روند تغییرات قیمتی هایلوکس ظرف دو دهه اخیر، به‌نحوی بود که این مدل از یک پیکاپ ارزان‌قیمت ولی جان‌سخت به خودرویی لوکس و گران‌قیمت تغییر کاربری داد. نسل هشتم این خودرو، از سال 2016 و با دو نسخه دنده دستی و اتومات به ایران آمد. این نسل از هایلوکس، همان پیشرانه پرادوهای چهار سیلندر را در سینه دارد. سیستم چهارچرخ محرک آن نیز همچنان فاقد قفل مرکزی است ولی برخلاف نسل هفتم، به‌صورت برقی تنظیم می‌شود. نسل هفتم هایلوکس چه در مدل‌ تک‌کابین و چه در مدل دوکابین دارای تعلیقی مختص آفرود است و به همین دلیل نیز تمام مدل‌های وارداتی نسل هشتم هایلوکس اصطلاحاً به «دوکابین بلند» در کشورمان معروف شدند. هایلوکس در این روزها همچنان از قابل اطمینان‌ترین خودروهای بازار است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • توانایی آفرود
  • نقاط ضعف
    • فنربندی خشک
    • فرمان‌پذیری
    • کمبود امکانات رفاهی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 164 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 165 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه پیکاپ بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل هشتم (AN130)
  • طول 5335 میلی‌متر
  • عرض 1855 میلی‌متر
  • ارتفاع 1815 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3085 میلی‌متر
  • وزن 1900 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 265/65R17
  • چرخ عقب 265/65R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - پاور)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 164 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 11 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه پیکاپ بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل هشتم (AN120/AN130)
  • طول 5335 میلی‌متر
  • عرض 1855 میلی‌متر
  • ارتفاع 1815 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3085 میلی‌متر
  • وزن 1880 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 265/65R17
  • چرخ عقب 265/65R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - پاور)
  • سایر ویژگی‌ها
76 دیدگاه

alirezs13(81 روز پیش)

یه نفر توضیح تخصصی بده نه احساسی که چرا از سانتافه گرون تره؟:/ عموما پدر این تیپ ماشینا تو خاکی و آفرود در میارن قیافه و امکانات رفاهی سانتافه هم به کنار

Shahraki (46 روز پیش)

به طور کل همه میدونن که تویوتا نسبت به هیوندا دوام خیلی بالاتری داره و خیالتون هم راحت باشه که همون هایلوکس آفرود رفته از سانتافه خرج کمتری داره (البته اگه آفرود بیش از حد سنگین باشه قضیه کمی فرق داره که که معمولا این طور نیست) البته علاوه‌بر امکانات سانتافه قدرت بیشتری هم داره ولی خوب چون تفکر عموم طور دیگه هست پس این میشه نتیجش

morteza7(104 روز پیش)

سلام دوستان کسی تجربه رانندگی با هایلوکس اتومات ۲۰۱۶ و رافور ۲۰۱۶ را داره من را راهنمایی کنه کدوم بهتره برا جاده و خاکی 🙏

Mahan12345 (97 روز پیش)

صد درصد هایلوکس برای جاده خاکی

1AHMAD1 (90 روز پیش)

داداش هایلوکس ماشین نیست به جرات میتونم بگم یه هیولای واقعی و چرخ داره فکرشو بکن تمام ارگان های نظامی دنیا دارن از این ماشین استفاده میکنن خیلی با دوام و پر قدرت تره نسبت به راوفور

1AHMAD1 (88 روز پیش)

به پیکاب یواز هم فکر کن

Mahan84 (62 روز پیش)

دوست عزیز حداقل ۸۰۰ میلیون اختلاف بهترین مدل یواز و پایین ترین مدل هایلوکس هست

مهدحیسسین(933 روز پیش)

سلام من3میلیارد پول دارم به نظر شما لنکروز بگیرم یا هایلوکس بگیرم البته صفر با یک خونه لطفا با توجه به بودجه نظر دهید. با تشکر از کاربران

صالح (915 روز پیش)

شما اگه این پول و داشتی، لندکروز بگیر. این ماشین مخصوص،جابجا کردن باره!

sina.g (914 روز پیش)

لند بگیر خیلی بهتره

حسین حاجی براتی (855 روز پیش)

ولوو xc90 بگیر

Kian86 (806 روز پیش)

شما بورو كاين توربو بگير

nima/aliabadi (789 روز پیش)

لکسوس 570 lx بگیر راحت استفاده کن

امیرمحمد بهمنی (635 روز پیش)

به نظر من برو کادیلاک اسکلید بگیر.

Uiugdrudu (592 روز پیش)

ولوو xc90 بگیر در هر صورت ماشین دست دوم گیرت میاد بهتره ولوو بگیری لندکروز بعد یه مدت لش میشه

VahidReza (177 روز پیش)

در حال حاضر فکر کنم خریده باشی ولی الان با توجه به این قیمت و شرایط اقتصادی ، فقط هایلوکس میشه خرید

ManiGR (162 روز پیش)

ببخشید شما چرا ماشین های دیگه میگین ایشون میگن بین هایلوکس و لندکروز

Tycjg (128 روز پیش)

بنظر من همین هم خوبه و برای بار جابجا کردن نیست! شما چرا فکر میکنین این هم مثل وانت پیکان ازش کار کشید؟ الان پورشه کاین دو دیفرانسیل داره ولی آیا ازش بار میکشن؟؟

568964Shahab (89 روز پیش)

هایلوکس برای کسی خوبه که یا ماشین چندمش باشه یا مجبور باشه بار ببره یا خیلی افرود میره و نمی خواد لنکروز گرون قیمت را ببره افرود

Amirreza1362(255 روز پیش)

واقعا نمیرزه با این قیمتش ، یعنی از هر جهت فکر میکنم نمیرزه ، با همین پول میشه لکسوس nx و فولکس تیگوان و نیسان ایکس تریل خرید که درسته برای آفرود نیستن ولی خیلی خوبن اگرم کسی این ماشینو برا آفرود بخواد با قیمت پایینتر میشه یه اف جی کروزر خرید با اینکه فکر نکنم کسی با یه ماشین ۲ میلیاردی آفرود بره ، البته این توضیحات من برای نسل جدید هایلوکس بود ( ۲۰۱۶ )

most99 (244 روز پیش)

اف جی کروزر مدل 2011 تا 2013 در بازار موجوده (این قدر از ماشین کار کشیدن که شده جنازه) اگر هم سالم وکم کارکردش پیدا بشه بالای 2ونیم میلیارد هست....یه مدل اف جی کروزر مدل 2011 و کارکرد 113000 تو سایت دیدم 3 میلیارد قیمت گذاشته بود برای فروش!!!!!!!!!

VahidReza (177 روز پیش)

این ماشین افرود و بار هستش یعنی تو گیربکس و دیفرانسیلش رو چک نکردی 😐😐😐

Masoud9121916333 (144 روز پیش)

ماشین سےھزار دلارے۔۔۔۔۔۔۔۔۔

Shayn (127 روز پیش)

تیگوان و ان‌ایکس چه ارتباطی دارند به این؟

555Mahdiyar(847 روز پیش)

سلطانی هایلوکس بقیه باید بیان لاستیک تو رو ببوسن

Ehsanfatehi (382 روز پیش)

متاسفانه بدلیل نبود شاسی بلندهای متنوع در ایران ، هایلوکسی که بعنوان یک ماشین نحیف در‌اروپا میشناسن شده خدای آفرود در ایران ، به شخصه هیچ ماشینی رو جز سری هفتاد و جیپ رانگلر پلاک گذر در ایران قبول ندارم .

Alikhosravi (163 روز پیش)

منم کاملا موافقم هایلوکس که توی ایران با نام سلطان آفرود شناخته میشه تو بازار جهانی در برابر ماشین های مثل فورد رپتور و رنجر یا مثلاً جیپ رانگلر و چروکی چیف یا حتی دیفندر واقعا ضعیفه و هیچ حرفی برای گفتن نداره

Putf(289 روز پیش)

سلام روی سری قدیمی کروز کنترل میشه نصب کرد

VahidReza (177 روز پیش)

بله

Putf(269 روز پیش)

درسته تویوتا است ولی با این پول میشه ماشین نیمه لوکس یا لوکس خرید

Mahan84 (205 روز پیش)

کس که میخواد آفرود بره یا بار ببره مزرعه ماشین لوکس یا نیمه لوکس خیلی به دردش نمیخوره

VahidReza (177 روز پیش)

این ماشین برای افروده یعنی شما نه توضیحات رو خوندی نه گیربکس و دیفرانسیلش رو چک کردی و فکر کنم حتی یادتون رفته که این ماشین پیکاپه

am16in69(431 روز پیش)

دوستان مصرفش خیلی بالاست؟ ایرادات فنی نداره؟ و اینکه مدل‌های دنده‌ای و اتوماتیک چه فرقی باهم دارن؟ اگه راهنمایی کنید ممنون میشم🙏🙏🙏

farrshid (409 روز پیش)

مصرف سوختش معقول هست استهلاکش ناچیز و در حد صفر.ایراد فنی من ندیدم.ولی فقط یک نکته؛که این ماشین وانت هست تو اتوبان و...نمیتونی باهاش مثل یه شاسی بلند و سواری و ...تغییر لاین بدی.بخصوص تو سرعت بالا.والا هیچ ایراد دیگه ای نداره نه فنی نه مصرفی نه استهلاک.

Alirezaplus (403 روز پیش)

ایراد فنی که نه ولی اگه تست هندلینگش رو ببینی خیلی زوووودددد چپ می کنه و سر گردنه ۱۰ تا بیشتر نباید بری😂 امکانات رفاهی نداره ولی مصرف بالایی داره

most99 (244 روز پیش)

میانگین مصرفش بین 12تا15 لیتر در هر 100 کیلومترهست(بستگی به نوع رانندگی داره که پرشتاب رانندکی کنی یا رانندگی نرمالی داشته باشی) و مشکل فنی نداره به شرطی که سرویس های دوره ای را به موقع انجام بدی....

Frahaniiii(423 روز پیش)

دوستان بنده بین خرید هایلوکس و پیکاپ موندم بنظر شما کدومش بدرد کوه کمر میخوره؟

farrshid (409 روز پیش)

اگه بین دومدل هایلوکس ۲۰۰۷-۲۰۰۸ و نیسان پیکاپ موندی من بهت هایلوکس رو پیشنهاد میکنم.درست تویوتا مرگ نداره ولی خریدنی دقت داشته باش.آفرود نرفته باشه و...کارشناس میتونه کمکت کنه.ولی اگه قصد خرید هایلوکس2016رو داری با این قیمت الانش اصلا بهت پیشنهاد نمیکنم.ماشین ۲۵۰۰۰هزار دلاری ۵برابر قیمتش با منت داره فروخته میشه.

امیرمحمد بهمنی(635 روز پیش)

این پیکاپ ماشین خوبی هست و جزو بهترین پیکاپ دنیا حساب میشود ولی پاش به آمیکو آسنا نمیرسه. هم از لحاظ آپشن و هم از لحاظ قیمت آمیکو بهتره. هایلوکس یک میلیارد ولی آمیکو 300 میلیون.

Kiatash (580 روز پیش)

داداش من خودم ۱۴ ساله افرودر حرفه ای هستم شمارع ۱ افرود ایران هایلوکس ک و شماره ۲ فوتون تونلند دیزل و امیکو اسنا در رده های خیلی پایینتری قرار داره حتی از رونیز و پیکاپ هم پایین تر و امیکو اسنا در افرود و قفل کردن دیف گیربکس خورد میکنه

امیرمحمد بهمنی (564 روز پیش)

مثل اینکه پیام منو خوب متوجه نشدی. من گفتم از لحاظ آپشن و قیمت اصلا توانایی آفرود هیچ ربطی نداره به اینا.

رضا اسحاقی (459 روز پیش)

انصافا کارشناسی نگفتی اول اگه هایلوکس بعد پیکاپ ژاپنی ریچ و اسنا و فوتون و سایر چینی ها واقعا قدرت فنی ندارن نمیدونم چرا این حرفو میزنی دوست خوبم

Mohammad98o (456 روز پیش)

خوب کیفیت ساخت تویوتا بهتره تا این ماشینا هایلوکس یچیز دیگس ،

Show More