سال 93 بعد از نهایی شدن مذاکرات بین سایپا و زوتی (یا همان زوتای)، مدل Z300 ابتدا به S300 تغییر نام داد و در نهایت، نسخه مونتاژی‌اش با نام آریو به بازار آمد. آریو می‌توانست دستاورد مهمی برای سایپا به حساب بیاید اما به نظر می‌رسد با برخی از تصمیمات، این اتفاق نیفتاد. آریو در بازار خرید و فروش دست دوم خود اوضاع نابسامانی دارد؛ اما در میدان رقابت می‌تواند مقابل برلیانس H330‌ حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشد. به‌ویژه آنکه در مقابل برلیانس از چهره معقول‌تر و منطقی‌تری بهره می‌برد. غیر از تغییراتی اندک در فرم صندلی‌ها و روکش آن‌ها، تفاوت خاصی میان مدل‌های مونتاژی آریو دیده نمی‌شود. بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین S300 و Z300 یعنی نمونه‌های ایرانی و چینی این زوتی، حذف بسیاری از آپشن‌های استانداردی است که روی ویرایش چینی دیده می‌شد از جمله نمایشگر بزرگ 7 اینچی و دکمه‌های کنترلی روی فرمان. البته ساختار پیشرانه و جعبه‌دنده نیز هم‌چنان از نسخه چینی، قرض گرفته شده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تعلیق نرم و کارآمد
    • فضای جادار کابین
    • پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی
  • نقاط ضعف
    • عایق‌بندی کابین
    • حذف برخی آپشن‌ها نسبت به Z300
    • عملکرد جعبه‌دنده در سبک‌کردن یا معکوس (مدل اتومات)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1393 تا 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 103 اسب‌بخار
  • گشتاور 141 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.8 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4565 میلی‌متر
  • عرض 1766 میلی‌متر
  • ارتفاع 1486 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 112 اسب‌بخار
  • گشتاور 151 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4565 میلی‌متر
  • عرض 1766 میلی‌متر
  • ارتفاع 1486 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 112 اسب‌بخار
  • گشتاور 151 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4565 میلی‌متر
  • عرض 1766 میلی‌متر
  • ارتفاع 1486 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

200 دیدگاه

1370Mehdi(40 روز پیش)

سلام وقت بخیر من کجا میتونم آپشن به آریو دنده اضافه کنم؟

ARSHAVIR (30 روز پیش)

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان آریو سوار و اریو دار،من تازه به سفارش یکی از دوستان میخام بخرم ولی موندم اتومات بخرم یا دنده ای، اهل ویراژ و..نیستم برای خانواده ۴ نفره میخام و حاده های تقریبا کوهستانی، دوس دارم مدل ۹۷ هرکدومشو بگیرم ولی پولم به ۹۶ اتومات و ۹۷ دنده ای میخوره، دوستانی که تجربه دارن لطفا راهنمایی کنن،بغد از ۲ ماه م خواستم دنا بخرم دوستم پشیمونم کرد ک اریو بگیر حادارتره، ولی میگن بعضیا گیربکساشون ایراد داره،بعضیا کمکهاشون و شیشه بالابراشون، دوستان ممنون میشم منو از کلافگی در بیارین

پدر یک خانواده (19 روز پیش)

سلام.مشکل کمک یا ماهوتی مال اوایل موقع تحویل خودرو هست که مربوط به برخی خودرو ها بوده که پس ازپیگیری برطرف میشه.آریو باگیربکس اتومات مناسب ترافیک شهر ها و مخصوصا مسافرت در انواع جاد ه های مختلف کشوری(آسفالته ،گردنه ،خاکی و... ) با 4 نفرسرنشین ویک خانواده کامله.نگران نباشید برای اطمینان بیشتر باقشرزحمتکش تاکسی دارن مشورت کنید. بعید می دانم کسی آریو داشته باشد واهل سفرو مسافرت باشدو با پول معادل آریو بتواند راضی به سوارشدن به ماشین دیگری هم قیمت ان و حتی صد میلیون گرانتر باشد. چون در حال حاضربسیارقیمتش مناسب است. هرچند گران شده اما به نسبت خودروهای دیگر ارزان است. گیربکسش هوشمند است.جادار.ترمز عالی. ایمن . اتاق تویوتا. موتور میتسوبیشی،اگرمدل 1400 اشرا تولید کنندبسیار عالیترمی شود. در حال حاضرتقریبا همه وسایلش به وفور در تعمیرگاه هایآریووجود دارد و .....برای اطمینان از حرفبنده تحقیق نمایید.

پدر یک خانواده(278 روز پیش)

سلام .مدل 96 آن را دارم بسیارراضی ام .اوایل که خودرو را صفر ازنمایندگی گرفته بودم یعنی در سال 96 و 97 درگیر تعویض کمک جلو بودم که با پیگیری شدید ازسایپا بالاخره کمک سالم روی خودرو نصب شد.همچنین لاستیک ماهوتی طرف راننده را نیز تعویض کردند. تا الان بیش از 52 کیلوتردر انواع جاده های کشور از کفی و خاکی و سربالایی و ... به همراه خانواده ام رفته ام . واقعا رانندگی باآن لذت بخش است وحس یک خودروی لاکچری و به مراتب گران تر از آنچه در بازار است را به شما می دهد.خودرویم اتومات است و به سادگی قلق های مختلف شتابگیری و... را در آن میدانم.سال ها ال نود داشتم وقبل از آن سمند وسایر خودرو های وطنی .به نظرم مقیاسه این خودرو با این خودرو ها اصلا درست نیست ویک سر وگردن در حال حاضر از خودرو های هم قیمتش در بازار بالاتر است. ضمنا ترمز های بسیار خوبی دارد و بنده تمام آپشن های حذف شده ی سایپا اعم از کروز و پاور ویندوز و دوربین ومونیتورفابریک و... را به صورت فابریک خودش روی خودرو قرار داه ام. در این بازار ،برای خانواده ها بسیار خودرومناسب خوش قیمت، لاکچری ،جادار ،کم مصرف ومناسبی است.

babaki (32 روز پیش)

از توضیحاتِ آموزنده شما خیلی ممنونم. پرسشی که دارم اینه که هزینه خرید و نصبِ آپشن هایی که فرمودید (از کروز و پاور ویندوز و دوربین ومونیتورفابریک و... ) چقدر شد؟ از راهنمایی شما بسیار سپاسگزارم.

Dyar(55 روز پیش)

سلام دوستان آریو دنده ای بهتره یا جک j5 دنده ای ؟ لطفاً بدون تعصب نظر دهید

Ario1399 (52 روز پیش)

بی انصافی سایت های قیمت گذاری مثل باما و فریز کردن ارزش واقعی این خودرو باعث شده مردم نتونن ارزش واقعی آریو رو بفهمند. الان شش ماهه باما قیمت واقعی آریو رو نشون نمیده. قطعا این نظر رو هم منتشرنمیکنه. چون سلیقه ای ارزیابی میکنن. وگرنه تمام فاکتورهای کیفیت،مصرف کم،استهلاک پایین،ایمنی و راحتی در آریو وجود داره و بمراتب بالاتر از پارس و جک و بسترن هست.

Daniyal (50 روز پیش)

بدون تعصب میگم جک ازش بهتر بود تا قبل از گرونیا. ولی الان به نظر من آریو ازش بهتر چون مصرف آریو به شدت کم بهت توسعه میکنم هر دوشون برون برای خریدن ماشینم عجله نکن راستی امکانات رفاهی جک بیشتر ولی همون امکانات میشه روی آریو هم گذاشت ایشالا که هرچی صلاحترو بخری عزیز

مرتضی هستم! (47 روز پیش)

در جواب Ario : ممنونم که بدون تعارف نظرتونو گفتید. همیشه این کارو ادامه بدید. اما چند نکته عرض کنم خدمتتون. 1) اعلام قیمت خودروها از طرف ما به معنی قیمتگذاری نیست. و اینکه سلیقه‌ای در کار نیست چون از منابع زیادی در استانهای مختلف، برای کشف قیمتها استفاده میکنیم. اینکه برخی از آگهی ها مثلا قیمت 400 میلیونی رو واسه یه ماشینی درج میکنن، دلیل نمیشه که قیمت واقعی این ماشین هم 400 میلیون باشه. قیمت واقعی شاید کمتر باشه. یا حتی بیشتر باشه. 3) افت قیمت فقط برای اریو رخ نداده. از صفحه (قیمت روز خودرو) در سایت، ماشینهای دیگه رو هم لطفا چک کنید و نمودارهارو ببینید. 4) مدلهایی که همچنان در 1400 موجود هستن و تولید میشن و فروش رسمی دارن، نسبت به خودروهایی مثل اریو، رفتار قیمتی یکسانی، نمیتونن داشته باشن. پس اگه درباره (ارزش واقعی خودرو) صحبت میکنید، باید پارامترهای دیگه رو هم درنظر بگیرید. رفتار قیمتی آریو که دو ساله ازش خبری نیست و مدلهای 99 بسیار محدودی داره، به هیچ وجه با مدلهایی مثل جک و پارس قابل مقایسه نیست. 5) تغییر قیمتها، نباید باعث بشه که سایر ویژگی های مثبت و منفی ماشینارو فراموش کنیم. این حرف شما کاملا درسته که فرمودید باید فاکتورهای دیگه رو هم مدنظر قرار داد. اما وقتی قیمت رو بررسی میکنید، فقط فاکتورهای مثبت اریو رو می بینید. و منفی هاشو نادیده میگیرید. اگه تلاش کنیم خوبی و بدی های ماشینارو در کنار همدیگه ببینیم، قطعا خریداران هم میتونن بهتر تصمیم بگیرن.

Hj7949 (40 روز پیش)

قطعا اریو بهتره هم از لحاظ قیمت و راحتی و جاداری اتاق و هم به لحاظ مصرف بهینه

Kian56(53 روز پیش)

سلام می خوام آریو اتومات بخرم ، شنیدم که می گویند گیربکس اتوماتیک اون مشکل داره . درست هست یا نه ؟ راهنمایی کنید تشکر ارادتمند شما

Daniyal (50 روز پیش)

نه دوست عزیز اتفاقا هماهنگی گیربکس با دور موتورش فوق العاده بهتر برلیانس

sandbad(70 روز پیش)

مدل 97 دنده ای با 60 هزار کیلومتر دارم بعد دو سال به نظر ماشین با سواری نرم، بی صدا و جادار،نما زیبا.کم استهلاک و بی درد سر و کم مصرف .خدارو شکر مشکل موجودیه لوازم حل شده.برای بهتر شدن ماشین دو تا پیشنهاد دارم یکی ریمپ تو یه جای معتبر دوم عایق کف خودرو، اگر هم پول دارید سیستم صوتی و کروز فراموش نشه. کلا تو ماشین های هم سطح خودش بهتریه و حتما و صد البته که با مبالغ بیشتر، ماشین بهتری میدن

Hamed123(95 روز پیش)

سلام دوستان راست میگن که مدل اتومات وقتی توی ترافیک هستی بوی دود بیرون میاد داخل ؟

دهقان (70 روز پیش)

من دو ساله مدل 97 دارم با 60 هزار پیمایش،به هیچ وجه بو و...نداره.اگر تو ماشینی این مشکل وجود داره حتما ایراد فنی داره حالا یا اگزوز و واشر و .کاتالیزور و....

Kamalr30(76 روز پیش)

درود بر دوستان ،دو هفته خودرو آریو مدل ۹۷ خریدم واقعا انتظار نداشتم به این میزان ماشین نرم و بی سر و صدا باشه ،بسیار جادار و مسافرتی،شتاب ماشین با توجه ۱۶۰۰ سی سی بودن خوبه،هر روز یه روز در میان برای ورزش میرم جنگل اطراف ساری مجبورم از سربالایی تند برم بالا قبلا جک جی ۵ و تیگو ۵ داشتم بسختی میرفتم با آریو اصلا مشکل نداشتم ،به نظرم به قیمتی که خریدم با توجه به اتومات بودن مناسب بود و کاملا راضی هستم ،ضمنا همه مدل ماشین از سوناتا و سانتافه و سورنتو و کمری ،جک جی ۵،تیگو۵ و ماکسیما داشتم به نسبت مبلغی که برای خرید هزینه میکنی با توجه به قیمت بالای برندهای معتبر آریو گزینه خوبی میباشد

Alinik(100 روز پیش)

موتور قوی داره و توی حجم ۱۶۰۰، تونسته توان بالایی ازش بگیره و انصافا وقتی که حرکت شتابدار انجام میدین، از هم رده های خودش سر تر هست. در سرعت بالای ۱۲۰، انگار خیلی نرم تر هست و رانندگی لذت بخشی داره. خیلی جادار هست، و صندلی های راحتی داره؛ حتی صندلی جلو رو عقب هم میکشی، باز نفرات عقب رو اذیت نمی کنه. صندوق عقب هم که جای خود داره.

Abolfazl1385 (94 روز پیش)

سلام دوست عزيز یک سوال، ایا گیربکس این خودرو از گیربکس جیلی جی سی 6 بهتره یا بدتر و کیفیت قطعات برای دوسال بدون خرج هست یانه

123qweasdzxc (78 روز پیش)

راجب مدل اتوماتش که اصلا جای بحث نداره چون یکی از افتضاح ترین ماشین هایی هست که دیدم موتورشم فوق العاده نسبت به هیکلش ضعیفه و امکانات هم که در واقع هیچی نداره راجب ترمزشم که نگم که وقتی سوارش میشی جونت رو کف دستت گذاشتی . تنها نکته مثبتش ابنکه ماشین نرمی هست و جادار

Moein9(152 روز پیش)

سلام وقت بخیر از لحاظ نرمی و راحتی سرنشینان در چه حدی هست یا مثلاً برای مسافرت های طولانی خوبه یا نه ممنون

Rouzbeh13 (151 روز پیش)

خیلی عالی و جاداره نسبت به هم قیمتاش.یکی پیدا کن برون.حتما میخری.جون میده واسه مسافرت

دهقان (95 روز پیش)

آریو ساخته شده واسه جاده

1paesa1(111 روز پیش)

ماشین خیلی بی خرجیه من هم اریو و هم x33 new از سال ۹۴ دوتاشو باهم اشتم تا سال ۹۸ تازه ار ایو بیشتر استفاده میکردم با این حال x33 هم پمپ بنزینش خراب شد هم روغن ریزی پیدا کرد هم گیربکسش صفحشو عوض کردم هم شمعشو عوض کردم و... اما آریو رو فقط روغنشو عوض کردم و لنت ترمزوشو و غیر این خرجی رو دستم نداشت موتورشم با میتسوبیشی لنسر جدیدا که تو ایرانه یکیه فقط اونا توربو داره اینا نداره در مجموع خیلی ماشین با کیفیتی بود و جادار و کابین نرم .اینی هم که میگن صدا میاد تو کابین و اینا همش الکیه من داشتم صدا موتور هم حتی تو کابین نمیاد برعکس x33 و سربالایی هم کم نمیاره اصلا تنها ضعفش برا من این بود که وقتی ضبط روشن باشه نمیدونم چرا صدا بیرون کابین میره حتی اگه رو کم باشه اما در مجموع فوق العادس

دهقان (95 روز پیش)

پشت بلند گوها،روی جداره داخلی درب ، صفحه عایق صوتی stp بجسبونید،هم صدا بهتر میشه هم بیرون نمیره

Show More