توقف دریافت پیشرانه‌های فراری در سال 2021

مازراتی قلب فراری را پس می‌زند

22 اردیبهشت 1398 12:40

به تازگی اخباری از برنامه‌های آینده شرکت فراری به بیرون درز کرده که می‌تواند برای علاقمندان بسیار جالب توجه باشد. یکی از مهمترین آن‌ها این است که این برند مشهور تصمیم گرفته در آینده نزدیک به کار تامین پیشرانه برای خودروهای ساخت مازراتی پایان دهد.

براساس اظهار مدیرعامل فراری، شرکت مازراتی به تمدید قرارداد خود با فراری برای تامین پیشرانه تمایلی نشان نداده بنابراین فراری هم به این اقدام پایان خواهد داد.سابقه استفاده از پیشرانه‌های فراری در خودروهای مازراتی به سال 2002 بازمی‌گردد. این پیشرانه‌ها شامل یک نمونه 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو، هشت سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو و درنهایت 4.7 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی می‌شوند که همگی توسط فراری طراحی و تولید شده‌اند.

هر دوی این شرکت‌ها تا مدتی پیش زیر چتر گروه فیات کرایسلر (که به اختصار FCA خوانده می‌شود) قرار داشتند تا این‌که شرکت فراری در سال 2015 از این اتحاد خارج شد.

پس از این جدایی هم فراری همچنان پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر ساخت خود را برای نصب در خودروهای ساخت مازراتی همچون گیبلی، کواتروپورته، لوانته، گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو در اختیار این شرکت قرار می‌داد، اقدامی که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک دیگر انجام نخواهد شد.

براساس اظهار مدیرعامل فراری، شرکت مازراتی به تمدید قرارداد خود با فراری برای تامین پیشرانه تمایلی نشان نداده بنابراین فراری هم به این اقدام پایان خواهد داد.

بنابر اعلام فراری به نظر می‌رسد طی سال‌های 2021 یا 2022 به نصب پیشرانه‌های این شرکت در خودروهای مازراتی خاتمه داده شود. همچنین اعلام شده که پس از این، پیشرانه‌های ساخت فراری در خودروهای ساخت سایر برندها نصب نخواهند شد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم پس از پایان قرارداد با فراری، مازراتی پیشرانه خودروهای خود را از کجا تامین خواهد کرد. شاید خودش به ساخت پیشرانه‌ها مشغول شود و یا به سراغ سایر شرکت‌های زیرمجموعه گروه FCA برود.کسی چه می‌داند شاید در آینده شاهد نصب پیشرانه‌های دوج در خودروهای مازراتی باشیم!

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران