با چهره ای جذاب و قلبی تازه نفس

امگرند X7 جدید؛ هوشمندترین شاسی جیلی

25 تیر 1398 17:00

برای اطلاع افرادی که با خودروهای عرضه شده در بازار چین آشنایی زیادی ندارند، باید گفت که شرکت جیلی از سال 2016 تاکنون مشغول عرضه شاسی‌بلند جمع‌وجوری به نام Bo Yue بوده است.

حالا که امگرند X7 اسپرت به میانه عمر خود رسیده، دچار تغییراتی در بخش‌های فنی و ظاهری شده و جیلی حتی نامش راهم تغییر دادهاین خودرو که توسط Peter Horbury طراحی شده و در بازار آمریکای جنوبی با نام امگرند X7 اسپرت عرضه می‌شود، را می‌توان یکی از موفق و پرفروش‌ترین محصولات شرکت جیلی به شمار آورد. اکنون جیلی Bo Yue که به میانه عمر خود رسیده دچار تغییراتی در بخش‌های فنی و ظاهری شده که بسیار محسوس بوده و به همین دلیل نام این خودرو نیز به Bo Yue Pro تغییر کرده است.

این مدل که قرار شده در نیمه دوم سال جاری میلادی به نمایندگی‌های فروش جیلی وارد شود، به سامانه هوشمند اختصاصی جیلی یعنی GKUI19 و همچنین E01 که اولین تراشه انحصاراً توسعه یافته برای خودرو است، مجهز شده است. به لطف اضافه شدن این موارد، شرکت جیلی مدل Bo Yue Pro را به عنوان هوشمندترین شاسی‌بلند ساخت خود تا این زمان معرفی کرده است.

این خودروساز چینی از سیستم اطلاعات سرگرمی GKUI19 (که قدرت خود را از تراشه E01 می‌گیرد) به عنوان مغز هوشمند این شاسی‌بلند یاد کرده که دروازه‌ای به سوی دنیای اینترنت اشیاء از طریق شبکه 5G خواهد بود. غیر از سخت‌افزار جدید، ظاهر این شاسی‌بلند جدید نیز نونوار شده است.

چهره خودرو در نمای جلو به لطف کاپوت مرتفع‌تر و جلوپنجره جدید خشن‌تر از قبل شده و چراغ‌های LED جدید به همراه سپر جلو که به ورودی‌های جدید هوا مجهز شده نیز حال و هوای تازه‌ای به ظاهر این خودرو بخشیده‌اند.

در نمای پشتی نیز چراغ‌های LED عقب به همراه مورد پرتکرار در طراحی خودروهای شاسی‌بلند جدید یعنی نوار کرومی که میان این چراغ‌ها کشیده شده، جلب نظر می‌کنند. مضاف بر این‌ها ابعاد در صندوق نیز بزرگتری شده تا دسترسی به فضای بار راحت‌تر باشد.

در کابینBo Yue Pro  نمایشگر بزرگتر سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه صفحه آمپر دیجیتال، کنسول میانی بازطراحی شده، نورپردازی کابین و البته متریال جدید با کیفیتی بیش از قبل همگی دست به دست داده و فضایی کاملاً تازه خلق کرده‌اند.

قدرت حرکت این خودرو از پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ تامین می‌شود که 181 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور داشته و به جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه متصل شده و بنابر اعلام جیلی مصرف سوخت آن یک لیتر در صد کیلومتر کمتر از مدل قبلی خواهد بود.

گزینه دیگر نیز پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است که به همراه جعبه‌دنده شش سرعته خودکار عرضه می‌شود. این پیشرانه به عنوان پروژه‌ای مشترک میان ولوو و جیلی انجام شده و 174 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار خواهد داد.

دیدگاه کاربران
بهداد 1398/5/8
باید دید این خودرو کی وارد بازار ایران میشود از سال 2014 تا کنون خودروی چینی جدید و بدردبخوری وارد ایران نشده و هنوز مردم ایران روی خودروهای چینی خیلی حساس و بی اعتماد هستند.
پاسخ
0
0
0