بازگشت جنرال‌موتورز به دنیای کامپکت‌ها

تریل‌بلیزر، کراس‌اور جدید شورولت برای 2021

10 خرداد 1398 13:17

شورولت مدت‌ها بود که به دنبال پر کردن فضای خالی بین دو شاسی‌بلند کوچک و بزرگ خود یعنی ترکس و اکوینوکس می‌گشت. اکنون به نظر می‌رسد که با معرفی نسخه 2021 کراس‌اور کامپکت تریل‌بلیزر (Trailblazer) به آرامش خاطر رسیده باشد. خودرویی که نسخه‌های قبلی آن همواره با تویوتا فوررانر، فورد اکسپلورر و جی‌ام‌سی انوی مقایسه می‌شد.

جنرال‌موتورز به صورت رسمی اطلاعاتی درباره مشخصات فنی این خودرو ارائه نکرده با این حال تریل‌بلیزر جدید از نظر طراحی بسیار قدرتمند و این‌بار بیش از گذشته شخصی‌سازی شده است.تریل‌بلیزر جدید بیش از آنکه برای شورولت یک محصول جدید باشد برای جنرال‌موتورز به‌عنوان شرکت مادر یک موفقیت به حساب می‌‌آید چراکه این اواخر بازار شاسی‌بلندهای سایز متوسط را از دست رفته می‌دید. این محصول از سال 2009 به این سو ناگهان دیگر تولید نشد و بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا را از سوی رقبای هم‌وطن و البته شرکت‌های ژاپنی تحت فشار قرار داد.

در اطلاعیه خبری رونمایی از این خودرو اشاره دقیقی به مشخصات فنی تریل‌بلیزر جدید نشده است. چراکه می‌توان پیش‌بینی کرد این خودرو از اواخر سال آینده میلادی راهی بازار می‌شود و جنرال‌موتورز مایل نیست تا برنامه‌های آینده خود را برای دیگران فاش کند. با این حال می‌دانیم که این خودرو ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی ماندن در خط، هشدار انحراف و سیستم کمکی پارک خودرو را به صورت استاندارد دارد. شورولت تایید کرده است که در تریم RS مشتریان می‌توانند علاوه‌بر برخی از تجهیزات اسپرت‌تر، از ترکیب دو رنگ بدنه و سقف نیز بهره بگیرند.

کابین شورولت تریل‌بلیزر مدل 2021

استیو ماجوروس مدیر بخش بازاریابی محصولات سواری و کراس‌اور شورولت می‌گوید تریل‌بلیزر جدید از نظر طراحی بسیار قدرتمند و این‌بار بیش از گذشته شخصی‌سازی شده است. خودرویی که ادامه‌دهنده زبان طراحی کراس‌اورهای خانوادگی شورولت و یک پدیده در سگمنت رو به رشد این کلاس از محصولات خواهد بود.

اگرچه جنرال‌موتورز به صورت رسمی اطلاعاتی درباره مشخصات فنی این خودرو ارائه نکرده ولی کارشناسان بر این باور هستند که محصول جدید به احتمال زیاد قوای محرکه مدل اکوینوکس (Equinox) را به ارث می‌برد. این یعنی تریل‌بلیزر 2021 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربو با انتقال قدرت FWD جلو به صورت استاندارد و یا چهار چرخ محرک به صورت آپشن تولید خواهد شد. هم‌چنین این احتمال وجود دارد یک نمونه سبک‌تر 1.4 لیتری سبک‌تر نیز با قیمتی مقرون‌ به صرفه روی خط تولید برود.

دیدگاه کاربران