قابلیت پیمایش 390 کیلومتری با یک مرتبه شارژ

رنو زوئی 2020 با فناوری جدید و باتری بزرگتر

28 خرداد 1398 11:02

خودروی برقی و کوچک ساخت رنو از سال 2012 تاکنون در بازار خودرو حضور داشته و البته در سال 2016 نیز مورد بروزرسانی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد اکنون زمان مناسبی برای اعمال تغییرات اساسی روی زوئی فرارسیده باشد. البته با نگاهی به چهره نسل جدید رنو زوئی احتمالاً این فکر به ذهن بیننده خطور می‌کند که با نمونه قبلی تفاوت چندانی ندارد اما حقیقت این است که رنو سعی کرده زوئی جدید را به گونه‌ای تغییر دهد که برای رقابت با خودروهای تازه نفسی چون نسخه‌های برقی از پژو 208 و اپل کورسا آمادگی داشته باشد.

باتری جدید رنو زوئی 52 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و حداکثر شعاع حرکتی معادل با 390 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌سازد. رنو زوئی در ابتدای عرضه به باتری 22 کیلووات ساعتی مجهز بود که این ظرفیت در نسخه بعدی به 41 کیلووات ساعت افزایش یافت. اما اکنون این رقم افزایش یافته و در نسل جدید به 52 کیلووات ساعت رسیده که به لطف این افزایش ظرفیت، اکنون شعاع حرکتی زوئی به سقف 390 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری‌ها رسیده که 20 درصد نسبت به عملکرد قبلی بهبود یافته است.

برای ذخیره‌سازی نیرو در باتری‌ها، سوکت شارژ از نوع تایپ2 در پشت نشان رنو روی جلوپنجره مخفی شده است. برای شارژ کامل باتری‌ها با شارژر معمولی به 9 ساعت و 25 دقیقه نیاز است. البته اگر به شارژ 80 درصدی باتری‌ها برای پیمودن 306 کیلومتر مسافت قانع باشید این زمان به 8 ساعت کاهش خواهد یافت.

نسل جدید رنو زوئی هاچ بک برقی فرانسوی

بد نیست بدانید تنها ظرف یک ساعت، باتری این خودرو به اندازه‌ای شارژ می‌شود که خودرو توانایی پیمودن 126 کیلومتر را داشته باشد. اگر به شارژر 50Kw از نوع DC دسترسی داشته باشید نیز ظرف تنها نیم ساعت می‌توان باتری خودرو را برای طی کردن مسیر 145 کیلومتری مهیا کرد.

خروجی موتور رنو زوئی 2020 بهبود یافته و به 134 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. با این پیشرانه برقی، زوئی قادر خواهد بود در کمتر از 10 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت رسیده و پس از آن به حداکثر سرعت 140 کیلومتر برساعت دست یابد که برای چنین خودرویی در این رده، کافی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که پیشرانه نسخه قبلی رنو زوئی 107 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور خروجی داشت. شتاب ثانویه زوئی نیز چندان بد نیست زیرا برای افزایش سرعت از 80 به 121 کیلومتر برساعت به تنها 7.7 ثانیه زمان نیاز دارد که 2.2 ثانیه سریع‌تر از نسخه قبلی است.

طراحی زیبای رنو زوئی مدل 2020

طراحی ظاهری کمی تغییر کرده که شامل کاپوت تغییرشکل یافته، سپر جلو با عرض بیشتر و تزئینات کرومی روی جلوپنجره و چراغ‌های جلوی به روزشده از نوع LED خواهد بود. در نمای عقب، چراغ‌های LED بزرگتر از قبل شده و گرافیک جدیدی یافته‌اند. آینه‌های جانبی به چراغ‌های LED راهنما مجهز شده و طراحی رینگ‌ها نیز تغییر کرده است.

امکان سفارش رینگ‌های این خودرو با سایز 15 الی 17 اینچ فراهم است. سه رنگ جدید متالیک شامل سفید کوارتز، قرمز سوزان و آبی سلادون به طیف رنگ‌های قابل سفارش برای بدنه اضافه شده که جمع این رنگ‌ها را به 9 رسانده است.

تغییر ایجاد شده در کابین رنو زوئی را می‌توان محسوس‌تر دانست. پلاستیک به کار رفته در داشبورد به وضوح جنس بهتری دارد و صفحه نمایش 10 اینچی جدید به صورت استاندارد در مقابل چشمان راننده نصب خواهد شد. طراحی کلی داشبورد بسیار به نسل جدید مدل هاچ‌بک کلیو شبیه بوده و صفحه نمایش لمسی 9.3 اینچی سامانه اطلاعات سرگرمی نمای زیباتری به آن بخشیده است.

کابین رنو زوئی مدل 2020

حتی در مدل پایه نورپردازی داخلی LED نصب شده است. اهرم‌های دنده و انتخاب حالت رانندگی جدید بوده و ترمز پارک نیز به نوع برقی تبدیل شده تا فضای بیشتری در کنسول مرکزی فراهم گردد که توسط دو جالیوانی و پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه اشغال شده است. لازم به ذکر است به لطف وجود دو پورت USB در مقابل صندلی‌های عقب، امکان شارژ تلفن همراه برای سرنشینان این بخش نیز فراهم شده است.

پیش‌بینی می‌شود فروش نسل سوم رنو زوئی از پاییز سال جاری میلادی آغاز شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران