کوپا نیوفیس به بازار آمد

هنوز باور کردنش سخت است ولی واقعیت دارد! ریگان خودرو، همان شرکتی که در شروع کارش، ناگهان با تحریم های بین المللی مواجه شد، حالا توانسته سری اول ریگان کوپا نیوفیس را به بازار کشورمان بفرستد؛ خودرویی که البته بعید است تا به امروز، بیشتر از چند ده دستگاه از آن، تولید شده باشد!

کوپا نیوفیس با همان آپشن ها و حتی همان پیشرانه کوپاهای قدیمی، تولید شده استریگان خودرو که از زیرمجموعه های تازه تاسیس کرمان موتور است، در اواخر بهار 98 اقدام به پیش فروش کوپا نیوفیس کرده بود و مبلغی در حدود 180 میلیون تومان را از ثبت نام کنندگان این خودرو دریافت کرد و قول تحویل خودروها را نیز برای اواخر پاییز 98 به مشتریانش داد. حالا ظاهرا ریگانی‌ها به قول‌شان وفا کرده و تحویل بسیار محدود کوپا نیوفیس را آغاز کرده اند. 

طبق اطلاعات غیررسمی، ریگانی ها تنها برای تولید 140 دستگاه کوپا نیوفیس، قطعات وارد کرده اند و بیشتر از این تعداد نیز، امکان تولید این خودرو را ندارند. پس مشتریان کوپا نیوفیس از همین حالا باید منتظر خدمات پس از فروش محدود این خودرو نیز باشند. حال ببینیم که کوپا نیوفیس، چه حرف‌های جدیدی برای خریدارانش دارد.

سومین شاسی بلند ریگان خودرو

زوتی شاید برند ناشناخته‌ای برای ایرانی‌ها باشد اما به نظر می‌رسد که این برند، خواب‌های زیادی برای بازار کشورمان دیده است؛ خواب‌هایی که یکی یکی درحال تبدیل شدن به واقعیت هستند. فیس لیفت جدید زوتی کوپا نیز یکی از همین خواب‌هاست!

احتمالا شما هم زوتی را ابتدا با مدل Z300 شناختید؛ همان خودرویی که سایپا نسخه مونتاژی‌اش را با نام آریو به بازار ایران آورده است.

اما زوتی مدل‌های دیگری هم در بازار کشورمان دارد. مثلا همین دامای X7 خودمان که سال 97 توسط «یاران خودرو اروند» به ایران آمد، خودرویی متعلق به برند زوتی است که از سال 2016 تاکنون در بازار چین تولید می‌شود. حتی کوپا T210 که ریگان خودرو در مدل‌های 97 و 98 آنها را مونتاژ کرده، در واقع کراس اوری متعلق به زوتی بوده که نام اصلی‌اش T600 Coupe است. اما بنا به دلایل مختلف (ازجمله بازاریابی) حالا با نام کوپا در ایران فروخته می‌شود.


تجربه رانندگی با زوتی کوپا

تجربه رانندگی با زوتی آریو


ریگان خودرو بعد از عرضه محدود کوپا، شاسی بلند دیگری را به نام جی ام سی S350 به ایران آورد؛ البته این خودرو صرفا جهت تست‌های جاده‌ای به ایران آورده شد و غیر از پلاک گذر موقت، تاکنون موفق به گرفتن پلاک ملی نشده است. حالا با احتساب این دو قدبلند چینی، ریگان خودرو به سراغ سومین محصولش رفته است؛ خودرویی که حالا با نام «کوپا نیوفیس» شناخته می‌شود.

مشخصات کوپا نیوفیس چیست؟

واقعیتش را بخواهید، کوپا نیوفیس برخلاف گفته‌های ریگان خودرو، نسخه فیس لیفت شده‌ای از کوپا نیست! 

همانطور که کوپا T210 ایران، در بازار چین با نام زوتی T600 Coupe شناخته می‌شود، کوپا نیوفیس ایران نیز در میان چینی‌ها به نام زوتی T600 Sport مشهور است؛ خودرویی که هرچند پلتفرم مشترکی با کوپا T210 اما فیس لیفت آن محسوب نمی‌شود. از طرف دیگر، زوتی T600 Sport متولد 2016 است؛ یعنی یکسال زودتر از T600 Coupe به بازار چین رفته است. پس قاعدتا نباید آنرا فیس لیفت کوپا بدانیم! 

احتمالا زوتی این خودرو را برای مشتریان جوان‌ترش ساخته که با ظاهر نسبتا قدیمی زوتی T600 کنار نمی‌آمدند. زوتی برای طراحی این خودرو، سنگ تمام گذاشت طوریکه حتی نسخه کانسپتش که سال 2015 با نام T600 S در اتوشو شانگهای به نمایش درآمد، با بازخورد مثبت بازدیدکنندگانش مواجه شد و شاید از همانجا بود که زوتی به فکر تولیدانبوه این خودرو افتاد.

زوتی سال 2018 نخستین فیس لیفت T600 Sport را رونمایی کرد؛ فیس‌لیفتی که شباهت‌های زیادی به نسل جدید محصولات هاوال‌ دارد و به عنوان مدل 2019 در چین شناخته می‌شود. 

خوشبختانه ریگان خودرو می‌خواهد همین فیس لیفت 2019 را در ایران تولید کند. پس از این به بعد، ما هم این خودرو را با نام «کوپا نیوفیس» صدا می‌زنیم اما بدانید و آگاه باشید که نام اصلی این چینی، همان T600 Sport نیوفیس است!

کوپا نیوفیس، نسبت به قبل از فیس لیفت، در طول و ارتفاع اندکی بزرگ‌تر شده اما فاصله محوری و عرضش همچنان ثابت باقی مانده است. در قسمت فنی نیز کوپا نیوفیس، تغییری را تجربه نکرده که یعنی چینی‌ها می‌توانند با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو یا 1.8 لیتری توربو آنرا سفارش دهند.

البته کوپا نیوفیسی که در ایران مونتاژ شده است، همان قلب یورو5 کوپاهای قدیمی (قبل فیس لیفت) را در سینه دارد.

مدل کوپا نیوفیس کوپا
پیشرانه 1.5 لیتر توربو
قدرت 156
گشتاور 210
جعبه دنده 6 دنده اتومات
مصرف ترکیبی 8.4
طول 4648 4654
عرض 1893 1893
ارتفاع 1686 1696
فاصله محوری 2808 2808

از جدول فوق کاملا مشخص است که کوپا نیوفیس تفاوت خاصی با کوپا T210 ندارد؛ پس با خیال راحت می‌توان گفت که کوپا نیوفیس همان کوپاست و فقط ظاهرش را تغییر داده‌اند!

با توجه به اطلاعات منتشر شده از طرف ریگان خودرو، کوپا نیوفیس در دو تیپ فول و نیمه فول تولید شده که تیپ فول آن «فلگشیپ» و تیپ نیمه فولش نیز «رویال» نام دارد. هردوی این تیپ ها، امکانات زیر را بصورت استاندارد دارند:

  • فرمان برقی با تنظیم 4 حالته
  • سانروف برقی
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سنسور نور و باران
  • سنسور فشار باد تایر
  • چراغ بدرقه / نورپردازی داخلی
  • چراغ های اتولایت با تنظیم دستی ارتفاع نور
  • آینه تاشو برقی با گرمکن
  • برف پاک کن شیشه عقب
  • ورود بدون کلید / استارت دکمه ای / ریموت صندوق
  • مانیتور 10 اینچی با نویگیشن
  • ایزوفیکس

اما علاوه بر امکانات فوق، در جدول زیر نیز تفاوت دو تیپ موجود کوپا نیوفیس را مشاهده می کنید.

آپشن کوپا نیوفیس - فلگشیپ کوپا نیوفیس - رویال
سقف پانوراما -
چراغ جلو LED هالوژن
اتولایت
آینه وسط الکتروکرومیک -
شیشه بالابر آنتی ترپ -
ریموت شیشه بالابر -
تعداد ایربگ 6 2
رادار نقطه کور -
رادار تغییرلاین -
دوربین 360 درجه -
تنظیم گودی کمر صندلی -
گرمکن صندلی جلو -
سیستم تهویه اتومات دوگانه دیجیتال
صندوق برقی -
صندلی راننده 6 حالته برقی 6 حالته برقی
صندلی سرنشین جلو 4 حالته برقی 4 حالته دستی
صندلی مستر -
صفحه کیلومتر نمایشگر دیجیتالی نمایشگر آنالوگی

 ‌

قیمت کوپا نیوفیس چقدر است؟

کوپا نیوفیس از ابتدای زمستان 98 تحویل مشتریان شده و از آنجایی که با تیراژ بسیار محدودی تولید شده، قیمت گذاری دقیقی نمی‌توان برای آن تعیین کرد. البته مطمئن هستیم که تفاوت قیمتی کوپا نیوفیس و کوپای قدیمی، باید کمتر از 100 میلیون تومان باشد.

محصول جدید ریگان باید با تمامی کراس‌اورهای تازه وارد چینی کشورمان روبرو شود؛ از بی وای دی S7 کارمانیا بگیرید تا بیسو T5 سیف خودرو، از جک S7 کرمان موتور تا هن تنگ X7 عظیم خودرو و حتی چری تیگو8 مدیران خودرو همگی چشم انتظار آمدن رقابت با این چینی هستند.

نویسنده :