میوه ممنوعه برای آمریکایی‌ها

رونمایی از مرسدس-آام‌گ CLA 35 شوتینگ‌بریک

16 خرداد 1398 21:00

خودروهای زیادی در بازارهای جهانی وجود دارند که هرگز به بازار ایالات متحده راه پیدا نخواهند کرد. این خودروها یا مدل­‌های پرفورمنس هستند و یا نوع بدنه آن­‌ها در بازار آمریکا چندان طرفدار ندارد همانند خودروهای استیشن. با این حساب، زمانی که خودروسازی غالباً آلمانی یک مدل استیشن پرفورمنس جدید معرفی می­‌کند که به بازار ایالات متحده راه پیدا نخواهد کرد، این موضوع کمی ناراحت‌کننده بوده اما قابل درک است. حال شاهد رونمایی از مرسدس‌بنز AMG مدل CLA 35 شوتینگ‌بریک هستیم، استیشنی جذاب که آمریکایی‌­ها در حسرت آن خواهند ماند.

عملکرد اسپرت در کنار کارایی بالا باعث محبوبیت این خودرو در بازار اروپا شده، خودرویی که بازار آمریکا از وجود آن محروم است.زیر کاپوت این استیشن آلمانی، یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر جا خشک کرده که می­‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 302 اسب‌بخار تولید کند. این پیشرانه به جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه مرسدس متصل شده است. به لطف سیستم چهار چرخ محرک مرسدس موسوم به 4MATIC، نیروی پیشرانه در CLA 35 شوتینگ‌بریک به هر دو محور انتقال داده می­‌شود.

طبق ادعای این خودروساز آلمانی، CLA 35 شوتینگ بریک می­‌تواند همانند CLA 35 فورماتیک سدان، در عرض 4.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند که رقمی قابل توجه محسوب می­‌شود. البته حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی در 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

مرسدس-آام‌گ CLA شوتینگ بریک

مرسدس این استیشن پرفورمنس را با رینگ­‌های 18 اینچی عرضه می­‌کند، اما امکان سفارش رینگ­‌های 19 اینچی هم به عنوان یک آپشن برای مشتریان وجود دارد. در نمای عقب، دو خروجی اگزوز CLA 35 شوتینگ‌بریک را کاملاً اسپرت جلوه می­‌دهند. علاوه‌براین، AMG امکان انتخاب از میان پنج حالت رانندگی مختلف را برای این خودرو فراهم کرده است.

اما همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، علاوه‌بر مرسدس‌بنز AMG مدل CLA 35 شوتینگ‌بریک که در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد، مدل اسپرت­‌تر که در آینده معرفی می­‌شود یعنی CLA 45 هم به آمریکا راه پیدا نخواهد کرد. بدون شک آمریکایی­‌ها در حسرت این خودرو خواهند ماند، چرا که علاوه‌بر زیبایی و پرفورمنس بالا، کاربردی نیز هست.

دیدگاه کاربران