رنگ‌آمیزی خاص برای رقیب آمریکایی تسلا مدل S

گرامیداشت جت جنگی با کارما روِرو مدل 2020

4 تیر 1398 12:27

به تازگی تصاویری از دو دستگاه کارما روِرو (Revero) مدل 2020 منتشر شده که رنگ‌آمیزی و ظاهر خاصی داشته و در حقیقت به منظور گرامیداشت یاد و خاطره یک جت جنگی تک موتوره به نام P-51 Mustang ساخته شده‌اند.

کارما علاقه دارد تا رورو مدل 2020 را رقیب مستقیم تسلا مدل S معرفی کند هرچند که قدرت پیشرانه این خودرو برخلاف تسلا تنها از برق تامین نمی‌شود.هواپیمای یادشده از نوع جنگنده بمب‌افکن و تک سرنشینه بوده که در سال 1940 در شهر Inglewood در ایالت کالیفرنیای آمریکا و به سفارش بریتانیا ساخته شد. از این هواپیما در جنگ جهانی دوم بسیار استفاده شد و عملکرد آن مورد تقدیر قرار گرفت.

هردوی خودروی موردبحث برای شباهت هرچه بیشتر به آن هواپیمای افسانه‌ای به رنگ‌های قرمز، زرد، خاکستری و نقره‌ای رنگ‌آمیزی و تزئین شده‌اند.

این دو خودروی هیبرید-برقی آخر هفته گذشته و پس از پیمودن 4828 کیلومتر مسافت در جریان یک سفر رالی، در سواحل میامی در ایالت فلوریدا برای علاقمندان به معرض نمایش درآمدند.

سازندگان این دو خودرو قصد داشته‌اند محصولی که معرفی می‌کنند همانند هواپیمای P-51 سریع بوده و برد مسافتی بالایی داشته باشد که البته به نظر می‌رسد تاحد زیادی به هدف خود دست یافته‌اند چراکه هرکدام از این خودروهای چهاردر GT قادر هستند ظرف تنها 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابند که تقریباً یک ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی این خودروها خواهد بود.

تامین‌کننده نیروی موردنیاز برای حرکت این خودروها یک پیشرانه سه سیلندر مجهز توربوشارژر خواهد بود که از شرکت ب‌ام‌و تامین و با هدف نیرو بخشیدن به ژنراتور برقی این سدان‌ها در آن‌ها نصب شده است. علاوه‌براین، موتورهای برقی دوگانه قدرتی برابر با 528 اسب‌بخار تولید می‌کنند. باتری لیتیوم یون 28 کیلووات ساعتی کارما Revero که در میانه خودرو نصب شده امکان حرکت تا شعاع 128 کیلومتر را تنها با استفاده از نیروی برق برای آن فراهم می‌کند. اگر نیروی ژنراتور برقی نیز به صورت ترکیبی به کار گرفته شود این مسافت به 579 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

قرار است این دو خودروی آزمایشی با پوشش خاص بدنه خود 9 روز در جاده باشند و از شهر میامی در ایالت فلوریدا تا آستین در تگزاس را طی کنند.

همچون نسل قبلی این خودروها یعنی فیسکر کارما، سازندگان رورو مدل 2020 بسیار علاقه دارند ساخته‌های خود را به عنوان رقیب مستقیم تسلا مدل S معرفی کنند هرچند که قدرت پیشرانه این خودروها برخلاف تسلا تنها از برق تامین نمی‌شود. با این حال مسئولان شرکت خودروسازی کارما معتقدند به واسطه نصب پیشرانه‌ای کمکی برای افزودن به مسافت قابل پیمایش، خریداران کارما بهترین‌های هردو جهان را دریافت خواهند کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران