• مشخصات فنی txl2.0literturbo
  • مشخصات فنی txl2.0literturbo
  • مشخصات فنی txl2.0literturbo
  • مشخصات فنی txl2.0literturbo
  • مشخصات فنی txl2.0literturbo
  • مشخصات فنی txl2.0literturbo

مشخصات فنی اکستریم TXL (TX) 2.0 لیتر توربو سال 1403 - 1404

32 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
اکسید TX نخستین محصول خانواده EXEED بود و در اوایل سال 2019 به تولیدانبوه رسید. نسخه 7 نفره این خودرو که با نام TXL شناخته شده و سه ردیف صندلی دارد، پس از سپری کردن یک فیس‌لیفت مختصر در سال 2021، نهایتا در اواخر سال 2024 و به صورت دقیق‌تر در پاییز سال 1403 ، با نام جدید XTRIM TXL
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
4/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

امکانات رفاهی و ایمنی
عملکرد فنی مناسب
رانندگی خودران سطح 2.5
صندوق عقب 470 لیتری
پلتفرم مشترک با اکستریم VX
سیستم تمام چرخ محرک (نسبت به رقبا)

نقاط ضعف

مصرف نسبتا زیاد
تامین قطعات یدکی
سیستم مالتی مدیای ضعیف

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1403 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

تمام چرخ محرک با کنترل الکترونیکی

گیربکس

8 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4J20)

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

261 اسب‌بخار

گشتاور

400 نیوتن‌متر

شتاب

8.1 ثانیه

سرعت

200 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

کراس‌اور متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول - فیس لیفت

طول

4780 میلی‌متر

عرض

1890 میلی‌متر

ارتفاع

1730 میلی‌متر

فاصله محوری

2800 میلی‌متر

وزن

1765 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

245/45R20

چرخ عقب

245/45R20

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

7 حالته (نرمال - اکو - اسپرت - برف - گل و لای - شن - آفرود)

سایر ویژگی‌ها

ریموت انجین

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

اخطار باز شدن درب‌ها (DOW)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

نورپردازی کابین - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

23 اسپیکر با ساب عقب - دستیار صوتی

مانیتور

12.3 اینچی لمسی یکپارچه

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - Apple CarPlay - Android Auto

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

دوربین ثبت وقایع - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری 3 حالته

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

جلو

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

شارژر وایرلس - رایحه خوشبو کننده کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - آنتی ترپ شیشه‌ها و سانروف و درب صندوق
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای اکستریم TXL (TX) 2.0 لیتر توربو در بازار

بی وای دی سانگ پلاس DMi 1.5 لیتر

بی وای دی سانگ پلاس DMi 1.5 لیتر

مقایسه
میتسوبیشی اکلیپس کراس 1.5 لیتر توربو

میتسوبیشی اکلیپس کراس 1.5 لیتر توربو

مقایسه
لوکانو L8 2.0 لیتر توربو

لوکانو L8 2.0 لیتر توربو

مقایسه
فونیکس تیگو 8 پرو مکس (F8 PRO MAX) IE

فونیکس تیگو 8 پرو مکس (F8 PRO MAX) IE

مقایسه
دیدگاه کاربران
Vahid 5 روز پیش
چند ماهه خودرو رو تحویل گرفتم. بسیار راضی هستم ازش. از نظر شتاب و قدرت و سرعت و نرمی فوق العاده س و از خودروهای هم رده ی اسپورتیج ۲۰۱۷ و توسان و سانتافه بالاتره. دوتا مشکل باهاش داشتم. اولیش مصرف جاده بالای ۹ میزنه که این میتونه مربوط به کیفیت بنزین باشه. دومیش یه لگ یک ثانیه اولیه توی شروع حرکت و یه دنده های پایین داره، مثل حالتی که یهو بخوای شتاب بگیری یا یه تاخیر نیم تا یک ثانیه حرکت اصلیش شروع میشه. ولی خدایی بعد که شتاب میگیره سر رو به پشتی صندلی میچسبونه و جبران میکنه اون لگ‌رو در کل بخوام نمره ای از صد بدم‌بهش توی راحتی و امکانات که میشه ۱۰۰ رو بدی ولی توی فنی ۹۰
پاسخ
0
0
1
shamimi1355 1404/9/6
سلام خدمت دوستان چ اونهایی ک این ماشین رو دارن یا دوستانی ک قصد تهیه کردنش رو دارن. عرض کنم حضور تمامی عزیزان برج ۴ ماشین رو تحویل گرفتم حدود ۹۳۰۰ کیلومتر رانندگی داشتم باهاش خواستم تجربیاتم رو درمیان بگذارم ۲ بار مشهد و ۳ بار شمال رفتیم تا الان،همچنین سفر شهری هم داشتم. بابت سفر بین شهری و جاده ای اول اینکه اصلا خستگی روی صندلی نشستن رو حس نکردیم هم راننده هم همراهان نرمی و راحتی صندلی خوبه...هندلینگ ماشین هم واسم جالب بود ،،قبل این کیگو۷ داشتم عملا با اون خیلی تفاوت اساسی داره...گیربکس at نسبت ب دو کلاچه واقعا عالیه.گرچه دو کلاچه عملکرد تند وتیزتری حداقل توی حرکت اولیه داره. ماشین واقعا توی دست هست رانندگی باهاش خیلی اسون و راحته..البته مصرفش وقتی گاز میدین زیادی بالاس ولی کروز روشن کنین ی ریتم ملایم داره و مصرفش منطقیه. همیشه خیالت راحته برای روندنش بخاطر ۴ چرخ همزمان درگیر بودنش. اپشنهای کاربردی زیادی داره ک توی رانندگی واقعا بدردتون میخوره قدو قوارش خوبه...این رکاب برقی اگه خاموش میشد خیلی بهتر بود،عملا بدرد بچه ها و مسن ترها میخوره کمک خوبی برای اونهاست.بدرد راننده ب نظرم نمیخوره.واسه من ک نخورد. ظرفیت باکش کمه واقعا...اسپیکرهاش کیفیت عالی و تفکیک خوبی داره. موتور ناک نداشته تا الان البته ی اپدیت برام ریختن اون کندی اولیه راه افتادن کلا رفع شد .. امیدوارم ک مورد توجه عزیزان قرار گرفته باشه. با تشکر ک وقت گذاشتین و نظراتمو مطالعه کردین. اگه سئوالی باشه درخدمت دوستان و عزیزان هستم
پاسخ
0
0
1
aminx2312 1404/8/11
توصیه میکنم به هیچ عنوان سمت خرید این خودرو نرید! خدمات پس از فروش مدیران خودرو صفر! مشکلی پیش بیاد نمایندگی زیر بار تعمیر و گارانتی نمیره! ...... ترین برند چینی که تو ایران مونتاژ میشه محصولات چری ، اریزو و اکستریم تیگو فونیکس لوکانو بدرد نمیخوره! بجاش byd بخرید پشیمان نمیشید!
پاسخ
1
3
1
Iranp1 1404/8/21
حالا بی وای دی خوبه ... اوکی ولی به نظرت چری با این همه نمایندگی در کل ایران مشکل خدمات داره (نمیگم نداره) بعد بی وای دی مشکل خدمات نداره؟؟؟؟؟؟ لاقل یکم فکر کنید بعد بنویسید
0
2
a9e 1404/8/3
سلام اکستریم vx گیربکسش مال ایسینه و مال txl ساخت چین هست
پاسخ
0
0
1
AmirAli2875 1404/7/16
دوستان؛ خود نمایندگی به من گفت با آریزو۸ عوض نکن بعد ۵ ، ۶ هزارتا همش تو تعمیرگاهه میگفت کاری از دستمونم برنمیاد گفت من خودم دیگه اکستریم نمیارم دردسر خالصه واسه نمایندگیم... مشکل داره موتوراشون
پاسخ
0
2
2