سریع ترین خودروی برقی نوربورگ‌رینگ

رکوردزنی فولکس‌واگن ID.R در جهنم سبز

16 خرداد 1398 08:50

شاید فولکس‌واگن دیر وارد دنیای خودروهای برقی شد ولی با سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری‌اش در خانواده موسوم به ID توانسته بازی را با قدرت آغاز کند. غیر از سبد گسترده هاچ‌بک‌ها، کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای این گروه، حالا نمونه مسابقه‌ای موسوم به ID.R هم حسابی خبرساز شده است.

فولکس‌واگن ID.R جدید توانست در نوربورگ‌رینگ به رکورد باورنکردنی 6 دقیقه و 5 ثانیه و 336 هزارم ثانیه دست پیدا کند. مدتی بود که جاسوسان صنعتی خبر می‌دادند که فولکس‌ رفت و آمد پنهانی در نوربورگ‌رینگ دارد. تقریباً همه می‌دانستند که شرکت در حال تست خودروی فوق است ولی کمتر کسی می‌دانست که آلمان‌ها قصد ثبت یک رکورد تاریخی را دارند. فولکس‌واگن ID.R جدید توانست در این پیست که به جهنم سبز معروف است به رکورد باورنکردنی 6 دقیقه و 5 ثانیه و 336 هزارم ثانیه دست پیدا کند. این یعنی با اختلافی فاحش توانست پادشاهی خودروی برقی NIO مدل EP9 با زمان 6 دقیقه و 40 ثانیه و 564 هزارم ثانیه را پایان دهد.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد میانگین سرعت سوپراسپرت برقی فولکس‌واگن حدود 207 کیلومتر برساعت بوده است. برای دریافتن اهمیت این سرعت پیچ‌های فوق تندی که گاهی سرعت خودرو را به حدود 30 کیلومتر برساعت می‌رساند را نیز در نظر بگیرید.

رکوردشکنی سوپراسپرت برقی فولکس واگن در جهنم سبز

مدیرعامل گروه فولکس‌واگن یعنی هربرت دیس در این رابطه گفت: «نوربورگ‌رینگ خواستنی‌ترین پیست مسابقه‌ در دنیا است. خودروهایی که به اینجا می‌‌آیند با سنگین‌ترین چالش‌ها روبه‌رو خواهند بود. این یک اتفاق بزرگ است که توانسته‌ایم در اینجا رکورد یک خودروی بدون آلاینده را ثبت کنیم.»

فولکس‌واگن ID.R پیش‌تر هم توانسته بود یک رکورد دیگر را در مسابقات استفامت Hill Climb کسب کند.

شرکت برای نمونه‌ای مسابقه R از باتری‌های بهینه‌سازی شده که به موتور برقی 671 اسب‌بخاری متصل هستند، استفاده کرده است.

دیدگاه کاربران