تولید City K-ZE برای سال 2020

چین اولین میزبان کراس اور برقی رنو

29 فروردین 1398 12:00

رنو به واسطه معرفی خودروی City K-ZE در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای 2019، به دنبال تقویت حضور خود در بازار خودروهای برقی چین است.

رنو City K-ZE قرار است در کارخانه مشترک میان دانگ فنگ و شرکت رنو-نیسان-میتسوبیشی تولید و تا قبل از پایان سال جاری میلادی برای فروش در بازار چین آماده شود.این خودرو که سال گذشته و برای اولین بار به عنوان یک کانسپت در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد، کراس اوری کوچک با ظاهری مدرن و کابینی راننده-محور است که امکاناتی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی 8 اینچی، دسترسی بدون کلید، اینترنت 4G، امکان تشخیص فرمان صوتی و سامانه تهویه مطبوع را به صورت استاندارد به همراه دارد.

مشخصات فنی دقیق رنو City K-ZE هنوز منتشر نشده ولی رنو ادعا می‌کند که برای شارژ شدن 80 درصد باتری این خودرو، تنها به 50 دقیقه زمان نیاز است. البته در صورت استفاده از حالت شارژ کم‌سرعت، کاربران برای کامل شدن شارژ باری باید 4 ساعت منتظر بمانند. شعاع حرکتی این کراس اور کوچک با یکبار شارژ کامل باطری ها برابر با 250 کیلومتر خواهد بود.

کابین کراس ور برقی رنو موسوم به City K-ZE

به واسطه فاصله محوری 2.4 متری این خودرو، رنو City K-ZE را می‌توان کوچک‌ترین محصول برقی شرکت سازنده دانست. لازم به ذکر است ارتفاع کف از سطح زمین City K-ZE برابر با 150 میلیمتر و فضای بار آن نیز 300 لیتر اعلام شده است. با توجه به این ارقام می‌توان درک کرد که حتی ابعاد کوچکتری نسبت به رنو Zoe دارد.

این خودروی کوچک که بنا بر ادعای شرکت سازنده مطابق با استاندارد های کیفی سطح بالای خودروهای اروپایی ساخته خواهد شد، قرار است در کارخانه مشترک میان دانگ فنگ و شرکت رنو-نیسان-میتسوبیشی تولید و تا قبل از پایان سال جاری میلادی برای فروش در بازار چین آماده شود. تولید این خودروی برقی نشان از اهداف رنو برای آینده دارد، چنان‌که این خودروساز فرانسوی برای فروش سالانه 550 هزار دستگاه خودرو تا سال 2022 برنامه‌ریزی کرده است.

دیدگاه کاربران