نشانه‌ای از عرضه خودرویی مسابقه‌ای

معرفی تویوتا سوپرا GT4 در ژنو

12 اسفند 1397 10:13

پس از عرضه نسل جدید مدل سوپرا در نمایشگاه خودرو دیترویت در ژانویه گذشته که به انتظار طولانی مدت علاقمندان این خودرو پایان داد، اکنون تویوتا قصد دارد کانسپت جدیدی به نمایشگاه خودرو ژنو بیاورد که در حقیقت نمایش‌دهنده نمونه‌ای مسابقه‌ای از سوپرا خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که سوپرا GT4 در کلاس SP8T مسابقه 24 Endurance که در سال جاری میلادی در پیست نوربورگ‌رینگ برگزار می‌شود، شرکت کند. هرچند که خودروی موردنظر به عنوان نمونه‌ای آزمایشی شناخته می‌شود، اما می‌توان با اطمینان گفت که نمونه نهایی GT4 با مشخصاتی مشابه این خودرو تولید خواهد شد. تویوتا GR سوپرا GT4 سال گذشته و در پیست نوربورگ‌رینگ دیده شده و تعدادی تصویر مخفیانه نیز از آن منتشر شده بود ولی اکنون که دیگر پوشش‌های شطرنجی حفاظتی روی بدنه این خودرو وجود ندارد می‌توان تفاوت‌های ظاهری آن با نمونه‌های استاندارد را بهتر درک کرد که مهم‌ترین مورد، همانا رنگ‌آمیزی بدنه است.

Gazoo Racing که امر توسعه این خودرو را بر عهده داشته اعلام کرده که کانسپت سوپرا GT4 براساس مدل خیابانی سوپرا شکل گرفته و توسط بخش خودروهای اسپرت کمپانی تویوتا و به منظور امکان‌سنجی برای چگونگی استفاده از سوپرا در مسابقات ساخته شده است.

البته به طور خاص این خودرو برای شرکت در مسابقات کلاس GT4 طراحی شده که با توجه به فراگیری رو به رشد آن، پیش‌بینی می‌شود در آینده یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های مسابقات اتومبیلرانی باشد. مسابقات GT4 در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود که در این میان می‌توان به مهمترین موارد این مسابقات شامل سری اروپایی GT4، IMSA میشلین پایلوت و GT آسیا اشاره کرد.

تویوتا سوپرا GT4

در مقایسه با نمونه استاندارد، مدل GT4 وزن سبک‌تری دارد اگرچه تویوتا هنوز جزئیات دقیق آن را اعلام نکرده است. این خودرو به سیستم تعلیق، ترمزهای مسابقه‌ای و کیت آیرودینامیک مسابقه‌ای مجهز شده که این مورد آخر شامل ورودی هوای بزرگ جلو و باله بزرگ عقب می‌شود. در فضای کابین نیز از صندلی‌های مسابقه‌ای، میله‌های حفاظتی و دیگر لوازم ایمنی موردنیاز برای شرکت در مسابقه استفاده شده است.

پیش‌بینی می‌شود که سوپرا GT4 در کلاس SP8T مسابقه 24 Endurance که در سال جاری میلادی در پیست نوربورگ‌رینگ برگزار می‌شود، شرکت کند. تویوتا همچنین قصد دارد در سال 2020 نمونه‌ای دیگر از مدل مسابقه‌ای سوپرا معرفی نماید تا در مسابقات Super GT ژاپن شرکت داشته باشد. این شرکت اعلام کرده که همچنان به تحقیق و توسعه جهت افزایش قابلیت‌های سوپرا برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی ادامه خواهد داد تا از دانش به دست آمده از این تجربیات برای ساخت خودروهای بهتر استفاده کند.

دیدگاه کاربران