سال 1395 و در جریان نمایشگاه خودرو تهران بود که برای نخستین‌بار با برند UAZ در کشورمان آشنا شدیم. اما نه در آن تاریخ بلکه از سال 1400 بود که شرکت «سروش دیزل مبنا» عرضه این شاسی‌بلند روسی را آغاز کرد. پاتریوت که با نام یواز 3163 هم شناخته می‌شود، در سال 2005 متولد شد و یوآز در سال 2013 نیز نسل دومش را بعنوان مدل 2014 معرفی کرد. از سال 2014 تا به امروز نیز یوآز، یکبار در 2016 و بار دیگر در 2018 به‌روزرسانی‌های مختصری روی پاتریوت انجام داد که بیشتر مربوط به تجهیزات خودرو و بهبودهای فنی آن می‌شد اما ظاهر کلی خودرو را دست نخورده باقی گذاشت. پاتریوت در سگمنت خودروهای سایز متوسط جای دارد و از آنجایی که شاسی آن از نوع مستقل (Body-on-Frame) است، باید آنرا یک SUV واقعی توصیف کنیم؛ نه یک CUV. یواز پاتریوت یک ویژگی بسیار خوب دارد و یک ویژگی بسیار بد. نکته خوبش اینجاست که آفرودر واقعی است و می‌تواند در مسیرهای آبی به عمق 50 سانتیمتر، بدون هیچ مشکلی حرکت کند. ضمن اینکه روس‌ها، سیستم محرکه 4WD کارآمدی روی آن گذاشته‌اند که بر حسب شرایط مختلف، می‌توان میزان و نحوه انتقال نیرو بین محورها را در 4 حالت مختلف، تنظیم کرد که عبارتند از: محور عقب محرک سبک (2H)، چهارچرخ محرک سبک (4H)، چهارچرخ محرک سنگین (4L) و چهارچرخ محرک سنگین به همراه قفل دیفرانسیل (+4L). اما پاتریوت، نکته بسیار بدی هم دارد؛ این خودروی روسی هیچ آپشنی در اختیارتان قرار نمی‌دهد و اگر گرمکن فرمان و گرمکن صندلی‌های جلو نداشت، به لحاظ نداشتن امکانات و تجهیزات رفاهی، راحت می‌توانستیم آنرا با محصولات تولید داخلی مقایسه کنیم!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • قابلیت آفرود
    • فضای جادار کابین
    • قابلیت حمل بار تا 525 کیلوگرم
  • نقاط ضعف
    • تعداد ایربگ‌ها
    • ترمز عقب کاسه‌ای
    • خدمات پس از فروش
    • کمبود تجهیزات رفاهی
    • گیربکس دستی (نسبت به قیمت)
    • نداشتن سانروف (نسبت به رقبا)
45 دیدگاه

Mapoorfalah(7 روز پیش)

مشخصا اکثر دوستان این خودرو رو ندیدن جنس داشبورد دقیقا مشابه ال نود هست نه خوبه نه بد ولی مونتاژ قطعات خیلی بد بود درزهای قطعات کاملا بازن صندلی های پشت یه جنس عجیبی دارن انگار برای زجر دادن سرنشین ساختن مشخصه که تو ایران مونتاژ شده اندازه ماشین یه جوریه ادم اینجا عکساشو میبینه فکر میکنه یه ماشین بزرگ و درازه ولی نه اینجوری نیست طولش کمه رینگاشم کوچیکه من رانندگی نکردم باهاش اما این وارد کننده هم توجهی به نظر و راحتی مشتری نداره این برند تو همه جهان شناخته شده هست مسلما با این ماشین نمیشه رفت تو بازار اروپا و امریکا با توجه به قیمت اگه کسی دوست داره فقط برای افرود مناسبه اول هم رینگ و لاستیک باید عوض شه

Mobinjafari(252 روز پیش)

خودرو خیلی خوبی برای افرود هستش و قیمت جهانیش از تعدادی از کراس اور های چینی مثل اس دبلیو ام کمتره اما سیاست های وارد کننده ایرانیش جالب نیست و قیمت بالایی براش گذاشته ، در حالی که نسخه اتوماتیکش رو هم مونتاژ نکرده

Azadegi (142 روز پیش)

نسخه اتومات این ماشین به زودی وارد بازار میشه و درحال گرفتن تأییدیه نهایی ، که احتمالا با قیمت ۱ میلیارد تومان وارد بازار بشه ولی در کل این خودرو برای جایگزینی کلاسی مثل پاترول مناسب که سازنده قیمت عجیبی برای اون تعیین کرده. قیمت این خودرو ۱۷۰۰۰ دلار هست که باید با قیمت زیر ۵۰۰ میلیون در بازار عرضه بشه ولی بخاطر نبود رقیب مناسبی اندک بازار آفرود نیمه سنگین رو هدف قرار داده و سود چند برابری را به فروش بیشتر ترجیح داده.

trueend5 (11 روز پیش)

نسخه اتوماتش امسال در بازار آمریکا هم عرضه میشه با شروع قیمت از ۲۷ هزار دلار، تو ایران یک میلیارد قبمت خورده به نظرم کاملا ارزش خرید داره من از قیافه ش هم خوشم میاد. متاسفانه آفرود باز نیستم وگرنه میخریدم.

Mahdi1984(15 روز پیش)

سلام ان شاءالله به زودی میخرمش به چند دلیل ۱. نیسان و پاترول و پاژن و ... دیگه عمر خودشون و کردن، پس از گزینه های من نیستن ۲. پول خرید گزینه ی مدل بالای سر حال و تعمیرات پر هزینه ی هایلوکس، پرادو، لندکروز و پاجیرو رو ندارم ۳. گزینه ی میان قیمت رونیز هستش که با صفر این هم قیمته... ضمن اینکه روس ها هر چی می سازن خر کار میسازن و قابل اعتماد، مثل ژاپنی ها پس گزینه ی صفر پاتریوت ارزش خرید داره ۴. آفرود یعنی سری ۷۰ تویوتا که سری heavy duty هستش که تو ایران صفرش نمیاد و اگر بیاد قیمت گزاف... رونیز سری heavy duty نیست، حتی لندکروز اما این heavy duty هستش ۵. آپشن هاش در برابر قیمت و آفرود بودن قابل قبوله، البته نمیگم وارد کننده قیمت و خوب گذاشته، ۴۰۰ تومنش زیاده، ولی در مقایسه با قیمت های عجیب و غریب و غیر منطقیه خودرو های وارداتی و شاسی بلند های تویوتا میگم ۶.ظاهر داغونه، اما باطنش خوبه، سر کچلش و به آواز خوشش میبخشم، اما بین خودمون بمونه با کاور مشکی مات و تیونینگ به شدت جذاب میشه ۷. فنی خوبی داره علی الخصوص زیر بند و شاسی، البته موتور ضعیفه، ولی اینجا ایرانه دیگه، موتور های ۳۰۰۰ تا به بالا گاز میگیرن برای همین زیر ۳۰۰۰ رو باید بگیم خوب!

BOB350(83 روز پیش)

البته حدس میزنم اگر اعلام میشد که این خودرو با این طرح بدنه مثلا ساخت سوئد هست یا یک مدل OPEL آلمان هست به چشم ما ایرانی ها خیلی خیلی زیبا میومد . نمونه اش بنز G کلاس را در نظر بگیرید.

amirabbas2929 (35 روز پیش)

داداش بنز Gکلاس؟ طراحی اون با این خیلی فرق داره بنز جی کلاس با همه سادگیش بازم قشنگه درحالی که واقعا ساده نیست ما از نزدیک که ندیدیم ولی هویداس تفاوتها. بعدم سلیقه ایرانیا به اپشنو زیباییه این ماشین با کیت مخصوص آفرود بازم تو ذوق میزنه حداقلش این بود که با قیمت پایین تر بفروشنش که بصرفه یکی میبینه نگه اینو رفتی فلان قدر خریدی

سیاوش اسدی(202 روز پیش)

واقعا جای تعجب داره که خودرو بی کیفیت، باطراحی بسیار قدیمی و مشخصات فنی بسیار ضعیف برای یک خودرو شاسی بلند در کشور تولید شده، اگر از نزدیک خودرو رو ببینید پر از ایرادات مونتاژی وحشتناکه، احساس می کنید خودرو در یک کارگاه تولید شده، مشخصات فنی به حدی افتضاحه که سازنده از بیان شتاب خودرو امتناع کرده، قدرت و گشتاور خودرو با یک دنای توربو تقریبا برابره در حالیکه وزن خودرو دو برابره. اگر از نزدیک خودرو رو ببینید به راحتی متوجه عرض کم و ارتفاع بالای خودرو خواهید شد و این طراحی کاملا مستعد چپ شدن خودرو هست و چنین خودروهایی برای آفرود مناسب نیستند. دوستان دارن فقط میگن خیلی خودرو مستحکمیه و اصلا به طراحی افتضاح داخلی و خارجی و توان پایین موتور، شتاب فوق العاده افتضاح خودرو توجهی ندارن، با این طرز فکر پیشنهاد می کنم یه تراکتور تمیز بخرید، مستحکم تر از این هست و قطعا طراحی استاندارد و تامین قطعات آن بهتر است. از لحاظ شتاب و قدرت موتور هم قطعا وضعیت بهتری از این شاهکار روسی دارد.

King88 (194 روز پیش)

دوست عزیز! این ماشین ک رقیب ۲۰۰۸ نیست ک شما میکوبیش! شما غیر از ۲۰۰۸ ماشین دیگه‌ای هم دارید ک رقیب یوآز باشه؟

Vahidmatin (140 روز پیش)

به آقا سیاوش گل🙂 بله موافقم ماشین در حد جنگ جهانیه. تعجب میکنم یه عده اینجا چه تلاشی میکنند ماشین خوب نشون بدن احتمالا مصرف کننده نیستن. افرود چیزیه که به تازگی درحال باب شدن است این آپشن اگر در نظر نگیریم هیچی نداره. 900میلیون برای این چه توجیحی دارد؟ کی گفته چینی ها همشون ایراد پیدا میکنند. اگر اینطوریه پس اینو دوستان با تویوتا مقایسه کنند. به نظرم اجباری تو بازار ما راه پیدا کرده هیچ دلیل دیگری ندارد. لااقل موتورش بالای 200 اسب بود ی چیزی

King88 (135 روز پیش)

دوست گرامی، آقا وحید، اگه بخوای واقع بین باشیم حرف شما رو زمانی میتونیم تصدیق کنیم ک بازار ایران ی بازار آزاد باشه! این دوستی رو ک تایید می‌فرماید ۲۰۰۸ رو با هر ماشینی مقایسه میکنه... مثل تیوولی، مزدا۳، اگه بخوایم نظر خودمون رو تحمیل کنیم خوب بحثش جداست... اگه هم طرفدار سینه چاک باشیم یا ب قول شما مصرف نباشیم میتونیم ی ماشین خاص رو با هر ماشینی مقایسه کنیم مثل ۲۰۰۸ ک با هر جور ماشینی مقایسه میشه از پراید گرفته تا ۵۳۰آی نظری درسته ک با بیانی ساده و بدون اغراق و مهمتر از همه از روی تجربه باشه... دوستانی ک سینه‌شون رو سپر میکنن و میگن موتور ۲۰۰۸ و سی۳ همون موتور دی‌اس هست با چ اطمینانی میتونن بگن کیفیت این ماشین و انجین همونی هست ک خارج از ایران ب دست مصرف کننده میرسه؟ حالا میتونید بگید کی مصرف‌کننده! نیست یا مصرف کننده هست؟

Hoj (70 روز پیش)

سلام برادر عرضش از پراید بیشتره می تونید مشخصات رو با هم مقایسه کنید . بعدش این خودرو تنفس طبیعی هست اگه دوست داشته باشید می تونید توربو روش نصب کنید . بعدا با خودروهای توربو شارژ مقایسه کنید که شما رو حیران می کنه 300اسب قدرت به شما می ده چون موتور 2700هست

Mmmmmmmmm1487 (43 روز پیش)

در جواب به آقای king 88 دوست عزیز ۲۰۰۸ یک کراس اوور شهری هست و این ماشین یک شاسی بلند بزرگ هست ۲۰۰۸ مگه مثل این ۲ تن و خورده ای وزن داره یا انقدر بزرگ جثه هست؟!

Esiz(156 روز پیش)

اونایی ک روسیه رفتن یا بودن میدونن این چه غولیه , عریض تر و بزرگتر از پرادو , سانتافه و ... کلا ۴ سانت عرضش از لندکروز کمتره. قدرت خیلی بالا , تو سرمای روسیه تا اذربایجان امکان نداره ماشین کم بیاره . شما دارین درمورد یواز ک ماشین نظامیه و پاتریوت رو برای استقاده عموم.درس کردن. حرف میزنین مثل هایلوکس , هامر و .... اصلا قابل مقایسه با شاسی بلندا بجز اف جی و پرادو و هایلوکس نیست ک البته تویوتاهم استفاده.نظامی داره ماشینای اینجوری برای مصرف خاص طراحی شدن , امنیت و قدرت نه اینکه الکی مثل کره ایا خوشگل کنه چند تا دکمه الکی بذاره بفروشه

Sajad666 (48 روز پیش)

ظاهرش مخصوصا مخصوصا از عقب واقعا در حد ماشین صد میلیونیم نیس اصلا عقب و جلوش بهم نمیخورن خیلی خیلی طراحی ظاهری عجیبی داره

patriot(79 روز پیش)

عالیه هرکی ناراحته بره لندکروز بخره پرادو بخره و... ماشین با ماشین های هم قیمت مقایسه کنید کهنه های فرسوده رو که بهشون ارادت دارین رو هم با صفر کیلومتر مقایسه نکنید من این ماشین خریدم بنظرم عالیه

BOB350(83 روز پیش)

بی شباهت به محصولات جیپ هم نیست . فقط چهارتا رینگ و لاستیک خوب سایز 20 یا 22 می خواد و کمی دستکاری در طراحی جلو.

Hosseine(162 روز پیش)

همچین ماشینی به این بزرگی که هیبت پرادو ۴ در ۴۰۰۰سی سی روداره با ۱۵۰ اسب بخار دقت کنین ۱۵۰ اسب بخار!

BOB350 (83 روز پیش)

حسین آقا شما چرا با پرادو 6سیلندر مقایسه اش میکنی ؟ پرادو چهار در با همون هیبت چهار سیلندرش دقیقا 2700 سی سی و 150 اسب هست ضمن اینکه گشتاورش هم کمتراز 230 نیوتن بر متره .

BOB350(83 روز پیش)

پاژن 6 سیلندر . سانگ یانگ اکتیون . رونیز .موسو . پاجیرو . و از همه اینها بهتر و با اصالت تر و مطمئن تر یک بلیزر سالم یا جیپ گلدن ایگل و رنه گید هستند که برای آفرود امتحان شون را پس دادن .و با این قیمت میشه تهیه کرد . ماشین روسی هرگز در ایران جواب نداد . به درد همون روسیه و شمال اروپا میخوره . برای آفرود خود روس ها کیا سورنتو را شدیدا دوست دارن و بهش علاقه خاصی دارند .

Show More