کراس اوری قدرتمند برپایه مرسدس A45

انتشار تصاویر مرسدس-آ‌ام‌گ GLB 45 برای اولین بار

5 خرداد 1398 12:56

از مدتها پیش شنیده می‌شد که مرسدس بنز درنظر دارد کراس‌اوری بر مبنای پلتفرم تنها هاچ‌بک تولیدی خود یعنی A کلاس معرفی کند. اکنون تصاویر مخفیانه‌ای از یک کراس‌اور نسبتاً کوچک منتشر شده که به نظر می‌رسد نسخه قوی‌تر از همان مدل موردنظر یعنی GLB باشد. خودرویی که مشاهده شده مرسدس-آام‌گ GLB 45 است که به احتمال قریب به یقین از پیشرانه‌ای مشترک با مدل مرسدس-آام‌گ A45 استفاده خواهد کرد.

انتظار داریم پیشرانه نصب شده در مرسدس-آام‌گ GLB 45 همان نمونه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مورد استفاده در هاچ‌بک A45 باشد.خوب حالا از کجا باید مطمئن بود که در حال تماشای تصاویر مدل GLB45 هستیم؟ در حقیقت خروجی‌های اگزوز این خودرو است که خوی وحشی پیشرانه آن را آشکار می‌کند. غیر از این، شاهد نصب دیفیوزر بزرگی روی سپر عقب هستیم که در میان خروجی‌های دوگانه اگزوز قرار گرفته و البته روی تصاویر جاسوسی قبلی دیده نشده بود.

غیر از این، باید به اسپویلر سقفی اشاره کرد که درست بالای شیشه عقب نصب شده است. هرچند احتمال دارد در نمونه نهایی این خودرو شاهد حذف چنین مواردی باشیم اما درهرحال می‌توان مطمئن بود که با توجه به تغییرات این نمونه نسبت به مرسدس بنز GL35، با خودرویی قوی‌تر از آن روبه‌رو هستیم.

تصاویر جاسوسی از کراس اور جدید بنز، مرسدس-آام‌گ GLB 45

انتظار داریم پیشرانه نصب شده در GLB 45 همان نمونه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مورد استفاده در هاچ‌بک A45 باشد که در مدل استاندارد 383 اسب‌بخار و در نمونه تقویت شده یعنی A45 S قدرتی معادل با 416 اسب‌بخار تولید می‌کند. با توجه به این‌که وزن GLB45 مطمئناً بیشتر از A45 خواهد بود، حتی احتمال دارد که مرسدس بنز تنها نسخه قوی‌تر را روی کراس‌اور جدید خود نصب نماید.

هنوز زمان مشخصی برای عرضه مدل قوی‌تر مرسدس بنز GLB اعلام نشده و ابتدا باید منتظر معرفی نسخه استاندارد این خودرو باشیم که احتمالاً تابستان امسال به وقوع خواهد پیوست. پس از آن و احتمالاً در اواخر سال جاری شاهد حضور مدل GLB 35 خواهیم بود و به همین دلیل نمی‌توان زودتر از سال 2020 انتظار دیدن مدل مرسدس-آام‌گ GLB 45 را داشت.

دیدگاه کاربران