در نسل چهارم پرادو (J150)، شاهد تیپ جدیدی به‌نام TXL بودیم که به‌علت حذف اکثر تجهیزاتش، چیزی مشابه GXهای نسل سوم از آب درآمده بود. نکته جالب‌تر اینجاست که این تیپ چه در مدل 2در و چه در مدل 4در، با نام TXL فروخته می‌شد درحالیکه مدل 2در از پیشرانه‌ای 4 سیلندر نیرو می‌گرفت ولی مدل 4در، قدرتش را مدیون پیشرانه‌ای 6 سیلندر بود. هرچند TXL ساده‌ترین تیپ پرادو 2در نسل چهارم است اما به‌دلیل واردات متفرقه آن با آپشن‌های گوناگون، ممکن است با برخی TXLها در بازار مواجه شوید که تجهیزاتی مشابه VXLهای 4در یا حتی بیشتر از آن دارند!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • توانایی‌ آفرود
    • فضای جادار کابین
    • تنوع آپشن
    • دید وسیع آینه‌های جانبی
  • نقاط ضعف
    • مصرف سوخت
    • فرمان‌پذیری
    • عملکرد فنی در مدل 4 سیلندر
    • نامشخص‌بودن تجهیزات استاندارد
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل مرکزی
  • گیربکس 4 دنده اتومات با دنده کمک الکترونیکی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 161 اسب‌بخار
  • گشتاور 246 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 12.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی‌ بلند بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (J150)
  • طول 4366 میلی‌متر
  • عرض 1791 میلی‌متر
  • ارتفاع 1849 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2456 میلی‌متر
  • وزن 1790 کیلوگرم
  • حجم باک 87 لیتر
  • چرخ جلو 265/60R18
  • چرخ عقب 265/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

28 دیدگاه

AT(660 روز پیش)

به نظر شما اگه به پولش مهم نباشه کولیوس بهتر است یا پرادو؟؟؟

Ae (625 روز پیش)

من جفتشو داشتم، كوليوس از لحاظ آپشن شتاب هندلينگ زمين تا آسمون بهتره ولي هيچ وقت حس خوب پرادو رو بهت نميده، قيمت قطعات و استهلاك پرادو هم به مراتب پايين تره،

Mahan84 (64 روز پیش)

برا خانواده کلئوس برا یه آفرودر و مجرد که همش ۱ ،۲ یا نهایتا ۳ سر نشینه ..پرادو

Mohammadgh(188 روز پیش)

دوستان سلام ، وقت بخیر من اولین بارم هست میخوام ماشین شاسی بگیرم و تقریبا ۱ تومن پول دارم از لحاظ استهلاک و پیدا شدن قطعات و همچنین قیمت قطعات به نظر شما پرادو ۲ درب ۶ سیلندر بهتر هست یا پاجیرو ۲ درب ۶ سیلندر ؟ و همچنین قصد دارم تا حدودی هم افرود برم ممنون میشم راهنمایی کنید

Rahyar (182 روز پیش)

پرادو دو درب 6 سیلندر بالای 2 میلیارد هست

Mahan84 (64 روز پیش)

شما پرادو دو درب برا ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ میتونی بگیری نه ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳

Bv(316 روز پیش)

دوستان عزيز لطفا يه مقدار تعصبي راجب توجيه اين ماشين برخورد نكنيم اينجا دوستان ديگري هستن كه ميخوان حقايق درست وحقيقي راجب پرادو دو بدونن پس خواهشن حالا چون ما خودمون پرادو داريم نبايد تعصبي راجبش حرف بزنيم عزيزان من سال ٢٠١٥ يه دو در ٢٠١٢ خريدم واقعا اون انگيزه اي كه يعني عشقي كه راجب ماشين پرادو داشتم ديگه هرگز ندارم شايد من الان يه صحبتي كنم يه إيرادي از پرادو بگيرم دوستان پرادو سوار ناراحت بشن ولي حقيقت اگرچه تلخه ولي بايد گفت شتاب اين ماشين با وزن ٢ تنيش واقعا خدا ميدونه در حد پرايد واپل كورسا ميمونه سواري به شدت افتضاح وخشك دايما ماشين تكونهاي بي مورد ميخوره يعني از لحاظ سواري فكر ميكني سوار اردي يا وأنت اريسان شدي از همه بدتر كه زجرا ميده شتاب كم وامكانات رفاهي كم وماشين انقدر بلند هستش فكر ميكني اتوبوس سوار شدي نه شاستي بلند البته خدارو هزار مرتبه شكر با هزار بدبختي وبيچارگي با توجه به بازار فروش افتضاحي كه داره فروختمش ولي واقعا حيف از ارم تويوتا ويرتد خوبي كه رو اين سطله زباله زدن ولي دوستان خداييش در اخر يه جمله ميگم از نظر ايمني ماشين فوق العاده اي با تشكر از شما دوستان كه با دقت نظريات بنده رو خوندين ممنون

youhana (306 روز پیش)

هر چند احتمال خیلی کمی میدم که واقعا این ماشینو داشته باشین ولی دیگه بی انصافیه کسی بگه این ماشین نرم نیست یا داخلش زشته ! تکان های اطاق بدلیل ارتفاع زیاد وجود داره ولی در نهایت نرمی و بدون صدا انجام میشه. این ماشین از نظر نرمی و آسایش از راو 4 ، سانتافه و کولیوس یه سر و گردن بالاتره فقط شاید روی محور عقب کمی پرتاب به بالا تو دست اندازهای بزرگ حس شه. کیفیت سواری در جذب سطوح خشن آسفالت و موقعیت راننده خیلی خوبه و انگار سوار یه ماشین یک تکه و سنگین شدین. شکی نیست که مصرف بنزین ، شتاب کم ، گیربکس قدیمی و فقدان آپشن ها از عیب های این ماشینه ولی وقتی شما مدل TX رو میخری اصلا نباید انتظار بیشتری داشته باشی. رفتی ساده ترین تریم یه ماشین رو خریدی حالا میگی کنده و آپشن نداره و غیره !!! حتی TXL هم فقط چند آپشن ضروی اضافه کرده. برای شتاب ، قدرت و آپشن بیشتر یا باید برید مدل VX نسل قبل رو بگیرید یا FJ و یا در بهترین حالت VXL چهار در آنرود نسل جدید که گاها از لندکروز GXR هم قیمت بالاتری داره. دوست عزیز هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری. TX فقط امکانات اولیه یک تویوتا پرادو رو داره که همراهش دوام عالی و استهلاک بسیار پایین و برند تویوتا و هزینه نگهداری مناسبش میاد.

mohammads (135 روز پیش)

همه میدونن که پرادو دو در بازار خوبی واس فروش داره

mohammad 123(244 روز پیش)

هیچ تجربه ای از رانندگی با این ماشین و ندارم ولی از بند تویوتا نرمی و دوام استهلاک پایین خیلی دیدم

شالی(296 روز پیش)

سلام . دوستان من پرادو نداشتم ولی با تعریف ها ونظراتی که خوندم و هم چنین با خوندن مشخصات فنی به نظرم عزیزانی که شاسی بلند با شاسی مستقل وتوانایی آفرود بالا میخوان بجای پرادو 2میلیاردی ،نیو اکتیون700میلیونی بخرن .چون دقیقا شتاب و قدرت وتواناییش مثل پرادو 4سیلندره حتی نرمتره . با بقیه پولشونم یه سدان با کیفیت اروپایی یا ژاپنی یا حتی کره ای بگیرن تو شهر حالشو ببرن. من ماشینای مختلفی داشتم چند وقتیه نیو اکتیون 2014گرفتم 500میلیون . بدون تعصب میگم به نسبت پولی که میدین بی نظیره . لوازمش هم اگر تو تهران هستید راحت گیر میاد البته یکم گرونه.

Mehrdad61(308 روز پیش)

دوستان لطفا به نوع شاسی خودرو و کاربرد اون هم توجه کنید. ۹۵ درصد کسانیی که شاسی بلند باشاسی مستقل و قابلیت افرود بالا رو انتخاب میکنن بیشتر با کراس اوور با پلت فرم سدان یا هاچبک اما دو دیفرانسل بیشتر بکارشون میاد. از شاسی بلند با قیمت گزاف و مصرف زیاد و شتاب کم وسرعت بالا جداً خودداری کنین. اگه اهل کوه دشت صحرا و طبیعت هستین دنبال این خودروها باشین . البته بسته به مقدار پول تو جیبتون .

آریا نکونام(311 روز پیش)

واسه رفت وآمد شهری خب نیست

صدرsadr(388 روز پیش)

لذت رانندگی احساس غرور و شادی احساس قدرت و بزرگی احساس بالا نشینی فقط با تویوتا پرادو امکان پذیر است کسی که در اولین دیدگاه انتقاد کرده احتمالا سوار ماشین دیگه ای بوده نه پرادووو

امیرعلی(486 روز پیش)

خواهش میکنم گول نظر های احساسی رو نخورید مگر ماشین فقط تو کم خرج بودن خلاصه میشه؟منم گول همین نظر هارو خوردم و یک پرادو ۲۰۱۲ گرفتم اصلا راضی نیستم به قیمت الان حدودا یک میلیارد و صد پول ماشینی رو میدی که صندلی راحتی نداره گیربکسش مال ۱۰۰ سال پیشه موتورش اصلا جون نداره شتاب نداره هیچ اپشنی نداره هندلینگش صبره داخلش از داخل سمند زشت تره و مثل گهواره دائما داری توش تکون می خوری من خودم به شخصه حدود ۲ ماه تول کشید که بتونم بیشتر از نیم ساعت مداوم پشت ماشین بشینم از بس که صندلیاش ناراحت بود و تکون میخورد ماشین من اول فکر کردم ماشین من مشکل داره تا سوار نسل قبلش شدم افتضاح خیلی کمه واسه این ماشین

محمد هاشمی (428 روز پیش)

جساراتا شما ماشین قبلیتون چی بوده ک از این اینقدر ایراد گرفتین؟ درسته نسبت ب قیمتی ک پرداخت میکنین اپشن نداره ولی در کل تویوتا بجاش دوام و کیفیت ساخت بالایی داره

فرهاد ل(480 روز پیش)

دوستان نسبت به قيمتش ارزش خريد نداره تو اين رنج قيمت ماشين بهتري ميشه خريد

Show More