296 هزار دلار برای جنگجوی داکار

آفرودترین ب ‌ام‌ و X3‌ به فروش می‌رسد

27 آذر 1397 11:01

خودرویی که بتواند در مسابقات آفرود شرکت کند قطعاً در زمینه قابلیت‌های پیمایشی حرف‌هایی برای گفتن دارد و خودرویی که بتواند در رالی داکار حضور پیدا کند به طور حتم معنی «جان‌سخت» را تعبیر کرده است.

این خودرو برای خریدار ماجراجوی خود 296 هزار دلار آب می‌خورد.بخش موتوراسپرت ب ام و سابقه درخشانی در مسابقات داکار دارد. به‌ویژه زیرمجموعه موتورسیکلت‌های این شرکت که موفق شده 6 بار (در سال‌های 1981، 1983، 1984، 1985، 1999 و 2000) قهرمان این مسابقات شود. هنوز بخش خودرویی شرکت نتوانسته به جایگاهی که می‌خواهد دست پیدا کند. باواریایی‌ها برای اولین‌بار سال 2005 پای به این میدان گذاشتند. آن هم با شاسی بلند غول‌آسایی به اسم X5. تیم ب ام و در آن سال مقامی بهتر از نهم به دست نیاورد. سال بعد استراتژی تغییر کرد و این‌بار X3 عنان کار را به دست گرفت؛ اما باز هم تغییری در جایگاه نهایی ایجاد نشد. درواقع بهترین مقام تیم خودرویی ب ام و در رالی داکار مربوط به سال 2011 می‌شود که به جایگاه چهارم دست پیدا کردند. حالا همین خودروی منحصربه‌فرد برای فروش آماده شده است.

ب ام و X3 حاضر در رالی داکار 2011

تا پیش از این همه شاسی بلند X3 را کراس‌اوری بر پایه ب ام و سری 3 می‌نامیدند؛ اما آنچه در رالی داکار حضور پیدا کرده به‌کلی فرق دارد. داستان از این قرار است که شرکت X-Raid به‌عنوان پیمانکار مسابقات رالی داکار از سوی ب ام و،‌ شاسی بلند بهینه‌سازی شده‌ای به اسم X3 Cross Country را بر پایه همان نمونه اصلی ساخته که البته زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند. در واقع این خودرویی است که ویژگی‌های مسابقات رالی و آفرود را توامان دارد. خودرویی که همه‌جا می‌رود و همه‌کار می‌کند. تیم ایکس-رید نمونه اصلی که سال 2009 در این مسابقه شرکت کرده بود را یک بار دیگر از ابتدا تا انتها بازسازی کرد. این خودرو اکنون با فریم، پیشرانه و انتقال قدرت جدید به فروش می‌رسد. گفته می‌شود ب ام و X3‌ فوق تنها 100 کیلومتر بعد از آخرین بازسازی پیمایش داشته است. این خودرو برای خریدار ماجراجوی خود 296 هزار دلار آب می‌خورد.

دیدگاه کاربران