فصل جدید نبرد با مرسدس‌بنز CLA

بررسی ب ام و 220 گرن کوپه وارداتی پرشیا خودرو

10 اسفند 1402 09:21

واردات ب ام و 220 گرن کوپه توسط پرشیا خودرو

اسفند 1402: با توجه به تنوع روزافزون خودروهای کراس‌اور، شاید دیگر مدل‌های سدان همچون قدیم در مرکز توجه نباشند ولی گویا ب‌ام‌و چندان اعتقادی به این مسئله ندارد چراکه غیر از عرضه چند مدل لوکس در این رده، این شرکت، چندسالی است که دو سدان سایز کوچک را معرفی کرده؛ پس از عرضه سری یک سدان، این شرکت در سال 2020 نیز سری 2 گرن‌کوپه را به بازار آورد. خودرویی که پس از گذشت چهار سال از شروع تولیدش، بزودی توسط شرکت پرشیا خودرو، وارد بازار کشورمان می‌‌شود

کاتالوگ ب ام و 220 گرن کوپه (PDF)

طراحی ب ام و 220 گرن کوپه وارداتی

ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه که برای رقابت مستقیم با مرسدس‌بنز CLA به میدان آمده، همچون نسل جدید سری یک هاچ‌بک و کراس‌اورهای X1 و X2 به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد. البته خریداران آمریکایی تنها مشتریانی هستند که به نمونه چهارچرخ محرک مجهز به فناوری xDrive دسترسی خواهند داشت.

به نظر می‌رسد طراحان ب‌ام‌و سعی داشته‌اند در هنگام فرم‌دهی به بدنه این خودرو از سری هشت گرن‌ کوپه الهام بگیرند که یکی از نتایج این ایده را می‌توان در بخش عقب سری 2 گرن‌کوپه مشاهده کرد. در حقیقت ارتفاع این بخش بیشتر از چیزی است که برای بدنه یک سدان کوچک انتظار داریم و تناسبات کلی کاملاً یادآور برادر بزرگتر این مدل هستند.

ابعاد کلی سری 2 گرن‌کوپه برابر با 4.5، 1.8 و 1.4 متر برای طول ، عرض و ارتفاع بوده و فاصله محورهای آن نیز 2.67 متر است. گنجاییش صندوق عقب 430 لیتر است که به لطف صندلی‌های عقب تاشو با نسبت 40/20/40 قابل افزایش خواهد بود.

کابین و امکانات ب ام و 220 گرن کوپه وارداتی

طراحی کلی داشبورد بسیار شبیه به نسل جدید سری یک هاچ‌بک بوده که این مورد به جزئیات نیز تسری می‌یابد.

کابین ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه

صندلی‌های اسپرت با روکش آلکانترا صرفاً برای خریداران اروپایی عرضه می‌شود اما خریداران ساکن آمریکای شمالی می‌توانند این مدل را با روکش چرم و پارچه یا چرم با رنگ سفید-مشکی یا مشکی و همچنین چرم داکوتا به رنگ‌های قرمز، موکا، مشکی و آبی، سفید و یا مشکی سفارش داد. طبق کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی شرکت پرشیا خودرو، ب ام و 220 گرن کوپه وارداتی با مشخصات زیر عرضه خواهد شد:

. کروز کنترل
. ایربگ‌های جلو
. ترمز ABS
. کنترل پایداری ESP و DCS
. استارت دکمه‌ای
. نمایشگر لمسی مرکزی
. سنسور پارک جلو و عقب
. سنسور باران
. سیستم تهویه خودکار
. بلوتوث
. GPS
. کی‌لس
. سنسور نور
. حالت‌های مختلف رانندگی
. هشدار عابر پیاده
. تابلوخوان
. سنسور فشار باد تایر
. قابلیت تنظیم نور چراغ
. آینه‌های جانبی برقی
. فرمان چرمی با دکمه‌های کنترلی
. ایزوفیکس
. و ... 

مشخصات فنی ب ام و 220 گرن کوپه وارداتی

مدل وارداتی پرشیا خودرو، به موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده است. این پیشرانه به گیربکس اتوماتیک متصل شده و 178 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این محصول، به 7.1 ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن 238 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است. ب ام و 220 گرن کوپه برای پیمایش هر صد کیلومتر به حدود 6 لیتر سوخت نیاز دارد.

قطعات سفارشی M برای گرن کوپه

مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی سری 2 گرن‌کوپه، ب‌ام‌و وعده عرضه قطعات بدنه با نشان M را برای این خودرو داده است. جلوپنجره مشکی براق، پوشش آینه‌های جانبی از فیبرکربن، خروجی‌های اگزوز M از جنس فولاد ضدزنگ و اسپویلر عقب که اعلام شده غیر از زیبایی ظاهری، کاربرد فنی نیز دارد.

براساس کاتالوگ محصولات M، دو مدل رینگ برای این خودرو قابل سفارش بوده که شامل نمونه‌های 18 و 19 اینچی می‌شود. هردوی این مدل‌ها به صورت استاندارد به رنگ مشکی بوده اما نمونه 19 اینچی را می‌توان به صورت دو رنگ مشکی و نقره‌ای نیز سفارش داد.

فرمان سفارشی با پوشش آلکانترا با نشان قرمز در مرکز، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان از جنس فیبرکربن، کفپوش‌های M Performance، پروژکتورهای LED داخل درها و جاکلیدی M از دیگر قطعات قابل سفارش برای این خودرو خواهد بود.


شرایط فروش ب ام و 220 وارداتی

برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش شرکت پرشیا خودرو و اطلاع از اخبار این شرکت، قیمت خودروهای وارداتی پرشیا خودرو و جدیدترین محصولاتش در بازار ایران، مقاله شرایط فروش پرشیا خودرو را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران