بهبود بازدهی و بهره‌مندی از انبوه تکنولوژی‌ها

معرفی ولوو XC90 مدل 2020

5 اسفند 1397 10:27

ولوو برای سال جدید میلادی تصمیم به ایجاد تغییراتی در شاسی بلند پرچمدار خود یعنی مدل XC90 گرفته تا آن را همچنان به عنوان رقیبی سرسخت برای سایر خودروهای این رده در کورس رقابت نگه دارد.

هر چند نسخه فیس‌لیفت ولوو XC90 از نظر ظاهری چندان تغییری نداشته اما ارتقای ایمنی با جدیدترین تکنولوژی‌ها و کاهش 15 درصدی مصرف سوخت و آلایندگی، آن را همچنان برای رقابت تازه نفس نگه داشته است.یکی از مهمترین تغییرات رخ داده در این مدل را می‌توان امکان مصرف بهینه انرژی در پیشرانه از راه بازیافت نیروی هدررفته در ترمز ها دانست. از ترکیب سیستم KERS و واحدهای ICE که پیش از این در مدل‌های جدید ولوو استفاده شده‌اند با پیشرانه درون‌سوز بهینه‌سازی شده، سامانه‌ای هیبریدی به وجود آمده که بنابر ادعای خودروساز سوئدی تا 15درصد از میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودرو می‌کاهد. در حقیقت از نوعی سیستم ترمز سیمی جدید در این خودرو استفاده شده که با استفاده از انرژی هدررفته در جریان ترمزگیری، مصرف سوخت و آلایندگی خودرو را کاهش می‌دهد.

بسیاری افراد احتمالاً در نگاه اول ظاهر XC90 فیس‌لیفت را مشابه مدل‌های قبلی خواهند یافت که البته زیاد هم دور از واقعیت نیست اما بد نیست بدانید برای مدل 2020 این خودرو، رینگ‌های جدید و طیف رنگ‌های جدید برای پوشش بدنه قابل سفارش است و طراحی جلوپنجره نیز مدرن‌تر از قبل شده است. به نظر می‌رسد همین میزان تغییرات برای جوان نگه داشتن چهره XC90 کافی باشد چراکه با وجود دریافت جایزه برای طراحی بدنه، نمی‌توان زیبایی ظاهری این خودرو را انکار کرد.

در مدل جدید XC90 مشتریان برای سفارش آرایش صندلی‌ها حق انتخاب‌های بیشتری خواهند داشت، بدین معنی که به غیر از امکان خرید مدل ویژه چهار نفره و مدل استاندارد هفت نفره، اکنون امکان سفارش این خودرو به صورت شش نفره نیز فراهم شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی XC90 نیز ارتقا یافته و اکنون نه تنها از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند، بلکه به قابلیت music streaming نیز مجهز شده است.

در کنار انبوه فناوری‌های تضمین‌کننده ایمنی سرنشینان که در مدل‌های قبلی XC90 وجود داشت، مدل 2020 این خودرو اکنون به سیستم کمکی راننده در شهر و پایش اطلاعات نقاط کور مجهز شده است. علاوه‌براین ولوو اعلام کرده که سیستم City Safety موجود در این خودرو که با امکان ترمز خودکار عرضه شده، تنها نسخه موجود در بازار است که قابلیت تشخیص عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات بزرگ را دارد. در کنار این‌ها، ولوو مدل جدید XC90 را به سیستم کمکی انحراف از مسیر مجهز کرده که پیش از این در نسل جدید XC60 ارائه شده بود. سیستم هشدار ترافیک نیز اکنون به ترمز خودکار مجهز شده است.

ولوو تولید XC90 مدل 2020 را از ماه می سال جاری میلادی در تاسیسات خود واقع در Torslanda در کشور سوئد آغاز خواهد کرد ولی امکان سفارش‌گذاری این مدل از همین حالا در نمایندگی‌های ولوو در سراسر جهان فراهم شده است.

دیدگاه کاربران