قدرت بیشتر برای فتح نبرد

قبای AMG برتن مرسدس بنز GLC

29 فروردین 1398 10:00

نسخه‌های بروز شده از مدل استاندارد و کوپه مرسدس-آام‌گ GLC 63 اکنون به نمایشگاه خودرو نیویورک آمده‌اند تا قدرت خود را به رخ کشند.

مرسدس بنز با سپردن مدل GLC به دپارتمان AMG، دو شاسی بلند قدرتمند را روانه بازار کرده است.هردوی این مدل‌ها به صورت استاندارد به پیشرانه 4 لیتری توئین توربو هشت سیلندر مجهز شده‌اند که قدرتی برابر با 469 اسب‌بخار و گشتاور 649 نیوتن‌متر تولید می‌کند. نسخه‌ای دیگر از مدل کوپه GLC63 نیز ارائه می‌شود که 503 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار خواهد داشت. مرسدس بنز اعلام کرده که مدل مورد اشاره پیست نوربورگ‌رینگ را ظرف مدت 7 دقیقه و 49 ثانیه طی کرده است. هر دو پیشرانه قابل نصب برای این خودرو به جعبه‌دنده نه سرعته اتوماتیک متصل هستند که قدرت را به چهار چرخ خودرو ارسال می‌کند.

مدل ضعیف‌تر GLC63 کوپه قادر است در مدت زمان 3.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد که این رقم برای نسخه S از این خودرو کمتر و برابر با 3.6 ثانیه خواهد بود. دو مدل در رقم حداکثر سرعت نیز متفاوت هستند چراکه سرعت نسخه ضعیف‌تر به صورت الکترونیکی روی عدد 249 کیلومتر برساعت محدود شده درحالی‌که حداکثر سرعت نسخه S 280 کیلومتر برساعت است.

مرسدس بنز GLC63 کوپه

هردو نسخه مرسدس بنز  GLC به دیفرانسیل الکترونیکی عقب، سیستم تعلیق بادی و باله عقب تطبیق‌پذیر مجهز هستند.

در بخش بدنه نسخه‌های جدید مرسدس-آام‌گ GLC63 را می‌توان از جلوپنجره متفاوتی که پهن‌تر از قبل شده، تشخیص داد. علاوه‌براین چراغ‌های LED جلو باریک‌تر شده‌اند و در نمای عقب نیز ظاهر چراغ‌های عقب به واسطه زمینه تیره، کمی متفاوت از قبل است. در نسخه S از تریم نقره‌ای ایریدیوم استفاده شده که شامل دیفیوزر عقب نیز می‌شود. سایز رینگ هردو مدل به صورت استاندارد 20 اینچ بوده اما امکان سفارش سایز 21 اینچ نیز وجود دارد.

مرسدس-آام‌گ GLC63 کوپه

صندلی‌های اسپرت در هردو مدل به صورت استاندارد بوده و سامانه اطلاعات سرگرمی مرسدس یعنی MBUX نیز روی داشبورد حاضر خواهد بود. در نسخه S از چرم ناپا برای روکش صندلی‌ها استفاده شده و نشان AMG در چند نقطه از فضای داخلی نصب شده است. البته امکان سفارش صندلی‌های اختصاصی AMG نیز برای نصب در این خودرو فراهم است.

مرسدس بنز وعده داده که اطلاعات دقیق درباره فروش اعضای خانواده مرسدس-آام‌گ GLC63 را در آینده نزدیک منتشر خواهد کرد اما از همین حالا می‌دانیم که فروش این خودروها در بازار ایالات متحده از اواخر سال 2019 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران