برنامه کاری مشترک برای آینده

گسترش همکاری میان فورد و فولکس واگن

23 تیر 1398 10:03

همانطور که از قبل انتظار می‌رفت، فورد و فولکس ‌واگن قرار است گسترش همکاری‌های خود در سطح جهان را اعلام نمایند. این دو شرکت برنامه کار مشترک روی چند موضوع را دارند که شامل خودروهای برقی، فناوری‌های خودران و همچنین سرمایه‌گذاری در سیستم خودران Argo AI می‌شود.

همکاری این دو خودروساز به جابه‌جایی هیچگونه مالکیتی میان آن‌ها منجر نخواهد شد.یکی از مهمترین موارد مورد توافق میان این دو شرکت را می‌توان استفاده فورد از ساختار ماژولار الکتریکی ساخت فولکس ‌واگن دانست که با نام ساختار MEB شناخته شده و برای ساخت خودروهای تمام برقی برند فورد مورد استفاده قرار خواهد گرفت که قرار است از سال 2023 به بعد تولید شوند.

خودروساز آلمانی ظرف شش سال آینده قطعات MEB و سایر تجهیزات لازم را برای ساخت 600 هزار خودرو توسط فورد در اروپا تامین خواهد کرد. علاوه‌بر موارد فوق، دو خودروساز در حال بحث و بررسی برای ساخت خودروی تمام برقی و کاملاً جدید برای عرضه در بازار قاره اروپا هستند.

مدیرعامل شرکت فولکس ‌واگن یعنی آقای Herbert Diess معتقد است که در آینده نزدیک، مشتریان بیشتری از خودروهای برقی فولکس ‌واگن بهره‌مند خواهند شد که برای طبیعت نیز منفعت زیادی به همراه خواهد داشت. وی در ادامه، توافق میان فولکس‌ واگن و فورد را یک همکاری روبه گسترش توصیف کرده است.

سیستم خودران Argo AI

علاوه‌بر پلتفرم MEB، فورد و فولکس واگن سرمایه‌گذاری مشترک با سهم برابر در پروژه Argo AI نیز خواهند داشت. مدل‌های آینده هر دو شرکت به سیستم‌های خودران که توسط پلتفرم خودران توسعه یافته، مجهز خواهند بود. کار مشترک دیگری که توسط این دو شرکت انجام خواهد گرفت، ساخت کامیون‌های میان سایز برای عرضه در بازار جهانی از سال 2022 خواهد بود که با عرضه مدل‌های مختلفی از خودروهای تجاری برای بازار اروپا ادامه خواهد یافت.

آقای Jim Hackett که مدیریت شرکت فورد را بر عهده دارد، ضمن تاکید بر ادامه استقلال شرکت‌های فورد و فولکس واگن و رقابت این دو در بازار خودرو، همکاری میان این دو شرکت در پروژه Argo AI را اتفاقی مهم در افزایش توانایی‌ها، مقیاس تولید و افزایش دسترسی جغرافیایی توصیف کرده که به افزایش قدرت این شرکت‌ها برای عرضه خودروهایی هوشمند به جهانی هوشمند منجر خواهد شد. وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخته که همکاری این دو خودروساز به جابه‌جایی هیچگونه مالکیتی میان آن‌ها منجر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران