خودرویی برای گرامیداشت پیروزی در مسابقات لمانز

معرفی نسخه‌ای خاص از استون مارتین DBS

3 اردیبهشت 1398 12:50

شرکت استون مارتین که تاریخچه‌ای پرافتخار دارد، اکنون برای گرامیداشت یکی از موفقیت‌های خود تصمیم به ساخت نسخه‌ای خاص از مدل DBS Superleggeras در تیراژ محدود گرفته است.

مدل DBS 59 به مناسبت گرامیداشت پیروزی تیم استون مارتین در مسابقات 24 ساعته لمانز در سال 1959 و در تیراژ 24 دستگاه ساخته خواهد شدمدل DBS 59 که توسط شعبه شرکت استون مارتین در کمبریج توسعه یافته، به مناسبت گرامیداشت پیروزی تیم استون مارتین در مسابقات 24 ساعته لمانز در سال 1959 و در تیراژ 24 دستگاه ساخته خواهد شد تا هرکدام از این خودروهای اسپرت و سفارشی نماینده یکی از ساعت‌های سپری شده در این رویداد تاریخی باشد.

بخش خودروهای ویژه شرکت استون مارتین یعنی Q by Aston Martin، با وسواس و دقت فراوان روی مدل DBR1 مطالعه و تحقیق کرد تا بتواند برداشت‌هایی از ظاهر آن خودرو را روی مدل مدرن DBS اعمال کند، که نتیجه کار قرار گرفتن رنگ سبز Racing ویژه خودروهای مسابقه‌ای استون مارتین روی بدنه و البته قطعات مدرن‌تری چون پوشش فیبرکربن براق برای سقف و برخی قسمت‌های دیگر این خودرو شده است.

استون مارتین DBS 59 نسخه ای خاص به مناسبت پیروزی در لمانز

برای پوشش تعدادی دیگر از قطعات از پوشش برنز استفاده شده که می‌توان نشان Superleggeras نصب شده روی کاپوت، جلوپنجره، کالیپرهای ترمز و رینگ‌های 21 اینچی این مدل را به عنوان مثال ذکر کرد که همگی در مجموع یادآور دکمه‌های برنزی خودروی پیروز در مسابقه سال 1959 هستند.

غیر از این‌ها شماره اختصاصی هر خودرو روی گلگیر آن حک شده و در کنار آن نشان برنزی قرار گرفته که به شماره شاسی و پیشرانه خودروی DBR1 شرکت‌کننده در مسابقه لمانز 1959 اشاره مستقیم دارد.

در فضای داخلی این DBS سفارشی نیز مشابه خودروی اصلی از رنگ برنز برای تزئین قطعاتی همچون پدال‌های تعویض دنده و نشان انحصاری 59 Edition استفاده شده که نشان مذکور روی پشتی صندلی‌ها حک شده است. در تمام فضای داخلی این کوپه خاص از ترکیب چرم بسیار باکیفیت پوشیده شده و برخی قطعات همچون کنسول وسط نیز با پوششی مشابه رنگ سبز بدنه خودرو رنگ‌آمیزی شده‌اند.

کابین استون مارتین DBS با تزئینات زیبا

سیمون لین که مدیریت بخش خودروهای سفارشی برند استون مارتین را برعهده دارد، خودروی DBS 59 را واجد ویژگی‌های خاصی دانسته که می‌تواند تعادل را میان نگاه مدرن و آینده‌نگرانه این شرکت در عین ادای احترام به تاریخچه پرافتخار استون مارتین، برقرار کند. وی در ادامه مدل DBS Superleggera را انتخابی مناسب و درخور برای ساخت نسخه ویژه گرامیداشت پیروزی این خودروساز در مسابقات 60 سال پیش دانسته زیرا این خودرو نیرومندترین مدلی است که شرکت استون مارتین تاکنون به صورت تولید انبوه عرضه کرده است.

دیدگاه کاربران