بهره‌مندی از زبان طراحی جدید رنو

انتشار اولین تصاویر رسمی از رنو ساندرو 2020

16 تیر 1398 10:28

در سال 2014 و دو سال پس از آنکه شرکت داچیا به عنوان زیر مجموعه رنو از نسل دوم هاچ‌بک اقتصادی ساخت خود یعنی ساندرو رونمایی کرد، نسخه‌ای از این خودرو با نشان رنو به بسیاری از بازارهای جدید وارد شد. اکنون تصاویری از نسخه به‌روزرسانی شده این خودرو به عنوان مدل سال 2020 منتشر شده است.

برای به روزرسانی رنو ساندرو از چراغ‌های LED روشنایی روز با فرم C شکل استفاده شده است که امروزه به عنوان عنصر ثابت طراحی محصولات جدید رنو شناخته می‌شود.با وجود آنکه این خودرو در چند مورد نسبت به قبل به‌روزرسانی شده اما نباید خیلی خودتان را به ملاقات با خودرویی کاملاً جدید امیدوار کنید. در حقیقت اولین تصاویر ساندرو 2020 توسط شعبه برزیلی رنو انتشار یافته و نمایش‌دهنده نمای عقب و جلوی این خودرو بوده که به جرات می‌توان گفت نسبت به مدل قبلی بسیار تغییر کرده است.

در نمای جلو می‌توان بروزرسانی جزئی چراغ‌های جلو نسبت به مدل فعلی را مشاهده کرد که شامل اضافه شدن چراغ‌های LED روشنایی روز با فرم C شکل است که امروزه به عنوان عنصر ثابت طراحی محصولات جدید رنو شناخته می‌شود. جلوپنجره نیز تغییر و چهره خودرو را بیش از محصولات داچیا، به ساخته‌های رنو نزدیک کرده است. سپر جلو نیز طرحی جدید و اسپرت‌تر یافته و فرم کلی کاپوت نیز مخصوصاً در محلی که با جلوپنجره اتصال یافته، تاحدی عوض شده است.

در نمای عقب نیز رنو طرفداران ساندرو را ناامید نکرده چراکه اکنون طراحی چراغ‌های عقب این خودرو به واسطه فرم و استفاده از نوارهای LED، به سایر محصولات جدید این شرکت بیشتر شبیه شده است. سپر عقب نیز تغییر کرده اما در کل نباید فراموش کرد که هنوز با مدل فیس‌لیفت از ساندرو طرف هستیم نه نسل کاملاً جدید از آن و این امر را می‌توان با دقت در فرم کلی شیشه عقب و اتصالات چراغ‌های عقب دریافت.

در پایگاه اینترنتی رنو برزیل اشاراتی مبهم به جعبه‌دنده جدید ساندرو شده که احتمال داده می‌شود از نوع CVT و همان نمونه XTronic ساخت نیسان باشد.

رنو ساندرو مدل 2020

بدون شک می‌توان گفت که در این نسخه ساندرو نیز شاهد نصب پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با کد SCe 116 خواهیم بود که در صورت استفاده از بنزین 113 اسب‌بخار و هنگام مصرف اتانول 116 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت. لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر از سوخت اتانول در برزیل استقبال فراوانی شده و اکثر خودروهای تولید شده در این کشور مجهز به پیشرانه سازگار با این سوخت شده‌اند. با توجه به استفاده از جعبه‌دنده CVT در مدل 2020، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مصرف سوخت این خودرو اقتصادی‌تر از قبل باشد. علاوه‌براین‌ها، احتمال عرضه ساندرو با پیشرانه یک لیتری SCe نیز وجود دارد.

فعلاً تصویری از فضای داخلی رنو ساندرو 2020 منتشر نشده اما می‌توان اطمینان داشت که این هاچ‌بک اقتصادی در فضای کابین نیز نونوار شده باشد. تغییرات صورت گرفته احتمالاً در بخش‌های داشبورد، ابعاد صندلی‌ها و طراحی پوشش داخلی درها خواهد بود.

به‌روزرسانی‌های انجام گرفته برای مدل 2020 در نسخه‌های استپ‌وی و RS 2.0 نیز مشاهده خواهد شد که این دومی را می‌توان یک هاچ‌بک داغ و پرقدرت به حساب آورد.

محل تولید رنو ساندرو در برزیل همچنان در شهر Curitiba بوده که پاسخگوی تقاضای بازار محلی برزیل و آمریکای جنوبی برای این خودرو خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که آیا داچیا ساندرو نیز بروزرسانی‌هایی مشابه با نسخه رنو را دریافت خواهد کرد یا خیر اما خبرهایی منتشر شده که قرار است مدل داچیا-نشان در نسل کاملاً تازه و بر پایه پلتفرم کاملاً جدید CMF-B شرکت رنو ساخته شود.

دیدگاه کاربران