بررسی مشخصات تویوتا هایلوکس دو کابین بلند
بررسی مشخصات تویوتا هایلوکس دو کابین بلند
بررسی مشخصات تویوتا هایلوکس دو کابین بلند

روند تغییرات قیمتی هایلوکس ظرف دو دهه اخیر، به‌نحوی بود که این مدل از یک پیکاپ ارزان‌قیمت ولی جان‌سخت به خودرویی لوکس و گران‌قیمت تغییر کاربری داد. نسل هشتم این خودرو، از سال 2016 و با دو نسخه دنده دستی و اتومات به ایران آمد. این نسل از هایلوکس، همان پیشرانه پرادوهای چهار سیلندر را در سینه دارد. سیستم چهارچرخ محرک آن نیز همچنان فاقد قفل مرکزی است ولی برخلاف نسل هفتم، به‌صورت برقی تنظیم می‌شود. نسل هفتم هایلوکس چه در مدل‌ تک‌کابین و چه در مدل دوکابین دارای تعلیقی مختص آفرود است و به همین دلیل نیز تمام مدل‌های وارداتی نسل هشتم هایلوکس اصطلاحاً به «دوکابین بلند» در کشورمان معروف شدند. هایلوکس در این روزها همچنان از قابل اطمینان‌ترین خودروهای بازار است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای تویوتا هایلوکس دو کابین بلند

    • کیفیت ساخت بالا
    • توانایی آفرود
  • معایب تویوتا هایلوکس دو کابین بلند

    • فنربندی خشک
    • فرمان‌پذیری
    • کمبود امکانات رفاهی

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 164 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 165 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل هشتم (AN130)
  • طول 5335 میلی‌متر
  • عرض 1855 میلی‌متر
  • ارتفاع 1815 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3085 میلی‌متر
  • وزن 1900 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 265/65R17
  • چرخ عقب 265/65R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - پاور)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 164 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 11 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل هشتم (AN120/AN130)
  • طول 5335 میلی‌متر
  • عرض 1855 میلی‌متر
  • ارتفاع 1815 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3085 میلی‌متر
  • وزن 1880 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 265/65R17
  • چرخ عقب 265/65R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - پاور)
  • سایر ویژگی‌ها
82 دیدگاه

alirezs13(510 روز پیش)

یه نفر توضیح تخصصی بده نه احساسی که چرا از سانتافه گرون تره؟:/ عموما پدر این تیپ ماشینا تو خاکی و آفرود در میارن قیافه و امکانات رفاهی سانتافه هم به کنار

Shahraki (475 روز پیش)

به طور کل همه میدونن که تویوتا نسبت به هیوندا دوام خیلی بالاتری داره و خیالتون هم راحت باشه که همون هایلوکس آفرود رفته از سانتافه خرج کمتری داره (البته اگه آفرود بیش از حد سنگین باشه قضیه کمی فرق داره که که معمولا این طور نیست) البته علاوه‌بر امکانات سانتافه قدرت بیشتری هم داره ولی خوب چون تفکر عموم طور دیگه هست پس این میشه نتیجش

amirabbas2929 (418 روز پیش)

تویوتا حتی مدل های پایین ترش هم دوام فنی خیلی بالایی داره بعدم چون بازار پیکاپ ها و کلا وانت ها تو ایران خیته این ماشین یه پرچم دار سرسخته هم تو باربری هم آفرود و قیمتش هم که ... من یکی از دوستان نزدیکم مدل ۲۰۱۶ داره از لحاظ راحتی سواری به یکی مثل سانتافه نمیرسه ولی هیچ جاده ای نمیتونه متوقفش کنه

Akbar360 (200 روز پیش)

تویوتا کلا نو ایران قیمتش غیر منطقیه ، چون هم مردم ایران به طرز عجیب و تعصبی تویوتا رو میپرستن و هم اینکه تقریبا از سال ۹۳ دیگه واردات درست و منظمی به ایران نداشت و هم اینکه تو ایران نسبت به حتی کشورهای افریقایی خودرو های دو دیفرانسیل چهار چرخ متحرک که قابلیت افرود و موتور و‌گیربکس قدرتی داشته باشن خیلی خیلی کمه مگه اینکه حداقل یک سری از محصولات جدید هاوال چین مثل h9 جدید به ایران بیان تا شاید یک مقدار از این کمبود رو جبران کنن و گرنه سال ۸۸ ، یک هایلوکس صفر ۲۰۰۹نصف قیمت ایکس تیری ۲۰۰۹ بود حالا همون هایلوکس ۲۰۰۹ دست دومش از همون ایکس تیری ، دویست سیصد میلیون گرون تره

Adel34 (189 روز پیش)

چون تعداد خیلی کمتری نسبت به سانتافه وارد شده،کسایی هم که دارن خیلی کم میفروشن،بعد تعمیرگاه ماشین خارجی برو ببین چقد سانتافه خراب هست

ZSL (119 روز پیش)

دوست عزیز Akbar360 تو ایران دو قشر داریم یه دسته اونایی که دنبال اپشن زیادن که حتی سراغ چینی ها هم میرن و کیفیت خیلی زیاد مهم نیست براشون دسته دوم هم کیفیت اولویت خیلی بالاتر از اپشن داره و اگر تعصب تویوتا رو میکشن خب حق دارن یه دوستی کرولا مدل ۲۰۱۴ تاکسی داره ۵۰۰هزار تا هم کار کرده میگفت از فابریک تا الان غیر لوازم مصرفی فقط فن رادیاتور رو همین تازگی ها عوض کردم سال هاست خب اینا رو دیدن که تویوتا کم اپشن رو به خیلی از برند های فول ترجیه میدن دسته اول هم که به دنبال فول اپشن هستن سال تا سال استفاده نمیکنن

Akbar360(200 روز پیش)

روو اتوماتیک یه مشکل خیلی بزرگ برای افرود داره اونم اینه که وقتی که گاز رو تا ته فشار میدی حتی وقتی که روی پاور مد باشه ده ثانیه بیشتر روی دور موتور بالا نمیمونه و خود ECU میارنش پایین ، این سیستم تقریبا رو اکثر ماشینا هست که پیشرانه آسیب جدی نبینه ولی تو کویرهای باتلاقی مثل ریگ جن یا تو قیف ها که دور موتور بالا و حداکثر قدرت پیشرانه لازمه میتونه باعث حادثه یا حتی چپ کردن و برگشتن ماشین بشه که خیلی خطرناکه ، حتما بعد از خرید روو اتوماتیک باید ببرید یه مرکز معتبر که کلا ریمپش کنه و ECU رو برنامه ریزی کنه ، البته روو های دنده ای این مشکل رو ندارن و کلا چه ویگو ، چه روو به شدت خشک هستن صندلی های عقبشون از ۲۰۶ هم بدترن به هرحال ایرادی هم نیست چون این ماشین وانته نه SUV لاکچری ، تو ایران کلا تویوتا قیمت غیر منطقی و احمقانه داره ، انقدر خشکه که اگر یکی تو مسافرت طولانی صندلی عقبش بشینه باید بره بیمارستان چون دیسک کمر و گردن میگیره ، حتما باید کمک فنرهای افتر مارکت ARB با فومسل ابرون من روش نصب کنید تا بشه باهاش مسافرت و افرود کرد ولی اگر برای قاچاق و خلاف و دستی کشیدن و لات بازی میخواید همین سیستم تعلیق فابریکش کافیه البته از نظر دوام تا دویست سیصد هزار مثل روز اولش کار میده

مهدحیسسین(1363 روز پیش)

سلام من3میلیارد پول دارم به نظر شما لنکروز بگیرم یا هایلوکس بگیرم البته صفر با یک خونه لطفا با توجه به بودجه نظر دهید. با تشکر از کاربران

صالح (1344 روز پیش)

شما اگه این پول و داشتی، لندکروز بگیر. این ماشین مخصوص،جابجا کردن باره!

sina.g (1344 روز پیش)

لند بگیر خیلی بهتره

حسین حاجی براتی (1284 روز پیش)

ولوو xc90 بگیر

Kian86 (1235 روز پیش)

شما بورو كاين توربو بگير

0NIMA0 (1218 روز پیش)

لکسوس 570 lx بگیر راحت استفاده کن

امیرمحمد بهمنی (1064 روز پیش)

به نظر من برو کادیلاک اسکلید بگیر.

Uiugdrudu (1021 روز پیش)

ولوو xc90 بگیر در هر صورت ماشین دست دوم گیرت میاد بهتره ولوو بگیری لندکروز بعد یه مدت لش میشه

VahidReza (606 روز پیش)

در حال حاضر فکر کنم خریده باشی ولی الان با توجه به این قیمت و شرایط اقتصادی ، فقط هایلوکس میشه خرید

ManiGR (592 روز پیش)

ببخشید شما چرا ماشین های دیگه میگین ایشون میگن بین هایلوکس و لندکروز

Tycjg (557 روز پیش)

بنظر من همین هم خوبه و برای بار جابجا کردن نیست! شما چرا فکر میکنین این هم مثل وانت پیکان ازش کار کشید؟ الان پورشه کاین دو دیفرانسیل داره ولی آیا ازش بار میکشن؟؟

568964Shahab (518 روز پیش)

هایلوکس برای کسی خوبه که یا ماشین چندمش باشه یا مجبور باشه بار ببره یا خیلی افرود میره و نمی خواد لنکروز گرون قیمت را ببره افرود

VahidReza (418 روز پیش)

آقای Tycjg‏ ، این ماشین برای بارکشی طراحی شده و فنربندی خشک و امکانات کمی داره و استفاده دیگه ای نمیشه کرد با این جثه و آپشن های کم و خشک بودنش بدرد شهر و یا استفاده روزمره نمیخوره بنده با این قیمت پرادو جدید رو ترجیح میدم

morteza7(534 روز پیش)

سلام دوستان کسی تجربه رانندگی با هایلوکس اتومات ۲۰۱۶ و رافور ۲۰۱۶ را داره من را راهنمایی کنه کدوم بهتره برا جاده و خاکی 🙏

Mahan12345 (526 روز پیش)

صد درصد هایلوکس برای جاده خاکی

1AHMAD1 (519 روز پیش)

داداش هایلوکس ماشین نیست به جرات میتونم بگم یه هیولای واقعی و چرخ داره فکرشو بکن تمام ارگان های نظامی دنیا دارن از این ماشین استفاده میکنن خیلی با دوام و پر قدرت تره نسبت به راوفور

1AHMAD1 (518 روز پیش)

به پیکاب یواز هم فکر کن

Mahan13 (491 روز پیش)

دوست عزیز حداقل ۸۰۰ میلیون اختلاف بهترین مدل یواز و پایین ترین مدل هایلوکس هست

Amirreza1362(684 روز پیش)

واقعا نمیرزه با این قیمتش ، یعنی از هر جهت فکر میکنم نمیرزه ، با همین پول میشه لکسوس nx و فولکس تیگوان و نیسان ایکس تریل خرید که درسته برای آفرود نیستن ولی خیلی خوبن اگرم کسی این ماشینو برا آفرود بخواد با قیمت پایینتر میشه یه اف جی کروزر خرید با اینکه فکر نکنم کسی با یه ماشین ۲ میلیاردی آفرود بره ، البته این توضیحات من برای نسل جدید هایلوکس بود ( ۲۰۱۶ )

most99 (673 روز پیش)

اف جی کروزر مدل 2011 تا 2013 در بازار موجوده (این قدر از ماشین کار کشیدن که شده جنازه) اگر هم سالم وکم کارکردش پیدا بشه بالای 2ونیم میلیارد هست....یه مدل اف جی کروزر مدل 2011 و کارکرد 113000 تو سایت دیدم 3 میلیارد قیمت گذاشته بود برای فروش!!!!!!!!!

VahidReza (606 روز پیش)

این ماشین افرود و بار هستش یعنی تو گیربکس و دیفرانسیلش رو چک نکردی 😐😐😐

Masoud9121916333 (574 روز پیش)

ماشین سےھزار دلارے۔۔۔۔۔۔۔۔۔

Mrreza (557 روز پیش)

تیگوان و ان‌ایکس چه ارتباطی دارند به این؟

555Mahdiyar(1276 روز پیش)

سلطانی هایلوکس بقیه باید بیان لاستیک تو رو ببوسن

Ehsanfatehi (812 روز پیش)

متاسفانه بدلیل نبود شاسی بلندهای متنوع در ایران ، هایلوکسی که بعنوان یک ماشین نحیف در‌اروپا میشناسن شده خدای آفرود در ایران ، به شخصه هیچ ماشینی رو جز سری هفتاد و جیپ رانگلر پلاک گذر در ایران قبول ندارم .

Alikhosravi (592 روز پیش)

منم کاملا موافقم هایلوکس که توی ایران با نام سلطان آفرود شناخته میشه تو بازار جهانی در برابر ماشین های مثل فورد رپتور و رنجر یا مثلاً جیپ رانگلر و چروکی چیف یا حتی دیفندر واقعا ضعیفه و هیچ حرفی برای گفتن نداره

Putf(719 روز پیش)

سلام روی سری قدیمی کروز کنترل میشه نصب کرد

VahidReza (606 روز پیش)

بله

Putf(698 روز پیش)

درسته تویوتا است ولی با این پول میشه ماشین نیمه لوکس یا لوکس خرید

Mahan13 (634 روز پیش)

کس که میخواد آفرود بره یا بار ببره مزرعه ماشین لوکس یا نیمه لوکس خیلی به دردش نمیخوره

VahidReza (606 روز پیش)

این ماشین برای افروده یعنی شما نه توضیحات رو خوندی نه گیربکس و دیفرانسیلش رو چک کردی و فکر کنم حتی یادتون رفته که این ماشین پیکاپه

am16in69(861 روز پیش)

دوستان مصرفش خیلی بالاست؟ ایرادات فنی نداره؟ و اینکه مدل‌های دنده‌ای و اتوماتیک چه فرقی باهم دارن؟ اگه راهنمایی کنید ممنون میشم🙏🙏🙏

farrshid (838 روز پیش)

مصرف سوختش معقول هست استهلاکش ناچیز و در حد صفر.ایراد فنی من ندیدم.ولی فقط یک نکته؛که این ماشین وانت هست تو اتوبان و...نمیتونی باهاش مثل یه شاسی بلند و سواری و ...تغییر لاین بدی.بخصوص تو سرعت بالا.والا هیچ ایراد دیگه ای نداره نه فنی نه مصرفی نه استهلاک.

Alirezaplus (833 روز پیش)

ایراد فنی که نه ولی اگه تست هندلینگش رو ببینی خیلی زوووودددد چپ می کنه و سر گردنه ۱۰ تا بیشتر نباید بری😂 امکانات رفاهی نداره ولی مصرف بالایی داره

most99 (673 روز پیش)

میانگین مصرفش بین 12تا15 لیتر در هر 100 کیلومترهست(بستگی به نوع رانندگی داره که پرشتاب رانندکی کنی یا رانندگی نرمالی داشته باشی) و مشکل فنی نداره به شرطی که سرویس های دوره ای را به موقع انجام بدی....

Frahaniiii(852 روز پیش)

دوستان بنده بین خرید هایلوکس و پیکاپ موندم بنظر شما کدومش بدرد کوه کمر میخوره؟

farrshid (838 روز پیش)

اگه بین دومدل هایلوکس ۲۰۰۷-۲۰۰۸ و نیسان پیکاپ موندی من بهت هایلوکس رو پیشنهاد میکنم.درست تویوتا مرگ نداره ولی خریدنی دقت داشته باش.آفرود نرفته باشه و...کارشناس میتونه کمکت کنه.ولی اگه قصد خرید هایلوکس2016رو داری با این قیمت الانش اصلا بهت پیشنهاد نمیکنم.ماشین ۲۵۰۰۰هزار دلاری ۵برابر قیمتش با منت داره فروخته میشه.

Show More