پیش‌نمایشی از سوپراسپرت جدید ژاپنی‌ها

تویوتا GR010 آماده رقابت در پیست

27 دی 1399 14:35

پس از شایعاتی که از مدت‌ها پیش شنیده می­‌شد، بالاخره تویوتا اقدام به معرفی خودروی مسابقه­‌ای جدیدی نموده که به منظور شرکت در مسابقات لمان طراحی و ساخته شده است.

تویوتا GR010 درحقیقت پیش نمایشی از یک سوپراسپرت خیابانی به نام «تویوتا GR سوپراسپرت» است که به زودی توسط خودروساز ژاپنی عرضه خواهد شد.این خودروی هیبرید که GR010 نام گرفته، قرار است برای تویوتا مسیر تازه­‌ای به سوی حضور در مسابقات اتومبیلرانی باز کند. تویوتا GR010 درحقیقت پیش نمایشی از یک سوپراسپرت خیابانی به نام «تویوتا GR سوپراسپرت» است که به زودی توسط خودروساز ژاپنی عرضه خواهد شد. این خودرو برای نخستین بار در جریان افتتاحیه هشتاد و هشتمین دور از مسابقات لمان در پیست de la Sarthe در معرض دید عموم قرار گرفت.

براساس اعلام تویوتا، طراحی و توسعه GR010 در طول 18 ماه گذشته در آلمان انجام شده درحالی‌که طراحی پیشرانه برقی هیبرید این خودرو به مهندسین این شرکت در هیگاشی-فوجی در ژاپن واگذار شده بود.

نیروی محرکه تویوتا GR010 از پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو تامین شده که 670 اسب‌بخار قدرت را به چرخ‌های عقب ارسال می­‌کند. پیشرانه الکتریکی نیز 268 اسب‌بخار قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می­‌کند.

تویوتا GR010 آماده رقابت در پیست

طول، عرض و ارتفاع تویوتا GR010 نسبت به خودروی مسابقه­‌ای قبلی تویوتا یعنی TS050 LMP1 به ترتیب 25، 10 و 10 سانتی‌متر افزایش یافته ضمن این‌که وزن آن هم 1040 کیلوگرم است که تنها کمی بیشتر از حداقل موردنظر در استاندارد رده هایپر خودروهای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی است.

تویوتا فعلاً درباره مشخصات فنی و زمان عرضه خودروی GR سوپراسپرت سکوت کرده اما پیش از این شایعاتی مبنی بر عرضه این خودرو در سال 2023 به گوش رسیده که البته نمی‌­توان چندان روی آن حساب باز کرد.

دیدگاه کاربران