اکسید TX نخستین محصول خانواده EXEED بود و در اوایل سال 2019 به تولیدانبوه رسید. نسخه 7 نفره این خودرو که با نام TXL شناخته شده و سه ردیف صندلی دارد، پس از سپری کردن یک فیسلیفت مختصر در سال 2021، نهایتا در اواخر سال 2024 و به صورت دقیقتر در پاییز سال 1403 ، با نام جدید XTRIM TXL
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
امکانات رفاهی و ایمنی
عملکرد فنی مناسب
رانندگی خودران سطح 2.5
صندوق عقب 470 لیتری
پلتفرم مشترک با اکستریم VX
سیستم تمام چرخ محرک (نسبت به رقبا)
نقاط ضعف
مصرف نسبتا زیاد
تامین قطعات یدکی
سیستم مالتی مدیای ضعیف
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1403 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
تمام چرخ محرک با کنترل الکترونیکیگیربکس
7 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4J20)حجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
261 اسببخارگشتاور
400 نیوتنمترشتاب
8.1 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفتطول
4780 میلیمترعرض
1890 میلیمترارتفاع
1730 میلیمترفاصله محوری
2800 میلیمتروزن
1765 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
245/45R20چرخ عقب
245/45R20سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
7 حالته (نرمال - اکو - اسپرت - برف - گل و لای - شن - آفرود)سایر ویژگیها
ریموت انجینسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
اخطار باز شدن دربها (DOW)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی کابین - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
23 اسپیکر با ساب عقب - دستیار صوتیمانیتور
12.3 اینچی لمسی یکپارچهنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - Apple CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
دوربین ثبت وقایع - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری 3 حالتهصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
جلوروکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلس - رایحه خوشبو کننده کابینآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - آنتی ترپ شیشهها و سانروف و درب صندوق درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
masoudsr 1404/2/1
من دو ماه هست ماشین رو دارم بسیار راضی هستم. ماشین بسیار نرم، پر شتاب و فول آپشن هست.
منظورتون از سیستم مالتی مدیای ضعیف چی هست؟ سیستم صوتی ماشین بسیار تفکیک بلندی و بیس خوبی داره. اگر منظورتون نرم افزار مالتی مدیا هست. مولتی مدیا اندروید هست و میشه نرم افزار دیگری نصب کرد. تنها مشکل مصرف بنزین هست که با توجه به ابعاد و وزنش نسبت به رقبای این سگمنت عدد مناسبی هست.
پاسخ
0
0
0
Esn 1404/1/27
این ماشین تنظیم فرمان دستی فقط بالا و پاین داره جاش بود که برقی در چهار جهت بود گرم کن صندلی عقب نداره تعداد ایربگ ها هم کمه نسبت به ابعاد صدوق کوچیکی داره نیاز به رینگ ۲۰ اینچی تو صندوق نبود ظاهر هم میشد بهتر باشه انتظار میرفت تهویه هوا سه کاناله باشه .این برند اگر قراره لوکس باشه باید تفاوت زیاد با تیگو ۸ داشته باشه ولی در کل انتظارات براورده میکنه
پاسخ
0
0
0
یکایرانی 1404/1/27
این ماشین در چین برای بازار داخلی که مالیات ارزش افزوده و ... هم محاسبه شده را بنده خودم شخصا در نمایندگی قیمت گرفتم و دیدم ۱۴۵ هزار یوان هست چه طور میشه میاد ایران میشه ۳۳۰۰ میلیارد تومان مگه مونتاژی ها به بهانه داخلی سازی از عوارض معاف نیستند و یک مقدار جزئی عوارض میدهند از طرفی هم دلار نیمایی بهشون میدهند. خوب یکم وجدان داشته باشید چقدر سود می خواهید از یک ماشین مگه مردم ایران چقدر درآمد دارند که یک ماشین را سه برابر قیمت جهانی بخرند
پاسخ
2
1
1
ناشناس 4 روز پیش
سلام خوبه شما سخنگوی دولت بشی ۵۰ درصدگمرکی و ۱۵ درصد سود فکر نمی کنی یه کم زیاده بعد چرا دلار ۸۰ تومان چرا تو کشور ما باید دلار این قیمت باشه مثلا دلار ۵۰ تومان یا کمتر حق این مردم نیست
0
0
masoudsr 1404/2/1
توی چین از 135 هزار یوان (نسخه تک دف) هست تا 176 هزار یوان که نسخه فول اپشن اش وارد ایران شده که 176 هزار یوان میشه 24 هزار دلار. 50 درصد گمرک و 15 درصد سود هم حساب کنید میشه 40 هزار دلار که با دلار 80 هزار تومنی میشه 3.3 میلیارد. توجه داشته باشید داخل دبی که هزینه های گمرکی کمتر هست هم 32 هزار دلار هست این ماشین.
0
1
Ariaaskari 1404/1/26
ماشین خوبی است
پاسخ
0
0
1