آنهایی که طرفدار جولیتا هستند اگر دنبال هاچ‌بکی لوکس‌تر و مدرن‌تر باشند قطعا سراغ نسل دوم سری1 هاچ‌بک (اتاق F20) می‌روند. اما اگر حاضر باشند در ازای خاص‌بودن و ایمنی بسیار بالای خودرو حتی تا دوبرابر قیمت جولیتا را برای بدست‌آوردن خواسته‌شان هزینه کنند حتما اولین گزینه موردنظر آن‌ها ولوو V40 خواهد بود. این سوئدی در مدل 2013 به بازار جهانی آمد و در کشورمان فقط و فقط در مدل 2014 عرضه شد. V40 سواری نرم و راحتی دارد و مهم‌تر اینکه پیشرانه‌اش در هر شرایطی گوش به فرمان است و ترمزهای قابل اعتمادی دارد. تمامی مدل‌های وارداتی V40 در تیپ R-Design بودند اما بهترین تجهیزاتش تنها در تیپ R-Design Plus در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • ایمنی
    • ایربگ عابرپیاده (تیپ پلاس)
    • امکانات رفاهی
    • تعلیق نرم و کارآمد
    • شتاب و عملکرد اسپرت
  • نقاط ضعف
    • واردات بسیار محدود
    • خدمات پس از فروش
    • ناسازگاری پیشرانه با بنزین کم‌کیفیت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات پاورشیفت
  • پیشرانه 5 سیلندر توربوشارژ T5
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 213 اسب‌بخار
  • گشتاور 300 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.9 ثانیه
  • سرعت 235 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (P1)
  • طول 4369 میلی‌متر
  • عرض 2041 میلی‌متر
  • ارتفاع 1420 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2647 میلی‌متر
  • وزن 1441 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/40ZR18
  • چرخ عقب 225/40ZR18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات پاورشیفت
  • پیشرانه 5 سیلندر توربوشارژ T5
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 213 اسب‌بخار
  • گشتاور 300 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.9 ثانیه
  • سرعت 235 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (P1)
  • طول 4369 میلی‌متر
  • عرض 2041 میلی‌متر
  • ارتفاع 1420 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2647 میلی‌متر
  • وزن 1441 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/40ZR18
  • چرخ عقب 225/40ZR18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

16 دیدگاه

علي ٧٢(34 روز پیش)

سلام من ٦ ماه مدل ٢٠١٤ ار ديزاينو داشتم،اماشين نرمي،و خيلي جاي قرار گرفتن راننده پشت فرمون عالي،هندلينگ مناسب داره،ولي اصلا قابل مقايسه به جوليتا نيست،از نظر هزينه بايد بگم جزو پر خرجاي كلاس خودش تو بازار ايران،تمامي اپنا كاربردي و بسيار دقيق كار ميكنن.ولي از لنت تا قطعات بدنه به سختي پيدا ميكنيد،يعني احتمالا پيدا نميكنيد كلا تو ايران

Alik67(194 روز پیش)

کسی میدونه استهلاک این ماشین نسبت به لکسوس ct و آلفارومئو جولیتا چطوریه؟

صالح (154 روز پیش)

لوازم خیلی بد گیر میاد و خیلی گرون

pooyak (149 روز پیش)

تمام‌ لوازم موجوده .

sampln(380 روز پیش)

واقعا ماشین عالیه .ترمز اضطراریش خیلی دقیق عمل میکنه.عابر پیاده هم همینطور. اولش هشدار میده اگه ترمز نزنید خودش ترمز میزنه.رادار نقطه کورش هم اگه ماشین کنارتون باشه چشمک‌میزنه و اگه برید سمتش خودش فرمونو بر میگردونه و نمیزاره بهش برخورد کنید.فرمان برقیش عالیه در ۳ حالتم نرمی و سفتیش تنظیم میشه.شتاب گیری و ترمز گیریش واقعا عالیه.صندلی هاش خیلی راحته.با این که هاچبک ولی فضای پای عقبش هم کاملا خوبه.اتو پارکش خیلی خوب و سریع جای پارک و پیدا میکنه و پارک میکنه .۳ تا مموری صندلی داره که خیلی‌خوبه وقتی چند نفر از ماشین استفاده میکنن.نوربالای اتوماتش توی جاده خیلی کمک میکنه.رادار بین خطوط اش وقتی از خط خارج میشی خودش ماشین میاره تو خط اگه زاویه فرمونو تغییر ندی خودت.تو شتاب گیری هم‌ واقعا عالیه .نور پردازی داخلش هم‌ میتونید رنگشو تغییر بدید.هر چهار تا در کیلس تاچ داره.پشت آمپرش مانیتوره. توی ۳ تا مود رنگاش و طرحش تغییر میکنه.کول باکس هم داشبورد هست که کامل خنک میکنه وقتی دریچشو باز کنید.ایربگ عابر پیاده و زانو داره.به معنای کامل ماشین ایمن هست.توی بعضی کشور ها بیمه ی v40 نصف ماشین های هم قیمت خودشه بخاطر سیستم های ایمنیش.من هیچ نقطه ضعفی ازش ندیدم و واقعا راضیم. قطعات مصرفی و فنی که دوره ای هستن هم هستش و به مشکل نمیخورید.و ماشین کاملا کم‌استهلاک و بی دردسریه.

صالح (154 روز پیش)

اینایی که‌گفتی رو‌ عمرا نداره مخصوص تاکید میکنم بین خطوط فقط هشدار میده که از خط خارج شدی بعد علامت خواب الودگی روشن‌میشه داداش ولوو بوینگ ۷۴۷ که‌نیست

pooyak (149 روز پیش)

اقای صالح که میگید از خط خارج‌میشید فقط علامت میده، مشخصه تاحالا سوار نشدید! وقتی از خط خارج میشید دقیقا پشت امپر نشون میده از کدام‌سمت دارید خارج‌میشید و فرمان به شدت سفت میشه و به لرزش میفته و ماشینو خودش بر میگردونه تو لاین اصلی ...

omiiid(162 روز پیش)

طی ۴سالی که v40 دارم فقط روغن عوض کردم و لنت.مثل ct مشکل باتری هیبرید و تعمیرات ندارید.اصلا به سوخت حساس نیست چون من شمال زیاد بنزین معمولی زدم و اصلا ناک و مشکلی نداشته.ترمزش رو تو هیچ‌ماشینی نمیتونید پیدا کنید.خیلی زود تر از چیزی که فکر میکنید ماشین می ایسته.

M.A.A 1387(220 روز پیش)

۵ سیلندر عجیب الخلقه است بخدا ۶ یا ۴ سیلندر دیده بودم ولی این رو نه

pooyakoleini(263 روز پیش)

من حدود ۲ هفته هست مدل ۲۰۱۴ پلاس خریدم با کارکرد ۲۰ هزارتا واقعا عااالیه، تو این رنج قیمت بهترین از این نیست. از بابت خدمات هم ۳ مرکز وجود دارند و مشکل قطعه نیست و فقط یکم گران هست ، سرویس روغن و فیلتر بردم داتیس خودرو ۲.۹۰۰ شد در کل بسیار از انتخابم‌ راضی هستم

sampln(383 روز پیش)

واقعا ماشین عالیه .اصلا با‌ کره ای ها قابل مقایسه نیست. ترمز اضطراریش خیلی دقیق عمل میکنه.عابر پیاده هم همینطور. اولش هشدار میده اگه ترمز نزنید خودش ترمز میزنه.رادار نقطه کورش هم اگه ماشین کنارتون باشه چشمک‌میزنه و اگه برید سمتش خودش فرمونو بر میگردونه و نمیزاره بهش برخورد کنید.فرمان برقیش عالیه در ۳ حالتم نرمی و سفتیش تنظیم میشه.شتاب گیری و ترمز گیریش واقعا عالیه.صندلی هاش خیلی راحته.با این که هاچبک ولی فضای پای عقبش هم کاملا خوبه.اتو پارکش خیلی خوب و سریع جای پارک و پیدا میکنه و پارک میکنه .۳ تا مموری صندلی داره که خیلی‌خوبه وقتی چند نفر از ماشین استفاده میکنن.نوربالای اتوماتش توی جاده خیلی کمک میکنه.رادار بین خطوط اش وقتی از خط خارج میشی خودش ماشین میاره تو خط اگه زاویه فرمونو تغییر ندی خودت.تو شتاب گیری هم‌ واقعا عالیه .نور پردازی داخلش هم‌ میتونید رنگشو تغییر بدید.هر چهار تا در کیلس تاچ داره.پشت آمپرش مانیتوره. توی ۳ تا مود رنگاش و طرحش تغییر میکنه.کول باکس هم داشبورد هست که کامل خنک میکنه وقتی دریچشو باز کنید.ایربگ عابر پیاده و زانو داره.به معنای کامل ماشین ایمن هست.توی بعضی کشور ها بیمه ی v40 نصف ماشین های هم قیمت خودشه بخاطر سیستم های ایمنیش.من هیچ نقطه ضعفی ازش ندیدم و واقعا راضیم. قطعات مصرفی و فنی که دوره ای هستن هم هستش و به مشکل نمیخورید.و ماشین کاملا کم‌استهلاک و بی دردسریه.

Rezath(591 روز پیش)

سلام دوستان این ماشین با ۱۱۰هزار تا کار ارزش خرید داره؟

nima/aliabadi(658 روز پیش)

چه جالب و پیچیدس ماشین 5 سیلندر ندیدم تا حالا :]

Reza Curry(724 روز پیش)

با سلام من الآن 4 ساله كه اين ماشينو دارم و فقط ميتونم بگم بينظيره ، سوارى و هندلينگ عالى شتاب فوق العاده و تمزهايى با عملكرد حرفه اى ، تنها ايراد اين ماشين استهلاك بالا هست و هيچ ايراد ديگه اى نميتونيد بگيريد ، يعنى رودست ماشين هاى BMW و بنز هست از نظر زيبايي و استحكام ***

Show More