روند تغییرات قیمتی هایلوکس ظرف دو دهه اخیر، به‌نحوی بود که این مدل از یک پیکاپ ارزان‌قیمت ولی جان‌سخت به خودرویی لوکس و گران‌قیمت تغییر کاربری داد. نسل هشتم این خودرو، از سال 2016 و با دو نسخه دنده دستی و اتومات به ایران آمد. این نسل از هایلوکس، همان پیشرانه پرادوهای چهار سیلندر را در سینه دارد. سیستم چهارچرخ محرک آن نیز همچنان فاقد قفل مرکزی است ولی برخلاف نسل هفتم، به‌صورت برقی تنظیم می‌شود. نسل هفتم هایلوکس چه در مدل‌ تک‌کابین و چه در مدل دوکابین دارای تعلیقی مختص آفرود است و به همین دلیل نیز تمام مدل‌های وارداتی نسل هشتم هایلوکس اصطلاحاً به «دوکابین بلند» در کشورمان معروف شدند. هایلوکس در این روزها همچنان از قابل اطمینان‌ترین خودروهای بازار است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • توانایی آفرود
  • نقاط ضعف
    • فنربندی خشک
    • فرمان‌پذیری
    • کمبود امکانات رفاهی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 164 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 165 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه پیکاپ بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل هشتم (AN130)
  • طول 5335 میلی‌متر
  • عرض 1855 میلی‌متر
  • ارتفاع 1815 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3085 میلی‌متر
  • وزن 1900 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 265/65R17
  • چرخ عقب 265/65R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - پاور)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 164 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 11 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه پیکاپ بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل هشتم (AN120/AN130)
  • طول 5335 میلی‌متر
  • عرض 1855 میلی‌متر
  • ارتفاع 1815 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3085 میلی‌متر
  • وزن 1880 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 265/65R17
  • چرخ عقب 265/65R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - پاور)
  • سایر ویژگی‌ها

66 دیدگاه

Amirreza1362(124 روز پیش)

واقعا نمیرزه با این قیمتش ، یعنی از هر جهت فکر میکنم نمیرزه ، با همین پول میشه لکسوس nx و فولکس تیگوان و نیسان ایکس تریل خرید که درسته برای آفرود نیستن ولی خیلی خوبن اگرم کسی این ماشینو برا آفرود بخواد با قیمت پایینتر میشه یه اف جی کروزر خرید با اینکه فکر نکنم کسی با یه ماشین ۲ میلیاردی آفرود بره ، البته این توضیحات من برای نسل جدید هایلوکس بود ( ۲۰۱۶ )

most99 (113 روز پیش)

اف جی کروزر مدل 2011 تا 2013 در بازار موجوده (این قدر از ماشین کار کشیدن که شده جنازه) اگر هم سالم وکم کارکردش پیدا بشه بالای 2ونیم میلیارد هست....یه مدل اف جی کروزر مدل 2011 و کارکرد 113000 تو سایت دیدم 3 میلیارد قیمت گذاشته بود برای فروش!!!!!!!!!

VahidReza (46 روز پیش)

این ماشین افرود و بار هستش یعنی تو گیربکس و دیفرانسیلش رو چک نکردی 😐😐😐

Masoud9121916333 (14 روز پیش)

ماشین سےھزار دلارے۔۔۔۔۔۔۔۔۔

مهدحیسسین(803 روز پیش)

سلام من3میلیارد پول دارم به نظر شما لنکروز بگیرم یا هایلوکس بگیرم البته صفر با یک خونه لطفا با توجه به بودجه نظر دهید. با تشکر از کاربران

صالح (784 روز پیش)

شما اگه این پول و داشتی، لندکروز بگیر. این ماشین مخصوص،جابجا کردن باره!

sina.g (783 روز پیش)

لند بگیر خیلی بهتره

حسین حاجی براتی (724 روز پیش)

ولوو xc90 بگیر

Kian86 (675 روز پیش)

شما بورو كاين توربو بگير

nima/aliabadi (658 روز پیش)

لکسوس 570 lx بگیر راحت استفاده کن

امیرمحمد بهمنی (504 روز پیش)

به نظر من برو کادیلاک اسکلید بگیر.

Uiugdrudu (461 روز پیش)

ولوو xc90 بگیر در هر صورت ماشین دست دوم گیرت میاد بهتره ولوو بگیری لندکروز بعد یه مدت لش میشه

VahidReza (46 روز پیش)

در حال حاضر فکر کنم خریده باشی ولی الان با توجه به این قیمت و شرایط اقتصادی ، فقط هایلوکس میشه خرید

ManiGR (32 روز پیش)

ببخشید شما چرا ماشین های دیگه میگین ایشون میگن بین هایلوکس و لندکروز

555Mahdiyar(716 روز پیش)

سلطانی هایلوکس بقیه باید بیان لاستیک تو رو ببوسن

Ehsanfatehi (251 روز پیش)

متاسفانه بدلیل نبود شاسی بلندهای متنوع در ایران ، هایلوکسی که بعنوان یک ماشین نحیف در‌اروپا میشناسن شده خدای آفرود در ایران ، به شخصه هیچ ماشینی رو جز سری هفتاد و جیپ رانگلر پلاک گذر در ایران قبول ندارم .

Alikhosravi (32 روز پیش)

منم کاملا موافقم هایلوکس که توی ایران با نام سلطان آفرود شناخته میشه تو بازار جهانی در برابر ماشین های مثل فورد رپتور و رنجر یا مثلاً جیپ رانگلر و چروکی چیف یا حتی دیفندر واقعا ضعیفه و هیچ حرفی برای گفتن نداره

Putf(158 روز پیش)

سلام روی سری قدیمی کروز کنترل میشه نصب کرد

VahidReza (46 روز پیش)

بله

Putf(138 روز پیش)

درسته تویوتا است ولی با این پول میشه ماشین نیمه لوکس یا لوکس خرید

Mahan84 (74 روز پیش)

کس که میخواد آفرود بره یا بار ببره مزرعه ماشین لوکس یا نیمه لوکس خیلی به دردش نمیخوره

VahidReza (46 روز پیش)

این ماشین برای افروده یعنی شما نه توضیحات رو خوندی نه گیربکس و دیفرانسیلش رو چک کردی و فکر کنم حتی یادتون رفته که این ماشین پیکاپه

am16in69(300 روز پیش)

دوستان مصرفش خیلی بالاست؟ ایرادات فنی نداره؟ و اینکه مدل‌های دنده‌ای و اتوماتیک چه فرقی باهم دارن؟ اگه راهنمایی کنید ممنون میشم🙏🙏🙏

farrshid (278 روز پیش)

مصرف سوختش معقول هست استهلاکش ناچیز و در حد صفر.ایراد فنی من ندیدم.ولی فقط یک نکته؛که این ماشین وانت هست تو اتوبان و...نمیتونی باهاش مثل یه شاسی بلند و سواری و ...تغییر لاین بدی.بخصوص تو سرعت بالا.والا هیچ ایراد دیگه ای نداره نه فنی نه مصرفی نه استهلاک.

Alirezaplus (273 روز پیش)

ایراد فنی که نه ولی اگه تست هندلینگش رو ببینی خیلی زوووودددد چپ می کنه و سر گردنه ۱۰ تا بیشتر نباید بری😂 امکانات رفاهی نداره ولی مصرف بالایی داره

most99 (113 روز پیش)

میانگین مصرفش بین 12تا15 لیتر در هر 100 کیلومترهست(بستگی به نوع رانندگی داره که پرشتاب رانندکی کنی یا رانندگی نرمالی داشته باشی) و مشکل فنی نداره به شرطی که سرویس های دوره ای را به موقع انجام بدی....

Frahaniiii(292 روز پیش)

دوستان بنده بین خرید هایلوکس و پیکاپ موندم بنظر شما کدومش بدرد کوه کمر میخوره؟

farrshid (278 روز پیش)

اگه بین دومدل هایلوکس ۲۰۰۷-۲۰۰۸ و نیسان پیکاپ موندی من بهت هایلوکس رو پیشنهاد میکنم.درست تویوتا مرگ نداره ولی خریدنی دقت داشته باش.آفرود نرفته باشه و...کارشناس میتونه کمکت کنه.ولی اگه قصد خرید هایلوکس2016رو داری با این قیمت الانش اصلا بهت پیشنهاد نمیکنم.ماشین ۲۵۰۰۰هزار دلاری ۵برابر قیمتش با منت داره فروخته میشه.

امیرمحمد بهمنی(504 روز پیش)

این پیکاپ ماشین خوبی هست و جزو بهترین پیکاپ دنیا حساب میشود ولی پاش به آمیکو آسنا نمیرسه. هم از لحاظ آپشن و هم از لحاظ قیمت آمیکو بهتره. هایلوکس یک میلیارد ولی آمیکو 300 میلیون.

Kiatash (449 روز پیش)

داداش من خودم ۱۴ ساله افرودر حرفه ای هستم شمارع ۱ افرود ایران هایلوکس ک و شماره ۲ فوتون تونلند دیزل و امیکو اسنا در رده های خیلی پایینتری قرار داره حتی از رونیز و پیکاپ هم پایین تر و امیکو اسنا در افرود و قفل کردن دیف گیربکس خورد میکنه

امیرمحمد بهمنی (434 روز پیش)

مثل اینکه پیام منو خوب متوجه نشدی. من گفتم از لحاظ آپشن و قیمت اصلا توانایی آفرود هیچ ربطی نداره به اینا.

رضا اسحاقی (328 روز پیش)

انصافا کارشناسی نگفتی اول اگه هایلوکس بعد پیکاپ ژاپنی ریچ و اسنا و فوتون و سایر چینی ها واقعا قدرت فنی ندارن نمیدونم چرا این حرفو میزنی دوست خوبم

Mohammad98o (325 روز پیش)

خوب کیفیت ساخت تویوتا بهتره تا این ماشینا هایلوکس یچیز دیگس ،

جی تی ار(725 روز پیش)

هایلوکس ماشین خوبیه ولی در مقابل پیکاپ حرفی برای گفتن نداره با اینکه موتورش 300 سی سی کمتر از هایلوکس هست ولی قوی تره من خودم یه 81 داره 460هزار تا راه رفته اخ نگفته ازش کولر هم می گیرم خوب سرد می کنه با هاش توی برف وگل می رم حتی تو رود خونه هم رفتم پشت هایلوکس هم نشستم ولی به خوبیه و وحشی پیکاپ نیست

Rambod (629 روز پیش)

دوست عزیز لطفااا واقع بین تر باشید برای توصیف و اظهار نظر... بنده خودم سالهاست راننده آفرود و کویر گردی هستم و قابلیت های آفرود هایلوکس بسیار بالاتر از هم رده های خودش هست به طوری که پیکاپ اصلا قابل قیاس نیست ... نیسان پیکاپم ماشین خوبیه اما هایلوکس یک سرو گردن بالاتره

Misagh hashemi (603 روز پیش)

من نه هایلوکس دارم نه پیکاپ جیپ سوارم ولی با توجه به اطلاعات کمی که دارم فقط میتونم بگم نظر شما یه جور طنز بود

Mohammad darvishi (548 روز پیش)

هایلوکس کدوم یکی از این کارارو نمیکنه توضیح لطفا؟؟هر ک بامش بیش برفش بیشتر 300 ccخیلی هست البته پیکاپ وحشی هست ولی به نظر من نه اندازه هایلوکس

Yooz_offroad (517 روز پیش)

سلام من خواستم جواب رامبد رو بدم. دوست عزیز در اینکه هایلوکس ماشین خوبیه شکی نیست. اما متاسفانه از بزرگترین معایبش عدم تعادل و فرمانپذیری کمه. که ضعف بزرگیه. بعد در ایران همرده ای وارد نشده که بگیم در برابر هم رده هاش بهتره. سال 2016 توی آمریکا که تازه فولترین مدلش رو با چهارتا از همرده هاش مقایسه کردن شد پنجم. یعنی آخر جدول. و نیسان تیتان شد دوم. و حتی در هنگام تست نزدیک بود چپ کنه فیلمهاش هست میتونید سرچ کنید. اما توی ایران من با دوستمون موافقم هرچند پیکاپ مربوط به نزدیک به دو دهه پیشه قابلیتهای آفرودی بسیار بالاتری در خیلی از موارد داره که ایستایی بسیار بالا یکیشه.

Mohammadahmadi (328 روز پیش)

در این که هایلوکس ماشین لوکسیه شکی نیست اما از نظر عملکرد فنی پیکاپ با توجه به هزینه نگهداری و کاراییش دست کمی نداره کا گاهی بهتره خواهشا هایلوکس سواران محترم به این نکته توجه کنن که برند تویوتا و وارداتی بودنش در اختلاف قیمتش با پیکاپ قطعا جدای از عملکرد فنی تاثیر گذار بوده هرچند بنظرن نیسان ناوارا جدید حرفای خیلی زیادی برای گفتن داره که تو ایران وارد نمیشه البته منظورم از پیکاپ موتور ژاپنه نه ریچ که اشغاله

Mohamad amin97(613 روز پیش)

بين هايلوكس و اف جى كروز كدوم بهتره بخرم؟

Mohammad ......t (607 روز پیش)

100%fj

Mohammad darvishi (548 روز پیش)

شخصا اف جی کروز رو ترجیح میدم

Show More