10 هزار کیلومتر پیمایش در شرایطی متفاوت

تویوتا به ماه می‌رود

22 اسفند 1397 11:53

کشور ژاپن از مدت‌ها پیش برای فرستادن افراد به کره ماه برنامه‌ریزی کرده و اکنون به نظر می‌رسد شرکت تویوتا هم می‌خواهد برای انجام این پروژه کمکی انجام دهد زیرا به تازگی اعلام شده که آژانس اکتشاف فضایی ژاپن (JAXA) و شرکت تویوتا در طی انجام یک توافق در حال «تحقیق برای امکان‌سنجی انجام اکتشاف بین‌المللی فضایی» هستند.

با وجود محدودیت انرژی قابل دسترس در سطح ماه برای این خودرو، بازهم این وسیله نقلیه قادر است مسافتی بیش از 10 هزار کیلومتر را طی کند. برای گام اول، JAXA و تویوتا برای ساخت وسیله نقلیه‌ای توافق کرده‌اند که با استفاده از انرژی سلول سوختی الکتریکی بتواند روی سطح ماه به حرکت درآید. با وجود محدودیت انرژی قابل دسترس در سطح ماه برای این خودرو، بازهم این وسیله نقلیه قادر است مسافتی بیش از 10 هزار کیلومتر را طی کند.

براساس اظهارنظر Koichi Wakataبه عنوان قائم مقام موسسه JAXA، این آژانس برای فرستادن این وسیله نقلیه به سطح ماه در سال 2029 به منظور انجام ماموریت‌های اکتشافی برنامه‌ریزی کرده که پیش‌بینی می‌شود این ماموریت‌ها در سال‌های دهه 2030 انجام خواهند شد. وی در ادامه به اهمیت قابلیت پیمایش 10 هزار کیلومتر مسافت توسط خودروی ساخت تویوتا با وجود شرایط سخت سطح کره ماه اشاره کرده است.

ماه نورد تویوتا

وقتی از شرایط نامساعد سطح کره ماه سخن به میان می‌آید باید به نیروی جاذبه این سیاره اشاره کرد که یک ششم جاذبه زمین است. نباید سطوح ناهموار تپه‌ها و صخره‌های سطح این کره را نادیده گرفت. همچنین باید به شرایط سخت جوی و دمای سطح کره ماه اشاره کرد که با شرایط کره زمین قابل قیاس نیست.

از مشخصات فنی این ماه‌نورد تویوتا تنها اطلاعاتی درباره ابعاد آن منتشر شده که طول خودرو برابر با 6 متر و ارتفاع آن نیز 3.8 متر است و باعث می‌شود در کابین خودرو فضایی معادل با 13 متر مکعب ایجاد شود. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که توانایی حمل 2 سرنشین در شرایط عادی و 4 سرنشین در مواقع اضطراری را داشته باشد. احتمال دارد نیروی محرکه پیشرانه به هر 6 چرخ خودرو منتقل شود.

مدیرعامل شرکت تویوتا آقای Akio Toyoda ضمن ابراز خرسندی از انجام این پروژه، اظهار امیدواری کرده که از فناوری‌های استفاده شده در این وسیله نقلیه در آینده بیشتر استفاده شود.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران