1200 اسب بخار در گودوود

آلتیما RS، قاتل سوپراسپرت‌های میلیون دلاری

21 خرداد 1398 10:37

شرکت آلتیما از سالها پیش به کار ساخت خودروهای کیت مشغول بوده است. اگر در مورد این گونه خودروها اطلاع دقیقی ندارید بد نیست بدانید که برخی شرکت‌ها بدنه‌های سفارشی در تعداد محدود تولید کرده و آن را روی شاسی خودروهای تولید انبوه و شناخته شده نصب می‌کنند که حاصل کار معمولاً ترکیب جالبی از کار درمی‌آید.

قوی‌ترین نسخه آلتیما RS می‌تواند حتی از بوگاتی شیرون یا محصولات کونیخ‌زگ نیز سریع‌تر باشد.درهرحال شرکت آلتیما جدیدترین محصول خود که RS نام گرفته را برای نمایش در فستیوال سرعت گودوود آماده کرده است.

این شرکت کوچک سازنده خودروهای سفارشی برای محصول جدید خود، پیشرانه هشت سیلندر LT که در حال حاضر روی خودروهای شورولت نصب می‌شود را انتخاب کرده که بنا به سفارش مشتری با سطوح متفاوتی از قدرت عرضه خواهد شد که کمترین میزان قدرت متعلق به کد LT1 با 480 اسب‌بخار است.

اگر مشتریان به دنبال دریافت خودرویی قوی‌تر باشند می‌توانند نسخه LT4 را سفارش دهند که 650 اسب‌بخار قدرت داشته و روی کوروت Z06 نصب می‌شود. امکان انتخاب LT5 سوپرشارژ شده با حجم 6.2 لیتر نیز فراهم است که روی مدل ZR1 نصب شده و 800 اسب‌بخار قدرت دارد. اگر این قدرت نیز شما را راضی نمی‌کند می‌توانید به سراغ قوی‌ترین گزینه موجود رفته و نمونه تقویت شده LT5 با قدرت 1200 اسب‌بخار را سفارش دهید. خبر خوب این است که با سفارش آلتیما RS با چنین پیشرانه‌ای ، می‌توانید حتی فراری لافراری را نیز در مبارزات خیابانی شکست دهید!

پیشرانه آلتیما RS برگرفته از پیشرانه سری LT شورولت

البته چنین اتفاقی چندان دور از انتظار هم نیست زیرا آلتیما RS تنها چیزی در حدود 930 کیلوگرم وزن دارد که البته بسته به پیشرانه و امکانات نصب شده روی آن می‌تواند تاحدودی متغیر باشد. براساس ادعای شرکت سازنده، در نسخه‌ای از RS که به پیشرانه LT1 مجهز شده دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت تنها در 3 ثانیه، 160 کیلومتر برساعت در 6.2 ثانیه امکان‌پذیر بوده و حداکثر سرعت برابر با 289 کیلومتر برساعت خواهد بود. فراموش نکنید که LT1 ضعیف‌ترین پیشرانه قابل نصب روی این خودرو بوده و با سایر گزینه‌ها شاهد ارقام جذاب‌تری خواهیم بود.

در صورت نصب پیشرانه LT4 شتاب صفر تا صد برابر 2.5 ثانیه و صفر تا 160 کیلومتر برساعت نیز 5.2 ثانیه بوده و حداکثر سرعت 337 کیلومتر برساعت خواهد بود. اگر نسخه استاندارد LT5 در سینه مدل RS قرار گیرد این اعداد به ترتیب برابر با 2.3، 4.8 ثانیه و 402 کیلومتر برساعت خواهد بود.

آلتیما RS سوپراسپرتی با پیشرانه شورولت

فعلاً باید به همین اعداد به عنوان بالاترین سطح توانایی آلتیما RS اکتفا کنیم زیرا مشخصات فنی دقیق مدل مجهز به پیشرانه تقویت شده L5 با قدرت 1200 اسب‌بخار هنوز به طور کامل اعلام نشده اما حدس و گمان درباره قدرت RS مجهز به این پیشرانه نیز کار چندان سختی نخواهد بود. به نظر می‌رسد این مدل بتواند حتی از بوگاتی شیرون یا محصولات کونیخ‌زگ نیز سریع‌تر باشد.

باید اضافه کنیم که تمام مدل‌ها به جعبه‌دنده شش سرعته دستی برگرفته از محصولات شرکت پورشه مجهز خواهند بود.

نیروی موردنیاز برای متوقف کردن این سوپراسپرت نوظهور توسط دیسک ترمزهای 322 میلی‌متری ساخت AP Racing و کالیبر ترمزهای چهارپیستونه تامین خواهد شد. البته در صورت تمایل مشتری، شرکت سازنده به نصب دیسک‌های 362 میلیمتری با کالیبر ترمزهای 6 پیستونه اقدام خواهد کرد. از دیگر مشخصات مهم آلتیما RS می‌توان به رینگ‌های 19 اینچی سبک وزن به همراه قطعات فیبرکربن بدنه اشاره کرد.

خریداران می‌توانند در صورت تمایل این خودرو را به صورت آماده از شرکت تحویل گرفته و یا با خرید قطعات، خودشان اقدام به سر هم کردن خودرو کنند. امکان عرضه این خودرو به هردو صورت فرمان راست یا فرمان چپ وجود دارد.

دیدگاه کاربران