نسخه‌ای خاص از کراس‌اور کره‌ای برای انگلیسی‌ها

اضافه شدن تریم LE به سانگ یانگ تیوولی

31 تیر 1398 12:16

سانگ یانگ که در حال حاضر چهارمین خودروساز بزرگ کره جنوبی محسوب می­‌شود، اخیراً امکان سفارش نسخه‌­ای ویژه از کراس‌اور تیوولی موسوم به تیوولی LE را برای مردم انگلیس فراهم کرده است. این نسخه ویژه از اواسط ماه جاری در نمایندگی­‌های سانگ یانگ در این کشور موجود خواهد بود و قیمت آن از 17,745 پوند معادل با 22,040 دلار آغاز خواهد شد.

این کراس‌اور کره­‌ای که برپایه تیپ ELX شکل گرفته است، تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی متعددی دارد.از نکات قابل توجه در فضای خارجی این نسخه ویژه که بر پایه تیپ ELX از تیوولی ساخته شده می­‌توان به سقف مشکی رنگ، آیینه‌­های جانبی با قابلیت جمع شدن به صورت برقی و رینگ‌­های 18 اینچی مشکی رنگ اشاره کرد.

البته باید در نظر داشته باشید که قیمت 17,745 پوند معادل با 22,040 دلار برای نسخه بنزینی از سانگ یانگ تیوولی LE با جعبه‌دنده دستی است. اگر نسخه دیزلی از این خودرو را به همراه جعبه‌دنده دستی سفارش دهید، این مبلغ به 19,245 پوند معادل با 23,903 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. قیمت نسخه دیزلی از تیوولی LE با جعبه‌دنده اتوماتیک هم 20,245 پوند معادل با 25,145 دلار اعلام شده است.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، این خودروساز کره‌­ای برای این نسخه ویژه از تیوولی نوعی رنگ نارنجی خاص هم در نظر گرفته که در ترکیب با رنگ مشکی، ظاهر این کراس‌اور را جذاب­‌تر کرده است. البته سانگ یانگ که در حال حاضر شرکت تابعه خودروساز هندی به نام ماهیندرا به شمار می­‌رود، انتخاب مشتریان انگلیسی را فقط به این رنگ محدود نکرده است. امکان سفارش این نسخه از سانگ یانگ تیوولی با رنگ­های مشکی و نقره­ای هم وجود دارد، اما رنگ رینگ‌­ها و سقف خودرو به رنگ بدنه وابسته نبوده و همیشه مشکی خواهد بود.

این کراس‌اور کره­‌ای تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی متعددی دارد که به عنوان نمونه می­‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • کروز کنترل
  • صفحه نمایش لمسی 7 اینچی
  • قابلیت­‌های اپل کار پلی و اندروید اتو
  • دوربین دید عقب
  • گرم‌کن برای صندلی‌­های جلو
  • شیشه بالابر برقی برای درهای جلو و عقب
  • شیشه دودی

در خاتمه از سیستم­‌های کمکی راننده پیشرفته یا همان ADAS در این نسخه ویژه از تیوولی می­‌توان به سیستم ترمزِ اتوماتیک در شرایط اضطراری(یا همان AEB) اشاره کرد. اگر احتمال تصادف از جلو وجود داشته باشد، این سیستم به راننده اخطار می­‌دهد. در صورتی که راننده در زمان مناسب عکس‌العمل نشان نداده و ترمز نگیرد، این سیستم می‌­تواند به صورت اتوماتیک ترمز را فعال کند. به این ترتیب، از شدت ضربه کاسته می­‌شود و حتی در صورت امکان، از تصادف جلوگیری به عمل خواهد آمد.

دیدگاه کاربران