انتشار تصاویر جدید

معرفی ب‌ام‌و سری 8 گرن‌کوپه 2020

29 خرداد 1398 11:15

از ماه می خبرهایی مبنی بر معرفی نسخه گرن‌کوپه از سری 8 ب‌ام‌و در ماه ژوئن سال جاری، به گوش می‌رسید. تقریباً دو هفته پس از انتشار تیزرها، تعدادی عکس جاسوسی از مدل گرن‌کوپه ب‌ام‌و سری 8 در رسانه‌ها منتشر شد. پس از آن بود که نمونه‌ای از این خودرو در حال حمل دیده شده و علاقمندان با فرم کلی بدنه آن ملاقات کردند.

برای افرادی که با ظاهر سری 8 کوپه و کانورتیبل آشنا هستند، نمای جلو و عقب مدل گرن‌کوپه نیز بسیار آشنا خواهد بود.تناسبات کلی بدنه، بیننده را به یاد سری 6 گرن‌کوپه می‌اندازد هرچند که می‌توان به جرات گفت نتیجه کار طراحان سری 8 گرن‌کوپه به مراتب زیباتر از سری 6 از کار درآمده است. اکنون نوبت به انتشار تصاویر فضای کابین سری 8 گرن‌کوپه رسیده تا همگان با حال و هوای داخل این سدان لوکس آشنا شوند. باید اشاره کنیم که این تصاویر توسط کاربران انجمن خودرویی GermanCarForum انتشار یافته است.

برای افرادی که با ظاهر سری 8 کوپه و کانورتیبل آشنا هستند، نمای جلو و عقب مدل گرن‌کوپه نیز بسیار آشنا خواهد بود. هرچند که به لطف اضافه شدن دو در و افزایش طول بدنه، اکنون این خودرو نیز در زیبایی چیزی از برادران خود کم ندارد.

ب ام و سری 8 گرن کوپه مدل 2020

فرم کلی داشبورد نیز از خط و ربط مشابه با سایر اعضای خانواده ب‌ام‌و پیروی کرده و البته از سطح بالای کیفیت و فناوری همچون لوکس‌ترین محصول این شرکت یعنی سری 7 بهره می‌برد. صفحه 12.3 اینچی پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر 10.25 اینچی سامانه اطلاعات سرگرمی از آشناترین موارد به کار رفته روی داشبورد این خودرو هستند.

در فضای کابین از دو رنگ کرم و آبی تیره استفاده شده که به راستی ترکیبی شیک و زیبا پدید آورده‌اند. همچنین نیمه بالایی داشبورد با پوشش چرمی پوشیده شده است.

ردیف عقب سرنشینان ب‌ام‌و سری 8 گرن‌کوپه 2020

نمونه‌ای که تصاویر کابین آن منتشر شده 4 نفر سرنشین داشته و با آرایش 2+2 عرضه شده درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود همچون سری 6 گرن‌کوپه، شاهد ارائه مدل پنج نفره نیز از این خودرو باشیم. در نسخه 2+2، کنسول مرکزی میان دو سرنشین قرار گرفته که خروجی‌ها و کنترل کننده‌های سیستم تهویه و دو خروجی USB نیز در آن تعبیه شده‌اند.

با عنایت به اینکه سری 8 گرن‌کوپه از فاصله محوری بیشتری نسبت به نسخه‌های کوپه و روباز برخوردار شده، پیش‌بینی می‌شود فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب این خودرو فراهم شود. البته با توجه به شیب سقف خودرو، در مورد کافی بودن فضای بالای سر سرنشینان عقب نمی‌توان با اطمینان صحبت کرد.

ب‌ام‌و در نظر دارد در تاریخ 25 ژوئن و در جریان رویدادی که در مقر این شرکت در مونیخ برگزار خواهد شد، از این خودرو رونمایی کند. به نظر می‌رسد اولین نمایشگاه بین‌المللی که شاهد معرفی این خودرو باشد، نمایشگاه خودرو فرانکفورت خواهد بود.

در بخش فنی این فست‌بک لوکس از برادران کوپه خود پیروی کرده و از همان پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر توئین توربو با قدرت 523 اسب‌بخار در قالب مدل M850i بهره گیرد. مدل دیزل یعنی 840d نیز به پیشرانه شش سیلندر سه لیتری با نیروی 335 اسب‌بخار مجهز می‌شود. جعبه‌دنده این مدل‌ها همچون همتایان دو در خود 8 سرعته خودکار بوده که نیرو را به واسطه سیستم xDrive به تمام چرخ‌ها ارسال خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود مدتی پس از ارائه مدل‌های نامبرده، ب‌ام‌و نسخه 840i را نیز معرفی کند که به پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر بنزینی به قدرت 335 اسب‌بخار و گشتاور 450 نیوتن‌متر مجهز خواهد شد.

البته این شرکت برای ارائه نسخه M از این مدل نیز برنامه‌هایی در سر دارد که به همان پیشرانه هشت سیلندر 4.4 لیتری مجهز بوده اما در نسخه عادی 592 اسب‌بخار و در نسخه کامپتیشن 617 اسب‌بخار قدرت در اختیار خواهد داشت.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران