بررسی مشخصات یوآز پاتریوت
بررسی مشخصات یوآز پاتریوت
بررسی مشخصات یوآز پاتریوت
بررسی مشخصات یوآز پاتریوت

سال 1395 و در جریان نمایشگاه خودرو تهران بود که برای نخستین‌بار با برند UAZ در کشورمان آشنا شدیم. اما نه در آن تاریخ بلکه از سال 1400 بود که شرکت «سروش دیزل مبنا» عرضه این شاسی‌بلند روسی را آغاز کرد. پاتریوت که با نام یواز 3163 هم شناخته می‌شود، در سال 2005 متولد شد و یوآز در سال 2013 نیز نسل دومش را بعنوان مدل 2014 معرفی کرد. از سال 2014 تا به امروز نیز یوآز، یکبار در 2016 و بار دیگر در 2018 به‌روزرسانی‌های مختصری روی پاتریوت انجام داد که بیشتر مربوط به تجهیزات خودرو و بهبودهای فنی آن می‌شد اما ظاهر کلی خودرو را دست نخورده باقی گذاشت. پاتریوت در سگمنت خودروهای سایز متوسط جای دارد و از آنجایی که شاسی آن از نوع مستقل (Body-on-Frame) است، باید آنرا یک SUV واقعی توصیف کنیم؛ نه یک CUV. یواز پاتریوت یک ویژگی بسیار خوب دارد و یک ویژگی بسیار بد. نکته خوبش اینجاست که آفرودر واقعی است و می‌تواند در مسیرهای آبی به عمق 50 سانتیمتر، بدون هیچ مشکلی حرکت کند. ضمن اینکه روس‌ها، سیستم محرکه 4WD کارآمدی روی آن گذاشته‌اند که بر حسب شرایط مختلف، می‌توان میزان و نحوه انتقال نیرو بین محورها را در 4 حالت مختلف، تنظیم کرد که عبارتند از: محور عقب محرک سبک (2H)، چهارچرخ محرک سبک (4H)، چهارچرخ محرک سنگین (4L) و چهارچرخ محرک سنگین به همراه قفل دیفرانسیل (+4L). اما پاتریوت، نکته بسیار بدی هم دارد؛ این خودروی روسی هیچ آپشنی در اختیارتان قرار نمی‌دهد و اگر گرمکن فرمان و گرمکن صندلی‌های جلو نداشت، به لحاظ نداشتن امکانات و تجهیزات رفاهی، راحت می‌توانستیم آنرا با محصولات تولید داخلی مقایسه کنیم! سروش دیزل از زمستان 1400، عرضه پاتریوت با گیربکس اتوماتیک را هم آغاز کرد که به غیر از جلوپنجره مشکی، هیچ تغییر دیگری نسبت به پاتریوت دنده‌ای نداشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای یوآز پاتریوت

    • قابلیت آفرود
    • فضای جادار کابین
    • قابلیت حمل بار تا 525 کیلوگرم
  • معایب یوآز پاتریوت

    • تعداد ایربگ‌ها
    • ترمز عقب کاسه‌ای
    • خدمات پس از فروش
    • کمبود تجهیزات رفاهی
    • ارزش قیمتی در مدل دنده‌ای
    • نداشتن سانروف (نسبت به رقبا)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1400 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته با قفل الکترونیکی محور عقب
  • گیربکس 6 دنده اتوماتیک
  • پیشرانه 4 سیلندر (ZMZ40906)
  • حجم موتور 2.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 134 اسب‌بخار
  • گشتاور 217 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 12.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم - فیس لیفت
  • طول 4785 میلی‌متر
  • عرض 1900 میلی‌متر
  • ارتفاع 1910 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2760 میلی‌متر
  • وزن 2150 کیلوگرم
  • حجم باک 68 لیتر
  • چرخ جلو 235/75R16
  • چرخ عقب 235/75R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (آفرود)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1400 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته با قفل الکترونیکی محور عقب
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر (ZMZ40906)
  • حجم موتور 2.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 134 اسب‌بخار
  • گشتاور 217 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم - فیس لیفت
  • طول 4785 میلی‌متر
  • عرض 1900 میلی‌متر
  • ارتفاع 1910 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2760 میلی‌متر
  • وزن 2125 کیلوگرم
  • حجم باک 68 لیتر
  • چرخ جلو 235/75R16
  • چرخ عقب 235/75R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (آفرود)
  • سایر ویژگی‌ها
68 دیدگاه

Gdghffhffggd(192 روز پیش)

سلام دوستان بنظرتون سوزوکی ویتارای مدل ۹۶ مونتاژ ۲.۴ لیتری اتومات رو با پاتریوت عوض کنم ؟ به نظرتون پاتریوت بهتره ؟ یا ویتارا رو نگه دارم

R3 (190 روز پیش)

با سلام و عرض ادب به دوستان و کارکنان سایت باما شما دارید سوزوکی ژاپنی با کیفیت رو داری با یواز پاتریوت یکی می‌کنی؟ یواز نه قیافه دارد نه آپشن البته سوزوکی هم ماشین محکم هست و اگر به خرج افتاده بفروش و اگر سالم هست و از پس هزینه ها و لوازمات بر میایید به نظر بنده نگه دارید خودروهای روسی هم خیلی خودروهای خوبی هستند البته در ارتش روسیه ازش استفاده میکنند و از رده های قیمتی نسبت به چینی خیلی سگ جان و سخت جان هست البته از چینی خیلی بهتر هست باید صبر کنیم روند بازار این خودرو به کجا خواهند رسید آیا سروش دیزل میتواند مشتریان رو راضی نگه دارد از لحاظ خدمات و قطعات البته اگر با ظاهر خودرو کنار بیایید یواز رو انتخاب کن و اگر هم سن بنده هستید از لحاظ کیفیت سوزوکی رو انتخاب کن و از لحاظ دوام فنی و یک عمر راحت هستی و اگر به کلاسیک علاقه دارید یکم صبر کنید یواز هانتز بگیرید فعلا با این شرایط دست نگه دارید تا وضعیت بازار به کجا خواهند کشید با تشکر از دوستان و دست اندرکاران سایت باما

ehsanmms (21 روز پیش)

پشیمون میشی

Schervin(111 روز پیش)

دوستانی که این ماشین رو با کراس اورهای چینی مقایسه میکنن و میگن قدرت موتورش کمه و آپشن نداره یه سر به صفحه مشخصات پرادو چهار در چهارسیلندر بزنن که دقیقا با همین حجم موتور و قدرت و سطح امکانات ( حتی شاید کمتر) و با عمر بالای ده سال قیمتی سه برابر این ماشین داره، قدرت موتور این ماشین ۱۵۰ اسب بخار هستش نه ۱۳۴ و دقیقا با پرادو چهار سیلندر یکیه، معلومه کسی که نمیدونه شاسی مستقل و سالید اکسل یعنی چی این ماشین رو میکوبه، این ماشین به درد کسی که معیار خریدش برای ماشین پشت آمپر دیجیتال هستش نمیخوره، این ماشین برای کسیه که قصد خرید یه خودروی آفرودی کم استهلاک تا یک میلیارد داره و اگه این گزینه رو انتخاب نکنه باید بره پرادو ۲۰۰۵ دور رنگ با عمر هفده ساله و هزار یک جور عیب بخره که هم از نظر قدرت موتور در همین سطحه هم از نظر آپشن تازه شاید ضعیف ترم باشه، استفاده این ماشین در ارتش اوکراین و روسیه نشون میده که این ماشین برای مصارف نظامی طراحی شده و همین موضوع نشون میده که دوام خوبی داره، افرادی هم که خریدن اکثرن راضی هستن، لطفا اگه از آفرود و فنی سر در نمیارید و قصدتون از خرید شاسی بلند پز دادن به باجناقتونه از نزدیک شدن به این ماشین خود داری کنید برید همون کراس اورهای تک دف چینی رو بخرید

ehsanmms (21 روز پیش)

ممنون که اطلاعات مارکتینگی رو از اینترنت اینجا کپی پیست کردی.

mortza3554(103 روز پیش)

سلام ، میخوام از بین داستر دو دیفرانسیل SE و یواز پاتریوت اتوماتیک یکی را بخرم ، به نظر شما کدام خوبتر است ، لطفا راهنمایی کنید با دلیل .

Peugeot406 (81 روز پیش)

داستر خیلی از این بهتره! داستر طراحی جذابی داره ولی پاتریوت مثل یه یخچال میمونه، قطعات داستر راحت تر پیدا میشه و استهلاک آن نسبتاً خیلی بهتره به دلیل یکسان بودن خیلی از قطعات آن با ال ۹۰ که واقعا خرجش کم هستش، داستر حالت برفی هم داره ولی پاتریوت فقط آفرود (اگه اشتباه نکنم🤣)، پاتریوت وزنش نسبتاً خیلی بالاست مخصوصا با فقط این تعداد از اسب بخار و گشتاور. ولی داستر ۱.۴ تن هست که خیلی بهتره، باز هم انتخاب با شماست!

amir82 (44 روز پیش)

سلام هیچکدوم در این رنج سوزوکی ویتارا گزینه بهتریه

ehsanmms (21 روز پیش)

ویتارا ۲.۴ دنده ای بگیر

Lancelot(29 روز پیش)

هنره در سال 2022 از موتور 2.7 لیتری با جعبه دنده 6 سرعته اتومات فقط 134 اسب بخار گرفت. اونم که از طراحی ظاهریش

سیاوش محسنی(31 روز پیش)

نیسان پاترول شش سیلندر بیست سال پیش با ده اسب بخار قدرت بیشتر و هفتاد نیوتن متر گشتاور بیشتر، با چهارصد کیلوگرم وزن کمتر کارخونه نیسان شتاب هفده ثانیه رو براش اعلام کرده. این خودرو رو فقط به عنوان یک فاجعه در صنعت خودرو سازی میشه مطرح کرد. خودرویی که نه راه میره، نه به درد سفر میخوره، نه برای آفرود مناسبه، نه طراحی زیبایی داره و نه مصرف معقولی داره. فقط شاسی جدا داره

Mortza35777(63 روز پیش)

منو خودم یک ساله یواز پاتریوت اتومات رو از نمایندگی تحویل گرفتم تقریبا اوایل اردیبهشت و تا الان که دارم استفاده میکنم از لحاظ امکانات رفاهی راضیم ولی ی مشکل اساسی که داره گیربکسشه مخصوصا وقتی ماشینو تو حالت 4L و 4H قرار میدی واقعا لگشو و بیجون بودن ماشینو احساس میکنی از چند نفر که نسخه دنده ای داشتن پرسیدم اونا همچین مشکلی نداشتن.

Amirreza1362(449 روز پیش)

من سوارش نشدم ولی چیزی که رو کاغذ هست میگه : یه آفرود روسی و بدون آپشن ، توی محدوده قیمتی ویتارا ، راستش از چینیا که بگذریم چون آفرود نیستن از سوزوکی نمیشه گذشت ، سوزوکی واقعا از این بهتره و راستش این برند معروفیم نیست که بگیم اصالت و فلان

Schervin (111 روز پیش)

از نظر توانایی آفرود مثل سالید اکسل بودن، ارتفاع از سطح زمین، کورس سیستم تعلیق ( کش اومدن چرخ ها ) و زاویه ورود و خروج ویتارا در مقابل این ماشین هیچ حرفی برای گفتن نداره، تو نسخه اتومات هم گیربکس اتومات شش دنده این ماشین اصلا با چهار دنده ویتارا قابل قیاس نیست

Hivq1361(369 روز پیش)

من این ماشبن رو در رشت دیدم جوک بزرگی بود.خوشبختانه ۴ دوره سابقه مسابقه آفرود دارم و سال ۸۷ از مسابقات کنار کشیدم با توجه به سابقه رانندگی و کارهایی که با خودرو انجام دادم یک suvمعمولی شهری میبنمش.اما کیفیت بدی نداشت و از نظر استقامت قطعا از رونیز بالاتره و جنس بدنش از رونیز قوی تره و دچار ترک هتی بدنه طی زمان قرار نمیگیره.ولی در کل باید یک suvشهری بهش نگاه کرد چون قطعا در آفرود سنگین هیچ حرفی برای گفتن نداره

Schervin (111 روز پیش)

چهار بار سابقه مسابقه آفرود دارید ولی هنوز نمیدونید ماشینی که سالید اکسل و شاسی مستقل و ارتفاع از سطح زمین بالا داره نمیشه روش اسم اس یو وی شهری گذاشت؟

Hosseine(371 روز پیش)

همچین ماشینی به این بزرگی که هیبت پرادو ۴ در ۴۰۰۰سی سی روداره با ۱۵۰ اسب بخار دقت کنین ۱۵۰ اسب بخار!

BOB350 (292 روز پیش)

حسین آقا شما چرا با پرادو 6سیلندر مقایسه اش میکنی ؟ پرادو چهار در با همون هیبت چهار سیلندرش دقیقا 2700 سی سی و 150 اسب هست ضمن اینکه گشتاورش هم کمتراز 230 نیوتن بر متره .

Schervin (111 روز پیش)

دوست عزیز چرا پرادو چهار سیلندر رو نمیگی که مثل این ۲۷۰۰ سی سی هستن و قدرتشون هم مثل همین ماشین ۱۵۰ اسبه؟ تازه ۱۵ سال هم مثل چی‌ ازشون کار کشیدن و با این حال بازم حداقل دو برابر این ماشین قیمت دارن، نسخه ۲۰۱۲ چهار سیلندر پا به صفر هم که دارن سه میلیارد اعلام میکنن، این ماشین شاید از نظر کیفیت به پای تویوتا نرسه اما قیمتش هم یک سومه اونه، با این قیمت حرف های زیادی برای گفتن داره

Mapoorfalah(216 روز پیش)

مشخصا اکثر دوستان این خودرو رو ندیدن جنس داشبورد دقیقا مشابه ال نود هست نه خوبه نه بد ولی مونتاژ قطعات خیلی بد بود درزهای قطعات کاملا بازن صندلی های پشت یه جنس عجیبی دارن انگار برای زجر دادن سرنشین ساختن مشخصه که تو ایران مونتاژ شده اندازه ماشین یه جوریه ادم اینجا عکساشو میبینه فکر میکنه یه ماشین بزرگ و درازه ولی نه اینجوری نیست طولش کمه رینگاشم کوچیکه من رانندگی نکردم باهاش اما این وارد کننده هم توجهی به نظر و راحتی مشتری نداره این برند تو همه جهان شناخته شده هست مسلما با این ماشین نمیشه رفت تو بازار اروپا و امریکا با توجه به قیمت اگه کسی دوست داره فقط برای افرود مناسبه اول هم رینگ و لاستیک باید عوض شه

Schervin (111 روز پیش)

این ماشین قرار بود با برند برماک با اسم مدل تائوس (bremach taos) در بازار امریکا با قیمت پایه ۲۶ هزار دلار با همین موتور ۲۷۰۰ عرضه بشه و تمام استاندارد ها رو هم پاس کرده بود، در فروش اولیه حدود سه میلیون و هشتصد هزار دلار فروخته بودن اما بخاطر جنگ روسیه و اوکراین و تحریم شرکت ها و بانک های روسیه از طرف امریکا پروژه کنسل شد، اطلاعاتش رو میتونید تو اینترنت سرچ کنید بخونید

Show More