نمایی از آینده باواریایی‌های اسپرت

معرفی ب‌ام‌و Vision M Next کانسپت

5 تیر 1398 12:47

چند روزی بود که ب‌ام‌و روی برگزاری رویداد NEXTGen مانور سنگینی می‌کرد. مراسمی که گفته می‌شد طی آن قرار است آینده خودروهای این شرکت به تصویر کشیده شود. حالا این کنفرانس برگزار شده و فهمیدیم شرکت چیزی بیش از انتظارات را برآورده کرده است.

درباره قوای محرکه این خودرو به صورت کوتاه گفته شده که به صورت هیبریدی (برقی-بنزینی) و با خروجی 600 اسب‌بخار خواهد بود.خودروی جدید ب‌ام‌و با اسم Vision M Next در واقع هم ترکیبی از خانواده کانسپت‌های سری ویژن است و هم به لطف وجود پسوند نکست، قطعاً نمایشی است از نسل‌های آتی تولیدات برقی این شرکت.

گفته می‌شود این خودرو نسل بعدی ب‌ام‌و i8 را به تصویر کشیده است. شاید در نگاه اول تفاوت‌های فاحشی بین این دو خودرو به چشم بیاید ولی حقیقت آن است که مهندسان و طراحان ب‌ام‌و زیرساخت اصلی ویژن جدید را بر اساس ب‌ام‌و i8 طراحی کرده‌اند. ب‌ام‌و این کانسپت را براساس فلسفه مدرنی موسوم به D+ACES طراحی کرده است. ترکیبی از 5 استراتژی طراحی، رانندگی خودران، قابلیت اتصال، هم‌خوانی الکتریکی و ارائه خدمات. در واقع این‌ها برنامه‌های بعدی ب‌ام‌و نه فقط برای این خودرو بلکه برای کلیه دیگر تولیدات مدرن خود است.

مانند تمام دیگر کانسپت‌های شرکت، رنگ‌بندی این خودرو نیز با دقت انتخاب شده است. این خودرو به طرز معناداری در قسمت‌هایی از سپر جلو و عقب خود به رنگ نارنجی مات درآمده و روی سایر قسمت‌ها گویی هم‌چون بدنه خام، رنگ نقره‌ای متالیک دیده می‌شود. این جلوه بصری زیبا روی رینگ‌های جلو و عقب نیز لحاظ شده است.

ب‌ام‌و Vision M Next کانسپت

در اینکه طراحی بدنه این خودرو بی‌اندازه انتزاعی است، شکی نیست ولی این فرم گرافیکی را باید به‌عنوان بخشی از فلسفه همیشگی طراحی کانسپت‌ها تلقی کنیم. با این حال پایبندی دیدنی ب‌ام‌و به سنت طراحی جلوپنجره‌اش ستودنی بوده است.

درباره قوای محرکه این خودرو به صورت کوتاه گفته شده که به صورت هیبریدی (برقی-بنزینی) و با خروجی 600 اسب‌بخار خواهد بود. شتاب صفر تا صد این خودرو 3 ثانیه و سرعت نهایی‌اش نیز 300 کیلومتر برساعت ثبت شده است. این خودرو در صورت استفاده از نیروی برقی می‌تواند تا 100 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

دیدگاه کاربران