• هيونداي النترا 2023 کرمان موتور

اعلام قیمت نهایی برای خریداران

بررسی هیوندای النترا 2023 کرمان موتور

12 بهمن 1402 10:30

حضور النترای جدید در نمایشگاه تهران

بهمن 1402: مدل‌های النترا و کرتا و اکسنت، نخستین محصولات وارداتی شرکت کرمان موتور هستند که با مدل 2023 به کشورمان آمده‌اند و به همین دلیل نیز این شرکت در جریان پنجمین نمایشگاه خودرو تهران 1402 یکبار دیگر از این سه محصول وارداتی رونمایی کرد. 

در میان سه محصول وارداتی کرمان موتور، النترا 2023 اولین مدلی بود که تحویل خریداران سامانه یکپارچه شد. هیوندای النترا با اینکه طراحی متمایز و جذابی دارد و کیفیت ساختش، به‌خصوص در قسمت کابین، مثال‌زدنی است، اما متاسفانه تمامی آپشن‌های خوب آن در نسخه وارداتی‌اش حذف شده و همین موضوع، مشتریان این خودرو محبوب کره‌ای را دچار تردید کرده است.

قیمت النترا 2023 در پاییز 1402

آبان 1402: همزمان با صدور دعوتنامه‌ برای خریداران هیوندای النترا 2023، کرمان موتور نیز قیمت نهایی این خودرو اعلام کرد:

قیمت گذاری هیوندای النترا وارداتی
قیمت گمرکی 1,757,532,000
قیمت نهایی 2,200,000,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است. 

مشخصات فنی النترای وارداتی

مهر 1402: همزمان با اعلام شرکت کرمان موتور برای آغاز فروش هیوندای النترا 2023 از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی در مهرماه 1402، مشخصات نهایی این محصول نیز رسما منتشر گردید:

مشخصات فنی هیوندای النترا وارداتی کرمان موتور
نوع موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور 1.6 لیتر
حداکثر قدرت 127.5 اسب بخار
حداکثر گشتاور 158 نیوتن متر
مصرف ترکیبی 9.4 لیتر
گیربکس اتوماتیک 6 سرعته
حجم باک 47 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، هیوندای النترای وارداتی کرمان موتور، با یکی از ضعیف‌ترین موتورهایش به ایران آمده و نکته غم‌انگیزتر اینکه آپشن‌ها و امکاناتش، در سطح قابل قبولی نیست:

. چهار ایربگ
. ترمزهای ABS و EBD
. سیستم کنترل پایداری
. چراغ روز
. چراغ اتولایت
. چراغ مه شکن عقب
. سیستم صوتی با چهار اسپیکر
. تنظیم دستی صندلی راننده
. بلوتوث و USB
. سانروف
. سنسور فشار باد تایر
. امکان تغییر حالت رانندگی

جالب است بدانید که هیوندای النترای وارداتی کرمان موتور، برخی از ساده‌ترین و پیش‌پا افتاده‌ترین امکانات روز خودروهای بازار را ندارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

. کروز کنترل
. مانیتور
. دوربین عقب
. نویگیشن
. سنسور جلو و عقب
. سنسور باران
. تنظیم برقی صندلی راننده
. تهویه اتوماتیک

اطلاعات و مشخصات فنی هیوندای النترای 2023 وارداتی شرکت کرمان موتور را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید:

کاتالوگ هیوندای النترای وارداتی (PDF)

اولین رونمایی از النترا وارداتی

شهریور 1402: در حاشیه اولین دوره از نمایشگاه «روایت خدمت» که به مناسبت هفته دولت و در روزهای چهارم لغایت هفتم شهریورماه برگزار شده بود، شرکت کرمان موتور برای نخستین‌بار از هیوندای النترا وارداتی رونمایی کرد.

رونمایی النترا 1600 وارداتی (عکس: آخرین خبر)

نکته تاسف‌برانگیز این رونمایی، این است که محدودیت قیمت 20 هزاردلاری که توسط وزارت صمت برای واردکنندگان تعیین شده، کرمان موتور را مجبور کرده تا ارزان‌ترین تیپ‌های النترا را به ایران بیاورد. بعنوان مثال در نسخه رونمایی شده، امکانات خاصی وجود نداشت و حتی مانیتور و سیستم تهویه اتومات نیز روی آن نصب نشده بود.

خبر بد بعدی اینکه مدل 1.6 لیتری النترا را رونمایی کرده بودند؛ همان نسخه‌ای که موتور تنفس طبیعی دارد و با گیربکس اتوماتیک AT6 همراه شده است. هیوندای النترا 1600 می‌تواند 126 اسب‌بخار و 155 نیوتن‌متر را در اختیارتان قرار دهد. ناگفته نماند که کرمان موتور، واردات مدل 2.0 لیتری النترا را نیز انجام داده که البته آن هم دارای موتور MPI است و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دارد. هیوندای النترا 2000 نیز حدود 157 اسب‌بخار و 191 نیوتن‌متر تحویل‌تان می‌دهد.

قیمت گمرکی هیوندای النترا وارداتی

اردیبهشت 1402: براساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرکات کشور، «قیمت خام» هیوندای النترا وارداتی با موتور 1.6 لیتری، معادل تقریبی 18.1 هزاردلار بوده است. همچنین النترا وارداتی با موتور 2.0 لیتری نیز وارد کشورمان شده که تقریبا 19.4 هزاردلار قیمت داشته است.


عرضه هفتمین نسل النترا در ایران

بعد از تصویب واردات خودرو در سال 1401 و اجرایی شدن فرآیند ورود خودروهای خارجی به ایران در نیمه دوم سال 1401، شاهد بازگشت برندهای نام‌آشنایی به بازار کشورمان هستیم. پس از آنکه شرکت کوشا خودرو، واردات خودروهای کیا را برعهده گرفت، شرکت کرمان موتور نیز بعنوان شریک قدیمی هیوندای در ایران، درصدد عرضه برخی از محصولات این شرکت کره‌ای است؛ محصولاتی که عمدتا در بازه قیمتی 10 تا 20 هزاردلاری هستند. یکی از این محصولات، نسل جدید النتراست.

پس از آمدن نسل پنجم (اتاق MD) و سپس، نسل ششم (اتاق AD) هیوندای النترا به ایران، حالا نسل هفتم (اتاق CN7) این خودروی محبوب کره‌ای نیز به کشورمان رسیده است و در سال 1402 شاهد تحویل نخستین سری آن، به خریداران ایرانی خواهیم بود. 

آمدن هفتمین نسل خانواده النترا به کشورمان، درحالی صورت می‌گیرد که نسل ششم این خودرو فقط تا مدل 2018 به خیابان‌های ایران راه یافته بود. اما در این پنج سالی که خبری از این سدان جمع و جور نداشتیم، اتفاقات بسیاری برای آن رخ داده و تغییرات ظاهری و فنی متعددی روی آن انجام شده است. در مقاله امروز، قرار است به بررسی هیوندای النترا 2023 بپردازیم.

راحتی سرنشینان در النترا وارداتی

به لطف استفاده از پلتفرم جدید، فاصله محورها و طول کلی هیوندای النترا به ترتیب 2.5 و 5 سانتی‌متر افزایش یافته است. این خودرو عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده، تغییراتی که به یاری طراحی خاص بدنه که بنابر اعلام سازنده به شکل یک کوپه چهار در ساخته شده، بیشتر هم به چشم می‌آید.

با وجود شیب چشمگیر سقف، فضای سر سرنشینان در هیوندای النترا با نسل فعلی این خودرو یکسان باقیمانده که دلیل این امر را باید در پایین‌تر بودن موقعیت صندلی‌ها جستجو کرد. فضای جلوی پای سرنشینان جلو و عقب نیز به ترتیب 107.44 و 96.5 سانتی‌متر اندازه‌گیری شده که در میان رقبا عدد خوبی به شمار می‌آید.

رقیبان هیوندای النترا وارداتی در ایران

در غیاب مدل‌های معروفی مانند مزدا 3، تویوتا کرولا و هوندا سیویک، قطعا اصلی‌ترین رقیب مستقیم النترا وارداتی در ایران، کیا سراتو وارداتی از شرکت کوشا خودرو خواهد بود.

البته رقیبان چینی النترا را هم نباید دست کم بگیریم چراکه اکثر آنها، هم قیمت کمتری نسبت به النترای جدید دارند و هم اینکه آپشن‌های‌شان، متنوع‌تر و بیشتر از النترا جدید است. رقیبانی مانند: ریسپکت پرایم از شرکت بهمن موتور، کی‌ام‌سی J7 از شرکت کرمان موتور، فونیکس آریزو 6 پرو از شرکت مدیران خودرو و ترامپچی امپو از شرکت راساموتور.


فروش هیوندای النترا وارداتی

برای اطلاع از قیمت روز هیوندای النترا کرمان موتور و جهت مشاهده جدیدترین شرایط فروش النترا وارداتی و آخرین شرایط پیش فروش النترا وارداتی، مقاله شرایط فروش هیوندای را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
arja 1402/10/12
جالبه ماشینی که در حد تارا هم اپشن نداره تو بازار قیمت میخوره ۴ میلیارد، حتی همون ۲۲۰۰ هم نمی ارزه ، این ماشین نهایت باید ۱میلیارد باشه اونم فقط بدلیل کره ای بودنش
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/11
امروز یکی آگهی کرده بود پنج میلیارد..آخه این قیمت رو از کجاشون در میارن؟؟؟تا وقتی خودرو دست مافیا باشه روند قیمت گذاری همینه..هیچ وقت هم قیمتها اصلاح نمی‌شوند
پاسخ
1
0
0
رشید نصیری 1402/11/8
کسی نمیخره ..... 5 میلیارد بدی سانتافه میتونی بخری چرا بری النترا بخر ی ک هیپ اپشنی نداره
0
0