• ساعت طرح ترافيک تهران

ساعت طرح ترافیک تغییر کرد؟

ساعت طرح ترافیک تهران در سال 1403

14 فروردین 1403 10:48

ساعت طرح ترافیک 1403 اعلام شد

فروردین 1403: براساس اعلام سازمان حمل و نقل شهرداری تهران، طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا از روز سه‌شنبه 14 فروردین ماه 1403، همانند سنوات گذشته، از ساعت 6:30 تا 18:00 اجرا می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، میتوانند طرح خود را به صورت هفتگی، از روز چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه، رزرو کنند.

برای سال‌ 1403 شورای شهر تهران که مسئولیت نرخ گذاری را بر عهده دارد در اواسط بهمن ماه سال 1402، رقم پایه طرح ترافیک و ضرایب محاسبه را مشخص کرد که بر این اساس رقم نرخ پایه طرح ترافیک از 52 هزار و 500 تومان در سال 1402 به مبلغ 75 هزار تومان در سال‌ 1403 افزایش یافت.


ساعت شروع طرح ترافیک

در روزهای شنبه تا چهارشنبه، شروع طرح ترافیک تهران از ساعت 6:30 صبح است. البته بدلیل برخی محدودیت‌ها، ممکن است این ساعت تغییر کند که متعاقبا، اطلاع‌رسانی می‌شود.

ساعت پایان طرح ترافیک

در روزهای شنبه تا چهارشنبه، پایان طرح ترافیک تهران در ساعت 18 است. البته بدلیل برخی محدودیت‌ها، ممکن است این ساعت تغییر کند که متعاقبا، اطلاع‌رسانی می‌شود.

ساعت طرح ترافیک پنجشنبه

طرح ترافیک تهران در روزهای پنجشنبه، اجرا نمی‌شود. بنابراین هیچ محدودیتی در تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک تهران، وجود ندارد. البته مراقب باشید که طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) همچنان از ساعت 6:30 صبح لغایت 13 در روزهای پنجشنبه اجرا می‌شود.

ساعت طرح ترافیک در تعطیلات

در روزهای جمعه و همچنین در تعطیلات رسمی، طرح ترافیک تهران و همچنین طرح کاهش آلودگی هوا، اجرا نمی‌شوند. بنابراین هیچگونه محدودیتی در ساعت تردد خودروها نیز وجود ندارد.

ساعت طرح ترافیک برای ساکنین محدوده

ساکنین محدوده طرح ترافیک تهران، در صورت ثبت اطلاعات لازم در سامانه اینترنتی تهران من به نشانی my.tehran.ir، در صورتیکه در ساعت غیرمجاز (یعنی از 6:30 صبح تا 18) تردد داشته باشند، عوارض طرح ترافیک برای آنها با تخفیف 50 درصدی محاسبه می‌شود. علاوه بر این موضوع، ساکنین محدوده طرح ترافیک، ساعت تردد رایگان نیز دارند که عبارتند از:

1. تا قبل از ساعت 9 صبح، ساکنین می‌توانند یکبار خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک (یا از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا) داشته باشند.

2. بعد از ساعت 16 نیز ساکنین محدوده می‌توانند یکبار ورود رایگان به محدوده طرح ترافیک (یا به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا) داشته باشند. 


اخبار طرح ترافیک جدید

برای اطلاع از آخرین اخبار خرید طرح ترافیک تهران، جدیدترین قیمت طرح ترافیک، سهمیه طرح ترافیک، مبلغ جریمه طرح ترافیک، میزان تخفیف طرح ترافیک امروز، نحوه خرید طرح ترافیک از «تهران من» و همچنین نحوه رزرو و خرید طرح روزانه ترافیک از سایت my.tehran.ir، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران