قوی‌ترین خودروی ناوگان پلیس استرالیا

تعقیب و گریز مجرمان با ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

25 تیر 1398 09:33

با اطمینان می‌توان گفت که ناوگان نیروی پلیس کشور امارات متحده عربی مجموعه‌ای از جالب‌ترین خودروهای دنیا را به استخدام درآورده است، مجموعه‌ای عجیب که طیف گسترده‌ای از خودروها را دربر گرفته: از خودروی کوچک و برقی رنو توئیزی گرفته تا سوپراسپرت پورشه 918 اسپایدر. شاید ناوگان پلیس استرالیا به پای خودروهای پلیس در این کشور حاشیه خلیج فارس نرسد اما باید اعتراف کرد که ماموران پلیس استرالیا نیز خودروهای هیجان‌انگیزی در اختیار دارند.

این خودرو با شتاب صفر تا صد 3.3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت آن برابر با 305 کیلومتر برساعت لقب سریع‌ترین خودروی ناوگان پلیس استرالیا را به دست خواهد آورد.برای مثال می‌توان از FPV GT RSPEC، آئودی RS4 آوانت و یک مرسدس بنز GLE 63S کوپه نام برد. اکنون و در آستانه شروع ماه جولای قرار شده خودروی دیگری به خدمت نیروی پلیس استرالیا درآید که پس از این، انتظار کمی برای مشاهده آن به عنوان خودروی پلیس وجود داشت. از سدان قدرتمند ساخت شرکت آلمانی ب‌ام‌و یعنی نسخه کامپتیشن از ب‌ام‌و M5 صحبت می‌کنیم که اکنون قرار شده به نوارهای شطرنجی زرد رنگ پلیس استرالیا مزین شود.

این خودرو که به زودی به جمع براداران 530d خود (با پشرانه دیزلی) در نیروی قانون استرالیا وارد می‌شود، لقب سریع‌ترین خودروی این ناوگان را به دست خواهد آورد زیرا برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت تنها به 3.3 ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن برابر با 305 کیلومتر برساعت خواهد بود.

بد نیست بدانید ارزش ب‌ام‌و M5 کامپتیشن برابر با 229,900 دلار استرالیا بوده که احتمالاً می‌تواند برای بسیاری از شهروندان استرالیا باعث ناراحتی شود چراکه خواهند پرسید پرداخت چنین رقمی از محل مالیات‌های دریافت شده از آنان برای خریداری چنین خودروی پلیس گرانقیمتی چه توجیهی داشته، اما در جواب این افراد باید گفت که نمایندگی ب‌ام‌و در استرالیا این خودرو را برای مدت یک سال و به صورت امانی در اختیار نیروی پلیس این کشور قرار داده است.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن در ناوگان نیروی پلیس استرالیا

آقای Vikram Pawah که مدیریت گروه ب‌ام‌و در استرالیا را برعهده دارد، حضور خودروهای ب‌ام‌و از نوع 530d در نیروی پلیس این کشور را بسیار تاثیرگذار دانسته زیرا به گفته وی این خودروها ترکیبی از راحتی، عملکرد عالی فنی، پویایی رانندگی، مصرف سوخت به صرفه و دوام زیاد را یکجا دارند. وی در ادامه ورود مدل M5 کامپتیشن به نیروی پلیس استرالیا را گامی بزرگ در ارتقای سطح فنی این ناوگان دانسته و قدرت زیاد پیشرانه این خودرو به همراه سامانه چهار چرخ محرک xDrive را ترکیبی توصیف کرده که می‌تواند برای انجام وظایف نیروی پلیس بسیار مفید و موثر باشد.

در هرحال به کارگیری یک سدان گرانقیمت در نیروی پلیس که مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو بوده و 617 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داشته باشد در نیروی پلیس امری عادی نیست حتی اگر این حضور کوتاه مدت و موقتی باشد.

غیر از نقوش شطرنجی زرد رنگ روی بدنه، مواردی چون چراغ‌های گردان روی سقف، ورودی‌های هوا و نشان ویژه این مدل از تغییرات ظاهری هستند که در این خودرو نسبت به نمونه‌های استاندارد شاهد هستیم.

بعید نیست با ورود چنین خودروی هیجان‌انگیزی به ناوگان پلیس استرالیا، اکنون عده‌ای برای پیوستن به این ناوگان وسوسه شده باشند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران