جنون هنسی با یک جفت چرخ اضافی

شورولت سیلورداو سه محور شد

30 تیر 1398 11:35

هرجایی که نام هنسی (Hennessey) شنیده می‌شود باید منتظر یک پروژه تیونینگ دیوانه‌وار باشیم. جدیدترین دستاورد این غول مهندسی Goliath 6x6 نام دارد. کمی دقت کنید. این خودرو همان شورولت سیلورادو دستکاری شده با یک محور اضافی چرخ در انتهای خود است.

هنسی می‌گوید برنامه دارد تا تنها 24 دستگاه از این خودرو را تولید کند که قیمت پایه هرکدام نیز 375 هزار دلار است.شِوی سیلورادو در حالت استاندارد و بدون تیونینگ نیز پیکاپ ترسناکی است. حالا چه برسد به حضور هنسی بالای سر آن. این شرکت بعد از پروژه 6 چرخه کردن فورد رپتور حالا سراغ دیگر پیکاپ عضلانی آمریکایی رفته است. در واقع ایده اصلی این خودرو به یک سال پیش برمی‌گردد. زمانی که آمریکایی‌ها به دنبال پاسخی برای مرسدس‌بنز AMG63 6x6 بودند. فورد سکوی خوبی برای هنسی در زمینه خودروهای شش در شش بود ولی با شورولت است که به کمال می‌رسد.

شرکت حتی برای انتخاب مدل اولیه نیز دست بالا را گرفته بود چراکه آنچه زیر تیغ جراحی برد شورولت سیلورادو تیپ Boss Z71 است. پروسه پیچیده اضافه کردن محور سوم درست پشت محور انتهایی استاندارد و نزدیک به متعلقات سیستم تعلیق عقب انجام شد.

شورولت سیلورادو با تیونینگ هنسی

طبیعی است که سیستم فنربندی شورولت سیلورادو استاندارد دیگر یارای تحمل این تغییرات را ندارد. به همین دلیل فنربندی معمولی را با نمونه حرفه‌ای 8 اینچی تعویض کردند. سپس هنسی سراغ رینگ‌های 20 اینچی انحصاری خودش رفت و برای آن تایرهای فوق‌العاده 37 اینچی BFG آفرود تعبیه کرد. رول‌کشی اتاق، نور کمکی LED و تجهیزات مخصوص آفرودرها از دیگر توانایی‌های این پیکاپ غول‌آسا است. باورکردنی نیست که هنسی این محصول خود را تا 3 سال و یا حدود 58 هزار کیلومتر گارانتی کرده است.

برای این هیولا می‌بایست یک نیروگاه عظیم تدارک دیده شود. بنابراین تعجبی ندارد که زیر کاپوتش یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل با 705 اسب‌بخار قدرت و 914 نیوتن‌متر گشتاور تعبیه شده باشد.

هنسی می‌گوید برنامه دارد تا تنها 24 دستگاه از این خودرو را تولید کند که قیمت پایه هرکدام نیز 375 هزار دلار است.

دیدگاه کاربران