آن‌هایی که برای آفرودسواری در ایران محدودیت مالی ندارند، اولین گزینه خریدشان بدون‌شک لندکروزر است. نسخه به‌روزشده لندکروزر ابتدا در مدل 2012 به کشورمان آمد که به‌غیر از چندین دستگاه VXR، تمامی نسخه‌های وارداتی‌اش از مدل GXR بودند. در قسمت فنی، قدرت پیشرانه 6 سیلندر جدید لندکروزر معادل 8 سیلندرهای سابق شده بود، اما خوشبختانه مصرف سوختش تغییری نکرد. در قسمت ظاهری نیز، جلوپنجره مشکی، چراغ‌های LED، مه‌شکن دایره‌ای و سپرهای جدید از مهم‌ترین تفاوت‌های لندکروزر نیوفیس با J200های سابق است. بعد از اجرایی‌شدن ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، هرچند پرونده لندکروزر در ایران برای همیشه بسته شد اما در عوض، بازار دست‌دوم این ژاپنی بیش از پیش قوت گرفت طوری‌که هر سال به‌صورت پلکانی، بر قیمتش افزود شد. لندکروزر J200 به‌لطف ویژگی‌های فنی منحصربه فرد و همچنین ارزش خرید بالا، شاید تنها شاسی‌بلند ایران باشد که مالکانش نباید به فکر فروش آن باشند!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • توانایی آفرود
    • بازار دست‌دوم
    • عایق بندی کابین
    • کیفیت ساخت بالا
    • فضای جادار کابین
    • فنربندی نرم و قدرتمند
  • نقاط ضعف
    • کمبود تجهیزات در مدل GXR
    • مصرف 20 لیتری در شهر
    • عملکرد فنی در مدل GXR
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و محدودکننده لغزش
  • گیربکس 5 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 271 اسب‌بخار
  • گشتاور 385 نیوتن‌متر
  • شتاب 11 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 13.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند بزرگ لوکس بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل پنجم (J200) - فیس لیفت اول
  • طول 4950 میلی‌متر
  • عرض 1970 میلی‌متر
  • ارتفاع 1890 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2850 میلی‌متر
  • وزن 2450 کیلوگرم
  • حجم باک 138 لیتر
  • چرخ جلو 285/60R18
  • چرخ عقب 285/60R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ لکسوسی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها ریموت استارتر - وینچ جلو و عقب

43 دیدگاه

VahidReza(23 ساعت پیش)

یکی از دوستانم بین لندکروز فول VXR هشت سیلندر و پورشه ماکان مونده ، خودش میگه رانندگی ماکان و آپشن های بیشتره اما چون یک ماشین کلی برای خودش میخواد که مثلا یه وقت سفر بره یا زیاد استفاده کنه لندکروزر هم توی انتخاب هاش گذاشته دنبال یه ماشینیه با رانندگی خوب و مناسب جاده و حتی شهر با کیفیت خوب از لحاظ آپشن هم میخواد روی ماشین یک مانیتور اپل نصب کنه که نویگیشن و آپشن های دیگه داشته باشه و از لحاظ فنی هم میخواد روی ماشین توربو نصب کنه بنظرتون خوبه ؟

VahidReza(8 روز پیش)

چند تا سوال داشتم ۱- این ماشین فرمان پذیری و تعلیقش چطوره؟ ۲- چه آپشن های اضافی قابل نصب رو این ماشین هست؟

مسعود ملکی(565 روز پیش)

من ۹۸/۴/۱ مدل ۲۰۱۳ مشکی تو مشکی بیرنگ فول فول رو خریدم،ماشین بسیار گرونیه که اصلا نمی ارزه،الان حدود ۲،۲ میلیارد پولشه،بسیار خشک و خسته کننده اس،آپشن پایین در حد پرایده،بسیار پرمصرفه،فقط باید بنزین سوپر بهش بزنی،۱۴۳ لیتر هم بهش زدم،پا خورشم مثه ب ام و ۵۲۸ که دارم نیست، اما توش احساس ایمنی و ابهت میکنی که یکمی ایراداشو پر میکنه...

Lexus (553 روز پیش)

داداش وقتی اسم لندکروز میاد بقیه می‌رن کنار اگه اپشنش مثل پراید بود به قول خودت قیمتش نمی شد۲.۲ پس تا اطلاعات جمع نکردی حرف نزن البته قصد بی ادبی نداشتم

BabakCrus (61 روز پیش)

سلام و درود، سواریش خشکه و خسته کنندست؟؟؟؟ پاخور؟؟؟؟یعنی شما با لندکروز میری اتو بزنی واقعا؟؟؟؟ آپشناش درحد پرایده؟؟؟؟ بنزین سوپر؟؟؟ البته بنزین سوپر براش بهتره ولی نیازی نداره، عزیز جان کلا راهو اشتباه اومدی شما، توصیه میکنم سریعتر بفروشی اگر داریش هنوز، اگر صرفا برای زیاده گویی نظر نداده باشید و واقعا لندکروز خریده باشید و سوار شده باشید که از نظراتتون 99 درصد مطمئن هستم که تاحالا از 100 قدمی لندکروزها یا حضرت رد نشدید، واقعا باید بفروشیدش و برید ولوو بخرید، اون 1 درصد هم فقط یک توجیه منطقی داره که شما اتاق 60 سوار شده باشی که خشک بودن و کم آپشن بودنشو تا حدی توجیه کنه اما اتاق 60 مال زمان جنگه و موقعی که شما این نظر رو نوشتید قیمتش 2،2 میلیارد نبوده و هنوز هم نیست، بغیر از اینکه تمامی چیزهایی که به لندکروز و حضرت نسبت دادید بی اعتباره، حرفهای خودتون هم باهم در تناقضه کامله، فقط مصرف بالاش رو درست گفتید که اونهم در هرجایی نوشته شده، بر اساس شواهد قطعا شما حتی سوار همون اتاق 60 هم نشدید تا بحال، امیدوارم روزی همگی اصلاح شیم و وقتی چیزی نمیدونیم بگیم نمیدونیم و یا سکوت کنیم، نگفتن یک موضوع اشتباه و غلط بهتر از گوهر فشانیهای کورکورانست، به امید سعادت همه مردم دنیا، مانا باشید.

Saberi (32 روز پیش)

عزیزم اون کسی که این ماشین می خره پول مصرف ماشین واسش مهم نیس.اینکه هم خودرو خشکیه درسته چون رده شاسی بلند سایز بزرگ و باید هم اینطوری باشه هیچ وقت نباید که بر فرض مثال لکسوس rxبا لند کروز مقایسه کرد چون سایز شاسی بلند متوسط و باید با رقیبای خودش مقایسه بشه نه با لند کروز .بنده خودم لکسوس rxدارم ولی سوار لند کروز هم شدم از حق نگذریم تو رده شاسی بلند واقعا عالیه .ولی اگه ادوات داخلی با کیفیت تر و شیک تری می خواید لکسوس Lx570عالی تره.لندکروز در ایران بی رقیبه و کاملا هم معلومه

آریا نکونام(377 روز پیش)

دوستان ارزش خرید داره؟ من اصلا آفرود نمیرم ها اینوبگم بنظر، شما اوتلندر یا لندکروز

Reezag (356 روز پیش)

اوتلندر

ايليا (328 روز پیش)

لندكروز خيلي از اتلندر بهتره

Seraj4s (252 روز پیش)

مقایسه شون مثل مقایسه ی گنجشک با عقابه

Sadra295 (211 روز پیش)

با توجه به اینکه آفرود نمیرین، هر هزینه‌اب که واسه خرید لندکروز بکنین، اضافیه! (سوای اینکه لندکروز ماشین بسیاذ عالی‌ای هست؛ ولی به‌درد شما نخواهد خورد) در کل، بهتره قید شاسی‌بلند رو بزنین و نهایتا فکر کراس‌اور باشین؛ ولی بازم اگه خیلی با بلند بودن شاسی اصرار دارین، برین سراغ شاسی‌بلندای ارزون‌تر با تعلیق نرم‌تر و مصرف کمتر و حتی تک‌دیفرانسیل. چون نمیخواین آفرود کنین

محمد هاشمی (38 روز پیش)

سلام نسبت ب پولی ک پرداخت میکنین اوتلندر ماشین خوبیه

Sepehr61(50 روز پیش)

درود به دوستان عزیزم ، از دوستانی که تو زمینه فنی تویوتا لندکروز واردن یه سوالی داشتم که آیا میشه موتور ۴۵۰۰ کاربرات fj80 رو فول انژکتور کرد ؟ و اینکه میشه روش گیربکس اتومات انداخت ؟ پیشاپیش سپاسگزارم از راهنماییتون

frb(75 روز پیش)

سلام من طبق تحقیقاتی که انجام دادم این ماشین توی تست مانع گوزن (اگه اشتباه نکنم) خیلی بد عمل میکنه و هندلینگ درست حسابی نداره،درسته آیا؟

BabakCrus (61 روز پیش)

سلام و درود، اکثر محصولات تویوتا در این تست عملکرد قابل قبولی ندارن، حتی راوفور که واقعا عملکردش فاجعه بود تو این تست، ولی از طرفی این تست در واقع فقط برای ماشینهای سدان و اسپرت طراحی شده بود در اوایل و بطور کلی ماشینهایی با مرکز ثقل پایین عملکرد درستی در این تست خواهند داشت، نه کراسها و شاسی ها، تویوتا کلا در زمینه هندلینگ و زاویه ورود و خروج در پیچ ها، سرمایه گذاری بزرگی نکرده و بیشتر تمرکزش روی بهره وری کلی بالا بوده و گرفتن سهم کلان بازار، در زمینه هندلینگ در برندهای ژاپنی سوبارو و میتسوبیشی پیشترفتهای بیشتر و بهتری داشتند نسبت به تویوتا. امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید.

وکیل(89 روز پیش)

با سلام،دوستان گرامی میدونید 1.6میلیون کیلومتر با تویوتا اتاق100 یعنی چی.یعنی محصولات تویوتا مرگ نداره مخصوصا حضرت لندکروز فقط از مالکی به مالکی دیگر انتقال پیدا می‌کند و طبق بررسی سایت موتور وان بین خودروهای جهان برای مشخص شدن بادوام ترین خودروهای جهان از همه نظر(محصولات شاسی بلند ژاپنی و آمریکایی)تویوتا لندکروز مقام اول و تویوتا سکویا مقام دوم رو بدست آورده.قطعا اگر آلمان و سایر کشورها هم بودن،باز لندکروز مقام اول جهان رو بدست میورد.

BabakCrus (61 روز پیش)

سلام ودرود، البته بطور کلی برند هوندا بادوامتر از برند تویوتاست و احتمالا همکلاسی از برند هوندا در اون تستی که میفرمودید حضور نداشته، بله در کل اکثر برندهای ژاپنی در دوام از برندهای دیگر کشورها برتر هستند، درضمن فقط به اتاق 200 لقب "حضرت" داده شده نه اتاقهای دیگه، ولی خوب اتاق 100 هم ویژگیهای خودشو داره و یجورایی همه کارست هم جاده ای خوبه هم در آفرود قابل قبوله، ولی خب حضرت(اتاق 200) تو آفرود یه چیز دیگست و تو بیشتر مسیر ها حتی با ESP روشن و بدون استفاده از هیچ ابزار آفرودیش، راحت و بدون هرزگردی میکنه میره بالا، بخاطر اینجور ویژگیهاشه که بهش لقب حضرت رو دادن، مانا باشید

وکیل(218 روز پیش)

سلام به کاربرای سایت بسیار خوب باما حقیقتا من لندکروز ندارم ولی میخوام بخرم اگه ارزون بشه.من خودم یکی از طرفدارای پر و پا قرص لندکروز هستم از نظر من لندکروز یه شاسی بلند بزرگ واقعیه که همه امکانات رو با هم داره و تفاوت 8 سیلندر با 6سیلندر فقط وفقط اینکه مدل 8 سیلندر آپشن های زیادتری رو به نسبت مدلv6داره و سیستم تنظیم ارتفاع هوشمند چهار چرخ و کرال کنترل و سیستمKDSS داره قدرت فوق العاده بالاموتور،دوام بسیار عالی،خرابی بسیار کم یا بهتره بگم خرابی هیچ،کیفیت ادوات داخلی و قطعات عالی،آپشن های زیاد آفرود،بدنه بسیار محکم و ایمن که خیلی سخت به صدا میوفته،شتاب بسیار بالا با توجه به حجم موتور که لرزه به تن آدم میندازه و...من به شخصه عاشق لندکروز هستم چون قیافش باهات حرف میزنه و وقتی سوارش میشی و رانندگی میکنی باهاش سواری بقیه ماشینا برات مثل اسباب بازی میمونه.لندکروز تنها ماشینیه که سیستم تعلیق عالی توی آفرود داره و به راحتی کوه راست رو میگیره میره بالا جنگل،کوه و کمر،بیابان براش هیچ معنایی نداره و به راحتی آب خوردن از تمام مسیرهای سخت و صعب العبور عبور میکنه.لندکروز تنها ماشینیه که تو سخت ترین مسیر ها و جاده ها اگه خراب بشه که نمیشه تو رو تنها نمیذاره و به سلامتی به مبدا یا مقصدت میرسونتت.ماشینیه که اگه توی آفرود آب،گل و شل بره توی موتورش باز برات کار میکنه و خراب نمیشه و توی بارون و برف سنگین این لندکروزه که به هیچ عنوان گیر نمیکنه و خجالت زدت نمیکنه حتی اگه پرادو و اف جی کروز و...هم گیر بکنن لندکروز گیر نمیکنه و به کمک خودت میاد و هم به کمک بقیه ماشین های سبک و سنگین توی جاده،این لندکروزه که تو تمام شرایط تریلی رو با بارش میکشه به راحتی و تو سرمای شدید شمال و توی گرمای شدید جنوب به هیچ عنوان ولت نمیکنه و توی گرمای جنوب وقتی داری از حال میری باد سرد و خنک کولرش جان دوباره بهت میده.من عاشق لندکروزم و هر چی از جان سختی این غول ژاپنی بگم کم گفتم،این ماشین بسیار بسیار بزرگ و جادار و فوق العاده نرمه و واقعا ماشین خانوادس و برای مسافرت های طولانی عالیه و لقب قویترین آفرودرهای جهان رو گرفته و کسی نتونسته به پای لندکروز از همه لحاظ برسه هیچ ماشینی از جمله نیسان آرمادا،هامر،فوردf350،تویوتا سکویا و لکسوسlx و...توی عراق به پای لندکروز قدرتمند نمیرسیدند.ببخشید که مطلب طولانی شد. با سپاس بسیار از سایت باما

Mhoj (214 روز پیش)

شما اول سوار لندکروز بشو بعد تصمیم بگیر شما این ماشین جوری توضیف کردی انگار بهترین ماشین جهانه

ماشین باز (183 روز پیش)

بنظره منه لندکروز سوار که قبلا x4 داشتم بینظیره لندکروز هیچی به پاش نمیرسه

BabakCrus (103 روز پیش)

سلام و درود، دوست عزیز دراینکه لندکروز یکی از خوبای آفروده هیچ شکی نیست، ولی اینکه پادشاه بلامنازع آفرود بدونیمش دیگه خیلی زیاده رویه، شاید تو ایران اینطور باشه، اما اینکه شما میگید در برابر فورد و هامر هم برنده خواهد بود، جای تامل داره، هامر H1 بصورت استاندار 3.6 تن وزن داره یعنی 1 تن سنگینتر از لندکروز متورش ضعیف تر از لندکروز نشون میده روی کاغذ اما تواناییهای آفرودش به مراتب برتر از هر لندکروزیه که تاحالا ساخته شده، یا فورد رپتور f-150 که برترین تراک آفروده جهانه ازنظر اکثر متخصصین خودرو، درحالت استاندار 10 دنده استاندارد داره، که تا 7 دنده کمکی اضافه هم قابل سفارشه یعنی بیشتر از حضرت با دنده های کمکیش، دنده داره برای آفرود، یا RAM - trx که با بیشتر از 700 اسب بخار قدرت و بیشتر از 870 نیوتن متر گشتاور حرفی برای چیز دیگه ای باقی نمیزاره، تازه این مطالب فقط رخ کاره بگزریم از تکنولوژیهای تعلیق و شاسی و نوع جلوبندی ها و فنربندی ها و برنامه های ECU و گیربکسهاشون و انواع سامانه های دیگه ایی که دارن همه با اختلاف از لندکروز ها و لکسوسها جلوتر و برترن، من خودم 11 سالی هست که حضرت سوارم و بیش از 2 دهه ماشین بازی میکنم، حضرت در ایران سلطان آفروده حتی پرادو و FJ و هایلوکس هم نمیتونن بابهاش رقابت کنن هیچ، حتی مدل لوکسش یعنی لکسوس LX 570 هم که مراتب گرونتر و پر آپشن تر از حضرته هم نمیتونه در آفرود جلوی حضرت حرفی برای گفتن داشته باشه، اما فقط در ایران و رقبایی که در ایران داره نه در دنیا، حتی بنز مدلهایی داره که توانایی آفرودشون بیشتر از حضرته، امید وارم مفید بوده باشه، مانا باشید

mehrshad 2001(170 روز پیش)

سلام.منظور از گرمکن و سردکن در فول وارداتی چیه؟

BabakCrus (103 روز پیش)

سلام و درود، منظور گرم کن و سرد کن صندلیه، اما اینو بدونین دوست عزیز اکثر محصولات تیوتا و لکسوس نسبت رقبای اروپاییشون و کره ای ها آپشن فابریک کمتری دارن حتی برند لوکس لکسوس نسبت به محصولات رقیبش از کمپانیهایی مثل بنز و ... آپشنهای کمتری ارائه میده، ولی برتری نسبی که تمامی برندهای ژاپنی مثل تیوتا دارن، اینه که دوام و ماندگاری فنی و آپشنی بهتری ارائه میدن و همینطور دست خریدار رو برای شخصی سازی و نصب آپشنهای متعدد، در افترمارکت باز میزارن، یعنی شما میتونید آپشنهایی که خود تیویتا عرضه میکنه ولی بطور استاندار روی محصولاتش نصب نمیکنه رو خریداری و نصب کنید، در اقلب دنیا هزینه های ارتقاء آپشنهای مدلهای قدیمی اتومبیلتون تقریبا با هزینه خرید مدلهای جدید همون اتومبیل یکسانه و اکثرا حتی پایینتره، یعنی مثلا همین گرم کن و سرد کن صندلی رو اگر بخوایید روی لندکروزتون نصب کنید قیمت نصبش تقریبا برابره با قیمت همین آپشن اگر مدل جدیدی بگیرید که به این آپشن مجهزه، اگر فرض کنیم این آپشن در افترمارکت 3000 دلار قیمت داشته باشه، قیمت این آپشن در خودروی مدل جدید هم که بصورت استاندارد ازش بهره میبره هم حدود 3000 دلار هست، اما در ایران بحث فرق میکنه و بعضا دیدم که نصب آپشنی که در مدلهای جدیدتر لندکروز هست بیشتر از قیمیتی که خود کمپانی تویوتا برای اون آپشن درنظر گرفته بوده تموم شده،لما بطور کلی اکثر آپشنهایی که در مدلهای 2019 لندکروز هم ارائه شده قابل نصب بر روی همه لندکروزها هست امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید

کروز(492 روز پیش)

خیلی میبینم دوستان میگن یکی از نقاط ضعف آپشنای کمتر نسبت به رقبا !! کدوم رقیب دقیقا ؟ تو بازار ایران فقط lx570 رقیبه این ماشینه که یه میلیارد در هر مدلی گرونتره !

M.os (403 روز پیش)

ولوو xc90 اینسکریپشن از لحاظ شتاب و سرعت و مصرف سوخت و زیبایی و آپشن و نرمی سرتره ! پورشه ماکان هم تقریبا همین طور ب ام و x4 رو هم میشه با ۲۰۰۸ تا۲۰۱۰ ها مقایسه کرد و لقب سر تر بودن رو بهشون داد! نکنه میگی سواری ب ام و x4 ۲۸ ۲۰۱۷ از لندکروز بهتره !

Kia.sh (369 روز پیش)

M.os اینایی که گفتی حتی شاسی بلند هم محسوب نمیشن همشون یه مشت کراس اوور هستند لندکروز یه شاسی بلند واقعی و یه آفرودر به تمام معناست و مثل این ماشین ها هم به بنزین ایران حساس نیست و بعد به مدت کوتاه پاش به در تعمیر گاه باز نمیشه اول ببین که اصلا این ماشین ها در سگمنت لندکروز قرار میگیرن یا نه!

M.os (364 روز پیش)

کیا معلومه تا حالا ولوو از نزدیک ندیدی😂 برو اول دست به دستگیره ولوو بزن از نظر شتاب و سرعت حتی با اینکه ولوو ۴ سیلندره بازم بهتره کسیم ک ولوو داره واسش بنزین سوپر پولی نیس کسی مشکل هزینه استهلاک داره ولوو نخره بره هایما بخره😐

Soni (288 روز پیش)

os‏m ماشینی که تو میگی با توربو شارژ اینطوری شده مثل لندکروز تنفس طبیعی و قدرتمند نیس

Sadra295 (211 روز پیش)

M.os ماکان، سری Xهای bmw، اکثر suvهای ولوو و... ماشینای آفرود نیستن! اصلا مقایسه‌شون با لندکروز اشتباهه! آفرودر پورشه، میشه کاین که لندکروز در مقایسه باهاش، کم نمیاره. bmw و ولوو هم زیاد به درد آفرود نمیخورن (علی‌الخصوص سری xهای bmw) مدلای مناسب آفرود ولوو هم تو ایران گیر نمیان. لندکروزر، ماشین آفروده. در مورد ماشینای آفرود، شتاب، مصرف سوخت و آپشن معیار نیست! معیار و ملاک قابل اعتماد بودن، گشتاور و کیفیت ساخته

Show More