تعقیب و گریز به سبک انگلیسی

رنجرور Sentinel؛ قلعه امن لندرور

14 اسفند 1397 11:43

بخش خودروهای سفارشی شرکت لندرور به تازگی نسخه تازه‌ای از آخرین نسل مدل رنجرور Sentinel را معرفی کرده، خودرویی که اکنون با قدرت بیشتر پیشرانه و بهسازی‌های انجام گرفته اعتماد به نفس بالاتری یافته و می‌تواند درعین حفظ ایمنی سرنشینان خود، قدم در هر جاده‌ای بگذارد.

رنجرور Sentinel که در مرکز فنی SV واقع در Warwickshire انگلستان به تجهیزات امنیتی مجهز شده، قادر است نهایت راحتی و امنیت را برای سرنشینان خود به ارمغان آورد.علت مهم این اعتماد به نفس را می‌توان حضور پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری و سوپرشارژ بنزین‌سوز در قلب این خودرو دانست که اکنون 380 اسب‌بخار، یعنی نزدیک به 40 اسب‌بخار قدرت بیشتر نسبت به پیشرانه 6 سیلندر قبلی این مدل تولید می‌کند.

با توجه به این‌که اضافه شدن صفحات ضدگلوله و شیشه‌های امنیتی در حدود یک تن وزن بیشتر به این شاسی بلند ویژه تحمیل کرده، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت رنجرور Sentinel برابر با 10.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز روی رقم 193 کیلومتر برساعت محدود شده است.

رنجرور Sentinel که توسط بخش خودروهای سفارشی شرکت لندرور ساخته و در مرکز فنی SV واقع در Warwickshire انگلستان به تجهیزات امنیتی مجهز شده، قادر است نهایت راحتی و امنیت را برای سرنشینان خود به ارمغان آورد.

شاسی بلند ضد گلوله لندرور؛ رنجرو sentinel

هسته مرکزی ساختار رنجرور Sentinel به گونه‌ای تقویت شده که در عین حفظ استانداردهای یک خودروی عادی، از عهده مقابله با حملات افراد مسلح به سلاح‌های مدرن نیز برآمده و از جان سرنشینان خود محافظت کند.

مدیر بخش خودروهای سفارشی شرکت لندرور یعنی آقای Michael van der Sande معتقد است که رنجرور Sentinel قادر خواهد بود بدون وارد کردن خدشه‌ای، به راحتی و رفاه سرنشینان VIP خود، از جان ایشان نیز محافظت کند. وی در ادامه به پیشرانه قدرتمند 5 لیتری هشت سیلندر و طراحی جدید کابین به عنوان نقاط قوت این خودرو اشاره کرده است.

شاسی، سیستم تعلیق، ترمز و سیستم‌های پایداری الکترونیکی این خودرو به منظور بهبود عملکرد آن در هنگام حرکت در جاده‌ها مورد بازنگری قرار گرفته اما این بدان معنا نیست که رنجرور Sentinel قادر به حرکت در مسیرهای ناهموار نخواهد بود بلکه برعکس، برای چنین خودرویی توانایی عبور از آب عمیق یا مسیرهای خارج جاده بسیار ضروری است. تایرهای این خودرو نیز از نوع ران‌فلت انتخاب شده‌اند تا در صورت وارد شدن آسیب به تایرها، خودرو بتواند مسافتی بیش از 50 کیلومتر را با حداکثر سرعت 80 کیلومتر برساعت طی کند.

همانطور که اشاره شد، برای حفاظت از جان سرنشینان به غیر از ورقه‌های فلزی تقویت‌کننده بدنه، از شیشه‌های ضدگلوله برای پوشش پنجره‌های رنجرور Sentinel استفاده شده است. به غیر از این می‌توان سیستمی امنیتی سفارش داد که اجازه پایین آمدن شیشه‌های جلو به میزان بیش از 150 میلی‌متر را نخواهد داد تا از هرگونه سوقصد احتمالی به جان سرنشینان جلوگیری شود. همچنین امکانی فراهم خواهد شد تا سرنشینان بدنه بدون ترک محیط امن خود، قادر به صحبت با افراد خارج از خودرو نیز باشند.

کابین رنجرور sentinel

به منظور تامین راحتی بیشتر برای سرنشینان رنجرور Sentinel، فضای کابین به گونه‌ای افزایش یافته تا نسبت به نسل قبل فضای بیشتری برای سر افراد فراهم باشد.

در فضای کابین آخرین نسل سامانه اطلاعات سرگرمی ساخت لندرور نیز نصب شده که در هماهنگی با صفحه نمایش لمسی 10 اینچی انجام وظیفه می‌کند. گذشته از تمامی عناصر طراحی و مواردی همچون چراغ‌های LED جلو که در جدیدترین نسل رنجرور شاهد بوده‌ایم، مدل Sentinel به مجموعه‌ای اختصاصی برای بدنه نیز مجهز شده که در آن، برای رنگ‌آمیزی قطعات از رنگ مشکی استفاده شده تا ظاهری مرموزتر از قبل به این خودروی امنیتی ببخشند.

جدیدترین اخبار خودرو را «باما» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران