلی‌متر
  • ارتفاع 1695 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1567 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R17
  • چرخ عقب 225/65R17
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی جدید
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 4 حالته
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 169 اسب‌بخار
  • گشتاور 227 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت
  • طول 4500 میلی‌متر
  • عرض 1810 میلی‌متر
  • ارتفاع 1695 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1552 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R17
  • چرخ عقب 225/65R17
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی جدید
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

215 دیدگاه

ArashBaba(7 روز پیش)

سلام بر دوستان عزیز. با نظر آرش ۶۴ کاملا موافقم و سوال من هم هست. نکته دوم... این ماشین یه ماشین مردونست... یه تراکتور و یه قلدر و گردن کلفت واقعی... با هیچکدوم از کره ایها ی هم رده خودش و حتی بالاتر از لحاظ قدرت و استحکام چه جلو بندی چه زیربندی قابل مقایسه نیست... از نظر قدرت و جنس و استحکام موتور و گیربکس که دیگه حرفی توش نیست. بهتره دوستانی که از این ماشین ایراد آپشن و قیافه و طراحی بدنه می گیرن... همون ماشینهای زنانه .... سوسولی ظریف و نحیف یک بار مصرف کره ای و چینی سوار شن... ماشین باید مردونه... قلدر... و گردن کلفت باشه... تمام. در ضمن اهیچ خودرویی در دنیا بدون ایراد نیست و ویتارا هم ایرادات خودش رو داره... اما نسبت به قیمت... کلاس خودرو... و خیلی چیزای دیگه... بی نظیره. ارادتمند.

Zarabi (2 روز پیش)

من کلاس ۹ دارم این مشکلات رو نداره فقط کمک های عقبش کمی خشک هستن اما ماشین وحشیه

Arash64(61 روز پیش)

دوستانی که قصد خرید ویتارا کلاس ۱۰ رو دارند،عجله کنید چونکه این خودرو به نسبت قیمت ، کیفیت و امکاناتش،قطعا قیمتش رو به یک میلیاردو پانصد میلیون تومان هم میرسونه،بنده اولای مرداد ماه و به پیشنهاد دوستان ماشین بازم که تاکید داشتن که حتما مدل ۹۶ این خودرو رو خریداری کنم که اونموقع حدود ۸۹۰ میلیون تومان بود و با تعلل حدود ۲۰ روزه و چند روز پیش با قیمت ۹۸۰ میلیون بلاخره موفق شدم که بخرمش!! قبل از این سانتافه ۲۰۱۶ و اسپورتیج ۲۰۱۴ هم داشتم ولی از نظر فنی با هیچ کدوم از این خودروها قابل مقایسه نیست!!خدایی توی سربالایی موتورش خیلی وحشی هست!!!اصلا بخاطر ۴ دنده بودنش انتظار همچین کششی رو نداشتم ازش!!!انگار نه انگار که گیربکسش ۴ دنتده هست!! توی خریدش شک نکنید!!

اروین (61 روز پیش)

با نظرتون کاملا موافقم منم حدود یکماه هست مدل ۹۶ خریدم واقعا ماشین خوبی هست گیربکس و موتور عالی کولر عالی قدرت آفرود عالی ترمزها قوی و مطمئن فضای کابین بسیار جادار اتاق کاملا بیصدا سیستم صوتی نسبتا خوب تسلط به جاده و اطراف عالی

Sobhasi (50 روز پیش)

اصلا خود سایت باما،ارزش خرید خودروها رو به نسبت قیمتشون نوشته!!! واقعا در این کلاس و این رده قیمتی،هیچ رقیب و گزینه ای واسش وجود نداره

Rezath (5 روز پیش)

دوست عزیز اگر واقعا ماشین ارزشمندی هست پس خودش جا و قیمتش رو تو بازار پیدا میکنه و همراه با موج ها بالا پایین میره😉پس نیازی نیست شما اینجا جو سازی کنی و قیمت بالا ببری مالک هر قیمتی بخواد میذاره حالا یا فروش میره یا نمیره ولی مطمئن باش دل شما به اندازه مالک ماشین دلش واسه پول و مالش نمی سوزه

Sasansod (3 روز پیش)

قطعا حرف ایشون خطاب به مصرف کننده هست که شاید در خرید این خودرو شک و دو دلی داشته باشد!!! و صد البته دلخور خواهد کرد افرادی رو که با بالا پایین کردن عمدی قیمت این خودرو به فکر پر کردن جیب خودشون هستن!!! خطاب عرض بنده به موضع گیری دوست عزیزمون بود که با آگاه سازی omid9313 ابراز ناخرسندی کرده بودند!!!

Arash64(8 روز پیش)

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان. یک مطلبی رو میخواستم خدمتتون عرض کنم و دوست دارم که شما هم نظر خودتون رو زیر همین مطلب بفرمایید!!! سوزوکی ویتارا کلاس ۱۰ مدل ۹۸،آخرین مدل موجود توی بازار ایران هست که در تاریخ ۴۰۰/۷/۲۱ حدود یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان قیمت خورده،حالا یخرده بالا پایین!!!! اگر بخواییم از روی قیمت صفر مدل ۹۸،مدلهای ۹۶ و ۹۷ این خودرو رو قیمت گذاری کنیم باید به ترتیب یه چیزی در حدود یک میلیارد و یکصد میلیون تا یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان قیمت بخوره!!!ولی چیزی که عجیب و کاملا مشهود هست اینه که یک عده میان قیمتهای مدل ۹۶ و ۹۷ این خودرو رو به صورت کاملا عمدی و بدون اینکه خودروی مورد نظر رو موجود داشته باشن،قیمتهای به مراتب خیلی پایینتری رو آگهی میکنن که بتونن ارزانتر خریده و دوباره قیمت رو بالا بکشند!!! میخواستم دوستان عزیزم در این مورد نظر بدند!!! از عوامل سایت باما تقاضا دارم که مطلب بنده رو ثبت کنن!!چونکه خیلی به ضرر مصرف کننده تموم میشه این کارها!!! متشکرم

RealMashinbaz(29 روز پیش)

با سلام. من 5 سال ویتارا داشتم و در حال حاضر دوساله که ASX دارم . چند مورد برتریهای بارز میتسوبیشی رو نسبت به ویتارا عرض میکنم : 1 - میتسوبیشی ASXدارای سیستم فوق پیشرفته کنترل پایداری ASC و کنترل کشش میباشد که در رانندگی و هندلینگ و تعادل خودرو در مانوورها ، پیچها و شرایط لغزنده فوق العاده موثر و باعث پیشگیری از تصادف میشود . در حالیکه سوزوکی ویتارا مونتاژ ایران خودرو فاقد این سیستمها میباشد . 2 - میتسوبیشی خودروییست که مستقیما از ژاپن وارد شده و از لحاظ کیفیت مونتاژ و طول عمر قطعات بسیار بسیار قوی و یک سر و گردن بالاتر از سوزوکی مونتار ایران خودرو میباشد. 3 - میتسوبیشی دارای آپشنهای به روزتر و بیشتری از سوزوکی میباشد من جمله سنسور نور ، سنسور باران ، ترمز کمکی در سربالایی ، سیستم صوتی راکفورد آمریکایی با سابووفر ، 7 ایربگ به همراه ایربگ زانویی راننده ، سقف پانوراما تمام شیشه ای ، گرمکن صندلیهای جلو و ..... 4 - میتسوبیشی ASX دارای شتاب و چالاکی بسیار بیشتری نسبت به سوزوکی ویتارا میباشد (به لطف موتور MIVEC و جعبه دنده CVT پیشرفته 5 - مصرف سوخت میتسوبیشی ASX در جاده صدی 4 لیتر و در شهر صدی 7 الی 8 لیتر میباشد که از تمام رقبا در این کلاس برتر است . 6 - تسلط رانندگی و لذت رانندگی در میتسوبیشی ASX بسایر بیشتر از ویتارا میباشد و هیچ نقطه کوری ندارد . بدرود

r.b (21 روز پیش)

قطعات و لوازم یدکی ویتارا فراوان و در هر نمایندگی ایران خودرو پیدا میشه ولی میتسوبیشی قطعاتش کمیاب و فوق العاده گران هستش.قیمت ویتارا نزدیک ۱ میلیارد تومن ارزونتر هست و توانایی آفرود ویتارا بالاتر از میتسوبیشی asx هست.کلا مقایسه عجیبی کردید!

Sasansod (20 روز پیش)

دوست عزیز چقدر مرتب و منظم و خیلی مجلسی از ماشینتون تعریف و تمجید کردید!!! ایشالا مبارکتون باشه و چرخش واستون بچرخه!!ولی مهمترین چیزی که در مقایسه خودرو مهم هست اینه که با چقدر هزینه میشه کدوم خودرو و چه کیفیت و چه تعداد آپشنی رو خریداری کرد؟؟!!عرض بنده این هست که ویتارا به نسبت قیمت و امکانات و کیفیت،هیچ رقیبی واسش وجود نداره!!!و در ضمن سال تولید و کارکرد خودرو هم مهم هست!!! و قطعا وفور لوازم یدکی و مصرفی سوزوکی ویتارا بزرگترین مزیت به حساب میاد !!

Sobhasi (10 روز پیش)

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان!!!! یک انتقاد مهم و خیلی بزرگی داشتم خدمت دوست عزیزم که میتسوبیشی asx رو مقایسه کردند با سوزوکی ویتارا!!! مقایسه خیلی غیر معقول ، غیر کارشناسی و کاملا غیر حرفه ای بود!!!! انگار که بخوای یک میلیارد تومان رو با دو میلیارد تومان مقایسه کنی!!!

Zarabi(30 روز پیش)

من خودم ویتارا رو از صفر خریدم ماشین حرف نداره ۵ نفر سوار ماشین بودن سر بالایی بخاری روشن سندوق پر از وسیله جاده هم خیس بود ماشین بدون اشکال رفت زورش خیلی زیاده فامیلمون رنو داره کلئوس داره سربالایی زور زیادی زد اما ویتارا این مشکل رو نداشت واقعا ازش راضیم توی هر شرایطی همراهتونه تو خریدش هیچ شکی نکنین . امید وارم کمکی کرده باشم

Alimousavi2257(49 روز پیش)

من خودم یه ویتارا دو چهار دارم پدرمم یک توسان نسل دوم 2013 اگه سواریه این ماشینو بخواین با ix35 و اسپورتیج مقایسه بکنید متوجه میشید که به اختلاف سواری راحتتری به شما میده در ضمن من توی راحتی صندلی تفاوتی احساس نمیکنم بیین این دو ماشین! شاید یه دلیلش فاق بیشتر لاستیک ها باشه که سواری بهتری به شما میده اگر دنبال یه ماشین کاربردی که داخل شهر و جاده و مسیر های خارج جاده استفاده کنید و توی شرایطی بحرانی جوابگو باشه ویتارا رو پیشنهاد میکنم اما اگه دنبال آپشن و ظاهر و رخ ماشین هستین اسپورتیج و توسان رو پیشنهاد میکنم البته اینو بگم که ویتارا یک ماشین قدرتیه فول تایمه نه سرعتی و ازش انتظار شتابی مثل شتاب توسان یا اسپورتیج نباید داشته باشید

Artan2428(55 روز پیش)

۲ ماهه مدل ۹۷ رو خریدم،این ماشین در آفروید واقعا عالیه، تو جاده علی الخصوص در حالت کروز کنترل به علت هماهنگی خوب موتور و کیربکس خیلی خوب عمل میکنه،سر بالایی و سرازیری براش فرقی نمیکنه،در بدترین حالت آفروید و شیب تند و سنگ لاخ امتحانش کردم ،حرف نداره، خلاصه در رنج قیمت یک تومن هیچ رقیبی نداره،

Poorya(135 روز پیش)

سلام وقت بخیر اینکه کلاس ۱۰ جلوبندی هندی استفاده شده و کیفیتش پایین اومده حقیقت داره؟

Sasansod (108 روز پیش)

تا حد امکان سعی کنید که مدل ۹۶ این خودرو را خریداری کنید،دلیلشم این هست که مدلهای ۹۷ و ۹۸ ویتارا به خاطر تحریمها،خیلی حرف و حدیث پشت سرشون هست!!!مهمترین نکته هم اینه که مدلهای ۹۷ و ۹۸ از همون ابتدای خروج از کارخانه فاقد گارنتی بوده و هستتد!! در خرید ویتارا و بخصوص کلاس ۱۰ و مدل ۹۶ این خودرو شک نکنید،چونکه اولین سری کلاس ۱۰ متعلق به سال ۹۶ هست که هیچ گونه دخل و تصرفی در اون وجود نداره!!

Sobhasi (100 روز پیش)

بله متاسفانه درست هست،ولی فقط توی مدلهای ۹۷ و ۹۸ اینجوری هست و بیشتر توی گیربکس اتوماتیک خودشو نشون میده،به عبارت ساده تر اینجوری عرض کنم که در مدلهای ۹۷ و ۹۸ لوازم هندی استفاده شده که بخصوص در سرعتهای بالا گیربکس اتومات زوزه میکشه!!

مینا ۷۲ (97 روز پیش)

منم پارسال یدونه مدل ۹۷ خریدم که اون موقع قبل از خرید یکی از دوستانم گفت که ۹۶ بخر که سری اول هست و تمام قطعات ژاپنی هست،ولی بخاطر یک مدل بالاتر من تصمیم گرفتم که ۹۷ رو بخرم،هیچ عیب و ایرادی نداره ولی فقط گارانتی نداشت و یخرده هم روی سرعت ۱۰۰ تا ۱۱۰ گیربکسش زوزه داره!!

محمد علی شریفی(248 روز پیش)

سلام به همگی آیا تو سربالایی کم می یاره؟ ؟

Djv (181 روز پیش)

با سلام خیر کم نمیاره.

ManiGR (101 روز پیش)

این ماشین برای سربالایی ساخته شده

ManiGR(102 روز پیش)

آیا واقعا فرمان در سرعت بالا سفته؟

Show More