تحویل اولین نمونه

بازگشت استون مارتین DB5 جیمز باند

17 تیر 1399 10:30

در سال 1965 شرکت استون‌مارتین تولید مدل DB5 را خاتمه بخشید اما خبر خوش این است که اکنون و پس از 55 سال، این خودرو با طرحی مشابه نمونه اصلی و البته به همراه تجهیزاتی جالب مجدداً به خط تولید بازگشته است. هدف از ساخت این سری تکمیلی، ادای احترام به مامور مخفی یعنی جیمز باند بوده که در سال 1964 و با هنرمندی شان کانری با فیلم Goldfinger بر روی پرده سینما ظاهر شد.

اولین خودرو از مجموع 25 دستگاه ساخته شده در این سری به خریدار تحویل شده و بقیه نمونه‌ها نیز تا اواخر سال جاری به دست مشتریان می‌رسند.با توجه به قیمت 2.75 میلیون دلاری این خودرو (پیش از اضافه شدن هرگونه مالیات) می‌توان انتظار داشت که با نمونه‌ای بسیار متفاوت و البته مجهز روبرو باشیم. برای ساخت هریک از خودروهای سری تکمیلی 4500 ساعت زمان صرف خواهد شد تا نمونه‌ای کامل شبیه مدل حاضر در فیلم از خط تولید خارج شود.

از خروجی دوتایی اسلحه در بخش جلو گرفته تا سیستم دودزا در عقب و حتی پنل جابجا شونده سقف در بالای سر سرنشین کناری (که به صورت آپشن قابل سفارش است) این DB5 نقره‌ای به تجیزاتی مشابه با خودروی مامور مخفی مجهز شده است. باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی موارد فوق کاربردی بوده و تنها قطعات تزئینی نیستند.

استون مارتین DB5 جیمز باند

بد نیست بدانید استون‌مارتین از شیشه‌های ضدگلوله در ساخت این خودرو استفاده کرده است. یک صفحه فلزی نیز از بخش عقبی خودرو خارج می‌شود تا با حفاظت از شیشه عقب، راننده و سرنشین را از گلوله‌های شلیک شده از سوی دشمنان فرضی که در حال تعقیب آن‌ها هستند، در امان نگاه دارند.

در فضای کابین نیز یک تلفن در فضای داخلی در راننده جانمایی شده و یک نمایشگر رادار نیز روی داشبورد به چشم می‌خورد که البته قابلیت کاربردی ندارد.

کابین استون مارتین DB5 جیمز باند

یک ریموت کنترل برای فرماندهی به تجهیزات ویژه خودرو، یک دکمه مخفی روی دسته دنده و محفظه مخفی برای وسایل زیر صندلی راننده جزء سایر موارد قابل اشاره به شمار می‌آیند.

پیشرانه استون مارتین DB5 جیمز باند

نیروی محرکه خودروی مامور 007 از پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی حاصل می شود که 290 اسب‌بخار را از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته دستی ZF و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به محور عقب ارسال می‌کند.

بنابر اعلام شرکت سازنده، پنل‌های آلومینیومی بدنه هریک از نمونه‌های سری تکمیلی استون‌مارتین DB5 Goldfinger روی شاسی فولادی نصب و از ایمنی و قابلیت اعتماد خودروی ساخته شده، اطمینان حاصل گردیده است.

اولین خودرو از مجموع 25 دستگاه ساخته شده در این سری به خریدار تحویل شده و بقیه نمونه‌ها نیز تا اواخر سال جاری به دست مشتریان می‌رسند.

دیدگاه کاربران