حمله به سوریه کار خودش را کرد

تعویق ساخت کارخانه فولکس‌واگن در ترکیه

24 مهر 1398 10:40

فولکس‌واگن می‌گوید تصمیم نهایی برای ساخت یک کارخانه تولید خودرو در ترکیه را به دلیل اوج‌گیری تنش‌های سیاسی و اعتراضات بین‌المللی ناشی از حمله نظامی این کشور به سوریه را به تعویق انداخته است.

فولکس قصد داشت کارخانه جدید خود را یا در ترکیه و یا در بلغارستان تاسیس کند که با لابی برخی از سهام‌داران قطری به ترکیه رسید.به گفته سخنگوی این شرکت: «ما به دقت شرایط فعلی را بررسی می‌کنیم و البته نگران تحولات موجود هستیم.» آلمان‌ها چندی پیش یک نمایندگی در شهر مانیسا در غرب ترکیه راه‌اندازی کردند ولی این را هم افزودند که همچنان در مرحله نهایی مذاکرات هستند و تصمیم نهایی درباره ساخت کارخانه را اتخاذ نکرده‌‌اند.

کارخانه جدید فولکس در ترکیه به منظور تولید نسل جدید پاسات و مدل جدید اشکودا سوپرب با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار دستگاه در نظر گرفته شده بود. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود اولین تولیدات کارخانه ترکیه فولکس‌واگن در سال 2022 راهی بازار شود.

در حال حاضر پاسات در کارخانه شهر امدن آلمان تولید می‌شود ولی شرکت قصد دارد این خط تولید را به خودروهای برقی اختصاص دهد. از سویی دیگر خبر می‌رسد که اشکودا به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولکس برای تولید سوپرب جدید به فضایی بزرگ‌تر از کارخانه فعلی در کواسینی جمهوری چک نیاز دارد. براساس گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده، تولیدات کارخانه ازمیر ترکیه سالانه برای 350 هزار دستگاه برنامه‌ریزی شده و شامل کراس‌اورهای کوچک زیرمجموعه فولکس واگن یعنی اشکودا کاروک و سئات آتکا نیز خواهد بود.

گفته می‌شود فولکس قصد داشت کارخانه جدید خود را یا در ترکیه و یا در بلغارستان تاسیس کند که با لابی برخی از سهام‌داران قطری به ترکیه رسید. البته بعدها شرکت مدعی شد که هدف از این انتخاب نزدیکی به بازارهای در حال ظهور بوده است. از طرفی با تحریم‌های قریب الوقوع آمریکا بعید به نظر می‌رسد که شرکت‌های اروپایی ریسک همکاری با آن را به جان بخرند.

دیدگاه کاربران