خودرویی با ظاهر خاص برای اروپایی‌ها

معرفی مرسدس- آام‌گ CLA45 شوتینگ‌بریک

27 تیر 1398 10:30

پس از عرضه مدل‌های A45 و CLA45 اکنون نوبت به عرضه نسخه‌ای جذاب از CLA رسیده تا عضوی دیگر به اعضای خانواده محصولات مرسدس بنز اضافه شود. از مرسدس-آام‌گ CLA45 شوتینگ‌بریک صحبت می‌کنیم، خودرویی بسیار زیبا با فرم بدنه چشم‌نواز که البته تنها برای عرضه در بازار اروپا ساخته شده و علاقمندان در سایر نقاط جهان از مالکیت آن محروم خواهند ماند.

مرسدس-آام‌گ غیر از طراحی بدنه، در بخش فنی نیز برای این خودرو سنگ تمام گذاشته و تا جایی‌که امکان داشته آن را به خصوصیات اسپرت مجهز کرده است. مرسدس-آام‌گ غیر از طراحی بدنه، در بخش فنی نیز برای این خودرو سنگ تمام گذاشته و تا جایی‌که امکان داشته آن را به خصوصیات اسپرت مجهز کرده است. اولین نشانه صحت این ادعا را می‌توان زیر کاپوت این خودرو یافت، جایی‌که پیشرانه قدرتمند چهار سیلندر قرار داده شده است.

از پیشرانه M139 صحبت می‌کنیم که پیش از این در مدل‌های استاندارد A45 و CLA45 نصب شده و قابلیت‌های خود را به رخ رقبا کشیده است. در مدل شوتینگ‌بریک نیز این پیشرانه در دو نسخه قابل سفارش خواهد بود: مدل استاندارد با 387 اسب‌بخار و دیگری نسخه تقویت شده S با قدرت 416 اسب‌بخار.

قدرت این پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده 8 سرعته دوکلاچه و توسط سیستم چهار چرخ‌ محرک اختصاصی مرسدس یعنی 4MATIC + به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. به لطف بهره‌مندی از چنین مشخصات فنی، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت مرسدس-آام‌گ CLA45 شوتینگ‌بریک برابر با 4.1 ثانیه بوده که البته در نسخه S حدود 0.1 ثانیه سریع‌تر خواهد بود.

کابین مرسدس-آام‌گ CLA45 شوتینگ‌بریک

حداکثر سرعت در مدل معمولی روی 250 کیلومتر برساعت و در نسخه S بر عدد 270 کیلومتر برساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است. در این خودرو حالت دریفت نیز به صورت پیش فرض قرار داده شده تا لذت راندن آن بیش از پیش احساس شود.

هرچند که قابلیت‌های فنی مرسدس-آام‌گ CLA45 شوتینگ‌بریک بسیار قابل تحسین است اما بازهم جا دارد به طراحی ظاهری زیبای آن اشاره کنیم. غیر از مواردی چون شکل ظاهری رینگ‌ها، جلوپنجره و خروجی‌های اگزوز که بسیار زیبا طراحی شده‌اند، باید به عناصر طراحی چون خط شیب سقف و بخش عقب اشاره کرد که گویی از خودرویی کوپه به عاریت گرفته شده‌اند.

پیششرانه قدرتمند مرسدس-آام‌گ CLA45 شوتینگ‌بریک

در فضای داخلی نیز همانطور که از یک مرسدس‌بنز انتظار می‌رود شاهد کیفیت عالی قطعات و تناسبات زیبای طراحی هستیم که در مجموع می‌تواند فضایی راحت و دلپذیر را برای سرنشینان در سفرهای کوتاه یا طولانی فراهم کند. با توجه به فرم اتاق، در بخش عقب مدل شوتینگ‌بریک فضای زیادی نیز برای حمل وسایل فراهم آمده است.

قیمت و تاریخ دقیق عرضه مرسدس-آام‌گ CLA45 شوتینگ‌بریک مدل 2020 هنوز به طور دقیق اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران